ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΩΝ ΥΠΑΑΤ

Ηλεκτρονική διαδικτυακή Πλατφόρμα για τη διενέργεια ηλεκτρονικών διαβουλεύσεων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
  1. Διαχειριστής Ιστοτόπου
  2. Νεα οριοθετηση περιοχων με φυσικους περιορισμους (εκτος των ορεινων)
  3. Πέμπτη, 13 Σεπτεμβρίου 2018
  4.  Εγγραφή μέσω email
Νέα οριοθέτηση περιοχών με φυσικούς περιορισμούς (εκτός των ορεινών).

Η έννοια των μειονεκτικών περιοχών εισήχθη με την οδηγία 75/268/ΕΟΚ «για να εξασφαλίζεται η συνέχιση της γεωργικής δραστηριότητος και με αυτόν τον τρόπο η διατήρηση ενός ελαχίστου ορίου πυκνότητος πληθυσμού ή η συντήρηση της υπαίθρου σε ορισμένες μειονεκτικές περιοχές» και με απώτερο σκοπό «να ευνοήσει τις γεωργικές δραστηριότητες και να βελτιώσει το εισόδημα των γεωργών σ' αυτές τις περιοχές».
Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο (ΕΕΣ), με έκθεσή του το 2003 , άσκησε ιδιαίτερη κριτική στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπιστώνοντας ότι «Η Επιτροπή δεν διαθέτει επαρκή αποδεικτικά στοιχεία σχετικά με το κατά πόσο η κατάταξη των μειονεκτικών περιοχών (ΜΠ) είναι έγκυρη. [Ακόμη,] παρά το γεγονός ότι ορισμένοι μακροοικονομικοί και κοινωνικοοικονομικοί δείκτες μεταβλήθηκαν αισθητά και ότι ορισμένες κατατάξεις μπορεί να μην ισχύουν πλέον, η Επιτροπή δεν πρότεινε τροποποίηση των υφιστάμενων κανονιστικών διατάξεων». Και συνεχίζει «Τα κράτη μέλη χρησιμοποιούν ευρύ φάσμα δεκτών για να προσδιορίζουν κατά πόσο οι περιοχές είναι μειονεκτικές η όχι, γεγονός που μπορεί να συνεπαχθεί διαφορές ως προς τη μεταχείριση των δικαιούχων».
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αντιδρώντας στην κριτική του ΕΕΣ, ξεκίνησε διαδικασία αλλαγής του τρόπου οριοθέτησης των μειονεκτικών περιοχών της παραγράφου 3.4 της Οδηγίας 75/268/ΕΟΚ (άρθρο 19 Καν(ΕΚ) 1257/1999), καθώς οι ορεινές περιοχές οριοθετούνται με μετρήσιμα κριτήρια, κοινά για όλα τα κράτη – μέλη, ενώ η έκταση των περιοχών με ειδικά μειονεκτήματα υπόκειται σε ανώτατο όριο ανάλογα με την έκταση της χώρας.
Κανονιστικά, η νέα οριοθέτηση βασίστηκε σε βιοφυσικά κριτήρια κοινά για όλα τα κράτη – μέλη, ώστε να εντοπιστούν οι περιοχές που υπόκεινται σε φυσικούς περιορισμούς «ιδίως χαμηλή παραγωγικότητα του εδάφους ή κακές κλιματικές συνθήκες, και η διατήρηση εκτατικής γεωργικής δραστηριότητας να είναι σημαντική στις περιοχές αυτές για τη διαχείριση της γης». Ο αρχικός ορίζοντας εφαρμογής της νέας οριοθέτησης ήταν η 1/1/2010, γι’ αυτό και το νέο καθεστώς συμπεριελήφθη στον Καν(ΕΚ) 1698/2005 (άρθρο 50.3(α)), από οπού προέρχεται και η παραπάνω αναφορά. Η εφαρμογή όμως δεν κατέστη δυνατή, καθώς οι διαδικασίες διαβούλευσης και προσομοίωσης των κριτηρίων της νέας οριοθέτησης αποδείχθηκαν ιδιαίτερα χρονοβόρες, με συνέπεια η έναρξη της εφαρμογής να μετατεθεί για περίοδο 2014 – 2020 (άρθρα 31,32 και Παράρτημα ΙΙΙ καν. (ΕΕ) 1305/2013).
Σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 31 του Καν (ΕΕ) 1305/2013, η νέα οριοθέτηση θα έπρεπε να τεθεί σε ισχύ το αργότερο μέχρι την 1/1/2018 αλλά με τον Καν (ΕΕ) 2017/2393 (Omnibus) η προθεσμία εφαρμογής μετατέθηκε για την 1/1/2019.
Οι ενισχύσεις περιοχών που αντιμετωπίζουν φυσικά ή άλλα ειδικά μειονεκτήματα προβλέπονται στο άρθρο 31 του Καν (ΕΕ) 1305/2013, ενώ στην παράγραφο 3 του άρθρου 32 περιγράφεται ο τρόπος καθορισμού των περιοχών.
Η οριοθέτηση πραγματοποιείται σε δύο στάδια. Στο πρώτο στάδιο, οι περιοχές, εκτός των ορεινών περιοχών, θεωρείται ότι αντιμετωπίζουν σημαντικά φυσικά μειονεκτήματα, εάν τουλάχιστον το 60% της γεωργικής έκτασης πληροί τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω κριτήρια, που απαριθμούνται στο παράρτημα ΙΙΙ του εν λόγω κανονισμού, στην οριακή τιμή που αναφέρεται.

Περισσότερα
Χρήστος Τριαντόπουλος Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
H συγκεκριμένη πρόταση / προσέγγιση του υπό διαβούλευση χάρτη -σύμφωνα πάντα με τα διαθέσιμα στοιχεία- φαίνεται να παρουσιάζει μεθοδολογικά κενά και αυθαίρετες παραδοχές που δημιουργούν σημαντικές επιφυλάξεις για την ορθότητα των εκτιμήσεων, καθιστώντας αναγκαία τη διόρθωση και βελτίωση αυτών, ώστε ο νέος χάρτης να ανταποκρίνεται στην παραγωγική πραγματικότητα και στις ανάγκες των αγροτών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη προσέγγιση:

1ον. Ο προσδιορισμός του φυσικού μειονεκτήματος φαίνεται ότι βασίστηκε μόνο στο βιοφυσικό περιορισμό της ξηρασίας του εδάφους και όχι σε μία σειρά από άλλους περιορισμούς που προβλέπονται από το πλαίσιο της ΕΕ. Το αποτέλεσμα είναι η εκτιμηθείσα βελτίωση των συνθηκών σε επίπεδο δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων να έχει καθοριστεί από αρδευτικά έργα και από το ποσοστό άρδευσης, αφήνοντας εκτός ανάλυσης μία σειρά από παράγοντες επιβαρύνουν την αγροτική δραστηριότητα.

2ον. Το κριτήριο για την εξαίρεση από το νέο χάρτη περιοχών δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων υπό την ανάλυση της ξηρασίας είναι εάν η αρδευόμενη έκταση είναι μεγαλύτερη του 50%, χωρίς, ωστόσο, να τεκμηριώνεται πως προέκυψε (μεθοδολογικά και στατιστικά) αυτό το ποσοστό, δημιουργώντας ιδιαίτερες ανησυχίες ότι έχει ορισθεί αυθαίρετα. Επίσης, είναι ιδιαίτερα χρήσιμο να εξεταστούν και τα δεδομένα με βάση τα οποία έχει γίνει ο υπολογισμός της αρδευόμενης έκτασης κάθε περιοχής.

3ον. Το κριτήριο για την εξαίρεση από το νέο χάρτη νομών εδράζεται στο επίπεδο της οικονομικής δραστηριότητας υπό την παραδοχή ότι σε επίπεδο νομού με τυπική απόδοση άνω του 80% του μέσου όρου της χώρας οι γεωργικές πρακτικές έχουν εκσυγχρονιστεί και έχει περιοριστεί η επίδραση των φυσικών περιορισμών. Πρόκειται, ωστόσο, για μία ευάλωτη παραδοχή που χρήζει προσεκτικότερης ανάλυσης, ιδιαίτερα για περιοχές είτε με εκτεταμένο δευτερογενή και τριτογενή τομέα, είτε με «αποκλεισμένο» από την αναπτυξιακή διαδικασία πρωτογενή τομέα.

4ον. Η πρόβλεψη για την ύπαρξη «ειδικών μειονεκτημάτων» σε περιοχές όπου “[…] η διαχείριση γης πρέπει να συνεχισθεί προκειμένου να διατηρηθεί ή να βελτιωθεί το περιβάλλον, να διατηρηθεί η ύπαιθρος, να διαφυλαχθεί το τουριστικό δυναμικό της περιοχής ή να προστατευθεί η ακτογραμμή […]” περιορίζεται σε συγκεκριμένες περιοχές χωρίς ξεκάθαρη μεθοδολογική προσέγγιση (πέρα από κάποιες «αυτονόητες» περιοχές), δημιουργώντας αρκετές ανησυχίες για αυθαίρετο καθορισμό αυτών.

Συνεπώς, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο υπό διαβούλευση νέος χάρτης επηρεάζει δυσμενώς την οικονομική και παραγωγική δραστηριότητα αρκετών αγροτών για όλη την επόμενη προγραμματική περίοδο, κρίνεται σκόπιμο, στο πλαίσιο της διαβούλευσης, (α) να δημοσιευθεί η μελέτη την οποία επικαλείται η εν λόγω προσέγγιση, (β) να επανεξεταστεί η μεθοδολογία και οι παραδοχές της προσέγγισης, ώστε να αποτυπώνει τη συνολική εικόνα και όχι να «αγγίζει» μέρος αυτής, (γ) να εμπλουτιστεί η προσέγγιση από τις τεκμηριωμένες εκτιμήσεις τοπικών παραγόντων και συνεταιρισμών, και (δ) να συσταθεί μία ομάδα εργασίας -τόσο με ειδικούς, όσο και με τεχνοκράτες- που θα επεξεργαστεί όλες τις παραπάνω ενέργειες, ώστε να προκύψει ένας τελικός νέος χάρτης που δεν θα αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης.

Στην περίπτωση της Μαγνησίας, ο υπό διαβούλευση νέος χάρτης δεν περιλαμβάνει περιοχές, όπως αυτές του Αλμυρού, Στεφανοβικείου, Ριζομύλου, Αγίου Γεωργίου Φερών, Αργιλοχωρίου, Κρόκιου, Πέρδικας, Μαυρόλοφου, Άνω Μαυρόλοφου, Κορφαλακίου και Παραλίας Αλμυρού. Είναι κρίσιμο, λοιπόν, να κινηθούν άμεσα οι διαδικασίες από τους αρμόδιους ώστε, μέσα από τη βελτίωση της μεθοδολογίας και την ουσιαστική διαβούλευση, να προκύψει ένας τελικός νέος χάρτης προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ένας νέος χάρτης που δεν θα εμπεριέχει εύκολες και αβάσιμες εξαιρέσεις. Ένας νέος χάρτης που θα ανταποκρίνεται τόσο στην αγροτική πραγματικότητα, όσο και στην ανάγκη των αγροτών για τη διαμόρφωση μιας ανταγωνιστικής εγχώριας παραγωγής.
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΒΟΥΛΟΣ ΔΗΜΟΥ ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ -Ν. ΔΡΑΜΑΣ. Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
• Ενώ η τήρηση των κριτηρίων που αναφέρονται στα φυσικά μειονεκτήματα και απαριθμούνται στο παράρτημα ΙΙΙ του κανονισμού (ΕΕ) 1305/2013, πρέπει να εξεταστεί σε επίπεδο Δημοτικής/ Τοπικής Κοινότητας, η μελέτη του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών εκτίμησε την οικονομική δραστηριότητα σε επίπεδο νομού, με αποτέλεσμα να εξαιρεθούν μειονεκτικές Κοινότητες του Ν. Δράμας (π.χ. Νικηφόρος, Α. Πυξάρι κλπ).
• Στις περιοχές με ειδικά μειονεκτήματα εντάσσονται όλες οι υπόλοιπες (επιπλέον εκείνων με φυσικούς περιορισμούς) Κοινότητες της Θράκης (Γεωγραφικό Διαμέρισμα που δεν αποτελεί διοικητική ενότητα) και όχι της Περιφέρειας ΑΜΘ με αποτέλεσμα να εξαιρεθούν μειονεκτικές Κοινότητες του Ν. Δράμας. Με την προτεινόμενη οριοθέτηση περιοχών με φυσικούς περιορισμούς και τον καθορισμό των περιοχών με ειδικά μειονεκτήματα αποχαρακτηρίζονται όλες οι Δημοτικές / Τοπικές Κοινότητες του Ν. Δράμας που είναι χαρακτηρισμένες μέχρι σήμερα ως μειονεκτικές (23 Κοινότητες) και πιο συγκεκριμένα:
Δήμος Δοξάτου: Κοινότητες Δοξάτου, Κυρίων, Αγοράς, Πηγαδίων.
Δήμος Δράμας: Κοινότητες Ξηροποτάμου, Χωριστής, Καλλιφύτου, Μοναστηρακίου,Μυλοποτάμου. Δήμος Παρανεστίου: Κοινότητες Αδριανής, Νικηφόρου, Άνω Πυξαρίου.
Δήμος Προσοτσάνης: Κοινότητες Προσοτσάνης, Πετρούσσας, Ανθοχωρίου, Γραμμένης, Καλής Βρύσης, Καλλιθέας, Κοκκινογείων, Μικροπόλεως, Χαριτωμένης, Μικροκάμπου και Περιχώρας. Όλες οι κοινότητες εκτείνονται σε πλαγιές βουνών με γη χαμηλής παραγωγικότητας η οποία πρέπει να καλλιεργείτε για την διατήρηση της εκτατικης γεωργικής δραστηριοτητας επειδή είναι σημαντική για την διαχειρηση της γης αλλα και του τουρισμου των περιοχων.Οι περιοχες αυτες εχουν φθεινουσα πορεια πληθυσμιακα κυριως λογω της μικρης παραγωγικοτητας της αγροτικης γης αλλα και της αποστασης απο τα αστικα κεντρα μιας και εκτος της αποστασης του επαρχιακου δυκτιου του Ν. Δραμας απο την Εγνατια οδο εχουν να διανυσουν και το αγροτικο οδικο δυκτιο προκειμενου να εξασφαλιζεται η συνεχιση της αγροτικης δραστηριοτητας αλλα συνχρονως και τα ελαχιστα ορια πυκνοτητας πληθυσμου ανα δημο - κοινοτητας,κατι που ειναι και οδηγια ως προς την επιλεξημοτιτα ως ειδικες μειωνεκτικες περιοχες και φυσικα εχουν ως κυρια δραστηριοτητα την γεωργια.Ο αποχαρακτηρισμος των παραπανω κοινοτητων του Ν. δραμας θα εχει αμμεση αρνητικη επιπτωση στην οικονομια την ειδη επιβαρημενη της περιοχης αλλα και την θεληση για ενταξει σε αγροτικα προγραμματα αναπτυξης.
Επιπλέον ειναι ολες ξηρικες οι καλλιέργειες στις περιοχες αυτες.
ΣΩΤΗΡΙΑΔΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΑΡΙΝΑ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Α.Μ.Θ.
ΔΗΜΟΣ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Ταχ. Διεύθυνση : Παρανέστι Δράμας
Ταχ. Κώδικας : 66 035
Πληροφορίες : Πρωιμάκη Σπυρ.
Τηλέφωνο : 2524350131
Fax : 2524022570
E-mail : geoponos72@yahoo.gr

ΠΑΡΑΝΕΣΤΙ : 21 / 09 / 2018
Αριθμ. Πρωτ.: 3654

ΘΕΜΑ: «Οριοθέτηση περιοχών με φυσικούς περιορισμούς, εκτός των ορεινών»
ΣΧ.: 1.Το κείμενο υπό διαβούλευση με θέμα: «Οριοθέτηση περιοχών με φυσικούς περιορισμούς, εκτός των ορεινών» http://pconsult.minagric.gr/index.php/el/92-oriothetisi_perioxwn
2. Τσεσμελής Δ., «Ανάπτυξη, Εφαρμογή και Αξιολόγηση Δεικτών Επικινδυνότητας Ξηρασίας και Ερημοποίησης για την Ολοκληρωμένη Διαχείριση των Υδατικών Πόρων», (Διδακτορική Διατριβή), Τριμελής Επιτροπή: Καραβίτης Χρ., Κοσμάς Κ., Αλεξανδρής Στ., Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων & Γεωργικής Μηχανικής, Τομέας Διαχείρισης Υδατικών Πόρων, http://dspace.aua.gr/xmlui/handle/10329/6743, Αθήνα 2017.

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Με αφορμή την διαβούλευση επί της νέας οριοθέτησης περιοχών με φυσικούς περιορισμούς και άλλα ειδικά μειονεκτήματα θα θέλαμε να σας γνωστοποιήσουμε τα ακόλουθα:
• Ενώ η τήρηση των κριτηρίων που αναφέρονται στα φυσικά μειονεκτήματα και απαριθμούνται στο παράρτημα ΙΙΙ του κανονισμού (ΕΕ) 1305/2013, θα ήταν σκόπιμο να εξεταστεί σε επίπεδο Τοπικής Κοινότητας, η μελέτη του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών εκτίμησε την οικονομική δραστηριότητα σε επίπεδο νομού, με αποτέλεσμα να εξαιρεθούν μειονεκτικές Κοινότητες του Ν. Δράμας (π.χ. Νικηφόρος, Α. Πυξάρι, Αδριανή κλπ). Έτσι παρότι στα συμπεράσματα της διδακτορικής διατριβής του κ. Τσεσμελή (Κεφάλαιο 8, ανωτέρω σχετικό 2) αναφέρεται ότι η Ανατολική Μακεδονία, η Λέσβος και το Ηράκλειο Κρήτης βρίσκονται στην κατηγορία Πολύ Υψηλής Τρωτότητας (Very high Vulnerability) στην ξηρασία, και αναφορικά με το δήμο μας στην περιοχή των Κοινοτήτων Αδριανής, Νικηφόρου και Άνω Πυξαρίου του Δήμου Παρανεστίου δεν λειτουργούν επαρκώς ή καθόλου αρδευτικά δίκτυα, οι περιοχές αυτές εξαιρούνται αδίκως.
• Στις περιοχές με ειδικά μειονεκτήματα εντάσσονται όλες οι υπόλοιπες (επιπλέον εκείνων με φυσικούς περιορισμούς) Κοινότητες της Θράκης (Γεωγραφικό Διαμέρισμα που δεν αποτελεί διοικητική ενότητα) και όχι της Περιφέρειας ΑΜΘ με αποτέλεσμα να εξαιρεθούν όλες οι μειονεκτικές Κοινότητες του Ν. Δράμας (και ενδεχομένως του Ν. Καβάλας).
• Με την προτεινόμενη οριοθέτηση περιοχών με φυσικούς περιορισμούς και τον καθορισμό των περιοχών με ειδικά μειονεκτήματα αποχαρακτηρίζονται πολλές περιοχές όλων των δήμων του Νομού Δράμας που διαθέτουν μη ορεινές περιοχές. Μεταξύ αυτών οι Τοπικές Κοινότητες Αδριανής, Νικηφόρου, Άνω Πυξαρίου του Δήμου Παρανεστίου.
Ο αποχαρακτηρισμός των παραπάνω μειονεκτικών Κοινοτήτων του Δήμου Παρανεστίου θα έχει άμεση αρνητική επίπτωση στα ποσά εξισωτικών αποζημιώσεων που εισπράττουν οι εναπομείναντες αγρότες και κτηνοτρόφοι που διατηρούν εκμεταλλεύσεις στις περιοχές αυτές, καθώς και στην ένταξή τους σε διάφορα προγράμματα (Νέων αγροτών κλπ).
Παρακαλούμε όπως λάβετε υπόψη σας τις ανωτέρω παρατηρήσεις κατά τη σύνταξη της Απόφασης προκειμένου η χώρα μας να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του Κανονισμού (ΕΕ) 1305/2013 και να έχει τη δυνατότητα να συνεχίσει να ενισχύει τις περιοχές με φυσικούς περιορισμούς, όπως τις Τοπικές Κοινότητες Αδριανής, Άνω Πυξαρίου και Νικηφόρου.

Η ΔΗΜΑΡΧΟΣ


ΣΩΤΗΡΙΑΔΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΑΡΙΝΑ
tasos kapantzakis Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
• Ενώ η τήρηση των κριτηρίων που αναφέρονται στα φυσικά μειονεκτήματα και απαριθμούνται στο παράρτημα ΙΙΙ του κανονισμού (ΕΕ) 1305/2013, πρέπει να εξεταστεί σε επίπεδο Δημοτικής/ Τοπικής Κοινότητας, η μελέτη του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών εκτίμησε την οικονομική δραστηριότητα σε επίπεδο νομού, με αποτέλεσμα να εξαιρεθούν μειονεκτικές Κοινότητες του Ν. Δράμας (π.χ. Νικηφόρος, Α. Πυξάρι κλπ).
• Στις περιοχές με ειδικά μειονεκτήματα εντάσσονται όλες οι υπόλοιπες (επιπλέον εκείνων με φυσικούς περιορισμούς) Κοινότητες της Θράκης (Γεωγραφικό Διαμέρισμα που δεν αποτελεί διοικητική ενότητα) και όχι της Περιφέρειας ΑΜΘ με αποτέλεσμα να εξαιρεθούν μειονεκτικές Κοινότητες του Ν. ΔράμαςΜε την προτεινόμενη οριοθέτηση περιοχών με φυσικούς περιορισμούς και τον καθορισμό των περιοχών με ειδικά μειονεκτήματα αποχαρακτηρίζονται όλες οι Δημοτικές / Τοπικές Κοινότητες του Ν. Δράμας που είναι χαρακτηρισμένες μέχρι σήμερα ως μειονεκτικές (23 Κοινότητες) και πιο συγκεκριμένα:
Δήμος Δοξάτου: Κοινότητες Δοξάτου, Κυρίων, Αγοράς, Πηγαδίων.
Δήμος Δράμας: Κοινότητες Ξηροποτάμου, Χωριστής, Καλλιφύτου, Μοναστηρακίου,Μυλοποτάμου. Δήμος Παρανεστίου: Κοινότητες Αδριανής, Νικηφόρου, Άνω Πυξαρίου.
Δήμος Προσοτσάνης: Κοινότητες Προσοτσάνης, Πετρούσσας, Ανθοχωρίου, Γραμμένης, Καλής Βρύσης, Καλλιθέας, Κοκκινογείων, Μικροπόλεως, Χαριτωμένης, Μικροκάμπου και Περιχώρας.Ολες οι κοινοτητες βρισκοντε σε πλαγιες βουνων και εχουν να διανύσουν ενα κακο επαρχιακο δυκτιο μεχρι την Εγνατια οδο και επισης ενα δυσκολο αγροτικο οδικο δυκτιο.Η γη ειναι χαμηλης παραγωγικοτητας αλλα πρεπει να καλλιεργειται για την διατήρηση της εκτατικης γεωργικης δραστηριοτητας και επειδη ειναι σημαντικη για την διαχειρηση της γης, αλλα και του τουρισμου της περιοχης.Τελος οι περιοχες εχουν φθινουσα πορεια πληθυσμιακα κυριως λογου της μικρης παραγωγηκοτητας της αγροτικης γης.
ΤΑΣΟΣ ΚΑΠΑΝΤΖΑΚΗΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
• Ενώ η τήρηση των κριτηρίων που αναφέρονται στα φυσικά μειονεκτήματα και απαριθμούνται στο παράρτημα ΙΙΙ του κανονισμού (ΕΕ) 1305/2013, πρέπει να εξεταστεί σε επίπεδο Δημοτικής/ Τοπικής Κοινότητας, η μελέτη του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών εκτίμησε την οικονομική δραστηριότητα σε επίπεδο νομού, με αποτέλεσμα να εξαιρεθούν μειονεκτικές Κοινότητες του Ν. Δράμας (π.χ. Νικηφόρος, Α. Πυξάρι κλπ).
• Στις περιοχές με ειδικά μειονεκτήματα εντάσσονται όλες οι υπόλοιπες (επιπλέον εκείνων με φυσικούς περιορισμούς) Κοινότητες της Θράκης (Γεωγραφικό Διαμέρισμα που δεν αποτελεί διοικητική ενότητα) και όχι της Περιφέρειας ΑΜΘ με αποτέλεσμα να εξαιρεθούν μειονεκτικές Κοινότητες του Ν. Δράμας. Με την προτεινόμενη οριοθέτηση περιοχών με φυσικούς περιορισμούς και τον καθορισμό των περιοχών με ειδικά μειονεκτήματα αποχαρακτηρίζονται όλες οι Δημοτικές / Τοπικές Κοινότητες του Ν. Δράμας που είναι χαρακτηρισμένες μέχρι σήμερα ως μειονεκτικές (23 Κοινότητες) και πιο συγκεκριμένα:
Δήμος Δοξάτου: Κοινότητες Δοξάτου, Κυρίων, Αγοράς, Πηγαδίων.
Δήμος Δράμας: Κοινότητες Ξηροποτάμου, Χωριστής, Καλλιφύτου, Μοναστηρακίου,Μυλοποτάμου. Δήμος Παρανεστίου: Κοινότητες Αδριανής, Νικηφόρου, Άνω Πυξαρίου.
Δήμος Προσοτσάνης: Κοινότητες Προσοτσάνης, Πετρούσσας, Ανθοχωρίου, Γραμμένης, Καλής Βρύσης, Καλλιθέας, Κοκκινογείων, Μικροπόλεως, Χαριτωμένης, Μικροκάμπου και Περιχώρας. Όλες οι κοινότητες εκτείνονται σε πλαγιές βουνών με γη χαμηλής παραγωγικότητας η οποία πρέπει να καλλιεργείτε για την διατήρηση της εκτατικης γεωργικής δραστηριοτητας επειδή είναι σημαντική για την διαχειρηση της γης αλλα και του τουρισμου των περιοχων.Οι περιοχες αυτες εχουν φθεινουσα πορεια πληθυσμιακα κυριως λογω της μικρης παραγωγικοτητας της αγροτικης γης αλλα και της αποστασης απο τα αστικα κεντρα μιας και εκτος της αποστασης του επαρχιακου δυκτιου του Ν. Δραμας απο την Εγνατια οδο εχουν να διανυσουν και το αγροτικο οδικο δυκτιο προκειμενου να εξασφαλιζεται η συνεχιση της αγροτικης δραστηριοτητας αλλα συνχρονως και τα ελαχιστα ορια πυκνοτητας πληθυσμου ανα δημο - κοινοτητας,κατι που ειναι και οδηγια ως προς την επιλεξημοτιτα ως ειδικες μειωνεκτικες περιοχες και φυσικα εχουν ως κυρια δραστηριοτητα την γεωργια.Ο αποχαρακτηρισμος των παραπανω κοινοτητων του Ν. δραμας θα εχει αμμεση αρνητικη επιπτωση στην οικονομια την ειδη επιβαρημενη της περιοχης αλλα και την θεληση για ενταξει σε αγροτικα προγραμματα αναπτυξης.
Κωνσταντίνος Β. Σίμογλου Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Σε συνέχεια του προηγούμενου σχολιασμού που αφορούσε στον Δήμο Αμφιπολιτών της Π.Ε. Σερρών θα ήθελα προς επίρρωσιν των προλεχθέντων να προσθέσω τα εξής:
Α) Στο έγγραφο της διαβούλευσης που έχετε αναρτήσει μνημονεύετε κάποια μελέτη του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών στο πλαίσιο του μέτρου Τεχνικής Στήριξης του ΠΑΑ 2014 - 2020. Παρά το γεγονός ότι δεν συνοδεύετε την διαβούλευση και με την εν λόγω μελέτη, δεν θα αμφισβητήσω τα συμπεράσματά της. Ωστόσο, εκφράζω σαφείς αμφιβολίες σε ό,τι αφορά στη μεθοδολογία που ακολουθήσατε προκειμένου να εξετάσετε αν πληρούνται οι προϋποθέσεις του βιοφυσικού περιορισμού της ξηρασίας-λειψυδρίας. Οδηγείστε δηλαδή το συμπέρασμα ότι πληρείται ή όχι ο περιορισμός από το γεγονός του αν και κατά πόσο οι καλλιεργούμενες εκτάσεις είναι αρδευόμενες. Αντιπαρέρχομαι το γεγονός ότι σε πολλά Δημοτικά Διαμερίσματα του Δήμου Αμφιπολιτών οι αρδευόμενες εκτάσεις είναι πράγματι ελάχιστες. Το ζήτημα που θέτω στο σημείο αυτό είναι αν και κατά πόσο έχει εξεταστεί η παρουσία αρδευτικού νερού στις εν λόγω περιοχές. Θα πρέπει να διερευνήσετε και το γεγονός ότι ακόμη και η ύδρευση ορισμένων Δημοτικών Διαμερισμάτων πραγματοποιείται από γεωτρήσεις πολύ απομακρυσμένες ευρισκόμενες στα όρια της Π.Ε. Δράμας. Διότι ακόμη και αν υπήρχαν επενδύσεις άρδευσης, η αξιοποίησή τους απαιτεί να υπάρχει διαθέσιμο αρδευτικό νερό. Το αφήνω στην κρίση των αρμοδίων.
Β) Σε μία περιοχή όπου κυριαρχούν οι εκτατικές μεγάλες καλλιέργειες (χειμερινά σιτηρά και ελαιοκράμβη) χωρίς εναλλακτικές λύσεις δυναμικών καλλιεργειών (κηπευτικά, δενδροκομία κλπ.) που απαιτούν την ύπαρξη αρδευτικού νερού, είναι ακατανόητο με ποιον τρόπο έχει συναχθεί το συμπέρασμα ότι δεν πληρείται ο περιορισμός της λειψυδρίας-ξηρασίας.
Γ) Παρακαλώ να επανεξεταστεί το ζήτημα σε νέα βάση, θέτοντας νέες μεθοδολογικές προσεγγίσεις. Η συνάρτηση που αίρει τον περιορισμό της ξηρασίας με μόνο παράγοντα την ύπαρξη αρδευόμενων εκτάσεων, θα πρέπει να συμπληρωθεί και με άλλους παράγοντες. Θέτω το ζήτημα της προσβασιμότητας προς τα κύρια αστικά κέντρα, του κακού έως ανύπαρκτου οδικού δικτύου και του γεγονότος ότι η περιοχή του Δήμου Αμφιπολιτών είναι η πλέον αραιοκατοικημένη και παραμελημένη περιοχή της Π.Ε. Σερρών. Επί πλέον απαιτείται η συνεισφορά μετεωρολογικών δεδομένων και μάλιστα η μελέτη της κατανομής των βροχοπτώσεων σε μία χρονοσειρά πολλών ετών και υπό το πρίσμα της κλιματικής μεταβολής που ήδη οι συνέπειές της είναι αισθητές στην περιοχή.
Απαιτείται περισσότερη μελέτη του όλου ζητήματος.
Αναστάσιος Δημοσχάκης, Βουλευτής Έβρου Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης προέβη σε μια προσχηματική διαβούλευση fast track σχετικά με τη νέα οριοθέτηση περιοχών με φυσικούς περιορισμούς (εκτός των ορεινών), μέσα σε ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο σχεδόν 15 ημερών μόνο.

Χωρίς, μάλιστα, να υπάρχει καμία πρότερη ενημέρωση των κομμάτων, των αγροτοκτηνοτροφικών συνεταιρισμών και χωρίς να περάσει από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής για σχετική συζήτηση!

Η προχειρότητα της Υπουργικής απόφασης, αλλά και οι αποκλεισμοί που επιφέρει έχουν προκαλέσει τεράστια αναστάτωση στον αγροτοκτηνοτροφικό κόσμο.

Οφείλει να γνωρίζει το Υπουργείο ότι ο Έβρος κατά 80% καλλιεργείται και κατά 60% της καλλιεργίσημης γης αρδεύεται και είναι ο μοναδικός Νομός στην Ελλάδα που έχει αυτά τα χαρακτηριστικά. Επίσης, κατά τη φετινή περίοδο οι αγρότες του Νομού υπέστησαν σημαντικές καταστροφές στις καλλιέργειές τους, λόγω των συχνών κι έντονων βροχοπτώσεων, αλλά και της παρατεταμένης ξηρασίας που ακολούθησε και ακόμα δεν έχουν αποζημιωθεί. Κι αυτή η απώλεια σχεδόν 10 ευρώ ανά στρέμμα επιβαρύνει περαιτέρω τη δύσκολη οικονομική κατάσταση που βρίσκονται οι αγρότες, εξαιτίας και των πρόσφατων καταστροφών.

Κοινή είναι η εκτίμηση ότι οι απώλειες στο εισόδημα των αγροτών θα είναι μεγάλες. Γι’ αυτό το λόγο και οφείλει το Υπουργείο να προβεί στις σχετικές μελέτες, να τις συζητήσει στη συνέχεια με τα κόμματα, με τους φορείς του αγροτοκτηνοτροφικού κόσμου, ώστε να βγει μια κοινή συνισταμένη, η οποία θα είναι προς το συμφέρον των αγροτών και των κτηνοτρόφων

Αναστάσιος Δημοσχάκης, Βουλευτής Έβρου και Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ
Αναστάσιος Δημοσχάκης, Βουλευτής Έβρου Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης προέβη σε μια προσχηματική διαβούλευση fast track σχετικά με τη νέα οριοθέτηση περιοχών με φυσικούς περιορισμούς (εκτός των ορεινών), μέσα σε ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο σχεδόν 15 ημερών μόνο.

Χωρίς, μάλιστα, να υπάρχει καμία πρότερη ενημέρωση των κομμάτων, των αγροτοκτηνοτροφικών συνεταιρισμών και χωρίς να περάσει από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής για σχετική συζήτηση! Η προχειρότητα της Υπουργικής απόφασης, αλλά και οι αποκλεισμοί που επιφέρει έχουν προκαλέσει τεράστια αναστάτωση στον αγροτοκτηνοτροφικό κόσμο.

Οφείλει να γνωρίζει το Υπουργείο ότι ο Έβρος κατά 80% καλλιεργείται και κατά 60% της καλλιεργίσημης γης αρδεύεται και είναι ο μοναδικός Νομός στην Ελλάδα που έχει αυτά τα χαρακτηριστικά.

Επίσης, κατά τη φετινή περίοδο οι αγρότες του Νομού υπέστησαν σημαντικές καταστροφές στις καλλιέργειές τους, λόγω των συχνών κι έντονων βροχοπτώσεων, αλλά και της παρατεταμένης ξηρασίας που ακολούθησε και ακόμα δεν έχουν αποζημιωθεί. Κι αυτή η απώλεια σχεδόν 10 ευρώ ανά στρέμμα επιβαρύνει περαιτέρω τη δύσκολη οικονομική κατάσταση που βρίσκονται οι αγρότες, εξαιτίας και των πρόσφατων καταστροφών.

Κοινή είναι η εκτίμηση ότι οι απώλειες στο εισόδημα των αγροτών θα είναι μεγάλες. Γι’ αυτό το λόγο και οφείλει το Υπουργείο να προβεί στις σχετικές μελέτες, να τις συζητήσει στη συνέχεια με τα κόμματα, με τους φορείς του αγροτοκτηνοτροφικού κόσμου, ώστε να βγει μια κοινή συνισταμένη, η οποία θα είναι προς το συμφέρον των αγροτών και των κτηνοτρόφων
ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Η ένστασή μου πάνω στην οριοθέτηση περιοχών με φυσικούς περιορισμούς αφορά στον Δήμο Αμφίπολης του Νομού Σερρών ο οποίος στη συντριπτική του πλειοψηφία είναι ημιορεινός και εκτείνεται στις πλαγιές του όρους Παγγαίο. (Εξαιρούνται οι Δημοτικές κοινότητες Μεσολακιάς και Κερδυλίων που είναι χαρακτηρισμένες ορεινές). Μια απλή περιήγηση στους χάρτες του Google Earth μπορεί να αποδείξει τον παραπάνω ισχυρισμό.
Η χρησιμοποιούμενη γεωργική έκταση του Δήμου Αμφίπολης υπόκειται στον βιοφυσικό περιορισμό κυρίως της ξηρασίας ο οποίος δεν έχει αρθεί καθότι δεν έχουν γίνει τα απαραίτητα αρδευτικά έργα. Το ποσοστό της αρδευόμενης έκτασης δεν φτάνει σε καμία περίπτωση το 50% στην πλειοψηφία των Τοπικών Κοινοτήτων και μπορεί να διαπιστωθεί εύκολα με μια πρόχειρη επιτόπια εξέταση.Οι καλλιέργειες στην πλειοψηφία τους είναι ξηρικές και μερικές φορές υπάρχει πρόβλημα ακόμη και για τους κτηνοτρόφους να εξασφαλίσουν επαρκές νερό για τα κοπάδια τους.
Η εξαίρεση του Δήμου Αμφίπολης με κριτήριο την τυπική απόδοση του Νομού Σερρών και του κατά πόσο υπερβαίνει αυτός το 80% του μέσου όρου της Χώρας νομίζω ότι πρέπει να επανεξεταστεί.
Εκτός των παραπάνω πιστεύω ότι τα δεδομένα του ΟΣΔΕ πρέπει να εξετασθούν σε βάθος πενταετίας για να υπάρχει περισσότερη αντικειμενικότητα και να εξετασθεί επίσης με πραγματικά στοιχεία εάν οι φυσικοί περιορισμοί έχουν αρθεί σε επίπεδο Δημοτικής/Τοπικής Κοινότητας.
Τέλος η εξαίρεση μιας πληθυσμιακά φθίνουσας περιοχής, κυρίως λόγω μειωμένης παραγωγικότητας της αγροτικής γης και της απόστασης από αστικά κέντρα, από τις περιοχές με φυσικούς περιορισμούς, αντίκειται στους πραγματικούς σκοπούς της Οδηγίας 75/268/ΕΟΚ, <<για να εξασφαλίζεται η συνέχιση της γεωργικής δραστηριότητας και με αυτόν τον τρόπο η διατήρηση ενός ελαχίστου ορίου πυκνότητας πληθυσμού>> , δεδομένου ότι ο πληθυσμός του Δήμου Αμφίπολης σύμφωνα την απογραφή του 2011 είναι 9182 κάτοικοι.
ΒΕΡΓΙΔΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΚΙΛΚΙΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Σας ενημερώνουμε ότι κατά τον έλεγχο του εγγράφου για την “Οριοθέτηση περιοχών με φυσικούς περιορισμούς, εκτός των ορεινών” διαπιστώσαμε για την Περιφερειακή ενότητα Κιλκίς τα εξής:

1. Στον πίνακα 1. Περιοχές με φυσικούς περιορισμούς για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Δήμος Παιονίας, αναφέρεται η Τοπική Κοινότητα Πενταλόφου. Η τοπική κοινότητα αυτή κατατάσσεται μέχρι σήμερα στις ορεινές περιοχές της Π.Ε. Ίσως έχει ενταχθεί εκ παραδρομής στις μειονεκτικές αφού θεωρούμαι ότι πληροί τις προϋποθέσεις των ορεινών περιοχών λόγω υψομέτρου, ανάγλυφου της περιοχής αλλά και του πετρώδους έως βραχώδους εδάφους .

2. Στον ίδιο πίνακα δεν αναφέρεται η Δημοτική Κοινότητα Αξιούπολης η οποία μέχρι σήμερα ήταν Μειονεκτική περιοχή. Σας ενημερώνουμε ότι στην Δημοτική ενότητα αυτή υπάρχει η πόλη της Αξιούπολης μαζί με τον οικισμό Πηγής ο οποίος έχει καταταχθεί στις ορεινές περιοχές. Μετά από τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με τον προϊστάμενο της Μονάδας θεσμικής υποστήριξης ενημερωθήκαμε ότι ο χαρακτηρισμός της Δημοτικής κοινότητας δεν μπορεί να είναι διαφορετικός για τούς οικισμούς που την αποτελούν έτσι πολύ πιθανόν να χαρακτηριστεί και η Αξιούπολη ως ορεινή λόγω του ότι ήδη η Πηγή είναι χαρακτηρισμένη ως ορεινή. Θεωρούμε ότι η πόλη της Αξιούπολης θα πρεέι να ένταχθεί ή στον Πίνακ 1 ή στίς ορεινές περιοχές.

3. Δυστυχώς μετά από την τηλεφωνική επικοινωνία με τον προϊστάμενο της Μονάδας θεσμικής υποστήριξης διαπιστώσαμε ότι ο λόγος μη ένταξης τής Δημοτικής Ενότητας Ευρωπού της τοπική κοινότητα Μεσιάς και της τοπικής κοινότητας Αγίου Πέτρου ήταν οι αρδευόμενες εκτάσεις των περιοχών. Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι η περιοχές αυτές και ειδικά αυτή του Ευρωπού βρίσκεται εντός της οριοθετημένης ζώνης παραγωγής προϊόντων Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης « οίνοι Πλαγιές Πάικου» και η αλλαγή που επιφέρει ο αποχαρακτηρισμός των περιοχών από μειονεκτικός θα έχει εμφανές αντίκτυπο στο εισόδημα των αγροτών και στην προσπάθειά τους για παραγωγή. Σας ενημερώνουμε ακόμη ότι το μεγαλύτερο κομμάτι των καλλιεργούμενων εκτάσεων έχει εδάφη των οποίων η σύσταση χαρακτηρίζεται ως SL(αμμοπηλώδη) ή LS(πηλοαμμώδη) ή S(αμμώδη) σύμφωνα με την Ποιοτική Αξιολόγηση των Γεωργικών Εδαφών περιοχής Παιόνιας Νομού Κιλκίς από το ΕΘ.Ι.Α.Γ.Ε ΚΑΙ ΤΟ Ι.Χ.Τ.Ε.Λ. ΤΟ 1997

Ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε Κιλκίς
Ανδρέας Βεργίδης
Μάκης Μουρατίδης Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
• Ενώ η τήρηση των κριτηρίων που αναφέρονται στα φυσικά μειονεκτήματα και απαριθμούνται στο παράρτημα ΙΙΙ του κανονισμού (ΕΕ) 1305/2013, πρέπει να εξεταστεί σε επίπεδο Δημοτικής/ Τοπικής Κοινότητας, η μελέτη του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών εκτίμησε την οικονομική δραστηριότητα σε επίπεδο νομού, με αποτέλεσμα να εξαιρεθούν μειονεκτικές Κοινότητες του Ν. Δράμας (π.χ. Νικηφόρος, Α. Πυξάρι κλπ).
• Στις περιοχές με ειδικά μειονεκτήματα εντάσσονται όλες οι υπόλοιπες (επιπλέον εκείνων με φυσικούς περιορισμούς) Κοινότητες της Θράκης (Γεωγραφικό Διαμέρισμα που δεν αποτελεί διοικητική ενότητα) και όχι της Περιφέρειας ΑΜΘ με αποτέλεσμα να εξαιρεθούν μειονεκτικές Κοινότητες του Ν. Δράμας (και ενδεχομένως του Ν. Καβάλας).
• Με την προτεινόμενη οριοθέτηση περιοχών με φυσικούς περιορισμούς και τον καθορισμό των περιοχών με ειδικά μειονεκτήματα αποχαρακτηρίζονται όλες οι Δημοτικές / Τοπικές Κοινότητες του Ν. Δράμας που είναι χαρακτηρισμένες μέχρι σήμερα ως μειονεκτικές (23 Κοινότητες) και πιο συγκεκριμένα:
Δήμος Δοξάτου: Κοινότητες Δοξάτου, Κυρίων, Αγοράς, Πηγαδίων.
Δήμος Δράμας: Κοινότητες Ξηροποτάμου, Χωριστής, Καλλιφύτου, Μοναστηρακίου,Μυλοποτάμου. Δήμος Παρανεστίου: Κοινότητες Αδριανής, Νικηφόρου, Άνω Πυξαρίου.
Δήμος Προσοτσάνης: Κοινότητες Προσοτσάνης, Πετρούσσας, Ανθοχωρίου, Γραμμένης, Καλής Βρύσης, Καλλιθέας, Κοκκινογείων, Μικροπόλεως, Χαριτωμένης, Μικροκάμπου και Περιχώρας.
• Ο αποχαρακτηρισμός των παραπάνω Κοινοτήτων του Ν. Δράμας θα έχει άμεση αρνητική επίπτωση στα ποσά εξισωτικών αποζημιώσεων που εισπράττουν οι αγρότες και κτηνοτρόφοι που διατηρούν εκμεταλλεύσεις στις περιοχές αυτές, καθώς και στην ένταξή τους σε διάφορα προγράμματα (Νέοι αγρότες κλπ).
Κάτια Ιστορικού Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Η νέα οριοθέτηση περιοχών με φυσικούς περιορισμούς, αφορά εκ νέου οριοθετήση ήδη οριοθετημένων περιοχών ή προσθήκη νέων;
Παραπομπές
  1. http://pconsult.minagric.gr/index.php/el/92-oriothetisi_perioxwn
Γιώργος Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
θεωρώ οτι στην κοινοτητα ΣΦΕΛΙΝΟΥ νομου Σερρών δεν πρεπει να κοπεί η εξησωτική αποζημίωση διότι η καλλιεργησιμη γη ειναι μειονεκτική απο εδαφολογική συσταση και αρα απο μονη της μη παραγογήκη .Ειναι καλλιεργειες ξηρικες διοτι δεν υπαρχουν νερα διαθεσιμα απο τεχνικης αποψεις δεν υπαρχει δηλαδη δηνατοτητα δυκτιου και ειναι μια περιοχη που δεν εχει τις βροχοπτωσεις που θα πρεπε για την αναπτυξη και δυναμική των καλλιεργειών.Οποτε νομιζω πως δεν πρεπει να αφαιρεφουν και αλλα εργαλεια απο τους παραγωγους μας, για να μπορεσουν να κανουν την δουλεια τους κα ι να παραγουν τα προιοντα τους που τοσο πολυ χρειαζεται η χωρα και οι ιδιοι αυτη την στιγμη.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Παππάς Κωνσταντίνος Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Κάθε φορά που θέλετε να κάνετε παρέμβαση βάζετε μπροστά την ΕΕ απλά γνωρίζατε την προθεσμία και το βγάζετε τελευταία στιγμή.Πρόχειρα και χωρίς να καταλαβαίνουμε και πολλά με έναν χάρτη που θα τον δείξουμε στα παιδιά μας και θα μας ρωτήσουν ποιος τον ζωγράφισε.
Μπορείτε λοιπόν να μας πείτε ποιες περιοχές δεν θα πάρουν εξισωτική; Τόσο δύσκολο είναι ο χάρτης να είναι σε άλλη μορφή για να μπορούμε να καταλάβουμε ποιες περιοχές είναι μέσα και ποιες όχι;
λευτέρης βερύκοκκος / Νάξος Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
1) Είμαι της άποψης ότι στο σύνολό τους οι Κυκλάδες πρέπει να συμπεριληφθούν τουλάχιστον στις νέες περιοχές με φυσικούς περιορισμούς ή σε αυτές με ειδικά μειονεκτήματα, λόγω ελάχιστων βροχοπτώσεων, (κάτω των 300mm/έτος), των μεγάλων κλήσεων στο φυσικό ανάγλυφο, της μεγάλης αλατότητας που παρατηρείται λόγω υπεράντλησης των γεωτρήσεων (είσοδος θάλασσας), και της διάβρωσης των ακτών.
2) Ένα επιπλέον κριτήριο για την ένταξη μπορεί ή/και πρέπει να θεωρηθεί η δυνατότητα προσβασιμότητας σε αγροτικές περιοχές, λόγω της έλλειψης ή της κακής κατάστασης της αγροτικής οδοποιίας. Ό,τι υπάρχει είναι το αποτέλεσμα προσωπικών εξυπηρετήσεων.
Λεωνίδας Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης

 

Σε ότι αφορά τα ΔΔ Ξηροχωρίου και Νέας Μεσημβρίας του Δήμου Χαλκηδόνας, του Νομού Θεσσαλονίκης έχω να παρατηρήσω τα εξής, ως προς την παράμετρο της ξηρασίας. Καταρχάς να αναφέρω ότι πρόκειται για περιοχές με παρόμοια χαρακτηριστικά δηλαδή είναι ημιορεινές και μη αρδευόμενες. Με βάση τα δεδομένα ΟΣΔΕ καλλιεργούνται κυρίως ψυχανθή και σιτηρά.

 

 

Λαμβάνω ως έτος υπολογισμού το 2017, καθώς τότε δεν είχαμε ακραία ύψη βροχόπτωσης. Οι πλησιέστεροι μετεωρολογικοί σταθμοί είναι αυτοί του Ωραιοκάστρου και της Σίνδου

 

Βροχομετρικά δεδομένα σταθμού Ωραιοκάστρου:

 

2017: Ετήσια βροχόπτωση 445,8 mm

 

2016: 390,4 mm

 

2015: 517,6 mm

 

Βροχομετρικά δεδομένα σταθμού Σίνδου:

 

2017 Ετήσια βροχόπτωση 403,4 mm

 

 

Εφαρμόζω την μέθοδο Blaney-Criddle, με τις ακόλουθες παραμέτρους και παραδοχές. Γεωγραφικό πλάτος 40o, φυτικός συντελεστής των σιτηρών 0,7 (είναι ο δυσμενέστερος ως προς τον υπολογισμό του λόγου P/PET) και μέση μηνιαία θερμοκρασία, τον μέσο όρο μηνός, των μετεωρολογικών σταθμών Ωραιοκάστρου και Σίνδου. Προκύπτει ΕΤ=1112 mm για το έτος 2017. Ως συνολική ετήσια βροχόπτωση θεωρώ τον μέσο όρο των σταθμών Σίνδου και Ωραιοκάστρου δλδ 424,6 mm, πράγμα που μας δίνει έναν λόγο P/PET=424,6/1112=0,38.

 

H τιμή αυτή είναι μικρότερη του ορίου που είναι το 0,5, και έχει τεθεί ως κριτήριο συμπερίληψης μιας περιοχής σ’ αυτές με φυσικά μειονεκτήματα. Αυτά σε ότι αφορά το πρώτο στάδιο. Σε ότι αφορά το δεύτερο στάδιο, δεν έχουν γίνει επενδύσεις κατασκευής αρδευτικών έργων και η συντριπτική πλειοψηφία των καλλιεργειών είναι ξηρικές.

 

Θεωρώ συνεπώς ότι θα πρέπει να επανεξεταστεί η συμπερίληψη των ανωτέρω δύο περιοχών σ’ αυτές με φυσικά μειονεκτήματα.

 

Τέλος αναφέρετε ότι εξαιρέθηκαν οι νομοί με τυπική απόδοση άνω του 80% του εθνικού μέσου όρου. Αυτό θεωρώ ότι είναι μια πολύ γενική προσέγγιση, καθώς εντός νομού υφίστανται περιοχές με πολύ υψηλή αλλά και πολύ χαμηλή παραγωγικότητα.

 

Παραπομπές
  1. http://eclass.uth.gr/eclass/modules/document/file.php/MHXC160/%CE%98%CE%B5%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%95%CE%BD%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1_5.pdf
  • Σελίδα :
  • 1
  • 2
  • 3


Δεν υπάρχουν ακόμα σχολιασμοί για αυτή τη ανάρτηση.
Γίνετε ένας από τους πρώτους που θα κάνετε σχολιασμό σε αυτήν τη ανάρτηση!
Λυπούμαστε, η συζήτηση αυτή την στιγμή είναι κλειδωμένη. Δεν θα είστε σε θέση να δημοσιεύσετε αυτή την στιγμή.

Στατιστικά

  1. Σύνολο Αναρτήσεων: 1001
  2. Σύνολο Ολοκληρωμένων Αναρτήσεων: 173
  3. Σύνολο Μη Ολοκληρωμένων Αναρτήσεων: 828
  4. Τελευταίο Μέλος: μαρια
Συνδεδεμένοι Χρήστες

Αναζήτηση Ανάρτησης

Επισκέπτες

Σήμερα433
Εχθές348
Αυτή την εβδομάδα781
Αυτόν το μήνα5776
Σύνολο1354115

Ποιος είναι Online

2
Online

16 Απριλίου 2024

Συνδεσεις

Πρόγραμμα Διάυγεια  |  Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων open gov gr data gov gr

Πληροφορίες


1540 Κέντρο Εξυπηρέτησης Αγροτών 


Ο τηλεφωνικός αριθμός "1540" αποτελεί σύστημα, αυτόματης τηλεφωνικής εξυπηρέτησης. Διασυνδέεται με τα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου και προσφέρει υπηρεσίες αυτοματοποιημένης απάντησης.

Επικοινωνία

 

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων |

Διεύθυνση: Αχαρνών 2, Αθήνα, 101 76, Ελλάδα |

Τηλεφωνικό Κέντρο: +30 (210) 212-4000 |  

Κέντρο εξυπηρέτησης Αγροτών: 1540 και το emailinfo@minagric.gr |

 

Η ταχυδρομική διεύθυνση της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης είναι: Αχαρνών 381 & Δεστούνη 2,

Τ.Κ.: 111 43, Αθήνα.

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: