ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΩΝ ΥΠΑΑΤ

Ηλεκτρονική διαδικτυακή Πλατφόρμα για τη διενέργεια ηλεκτρονικών διαβουλεύσεων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
  1. Διαχειριστής Ιστοτόπου
  2. Καθορισμος πλαισιου εφαρμογης υπο-Μετρου 2.1 «Χρηση συμβουλευτικων υπηρεσιων στο γεωργικο τομεα» του Προγραμματος Αγροτικης Αναπτυξης της Ελλαδας 2014-2020 (ΠΑΑ)
  3. Δευτέρα, 15 Φεβρουαρίου 2021
  4.  Εγγραφή μέσω email

Άρθρο 6

Κριτήρια επιλεξιμότητας υποψηφίων παρόχων

  1. Δικαιούχοι της στήριξης (πάροχοι) μπορούν να κριθούν δημόσιοι ή/και ιδιωτικοί φορείς ή κοινοπραξίες αυτών, που δραστηριοποιούνται στις αγροτικές περιοχές και θα επιλεγούν ως πάροχοι συμβουλών, προς όφελος των ενεργών και των νέων γεωργών. Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν πιστοποιηθεί ως ΦΠΓΣ και εγγραφεί στο αντίστοιχο Μητρώο ΦΠΓΣ, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τις διαδικασίες της υα 163/13692/25.1.2018 (ΦΕΚ Β΄ 267 και 590), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, κατά τη δημοσίευση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Επιπλέον, θα πρέπει να πληρούν σωρευτικά τις παρακάτω προϋποθέσεις: ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ......................
NASOS Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Σχετικά με την προϋπόθεση ένας φοιτητής να έχει συμπληρώσει τα προβλεπόμενα έτη κάθε σχολής. Θα πρέπει να υπάρχει κάποια δυνατότητα να ενταχθούν στο πρόγραμμα οι φοιτητές οι οποίοι έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους και μπορούν να το αποδείξουν με μία βεβαίωση περάτωσης σπουδών παρόλο που δεν έχουν συμπληρώσει τα προβλεπόμενα έτη σπουδών, διότι σε αρκετές σχολές στο τελευταίο έτος οι φοιτητές καλούνται να παρουσιάσουν κάποια πτυχιακή εργασία αν δεν την έχουν παρουσιάσει ήδη ή να πραγματοποιήσουν την πρακτική τους εξάσκηση αν δεν την πραγματοποίησαν νωρίτερα. Με λίγα λόγια το τελευταίο έτος για ορισμένους φοιτητές οι οποίοι έχουν ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις στη σχολή τους νωρίτερα, γίνεται καθαρά για διαδικαστικούς λόγους και απλώς αναμένουν σε λίστα προτεραιότητας για την ορκωμοσία και την παραλαβή του πτυχίου τους, ενώ στην πράξη βεβαίωση περάτωσης σπουδών έχουν λάβει πολύ πιο πριν! Θα μπορούσε λοιπόν να επαναδιατυπωθεί ενδεικτικά η πρόταση ως εξής: <<ο φοιτητής ή σπουδαστής να έχει συμπληρώσει τα έτη σπουδών που προβλέπονται σε κάθε σχολή ή να έχει αποκτήσει βεβαίωση περάτωσης σπουδών>>.

Υ.Γ: Εκτός αν προταθεί οι φοιτητές να έχουν συμπληρώσει τα έτη σπουδών ή να βρίσκονται στο τελευταίο έτος σπουδών αφού στην πράξη μέχρι να υλοποιηθεί το πρόγραμμα θα έχει περάσει ένα εύλογο χρονικό διάστημα του ενός έτους δεδομένου ότι το πρόγραμμα θα ξεκινήσει να υλοποιείται από τον Σεπτέμβριο.
Θεοδωρόπουλος Σάββας Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Αν μια δομή στοχεύει μόνο σε γεωργούς γιατί θα πρέπει να χάσει το 3 μόρια επειδή δεν έχει έναν τουλάχιστον ΓΣ κτηνίατρο; Αν μια δομή στοχεύει και σε κτηνοτρόφους και δεν διαθέτει κτηνίατρο, τότε είναι λογικό να χάνει τα 3 μόρια.
Θεοδωρόπουλος Σάββας Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Στην σελίδα 9 (άρθρο 6 σημείο 1.3) αναφέρεστε σε περίπτωση (δ) και (στ) «Εφόσον διατηρούν εγκατάσταση με επαρκές προσωπικό όπως αυτό ορίζεται στην περίπτωση (δ), ανάλογη υλικοτεχνική υποδομή της περίπτωσης (στ) και …».
Στην σελίδα 10 (άρθρο 6 σημείο 1.5) αναφέρεστε σε περίπτωση (δ) «ΓΣ με λιγότερη συμβουλευτική εμπειρία δεν υπολογίζονται στο δυναμικό του παρόχου της περίπτωσης (δ) και …».
Ποιες είναι αυτές οι περιπτώσεις; Που περιγράφονται; Αναφέρεστε στην ίδια υπουργική απόφαση ή σε άλλη;
Είμαι τεχνολόγος γεωπόνος και έχω πιστοποιηθεί ως γεωργικός σύμβουλος με την 163/13692 Υπουργική Απόφαση(ΥΑ) στην οποία αναφέρεται στο άρθρο 6 ότι μπορούμε να πιστοποιηθούμε και σε φορείς παροχής γεωργικών συμβούλων.
Με βάση αυτό έδωσα εξετάσεις και πιστοποιήθηκα ως γεωργικός σύμβουλος. Με την παρούσα προς διαβούλευση ΥΑ και συγκεκριμένα στο άρθρο 6 αποκλείονται από τους φορείς παροχής γεωργικών συμβούλων οι τεχνολόγοι γεωπόνοι.
Η συγκεκριμένη διαδικασία είναι εμπαιγμός για τους τεχνολόγου γεωπόνου και προσκρούει στην αρχή της αναλογικότητας και στην αρχή της διακριτικής ευχέρειας κ.τ.λ. Σύμφωνα με τα παραπάνω αν εκδώσετε την υπουργική απόφαση που είναι σε διαβούλευση θα προσφύγω νομικά σε ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια για την ακύρωση της συγκεκριμένης ΥΑ ,λόγω έλλειψης νομιμότητας.
Σιδηροκαστρίτης Ιωάννης Γεωρπόνος Γ.Π.Α. Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Πέραν της αντίθεσης μου με τους ΦΠΓΣ και του αποκλεισμού των μεμονωμένων ΓΣ,
συμφωνώ με το σχόλιο του κ Χωνά
''[b]H ΑΝΤΙΦΑΣΗ

ΟΙ Γ,Σ πιστοποιηθηκαν σε συγκεκριμένα θΕΜΑΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ , ΓΙΑΤΙ ΛΟΙΠΟΝ πρέπει να να υπάρχει τώρα ο διαχωρισμος με βιάση το πτυχίο (2 ΓΕΩΠΟΝΟΙ και 1,,,,,) ;;;;;
ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕς ΔΙΑΧΩΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ της Ε.Ε ΣΕ ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ

Η πιστοποίηση των Γ.Σ τι νοημα εχει;;;
Αγαπητοί, μετα την διαδικασία πιστοποίηση Γ.Σ σε συγκεκριμένα Θεματικά Πεδία δεν υπάρχουν πτυχία, ΑΛΛΑ πιστοποιημένοι για κάθε ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ συμβουλής.
ΑΡΑ , οι προϋποθέσεις για τους φορείς στο ζήτημα ΑΥΤΟ, θα άπρεπε να εχει να ορίζειμε τους Γ.Σ ΚΑΙ ΤΙς πιστοποιήσεις ΤΟΥς
π,χ 2 Γ.Σ που να καλύπτουν το σύνολο των θεματικών πεδίων
Δυστυχώς ο κοινος νους και η ευρωπαϊκή κουλούρα παραμένουν ζητούμενο,''

Επί της ουσίας ΑΚΥΡΩΝΕΤΕ την πιστοποίηση του ΕΛΓΟ Δήμητρα και μειώνετε τα Γεωτέχνικα πτυχία!!!
Σιδηροκαστριτης Ιωαννης Γεωπόνος Γ.Π.Α. Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Συμφωνώ απόλυτα με τον χρήστη που ανέφερε το
΄΄ Γιατί δεν μπορεί κάποια μονοπρόσωπη εταιρεία ή ελεύθερος επαγγελματίας γεωπόνος πιστοποιημένος γεωργικός σύμβουλος να μπει στο σύστημα παροχής συμβουλών.
Δίνεται προβάδισμα στις ήδη εγκατεστημένες εταιρίες και αποκλείεται ανθρώπους που θα μπορούσαν να αυξήσουν τον κύκλο εργασιών τους΄΄
Επίσης, δεν είναι λίγο άδικο να έχει κάποιος τις νόμιμες προϋποθέσεις (πτυχίο και διατμηματικό δίπλωμα ειδίκευσης που να καλύπτει και τις 3 κατευθύνσεις - θέσεις που απαιτούνται, βεβαιωμένη εμπειρία και πιστοποίηση από τον ΕΛΓΟ για να ασκήσει το επάγγελμα μέσα από το σύστημα και να μην του δίνεται η ευκαιρία να ξεκινήσει;
Άλλωστε η προσωπική επιχείρηση σύμφωνα με τον τύπο που δώσατε στο άρθρο 11, σi = [(γσπi x 1720) + (γσμi x ιπαi x 1720)] / ωi μπορεί να συμμετέχει και να είναι βιώσιμη στο σύστημα με ένα λογικό μέγιστο συμβουλών, ενώ επίσης δεν θα επιβαρύνει τον ωφελούμενο και το ίδιο το σύστημα με κόστη όπως αμοιβή συνεργατών, υπαλλήλων κ.α.
Νομίζω καλό θα είναι να αναθεωρήσετε για το μέλλον της νέας γενιάς που θέλει να ασχοληθεί με τον πρωτογενή τομέα.
Σιδηροκαστρίτης Γιάννης Γεωπόνος Γ.Π.Α. Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Συγχαρητήρια στον εμπνευστή τής απόφασης, είναι κομμένη και ραμμένη για τις μεγάλες εταιρείες, απο που πορκύπτει η ανάγκη δημιουργία Φορέων Παροχής Γεωργικών Συμβουλών? Που είναι η αιτιολογική έκθεση του νόμου? Απλά βγάζετε ενα νόμο επειδή σας κάπνισε ή τον γραψατε με τους κολλητούς σας??
Απο που προκύπτει η απαίτηση Οικονομολόγου για Γεωργικές Συμβουλές όταν στην πιστοποίηση των Γεωργικών Συμβούλων οι οικονομολόγοι καταρτίζονται σε 1 πεδίο και πουθενά αλλού???
Αλλα πάνω από όλα ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ πάνε οι εποχές που απλά γράφατε ότι θέλατε και το καταπίναμε.
Vangelis Grammatikou Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Η προτεινόμενη ΥΑ επαναλαμβάνει το ατόπημα αποκλεισμού βασικών ομάδων των γεωτεχνικών που όχι μόνο defacto αλλά και σε μερικές περιπτώσεις και dejure έχουν επιφορτιστεί με τη παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τους αγρότες. 
Ειδικότερα για τα φυτοπροστατευτικά προϊόντα, τόσο η εθνική όσο και η ευρωπαϊκή 
νομοθεσία έχει αποδεχτεί, με τον ορισμό του συμβούλου στην οδηγία 128/2009 για την ορθολογική χρήση των φπ, τη δυνατότητα να λειτουργούν ως σύμβουλοι όσοι «έχουν ‭αποκτήσει επαρκείς γνώσεις και παρέχουν συμβουλές σχετικά με τη διαχείριση επιβλαβών ‬οργανισμών και την ασφαλή χρήση γεωργικών φαρμάκων στα πλαίσια επαγγελματικής ιδιότητας ή ‭εμπορικής υπηρεσίας, συμπεριλαμβανομένων‬ τόσο των ανεξάρτητων ιδιωτικών γραφείων παροχής συμβουλών όσο και των δημόσιων, ‭των εμπορικών ‬αντιπροσώπων‭ και, ανάλογα με την περίπτωση, των παραγωγών και εμπόρων λιανικής ‬πωλήσεως τροφίμων‭». ‬
Με δεδομένο μάλιστα ότι η κοινοτική νομοθεσία έχει μεταφερθεί αυτούσια στην εθνική νομοθεσία και προβλέπει:‭ ‬
‭Στο άρθρο 14 της οδηγίας, για τα Κράτη Μέλη την υποχρέωση να προωθήσουν την ‬
ολοκληρωμένη φυτοπροστασία, μεταξύ άλλων και με την εξασφάλιση ‘‭πρόσβασης ‬
σε υπηρεσίες συμβουλευτικής για την ολοκληρωμένη φυτοπροστασία‭’, προφανώς ‬
από τους συμβούλους που η ίδια η οδηγία ορίζει, η κατάρτιση των οποίων 
περιλαμβάνει τα αντικείμενα του Παραρτήματος Ι της οδηγίας, 
συμπεριλαμβανομένης φυσικά, στο σημείο 4 αυτού, της ολοκληρωμένης 
φυτοπροστασίας.
‭Στο άρθρο 6 της οδηγίας, για τα σημεία πώλησης των φπτην υποχρέωση να ‬
παρέχουν στους αγρότες συμβουλές «‭όσον αφορά τη χρήση των γεωργικών ‬
φαρμάκων,τους κινδύνους για την υγεία και το περιβάλλον και οδηγίες για 
τηνασφάλεια όσον αφορά τη διαχείριση των κινδύνων αυτών σχετικά μετα εν λόγω 
προϊόντα‭» και πάλι προφανώς από τους συμβούλους που η ίδια η οδηγία ορίζει.‬
‭Στο άρθρο 44, παρ. 4 τουν.4235/2014 (Α ́32), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο ‬
35 του ν.4036/2012 (ΦΕΚ Α ́8), την νομική πρόβλεψη ο συνταγογράφος των φπ, είτε 
είναι είτε δεν είναι και υπεύθυνος επιστήμονας των καταστημάτων διάθεσης 
αυτών, να καθίσταται αποκλειστικά υπεύθυνος για την επιλογή τόσο της δραστικής 
ουσίας όσο και των ενδεδειγμένων και εγκεκριμένων για τη κάθε χρήση φπ.
Είναι οξύμωρο ο υπεύθυνος γεωπόνος να ορίζεται από τον έναν νόμο ως υπεύθυνος 
για την σωστή διαχείριση των φπ και από την άλλη να μην μπορεί να είναι σύμβουλος του παραγωγού αναιρώντας την τεράστια συμβουλή και εμπειρία των γεωπονικών καταστημάτων, η θέσπιση των οποίων από τη δεκαετία του ’70 αποτελεί αδιάλειπτη και στρατηγική επιλογήτου Ελληνικού Κράτους για την ασφαλή χρήση των φπ.
Ποια είναι άραγε η διαφοροποίηση από τα παραπάνω του συμβούλου σύμφωνα με τα 
οριζόμενα από την προτεινόμενη ΥΑ για το Πακέτο Συμβουλών 3; Αφού και πάλι η 
αναγωγή γίνεται στο άρθρο 14 της οδηγίας 128/2009!
Είναι πρόδηλο λοιπόν ότι ο αποκλεισμός, με μια υπουργική απόφαση, από τη 
δυνατότητα ορισμού ως συμβούλου των ασχολούμενων με την εμπορία των γεωργικών εφοδίων, έρχεται σε αντίθεση με υφιστάμενες νομικές και κανονιστικές προβλέψεις.
Προτείνουμε κατ´ ελάχιστο
Να αντικατασταθεί στην παρ.8 το "Δεν συμμετέχουν οι ίδιοι, οι εταίροι/μέτοχοι/στελέχη/μέλη τους και οι ΓΣ τους με κανένα τρόπο σε παραγωγική, εμπορική ή άλλη δραστηριότητα στον τομέα των γεωργικών και κτηνιατρικών εφοδίων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις ή στον τομέα των αγροτικών προϊόντων" με το "Στη μετοχική σύνθεση των παρόχων ΦΠΓΣ, τουλάχιστον το 50% να μην συμμετέχει κανένα τρόπο σε παραγωγική, εμπορική ή άλλη δραστηριότητα στον τομέα των γεωργικών και κτηνιατρικών εφοδίων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις ή στον
τομέα των αγροτικών προϊόντων", προκειμένου να δίδεται ορθά, αποτελεσματικά και τεκμηριωμένα το Πακέτο Συμβουλών ΠΣ3 Ορθολογική Χρήση Φυτοπροστατευτικών, το Πακέτο Συμβουλών ΠΣ2 Ορθολογική Διαχείριση Νερού και Λιπασμάτων.
Να αντικατασταθεί στην παρ.8 το "Δεν συμμετέχουν οι ίδιοι, οι εταίροι/μέτοχοι/στελέχη/μέλη τους και οι ΓΣ τους με

κανένα τρόπο σε παραγωγική, εμπορική ή άλλη δραστηριότητα στον τομέα των γεωργικών και κτηνιατρικών εφοδίων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις ή στον τομέα των αγροτικών προϊόντων" με το "Στη μετοχική σύνθεση των παρόχων ΦΠΓΣ, τουλάχιστον το 50% να μην συμμετέχει κανένα τρόπο σε παραγωγική, εμπορική ή άλλη δραστηριότητα στον τομέα των γεωργικών και κτηνιατρικών εφοδίων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις ή στον

τομέα των αγροτικών προϊόντων", προκειμένου να δίδεται ορθά, αποτελεσματικά και τεκμηριωμένα το Πακέτο Συμβουλών ΠΣ3 Ορθολογική Χρήση Φυτοπροστατευτικών, το Πακέτο Συμβουλών ΠΣ2 Ορθολογική Διαχείριση Νερού και Λιπασμάτων
ΚΑΛΑΙΤΖΙΔΗΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Η προτεινόμενη Υπουργική Απόφαση συνεχίζει την πολιτική της απαξίωσης των πτυχίων των γεωτεχνικών που εισήγαγε η προηγούμενη ΥΑ για τους συμβούλους, παρά τη ρητή συμπερίληψη της ‘Παροχής συμβουλών εμπειρογνώμονα’ στα εργασιακά δικαιώματα των γεωτεχνικών, όπως αναφέρεται στο άρθρο 4.2.δ τουΠ.Δ. 344/2000 «Άσκηση του επαγγέλματος του γεωτεχνικού». Αναρωτιέται κανείς πώς αντιλαμβάνονται οι συντάκτες της ΥΑ το πανεπιστημιακό πτυχίο των γεωτεχνικών, ακόμα και αυτών που έχουν αναγνωριστεί ως μάστερ (προφανώς μόνο ως μισθολογική διαφοροποίηση και όχι ως πραγματική αναβάθμιση) όταν δεν το αναγνωρίζουν ούτε ως αντάξιο μιας αρχικής πιστοποίησης των συμβούλων;
Ποια είναι άραγε η προστιθέμενη αξία στις γνώσεις των γεωτεχνικών από τις, παιγνιώδεις και μερικώς αμφίσημες, ερωτήσεις των αρχικών ‘εξετάσεων’ του ΕΛΓΟ Δήμητρα; Αν όντως θέλουμε αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών θα έπρεπε να προβλέπονταν συνεχής ενημέρωση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου και των κατά τόπους περιφερειακών υπηρεσιών, που παρακολουθούν και ενημερώνονταιγια τις εξελίξεις στη νομοθεσία της ΕΕ και όχι από τον ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ, το οποίο είναι μεν ΝΠΙΔ εποπτευόμενο από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, σκοπό έχει όμως να παρέχει Αγροτική Επαγγελματική Εκπαίδευση σε όσους θέλουν να δραστηριοποιηθούν ή/και να απασχοληθούν σε εκμεταλλεύσεις και επιχειρήσεις του αγροτοδιατροφικού τομέα, δηλαδή σε αγρότες και όχι σε γεωτεχνικούς.
Πέραν όμως της παραπάνω θεμελιώδους αντίθεσης με την υφιστάμενη νομοθεσία για τα εργασιακά δικαιώματα των γεωτεχνικών, η προτεινόμενη ΥΑ επαναλαμβάνει το ατόπημα αποκλεισμού βασικών ομάδων των γεωτεχνικών που όχι μόνο defactoαλλά και σε μερικές περιπτώσεις και dejureέχουν επιφορτιστεί με τη παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τους αγρότες.
Ειδικότερα για τα φυτοπροστατευτικά προϊόντα, τόσο η εθνική όσο και η ευρωπαϊκή νομοθεσία έχει αποδεχτεί, με τον ορισμό του συμβούλου στην οδηγία 128/2009 για την ορθολογική χρήση των φπ, τη δυνατότητα να λειτουργούν ως σύμβουλοι όσοι έχουν ‘αποκτήσει επαρκείς γνώσειςκαι παρέχουν συμβουλές σχετικά με τη διαχείριση επιβλαβών οργανισμών και την ασφαλή χρήση γεωργικών φαρμάκων στα πλαίσια επαγγελματικής ιδιότητας ή εμπορικής υπηρεσίας, συμπεριλαμβανομένων τόσο των ανεξάρτητων ιδιωτικών γραφείων παροχής συμβουλών όσο και των δημόσιων, των εμπορικών αντιπροσώπων και, ανάλογα με την περίπτωση, των παραγωγών και εμπόρων λιανικής πωλήσεως τροφίμων’.
Με δεδομένο μάλιστα ότι η κοινοτική νομοθεσία έχει μεταφερθεί αυτούσια στην εθνική νομοθεσία και προβλέπει:
• Στο άρθρο 14 της οδηγίας, για τα Κράτη Μέλη την υποχρέωση να προωθήσουν την ολοκληρωμένη φυτοπροστασία, μεταξύ άλλων και με την εξασφάλιση ‘πρόσβασης σε υπηρεσίες συμβουλευτικής για την ολοκληρωμένη φυτοπροστασία’, προφανώς από τους συμβούλους που η ίδια η οδηγία ορίζει, η κατάρτιση των οποίων περιλαμβάνει τα αντικείμενα του Παραρτήματος Ι της οδηγίας, συμπεριλαμβανομένης φυσικά, στο σημείο 4 αυτού, της ολοκληρωμένης φυτοπροστασίας.
• Στο άρθρο 6 της οδηγίας, για τα σημεία πώλησης των φπτην υποχρέωση να παρέχουν στους αγρότες συμβουλές ‘όσον αφορά τη χρήση των γεωργικών φαρμάκων,τους κινδύνους για την υγεία και το περιβάλλον και οδηγίες για τηνασφάλεια όσον αφορά τη διαχείριση των κινδύνων αυτών σχετικά μετα εν λόγω προϊόντα’ και πάλι προφανώς από τους συμβούλους που η ίδια η οδηγία ορίζει.
• Στο άρθρο 44, παρ. 4 τουν.4235/2014 (Α ́32), όπως αντικαταστάθηκε από τοάρθρο 35 του ν.4036/2012 (ΦΕΚ Α ́8), την νομική πρόβλεψη ο συνταγογράφος των φπ, είτε είναι είτε δεν είναι και υπεύθυνος επιστήμονας των καταστημάτων διάθεσης αυτών, να καθίσταται αποκλειστικά υπεύθυνος για την επιλογή τόσο της δραστικής ουσίας όσο και των ενδεδειγμένων και εγκεκριμένων για τη κάθε χρήση φπ.
Είναι οξύμωρο ο υπεύθυνος γεωπόνος να ορίζεται από τον έναν νόμο ως υπεύθυνος για την σωστή διαχείριση των φπ και από την άλλη να μην μπορεί να είναι σύμβουλος του παραγωγού αναιρώντας την τεράστια συμβουλή και εμπειρία των γεωπονικών καταστημάτων, η θέσπιση των οποίων από τη δεκαετία του ’70 αποτελεί αδιάλειπτη και στρατηγική επιλογήτου Ελληνικού Κράτους για την ασφαλή χρήση των φπ.
Ποια είναι άραγε η διαφοροποίηση από τα παραπάνω του συμβούλου σύμφωνα με τα οριζόμενα από την προτεινόμενη ΥΑ για το Πακέτο Συμβουλών 3; Αφού και πάλι η αναγωγή γίνεται στο άρθρο 14 της οδηγίας 128/2009!
Είναι πρόδηλο λοιπόν ότι ο αποκλεισμός, με μια υπουργική απόφαση, από τη δυνατότητα ορισμού ως συμβούλου των ασχολούμενων με την εμπορία των γεωργικών εφοδίων, έρχεται σε αντίθεση με υφιστάμενες νομικές και κανονιστικές προβλέψεις, ενώ το ίδιο ισχύει και:
• για τους γεωτεχνικούς στις δημόσιες υπηρεσίες, οι οποίοι από τις αρμοδιότητές τους έχουν επιφορτιστεί τόσο με αναπτυξιακό/συμβουλευτικό όσο και με ελεγκτικό ρόλο, καθιστώντας πρόδηλη την απουσία ‘σύγκρουσης συμφερόντων’ των δύο ιδιοτήτων για το Ελληνικό Κράτος,
• για τους γεωτεχνικούς που ασχολούνται με το εμπόριο τροφίμων, η περίπτωση των οποίων επίσης ρητά περιλαμβάνεται στον ευρωπαϊκό ορισμό του συμβούλου των φ.π.
Επισημαίνουμε, ότι αυτές οι αναφορές σε ασυμβίβαστα δεν υπήρχαν στο κείμενο του σχεδίου της προηγούμενης ΥΑ για τους συμβούλους που είχε δοθεί για δημόσια διαβούλευση, οπότε δεν δόθηκε ποτέ η δυνατότητα εναντίωσης σε αυτή τη πολιτική μεθόδευση των αποκλεισμών.
Κλείνοντας, σκόπιμο είναι να παρουσιαστούν δύο συγκεκριμένα παραδείγματα που καταδεικνύουν ότι η συγκεκριμένη πρόταση έρχεται σε λογική αντίθεση με θεσμοθετημένες αλλά και μελλοντικά επιθυμητές ως βέλτιστες πρακτικές παραγωγής, ειδικότερα:
• αν ισχύσουν οι αποκλεισμοί οι συνεταιρισμοί, είτε ως οντότητες διάθεσης τροφίμων, είτε ως καταστήματα γεωργικών εφοδίων αποκλείονται από τη δυνατότητα να οριστούν ως σύμβουλοι
• η συμβολαιακή γεωργία εξ ορισμού επίσης θα αποκλείεται από τη δυνατότητα να οριστούν ως σύμβουλοι οι γεωτεχνικοί που την επικουρούν, οπότε υπάρχει ανάγκη επανακαθορισμού και των πακέτων συμβουλών 4&6, καθώςη συμβολή των γεωργικών καταστημάτων στην εφαρμογή της συμβολαιακής γεωργίαςείναι μεγάληκαι ως παράδειγμα θα μπορούσε να αναφερθεί το ποντοπόρο και επιτυχημένο πρόγραμμα του κριθαριού βυνοποιίαςγια φυτά ανθεκτικά στην κλιματική αλλαγή.
Γλαύτσης Βασίλειος Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Η προτεινόμενη Υπουργική Απόφαση συνεχίζει την πολιτική της απαξίωσης των πτυχίων των γεωτεχνικών που εισήγαγε η προηγούμενη ΥΑ για τους συμβούλους, παρά τη ρητή συμπερίληψη της ‘Παροχής συμβουλών εμπειρογνώμονα’ στα εργασιακά δικαιώματα των γεωτεχνικών, όπως αναφέρεται στο άρθρο 4.2.δ τουΠ.Δ. 344/2000 «Άσκηση του επαγγέλματος του γεωτεχνικού». Αναρωτιέται κανείς πώς αντιλαμβάνονται οι συντάκτες της ΥΑ το πανεπιστημιακό πτυχίο των γεωτεχνικών, ακόμα και αυτών που έχουν αναγνωριστεί ως μάστερ (προφανώς μόνο ως μισθολογική διαφοροποίηση και όχι ως πραγματική αναβάθμιση) όταν δεν το αναγνωρίζουν ούτε ως αντάξιο μιας αρχικής πιστοποίησης των συμβούλων;
Ποια είναι άραγε η προστιθέμενη αξία στις γνώσεις των γεωτεχνικών από τις, παιγνιώδεις και μερικώς αμφίσημες, ερωτήσεις των αρχικών ‘εξετάσεων’ του ΕΛΓΟ Δήμητρα; Αν όντως θέλουμε αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών θα έπρεπε να προβλέπονταν συνεχής ενημέρωση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου και των κατά τόπους περιφερειακών υπηρεσιών, που παρακολουθούν και ενημερώνονταιγια τις εξελίξεις στη νομοθεσία της ΕΕ και όχι από τον ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ, το οποίο είναι μεν ΝΠΙΔ εποπτευόμενο από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, σκοπό έχει όμως να παρέχει Αγροτική Επαγγελματική Εκπαίδευση σε όσους θέλουν να δραστηριοποιηθούν ή/και να απασχοληθούν σε εκμεταλλεύσεις και επιχειρήσεις του αγροτοδιατροφικού τομέα, δηλαδή σε αγρότες και όχι σε γεωτεχνικούς.
Πέραν όμως της παραπάνω θεμελιώδους αντίθεσης με την υφιστάμενη νομοθεσία για τα εργασιακά δικαιώματα των γεωτεχνικών, η προτεινόμενη ΥΑ επαναλαμβάνει το ατόπημα αποκλεισμού βασικών ομάδων των γεωτεχνικών που όχι μόνο defactoαλλά και σε μερικές περιπτώσεις και dejureέχουν επιφορτιστεί με τη παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τους αγρότες.
Ειδικότερα για τα φυτοπροστατευτικά προϊόντα, τόσο η εθνική όσο και η ευρωπαϊκή νομοθεσία έχει αποδεχτεί, με τον ορισμό του συμβούλου στην οδηγία 128/2009 για την ορθολογική χρήση των φπ, τη δυνατότητα να λειτουργούν ως σύμβουλοι όσοι έχουν ‘αποκτήσει επαρκείς γνώσειςκαι παρέχουν συμβουλές σχετικά με τη διαχείριση επιβλαβών οργανισμών και την ασφαλή χρήση γεωργικών φαρμάκων στα πλαίσια επαγγελματικής ιδιότητας ή εμπορικής υπηρεσίας, συμπεριλαμβανομένων τόσο των ανεξάρτητων ιδιωτικών γραφείων παροχής συμβουλών όσο και των δημόσιων, των εμπορικών αντιπροσώπων και, ανάλογα με την περίπτωση, των παραγωγών και εμπόρων λιανικής πωλήσεως τροφίμων’.
Με δεδομένο μάλιστα ότι η κοινοτική νομοθεσία έχει μεταφερθεί αυτούσια στην εθνική νομοθεσία και προβλέπει:
• Στο άρθρο 14 της οδηγίας, για τα Κράτη Μέλη την υποχρέωση να προωθήσουν την ολοκληρωμένη φυτοπροστασία, μεταξύ άλλων και με την εξασφάλιση ‘πρόσβασης σε υπηρεσίες συμβουλευτικής για την ολοκληρωμένη φυτοπροστασία’, προφανώς από τους συμβούλους που η ίδια η οδηγία ορίζει, η κατάρτιση των οποίων περιλαμβάνει τα αντικείμενα του Παραρτήματος Ι της οδηγίας, συμπεριλαμβανομένης φυσικά, στο σημείο 4 αυτού, της ολοκληρωμένης φυτοπροστασίας.
• Στο άρθρο 6 της οδηγίας, για τα σημεία πώλησης των φπτην υποχρέωση να παρέχουν στους αγρότες συμβουλές ‘όσον αφορά τη χρήση των γεωργικών φαρμάκων,τους κινδύνους για την υγεία και το περιβάλλον και οδηγίες για τηνασφάλεια όσον αφορά τη διαχείριση των κινδύνων αυτών σχετικά μετα εν λόγω προϊόντα’ και πάλι προφανώς από τους συμβούλους που η ίδια η οδηγία ορίζει.
• Στο άρθρο 44, παρ. 4 τουν.4235/2014 (Α ́32), όπως αντικαταστάθηκε από τοάρθρο 35 του ν.4036/2012 (ΦΕΚ Α ́8), την νομική πρόβλεψη ο συνταγογράφος των φπ, είτε είναι είτε δεν είναι και υπεύθυνος επιστήμονας των καταστημάτων διάθεσης αυτών, να καθίσταται αποκλειστικά υπεύθυνος για την επιλογή τόσο της δραστικής ουσίας όσο και των ενδεδειγμένων και εγκεκριμένων για τη κάθε χρήση φπ.
Είναι οξύμωρο ο υπεύθυνος γεωπόνος να ορίζεται από τον έναν νόμο ως υπεύθυνος για την σωστή διαχείριση των φπ και από την άλλη να μην μπορεί να είναι σύμβουλος του παραγωγού αναιρώντας την τεράστια συμβουλή και εμπειρία των γεωπονικών καταστημάτων, η θέσπιση των οποίων από τη δεκαετία του ’70 αποτελεί αδιάλειπτη και στρατηγική επιλογήτου Ελληνικού Κράτους για την ασφαλή χρήση των φπ.
Ποια είναι άραγε η διαφοροποίηση από τα παραπάνω του συμβούλου σύμφωνα με τα οριζόμενα από την προτεινόμενη ΥΑ για το Πακέτο Συμβουλών 3; Αφού και πάλι η αναγωγή γίνεται στο άρθρο 14 της οδηγίας 128/2009!
Είναι πρόδηλο λοιπόν ότι ο αποκλεισμός, με μια υπουργική απόφαση, από τη δυνατότητα ορισμού ως συμβούλου των ασχολούμενων με την εμπορία των γεωργικών εφοδίων, έρχεται σε αντίθεση με υφιστάμενες νομικές και κανονιστικές προβλέψεις, ενώ το ίδιο ισχύει και:
• για τους γεωτεχνικούς στις δημόσιες υπηρεσίες, οι οποίοι από τις αρμοδιότητές τους έχουν επιφορτιστεί τόσο με αναπτυξιακό/συμβουλευτικό όσο και με ελεγκτικό ρόλο, καθιστώντας πρόδηλη την απουσία ‘σύγκρουσης συμφερόντων’ των δύο ιδιοτήτων για το Ελληνικό Κράτος,
• για τους γεωτεχνικούς που ασχολούνται με το εμπόριο τροφίμων, η περίπτωση των οποίων επίσης ρητά περιλαμβάνεται στον ευρωπαϊκό ορισμό του συμβούλου των φ.π.
Επισημαίνουμε, ότι αυτές οι αναφορές σε ασυμβίβαστα δεν υπήρχαν στο κείμενο του σχεδίου της προηγούμενης ΥΑ για τους συμβούλους που είχε δοθεί για δημόσια διαβούλευση, οπότε δεν δόθηκε ποτέ η δυνατότητα εναντίωσης σε αυτή τη πολιτική μεθόδευση των αποκλεισμών.
Κλείνοντας, σκόπιμο είναι να παρουσιαστούν δύο συγκεκριμένα παραδείγματα που καταδεικνύουν ότι η συγκεκριμένη πρόταση έρχεται σε λογική αντίθεση με θεσμοθετημένες αλλά και μελλοντικά επιθυμητές ως βέλτιστες πρακτικές παραγωγής, ειδικότερα:
• αν ισχύσουν οι αποκλεισμοί οι συνεταιρισμοί, είτε ως οντότητες διάθεσης τροφίμων, είτε ως καταστήματα γεωργικών εφοδίων αποκλείονται από τη δυνατότητα να οριστούν ως σύμβουλοι
• η συμβολαιακή γεωργία εξ ορισμού επίσης θα αποκλείεται από τη δυνατότητα να οριστούν ως σύμβουλοι οι γεωτεχνικοί που την επικουρούν, οπότε υπάρχει ανάγκη επανακαθορισμού και των πακέτων συμβουλών 4&6, καθώςη συμβολή των γεωργικών καταστημάτων στην εφαρμογή της συμβολαιακής γεωργίαςείναι μεγάληκαι ως παράδειγμα θα μπορούσε να αναφερθεί το ποντοπόρο και επιτυχημένο πρόγραμμα του κριθαριού βυνοποιίαςγια φυτά ανθεκτικά στην κλιματική αλλαγή.
Δεν είναι δυνατόν όλοι εμείς γεωπόνοι που εργαζόμαστε σε καταστήματα εμπορίας γεωργικών εφοδίων ή όσοι διατηρούν κατάστημα γεωργικών εφοδίων και παρέχουμε συμβουλευτική στους πελάτες μας και προσφέρουμε τις γνώσεις και την εμπειρία μας, να μην μπορούμε να συμμετάσχουμε με οποιονδήποτε τρόπο σε μια εταιρία που θα πιστοποιηθεί σαν ΦΠΓΣ. Προτείνω όπως και πολλοί συνάδελφοί μου, να αντικατασταθεί στην παρ.8 το
"Δεν συμμετέχουν οι ίδιοι, οι εταίροι/μέτοχοι/στελέχη/μέλη τους και οι ΓΣ τους με κανένα τρόπο σε παραγωγική, εμπορική ή άλλη δραστηριότητα στον τομέα των γεωργικών και κτηνιατρικών εφοδίων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις ή στον τομέα των αγροτικών προϊόντων" με το
"Στη μετοχική σύνθεση των παρόχων ΦΠΓΣ, τουλάχιστον το 50% να μην συμμετέχει με κανένα τρόπο σε παραγωγική, εμπορική ή άλλη δραστηριότητα στον τομέα των γεωργικών και κτηνιατρικών εφοδίων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις ή στον τομέα των αγροτικών προϊόντων",
προκειμένου να δίδεται ορθά, αποτελεσματικά και τεκμηριωμένα το Πακέτο Συμβουλών ΠΣ3 Ορθολογική Χρήση Φυτοπροστατευτικών, το Πακέτο Συμβουλών ΠΣ2 Ορθολογική Διαχείριση Νερού και Λιπασμάτων.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Γιατί αποκλείονται τα φυσικά πρόσωπα (μεμονωμένοι γεωπόνοι) από τη δυνατότητα να παρέχουν συμβουλές στις αγροτικές επιχειρήσεις;
Αυτά γίνονται και σε άλλους κλάδου;
Γίνονται σε δικηγόρους, σε γιατρούς, σε μηχανικούς, κ.ά.
ΝΤΡΟΠΗ!!!!!!!
ΧΑΤΖΗΣΥΜΕΩΝΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Να αντικατασταθεί στην παρ.8 το "Δεν συμμετέχουν οι ίδιοι, οι εταίροι/μέτοχοι/στελέχη/μέλη τους και οι ΓΣ τους με
κανένα τρόπο σε παραγωγική, εμπορική ή άλλη δραστηριότητα στον τομέα των γεωργικών και κτηνιατρικών εφοδίων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις ή στον τομέα των αγροτικών προϊόντων" με το "Στη μετοχική σύνθεση των παρόχων ΦΠΓΣ, τουλάχιστον το 50% να μην συμμετέχει κανένα τρόπο σε παραγωγική, εμπορική ή άλλη δραστηριότητα στον τομέα των γεωργικών και κτηνιατρικών εφοδίων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις ή στον
τομέα των αγροτικών προϊόντων", προκειμένου να δίδεται ορθά, αποτελεσματικά και τεκμηριωμένα το Πακέτο Συμβουλών ΠΣ3 Ορθολογική Χρήση Φυτοπροστατευτικών, το Πακέτο Συμβουλών ΠΣ2 Ορθολογική Διαχείριση Νερού και Λιπασμάτων
Γιάννης Βαΐδης (Γεωπόνος ΑΠΘ) Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Να αντικατασταθεί στην παρ.8 το "Δεν συμμετέχουν οι ίδιοι, οι εταίροι/μέτοχοι/στελέχη/μέλη τους και οι ΓΣ τους με κανένα τρόπο σε παραγωγική, εμπορική ή άλλη δραστηριότητα στον τομέα των γεωργικών και κτηνιατρικών εφοδίων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις ή στον τομέα των αγροτικών προϊόντων" με το "Στη μετοχική σύνθεση των παρόχων ΦΠΓΣ, τουλάχιστον το 50% να μην συμμετέχει κανένα τρόπο σε παραγωγική, εμπορική ή άλλη δραστηριότητα στον τομέα των γεωργικών και κτηνιατρικών εφοδίων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις ή στον τομέα των αγροτικών προϊόντων", προκειμένου να δίδεται ορθά, αποτελεσματικά και τεκμηριωμένα το Πακέτο Συμβουλών ΠΣ3 Ορθολογική Χρήση Φυτοπροστατευτικών, το Πακέτο Συμβουλών ΠΣ2 Ορθολογική Διαχείριση Νερού και Λιπασμάτων
Γιάννης Βαΐδης Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Να αντικατασταθεί στην παρ.8 το "Δεν συμμετέχουν οι ίδιοι, οι εταίροι/μέτοχοι/στελέχη/μέλη τους και οι ΓΣ τους με κανένα τρόπο σε παραγωγική, εμπορική ή άλλη δραστηριότητα στον τομέα των γεωργικών και κτηνιατρικών εφοδίων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις ή στον τομέα των αγροτικών προϊόντων" με το "Στη μετοχική σύνθεση των παρόχων ΦΠΓΣ, τουλάχιστον το 50% να μην συμμετέχει κανένα τρόπο σε παραγωγική, εμπορική ή άλλη δραστηριότητα στον τομέα των γεωργικών και κτηνιατρικών εφοδίων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις ή στον τομέα των αγροτικών προϊόντων", προκειμένου να δίδεται ορθά, αποτελεσματικά και τεκμηριωμένα το Πακέτο Συμβουλών ΠΣ3 Ορθολογική Χρήση Φυτοπροστατευτικών, το Πακέτο Συμβουλών ΠΣ2 Ορθολογική Διαχείριση Νερού και Λιπασμάτων
ΧΑΤΖΟΓΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Να αντικατασταθεί στην παρ.8 το "Δεν συμμετέχουν οι ίδιοι, οι εταίροι/μέτοχοι/στελέχη/μέλη τους και οι ΓΣ τους με
κανένα τρόπο σε παραγωγική, εμπορική ή άλλη δραστηριότητα στον τομέα των γεωργικών και κτηνιατρικών εφοδίων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις ή στον τομέα των αγροτικών προϊόντων" με το "Στη μετοχική σύνθεση των παρόχων ΦΠΓΣ, τουλάχιστον το 50% να μην συμμετέχει κανένα τρόπο σε παραγωγική, εμπορική ή άλλη δραστηριότητα στον τομέα των γεωργικών και κτηνιατρικών εφοδίων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις ή στον
τομέα των αγροτικών προϊόντων", προκειμένου να δίδεται ορθά, αποτελεσματικά και τεκμηριωμένα το Πακέτο Συμβουλών ΠΣ3 Ορθολογική Χρήση Φυτοπροστατευτικών, το Πακέτο Συμβουλών ΠΣ2 Ορθολογική Διαχείριση Νερού και Λιπασμάτων
Κ.ΣΑΠΟΥΝΤΖΑΚΗΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Να αντικατασταθεί στην παρ.8 το "Δεν συμμετέχουν οι ίδιοι, οι εταίροι/μέτοχοι/στελέχη/μέλη τους και οι ΓΣ τους με
κανένα τρόπο σε παραγωγική, εμπορική ή άλλη δραστηριότητα στον τομέα των γεωργικών και κτηνιατρικών εφοδίων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις ή στον τομέα των αγροτικών προϊόντων" με το "Στη μετοχική σύνθεση των παρόχων ΦΠΓΣ, τουλάχιστον το 50% να μην συμμετέχει κανένα τρόπο σε παραγωγική, εμπορική ή άλλη δραστηριότητα στον τομέα των γεωργικών και κτηνιατρικών εφοδίων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις ή στον
τομέα των αγροτικών προϊόντων", προκειμένου να δίδεται ορθά, αποτελεσματικά και τεκμηριωμένα το Πακέτο Συμβουλών ΠΣ3 Ορθολογική Χρήση Φυτοπροστατευτικών, το Πακέτο Συμβουλών ΠΣ2 Ορθολογική Διαχείριση Νερού και Λιπασμάτων
Θεόδωρος Χριστοδούλου Γεωπόνος Γ.Π.Α Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Δεν είναι δυνατόν όλοι εμείς γεωπόνοι που διατηρούμε κατάστημα γεωργικών φαρμάκων και όλα αυτά τα χρόνια παρέχουμε συμβουλευτική στους πελάτες μας και προσφέρουμε τις γνώσεις και την εμπειρία μας, να μην μπορούμε να συμμετάσχουμε με οποιονδήποτε τρόπο σε μια εταιρία που θα πιστοποιηθεί σαν ΦΠΓΣ. Προτείνω λοιπόν κι εγώ:
Να αντικατασταθεί στην παρ.8 το "Δεν συμμετέχουν οι ίδιοι, οι εταίροι/μέτοχοι/στελέχη/μέλη τους και οι ΓΣ τους με
κανένα τρόπο σε παραγωγική, εμπορική ή άλλη δραστηριότητα στον τομέα των γεωργικών και κτηνιατρικών εφοδίων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις ή στον τομέα των αγροτικών προϊόντων" με το "Στη μετοχική σύνθεση των παρόχων ΦΠΓΣ, τουλάχιστον το 50% να μην συμμετέχει κανένα τρόπο σε παραγωγική, εμπορική ή άλλη δραστηριότητα στον τομέα των γεωργικών και κτηνιατρικών εφοδίων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις ή στον
τομέα των αγροτικών προϊόντων", προκειμένου να δίδεται ορθά, αποτελεσματικά και τεκμηριωμένα το Πακέτο Συμβουλών ΠΣ3 Ορθολογική Χρήση Φυτοπροστατευτικών, το Πακέτο Συμβουλών ΠΣ2 Ορθολογική Διαχείριση Νερού και Λιπασμάτων.
Να αντικατασταθεί στην παρ.8 το "Δεν συμμετέχουν οι ίδιοι, οι εταίροι/μέτοχοι/στελέχη/μέλη τους και οι ΓΣ τους με
κανένα τρόπο σε παραγωγική, εμπορική ή άλλη δραστηριότητα στον τομέα των γεωργικών και κτηνιατρικών εφοδίων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις ή στον τομέα των αγροτικών προϊόντων" με το "Στη μετοχική σύνθεση των παρόχων ΦΠΓΣ, τουλάχιστον το 50% να μην συμμετέχει κανένα τρόπο σε παραγωγική, εμπορική ή άλλη δραστηριότητα στον τομέα των γεωργικών και κτηνιατρικών εφοδίων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις ή στον
τομέα των αγροτικών προϊόντων", προκειμένου να δίδεται ορθά, αποτελεσματικά και τεκμηριωμένα το Πακέτο Συμβουλών ΠΣ3 Ορθολογική Χρήση Φυτοπροστατευτικών, το Πακέτο Συμβουλών ΠΣ2 Ορθολογική Διαχείριση Νερού και Λιπασμάτων
  • Σελίδα :
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Δεν υπάρχουν ακόμα σχολιασμοί για αυτή τη ανάρτηση.
Γίνετε ένας από τους πρώτους που θα κάνετε σχολιασμό σε αυτήν τη ανάρτηση!
Λυπούμαστε, η συζήτηση αυτή την στιγμή είναι κλειδωμένη. Δεν θα είστε σε θέση να δημοσιεύσετε αυτή την στιγμή.

Στατιστικά

  1. Σύνολο Αναρτήσεων: 714
  2. Σύνολο Ολοκληρωμένων Αναρτήσεων: 167
  3. Σύνολο Μη Ολοκληρωμένων Αναρτήσεων: 547
  4. Τελευταίο Μέλος: Διοχειριστής Ιστοτόπου
Συνδεδεμένοι Χρήστες

Αναζήτηση Ανάρτησης

Επισκέπτες

Σήμερα141
Εχθές408
Αυτή την εβδομάδα1345
Αυτόν το μήνα9514
Σύνολο1040863

Ποιος είναι Online

2
Online

26 Μαΐου 2022

Συνδεσεις

Πρόγραμμα Διάυγεια  |  Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων open gov gr data gov gr

Πληροφορίες


1540 Κέντρο Εξυπηρέτησης Αγροτών 


Ο τηλεφωνικός αριθμός "1540" αποτελεί σύστημα, αυτόματης τηλεφωνικής εξυπηρέτησης. Διασυνδέεται με τα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου και προσφέρει υπηρεσίες αυτοματοποιημένης απάντησης.

Επικοινωνία

 

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων |

Διεύθυνση: Αχαρνών 2, Αθήνα, 101 76, Ελλάδα |

Τηλεφωνικό Κέντρο: +30 (210) 212-4000 |  

Κέντρο εξυπηρέτησης Αγροτών: 1540 και το emailinfo@minagric.gr |

 

Η ταχυδρομική διεύθυνση της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης είναι: Αχαρνών 381 & Δεστούνη 2,

Τ.Κ.: 111 43, Αθήνα.

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: