ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΩΝ ΥΠΑΑΤ

Ηλεκτρονική διαδικτυακή Πλατφόρμα για τη διενέργεια ηλεκτρονικών διαβουλεύσεων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
  1. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ
  2. Σχέδιο Yπουργικής απόφασης σχετικά με τη ρύθμιση θεμάτων εμπορίας και διακίνησης των ακτινιδίων
  3. Τετάρτη, 05 Σεπτεμβρίου 2018
  4.  Εγγραφή μέσω email
1. Στα στάδια της εξαγωγής σε τρίτες χώρες και της αποστολής στην Ε.Ε. τα μέσα συσκευασίας ακτινιδίων των φορτίων απαγορεύεται να υπερβαίνουν τα 20 κιλά.

2. Στα στάδια της διακίνησης και εμπορίας στην εγχώρια αγορά που έπονται της τυποποίησης/ συσκευασίας, τα μέσα συσκευασίας ακτινιδίων απαγορεύεται να υπερβαίνουν τα 20 κιλά.

3. Στα στάδια εισαγωγής από τρίτες χώρες και παραλαβής από κράτη – μέλη της Ε.Ε. τα φορτία που περιλαμβάνουν μέσα συσκευασίας ακτινιδίων που υπερβαίνουν τα 20 κιλά υποβάλλονται υποχρεωτικά σε έλεγχο συμμόρφωσης προδιαγραφών εμπορίας.
Αρβανιτίδης χρηστος Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Πρώτα από,όλα η χρονική στιγμή που συζητηται το θέμα του περιορισμού της συσκευασίας .είναι λάθος ,θα ηταν καλύτερα μετα το τέλος της συγκομιδής. Η σκέψη του να περιορίσουμε την εξαγωγή σε bins με στόχο την αύξηση της υπεραξίας που παραμένει στιν εθνική οικονομία Ακούγεται πολύ καλή .αν και πιστεύω ότι είναι αντίθετη με βασικες ευρώπαικες εμπορικές αρχές.ειναι σιγουρο ότι θα ακολουθήσουν αγωγές από συνετεριζμους αγρότες αλλά και ευρωπαϊκών εταιρειών .τώρα σύμφωνα με αυτά που που εικάζουν κάποιοι ότι μακροπρόθεσμα θα είναι για το καλό των παραγωγών και της οικονομίας ... αλήθεια με ποιον μηχανισμό και ποια λογική σειρά προτείνουν να εξελιχθεί αυτό .. περιορισμος τις εξαγωγής σε bins . στόχος η τελική συσκευασία εμπορία και διάθεση να γίνει απο ελληνικά συσκευαστιρια.ακουγετε ιδανικό αλλά τα κιλά που μπορούν να διαχειριστούν με αυτό τον τρόπο είναι 120 εκατομμύρια τόνοι τα υπόλοιπα? 80 ? Η θα μένουν στα δέντρα η θα πουληθούν όσο όσο . Αλήθεια αυτό που καταλαβενη κάποιος ότι δεν υπάρχει υποδομή να διαχειριστούν τα παραγόμενα αντινιδια.και το καλύτερο είναι αυτό που προτείνουν κάποιες ενώσεις όπως διάβασα σε κάποια σχόλια πιο κάτω.μετα την κατάρευση τον τιμών προς τους παραγωγούς που θα ακολουθήσει για πολλά χρόνια.η υπεραξίας που θα παραχθεί στα ταμεία τον ενώσεων-εμπορων (αγοράζουν 30λεπτα πουλάνε 80 πλέον εξόδων ). Και έχοντας εξασφαλίσει με νόμο!!!! τιν τιμή αγοράς τον ακτινιδίων από του παραγωγούς .. ίσως.... κάνουν επενδύσεις υποδομης (ψυγεία κτλ) εν τέλει θέλουν, με το έτσι θέλω (αφού υπάρχει πλέον νόμος) οι παραγωγοί να χρηματοδοτήσουν τιν κατασκευή αυτον τον υποδομών ...πως το βλέπεται?????. πάντως οι υποδομές ψυγεία μονάδες διαλογής είναι είναι δυσανάλογα σε σχέση με τιν τρέχουσα παραγωγή, πόσο μάλλον με τιν αναμενόμενη...
Πάντως
η πολιτεία μέσα από εργαλεία όπως αναπτυξιακους νόμους κτλ.θα πρέπει να δίδει ευνοϊκά κίνητρα στους Έλληνες επιχειρηματίες εμπόρους ώστε να καταστούν ανταγωνιστικοί στο διεθνές εμπορικό σκηνικό . Αυτος θεωρώ πως είναι ορθός δρόμος, και οχι το κλείσιμο των συνόρων που προτείνουν καποιοι. Ευχαριστώ!!!!
παραγωγός ακτινιδίου Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
ΣΤΟΠ στα ελληνικά καρτέλ που λυμαίνονται το ελληνικό ακτινίδιο.Η σωτηρία των ελλήνων παραγωγών είναι η εξαγωγή των προιόντων τους με όρους που ισχύουν σε όλη την ευρώπη
Παραπομπές
  1. http://pconsult.minagric.gr/index.php/el/91-nopa_aktinidia/514-arthro4_aktinidio
ΑΤΥΠΗ ΔΙΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΑΚΤΙΝΙΔΙΟΥ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Kατά την άποψή μας στα στάδια της εξαγωγής σε τρίτες χώρες και της αποστολής στην Ε.Ε. τα μέσα συσκευασίας ακτινιδίων των φορτίων θα πρέπει να απαγορεύεται να υπερβαίνουν τα 10 κιλά (και όχι τα 20kg που προβλέπει το σχέδιο της ΥΑ).
Η διακίνηση των ακτινιδίων δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να γίνεται σε άλλη συσκευασία (π.χ. παλετοκιβώτια-bins) παρά μόνο σε χαρτοκιβώτια, είτε για πώληση στο εσωτερικό της χώρας είτε για εξαγωγή/ενδοκοινοτική παράδοση.
Μόνο η μεταφορά από το χωράφι προς τους χώρους τυποποίησης αλλά και μεταξύ των διακινητών της εσωτερικής αγοράς δηλαδή μεταξύ ψυγείων και διαλογητηρίων, μπορεί να γίνεται σε παλετοκιβώτια (bins) και σε κλούβες. Εξυπακούεται ότι η τελική διακίνηση του προϊόντος προς πώληση (λιανική αγορά) θα πρέπει να γίνεται, όπως προαναφέρθηκε, μόνο σε χαρτοκιβώτια.

Τα τυποποιημένα μάλιστα ακτινίδια που διακινούνται εντός ή εκτός της χώρας, εκτός από τα νόμιμα παραστατικά, θα πρέπει να αναγράφουν (επάνω στην συσκευασία, δηλαδή στο χαρτοκιβώτιο) όλα τα προαπαιτούμενα από τον νόμο (όνομα συσκευαστηρίου ή παραγωγού, προέλευση, κατηγορία, μέγεθος, είδος-ποικιλία, κ.λ.π.).

Η συσκευασία σε bins (παλετοκιβώτια) δεν αποτελεί συσκευασία αποδεκτή από τις αγορές προς κατανάλωση, αλλά έναν εύκολο και φθηνό τρόπο να διακινηθούν τα προϊόντα απευθείας από το χωράφι, χωρίς διαλογή και συσκευασία.
Αυτό προκύπτει άμεσα από τη διαφορά τιμής μεταξύ συσκευασμένου προϊόντος, το οποίο διακινήθηκε πέρυσι σε τιμές 1.10-1.30 και του ατυποποίητου, με απευθείας συλλογή και εξαγωγή από το χωράφι στο οποίο η τιμή κυμάνθηκε από 0,50-0,60 λεπτά.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το κράτος χάνει σημαντικά έσοδα από το συνάλλαγμα, οι εργατοώρες μειώνονται σημαντικά σε διάφορους κλάδους που αφορούν την τυποποίηση και τα υλικά συσκευασίας και το προϊόν δεν αποκτά την υπεραξία που του αναλογεί. Είναι μια πραγματικότητα την οποία μπορεί κανείς να διασταυρώσει πολύ εύκολα και αποδεικνύεται από τα παραστατικά των εξαγωγών.

Εκτιμάται ότι στην υποθετική περίπτωση διακίνησης του συνόλου της ελληνικής παραγωγής ακτινιδίου ατυποποίητης σε bins, θα είχαμε απώλεια της τάξης των 160.000.000€ για όλους τους εμπλεκόμενους και εν τέλει για την ελληνική οικονομία.

Οι εξαγωγές με bins γίνονται απευθείας από το χωράφι, χωρίς διαλογή και τυποποίηση, γεγονός που διαπιστώνεται εύκολα πέρα από τους ελέγχους, από τα ημερομίσθια που δόθηκαν την προηγούμενη σεζόν ή σε αυτά που θα δοθούν στη νέα σεζόν από τους εν λόγω εξαγωγείς, με δεδομένο ότι ένας εργαζόμενος μπορεί να αποδώσει 2 τόνους διαλεγμένου (καλιμπραρισμένου) προϊόντος το οκτάωρο.
Οποιαδήποτε συσκευασία άνω των δέκα κιλών προωθεί τη διακίνηση των προϊόντων χωρίς ταυτότητα, χάνοντας την υπεραξία που προσθέτει η συσκευασία και δίνει τη δυνατότητα στους άμεσους ανταγωνιστές μας, Ιταλούς και Ισπανούς, να οικειοποιούνται το προϊόν και να το προωθούν στις αγορές ως δικό τους.

Η μεταφορά μέσων συσκευασίας από την Ιταλία αποτελεί άμεσο κίνδυνο μεταφοράς του βακτηρίου Pseudomonas Syringae pv. actinidiae με αποτέλεσμα να διακινδυνεύουμε χιλιάδες στρέμματα ενός προϊόντος δυναμικού και εξελισσόμενου ιδιαίτερα σημαντικού για την ελληνική οικονομία και ανάπτυξη. Αυτή η ασθένεια έχει ήδη καταστρέψει ένα πολύ σημαντικό ποσοστό των καλλιεργειών της γειτονικής Ιταλίας.
Επίσης υπάρχει κίνδυνος μεταφοράς και της moria del kiwi, ασθένειας που σαρώνει αυτή τη στιγμή και καταστρέφει χιλιάδες κτήματα επίσης στην Ιταλία.
Ταυτόχρονα υπάρχει κίνδυνος και για τη μετάδοση της Xyllela που αφορά την ελιά, ένα κατεξοχήν παραδοσιακό και ιδιαίτερα δυναμικό εξαγωγικό προϊόν.
ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ ΑΚΤΙΝΙΔΙΩΝ Ν. ΑΡΤΑΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ ΑΚΤΙΝΙΔΙΩΝ Ν. Άρτας

Δεν συμφωνούμε με το άρθρο 4 και ζητάμε την άμεση απόσυρσή του από το προσχέδιο της Υ.Α. που βρίσκεται σε διαβούλευση και έχουμε να σας επισημάνουμε τα ακόλουθα:
• O περιορισμός της συσκευασίας για εξαγωγή στα 20 κιλά δεν τεκμηριώνεται επιστημονικά.
• Δεν εφαρμόζεται σε καμία χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δεν προβλέπεται από καμία Κοινοτική Οδηγία τόσο για τα ακτινίδια όσο και για τα υπόλοιπα φρούτα.
• Η προβλεπόμενη παραγωγή φέτος στο Νομό της Άρτας θα ξεπεράσει τους 45.000 τόνους ενώ τα επόμενα χρόνια θα αγγίξει τους 70.000 τόνους. Η υπάρχουσα υποδομή σε ψυκτικούς θαλάμους δεν ξεπερνά τους 7.000 τόνους. Η εφαρμογή μιας τέτοιας διάταξης θα είναι καταστροφική για όλους του παραγωγούς της περιοχής μας, θα έχει σαν αποτέλεσμα τη ραγδαία πτώση των τιμών, θα μείνουν ακτινίδια στα δένδρα λόγω αδυναμίας διαχείρισης και θα επιστρέψουμε στο παλαιό καθεστώς του κουρέματος και των ακάλυπτων επιταγών.
• Θα δημιουργηθεί αθέμιτος ανταγωνισμός.

Σας παραθέτουμε τις υπογραφές μας :

https://imgur.com/a/P9flz40
https://imgur.com/a/RVdufOM
76576576576 Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Με την εφαρμογή του άρθρου 4 εκτός από την διακίνηση ατυποποίητων ακτινιδίων, θα απαγορεύεται και η διακίνηση τυποποιημένων ακτινιδίων σε bins. Θα έρχεται έτσι σε αντίθεση με τον ευρωπαϊκό κανονισμό διακίνησης οπωροκηπευτικών (ΕΕ) 543/2011, ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν περιορίζει το μέγεθος της συσκευασίας.
Δημήτρης Παπαχρήστος Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Οι εξαγωγές ακτινιδίων τα τελευταία χρόνια γίνονται νόμιμα μέσω συσκευαστηρίων με νόμιμη άδεια και κωδικό από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Για κάθε φορτίο που εξάγεται γίνεται αναγγελία στο υπουργείο καθώς και έλεγχος ποιότητας - συσκευασίας από τις κατά τόπου Διευθύνσεις Γεωργίας. Η ποσότητα συσκευασία επιλέγεται αποκλειστικά από τον αγοραστή με γνώμονα τις ανάγκες του (π.χ. μεταφορά, αποθήκευση, συντήρηση κλπ.). Παρόμοια διαδικάσια ακολουθείται και σε άλλα προϊόντα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ελαιόλαδο το οποίο εξάγεται από το ελαιοτριβείο σε inox βυτία των 25 τόνων και όχι σε μικρότερες συσκευασίες.

Το άρθρο αυτό βάζει περιορισμούς στην ελεύθερη διακίνηση ενός αγαθού (ακτινιδίου) εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο.Π. ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥ ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ ΓΑΙΑ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Παραθέτουμε παρακάτω τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που θα προκύψουν από την εφαρμογή του άρθρου 4

 Πλεονεκτήματα

Θα προκύψει προστιθέμενη αξία στα ακτινίδια από τα υλικά συσκευασίας και το εργατικό κόστος (θεωρώντας ότι η ποσότητα που θα εξαχθεί με bins θα είναι 40.000 τόνοι, η προστιθέμενη αξία δεν ξεπερνά τα 10.000.000 Ευρώ)

Θα μειωθεί η πιθανότητα εξάπλωσης του βακτηρίου PSA

Χάνουμε την ευκαιρία να εκτοπίσουμε τους Ιταλούς από τις αγορές

Θα περιοριστεί η διακίνηση ακτινιδίων χωρίς παραστατικά

Μειονεκτήματα

Η έλλειψη υποδομών ικανών να αποθηκεύσουν τα ακτινίδια που θα παραχθούν, θα προκαλέσει τεράστια πίεση στις τιμές παραγωγού. Συγκεκριμένα, η παραγόμενη ποσότητα υπολογίζεται να ανέλθει φέτος σε 200.000 τόνους, ενώ οι υποδομές για την συντήρηση των ακτινιδίων δεν ξεπερνούν σε δυναμικότητα τους 120.000 τόνους. Είναι βέβαιο ότι η πλεονάζουσα ποσότητα θα έχει τρομακτικές επιπτώσεις στην τιμή παραγωγού, αφού θα υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ των παραγωγών για το ποιος θα προλάβει να πουλήσει τα ακτινίδιά του. Πρέπει να σημειωθεί ότι τα επόμενα χρόνια η παραγόμενη ποσότητα συνεχώς θα αυξάνεται λόγω των πολλών νέων φυτεύσεων. Είναι αδύνατο την περίοδο της συγκομιδής να πωληθεί όλη αυτή η πλεονάζουσα ποσότητα για άμεση κατανάλωση σε χαρτοκιβώτια.

Με την εφαρμογή του άρθρου 4 εκτός από την διακίνηση ατυποποίητων ακτινιδίων, θα απαγορεύεται και η διακίνηση τυποποιημένων ακτινιδίων σε bins. Θα έρχεται έτσι σε αντίθεση με τον ευρωπαϊκό κανονισμό διακίνησης οπωροκηπευτικών (ΕΕ) 543/2011, ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν περιορίζει το μέγεθος της συσκευασίας.

Πολλοί πελάτες στο εξωτερικό, θέλουν τα ακτινίδια τυποποιημένα σε bins, ώστε να τα συσκευάσουν σε μικροσυσκευασίες λίγο πριν την τοποθέτηση των προϊόντων στο ράφι. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών ακτινιδίων μειώνεται πολύ.

Μελετώντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που αναφέραμε, κάνουμε τις παρακάτω παρατηρήσεις:

Η προστιθέμενη αξία που θα χαθεί, είναι πολύ μικρή συγκριτικά με την αξία που θα χάσουν οι παραγωγοί από ακτινίδια που θα πετάξουν ή θα πουλήσουν με πολύ χαμηλές τιμές

Καλό θα ήταν να επωφεληθούμε από τα παραπάνω πλεονεκτήματα αλλά χωρίς να μπορούμε να διαχειριστούμε την ποσότητα που θα παραχθεί, δεν έχουν κανένα νόημα

Η πιθανότητα εξάπλωσης του PSA χρησιμοποιώντας πλαστικά υλικά συγκομιδής είναι μηδαμινή

Τους Ιταλούς διακινητές θα πρέπει να προσπαθήσουμε να τους ανταγωνιστούμε με την βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων μας και την συνέπεια και όχι εκμεταλλευόμενοι την πρόσκαιρη μείωση της ποσότητας τους. Με αυτόν τον τρόπο σίγουρα δεν θα πετύχουμε τον σκοπό μας.

Η διακίνηση ακτινιδίων χωρίς παραστατικά μπορεί εύκολα να αντιμετωπιστεί με τους παρακάτω τρόπους:

Αυστηρούς ελέγχους από οικονομικές υπηρεσίες στα σημεία εξόδου από την χώρα

Από την στιγμή που θα λειτουργήσει η ψηφιακή υπηρεσία «Δηλώσεις Ακτινιδίου προς τυποποίηση / συσκευασία», αρκεί μία απλή διασταύρωση με τις δηλώσεις ΟΣΔΕ ώστε να ερευνηθούν όσοι παραγωγοί δεν έχουν δηλωμένα ακτινίδια

Για όλους τους παραπάνω λόγους, η άποψή μας είναι ότι επιβάλλεται να αφαιρεθεί το άρθρο 4 από την υπουργική απόφαση ή στην χειρότερη περίπτωση να τροποποιηθεί και να επιτρέπει την διακίνηση τυποποιημένων ακτινιδίων σε bins, ώστε να εναρμονίζεται και με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.
ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΑΚΤΙΝΙΔΙΩΝ Δ. ΑΡΤΑΙΩΝ "ΠΥΡΡΟΣ" Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης

Αξιότιμε Υπουργέ,

σας ζητάμε την άμεση απόσυρση του άρθρου 4 και την επανεξέταση των άλλων άρθρων της υπό Διαβούλευση Υπουργικής Απόφασης.

Το άρθρο 4 δεν στηρίζεται νομικά και αντίκειται στον Κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης αριθμ. 543/2011 καθώς και στην Υ.Α. 91354/2017-ΦΕΚ 2983/Β/30-8-2018 (Άρθρο 28 Διακίνηση και εμπορία νωπών οπωρολαχανικών) του Υπουργείου Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας.

Δημιουργεί Αθέμιτο ανταγωνισμό καθώς η Εισαγωγή σύμφωνα με το ίδιο άρθρο επιτρέπεται σε bins.

Δημιουργεί καταστροφικά προβλήματα στην ελεύθερη διακίνηση των Ελληνικών Ακτινιδίων αφού δεν εφαρμόζεται σε καμία άλλη χώρα της Ευρωπαίκης Ένωσης

Παραλούμε να ληφθούν υπ 'όψιν οι 430 υπογραφές παραγωγών ακτινιδίων του ενός Συνεταιρισμού και των δύο Εξαγωγικών Εταιριών από το Νομό Άρτας που σας παραδώθηκαν από τους εκπροσώπους του Αγροτικού Συνεταιρισμού ΠΥΡΡΟΣ στη συνάντηση στο Υπουργείο 13/9/2018.

Σήμερα οι υπογραφές των ανάστατων παραγωγών ξεπερνούν τις 600.

 

Αγροτικός Συνεταιρισμός "ΠΥΡΡΟΣ"

 

 

Ευάγγελος Καλαμπόκης Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης

Είναι πασιφανές ότι η εφαρμογή του άρθρου 4 θα οδηγήσει στη μείωση του ανταγωνισμού και θα δημιουργήσει συνθήκες ολιγοπωλίου στην αγορά ακτινιδίου στην Ελλάδα. Είναι όμως το ίδιο εγκληματικό ένα μήνα πριν τη συγκομιδή να εισάγεται έστω και ως σχέδιο αυτό το άρθρο.

Σωτηρης Μπαλης Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης

Κύριε Υπουργέ

  Οι Νόμοι και οι αποφάσεις βγαίνουν για το καλό των πολλών και όχι φωτογραφικά για το συμφέρων ορισμένων και στην συγκεκριμένη περίπτωση γίνεται το δεύτερο . Πριν τρία χρόνια σας επισκέφτηκαν τρεις έμποροι με συσκευαστήρια και με επιχειρήματα που εξυπηρετούν το δικό τους συμφέρων προσπαθούν να περάσουν μια γραμμή αντίθετη προς το σύνολο των ακτινιδοπαραγωγών . Το  πρόβλημα δεν είναι η εξαγωγή με 20 kgr κλούβες. Το πρόβλημα είναι η κοπή παράνομα των ακτινιδίων, η χειραγώγηση της τιμής του ακτινιδίου, η διασφάλιση των χρημάτων του παραγωγού όπως κάνατε με τους γαλακτοπαραγωγούς και τους κτηνοτρόφους, των έλεγχο αυτών που συγκομίζουν, τον έλεγχο των φαρμάκων που και των ορμονών που ρίχνει ο παραγωγός στο ακτινίδιο αφού ο έμπορος θέλει μόνο μεγάλα και γενικά από την πλευρά σας η προφύλαξη ενός προϊόντος διαρκώς αναπτυσσόμενο και με πολύ καλή απόδοση για τον αγρότη που ασχολείτο με την παράγωγη. Οι Ιταλοί, οι Ζηλανδοί, προσέχουν  τους παραγωγούς τους, το προϊόν τους και γι αυτό είναι πιο ψηλά από τους Έλληνες που εκ του αποτελέσματος βλέπουμε να παλεύει μόνος του με ένα κράτος απών και απέναντι του . Μην λειτουργείτε κατασταλτικά αλλά προληπτικά.       

Η εικόνα ίσως περιέχει: εσωτερικός χώρος

Κίνημα Αλλαγής Άρτας Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης

Το Κίνημα Αλλαγής Άρτας συντάσσεται δίπλα στον ακτινιδιοπαραγωγό και είναι αντίθετο στην Υπουργική Απόφαση που βρίσκεται σε διαβούλευση από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και προτείνει για τέτοια σοβαρά ζητήματα να λαμβάνονται με γνώμονα το καλό του Έλληνα παραγωγού, τη διασφάλιση της ποιότητας του ακτινιδίου και όχι αιφνιδιαστικά με φωτογραφικές Υπουργικές Αποφάσεις που υποσκάπτουν το συμφέρον του παραγωγού και εξυπηρετούν συμφέροντα υμετέρων.

 
 
 
Ε.Α.Σ. ΚΑΒΑΛΑΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης

H  ψήφιση  του άρθρου  4  μπορεί να αυτή τη στιγμή  στα  μάτια  των  μη συνεταιρισμένων  παραγωγών,  που  περιμένουν τους  εκάστοτε ΙΤΑΛΟΥΣ   ΕΜΠΟΡΟΥΣ  να τους  ''σώσουν'', να  φαίνεται καταστροφική  , ΟΜΩΣ  μόνο θετικές  συνέπειες  θα  έχει  στο μέλλον .

Η ανάγκη  για συντήρηση  των ακτινιδίων σε ψυκτικούς θαλάμους θα οδηγήσει σε επενδύσεις  σε  αυτό τον τομέα  και πραγματικά  αυτό χρειάζεται  το ελληνικό ακτινίδιο  για να αυτονομηθεί και ταυτόχρονα  να  κερδίσει  τις αγορές  σε όλο τον κόσμο  ,όλο το χρόνο.

Η  πολιτεία  πρωτίστως   πρέπει να βοηθήσει  τις επιχειρήσεις  μέσα από χρηματοδοτικά  εργαλεία  στην ανάπτυξη  των υποδομών σε  ψυκτικούς   χώρους.

Κρατώντας τα ακτινίδια στη χώρα μας  ,εδραιώνουμε  το  ''ελληνικό  ακτινίδιο''  στο  εξωτερικό  ,κερδίζοντας τη θέση που του αξίζει , ενώ ταυτόχρονα δίνουμε  εργασία  στους συνανθώπους  μας    σε μια περίοδο  που την  έχουν   όλοι  τόσο  πολύ ανάγκη .

Οι  εξαγωγές αγροτικών  προιόντων  επηρεάζουν θετικά   την οικονομία  της χώρας μας  βοηθώντας  τόσο τις τοπικές κοινωνίες μέσω της εργασίας που προσφέρουν κατά  τη συσκευασία και τυποποίηση  τους ,όσο και τις ευρύτερες κοινωνίες  μέσω  των  εμπλεκόμενων   στη μεταφορά  τους και  στα  υλικά  συσκευασίας τους.

Την  προστιθέμενη αξία του προιοντος   την καρπώνεται   τελικά  η ΕΛΛΑΔΑ.

Πατσός Μάριος Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης

Κύριε Υπουργέ,

Είναι σαφές πως η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση εξυπηρετεί τα συμφέροντα αυτών που την προωθούν και μόνο, που δεν είναι άλλοι από τους ΛΙΓΟΥΣ ΕΜΠΟΡΟΥΣ ακτινιδίων οι οποίοι όλα τα προηγούμενα χρόνια εκμεταλεύονταν τους παραγωγούς κρατώντας την τιμή του ακτινιδίου στον παραγωγό σε εξευτελιστικά επίπεδα συγκρινόμενη με την αντίστοιχη τιμή σε όλες τις άλλες ακτινιδιοπαραγωγούς ευρωπαϊκές χώρες.

Η πρόσφατη δραστηριοποίηση των παραγωγών κατάφερε να διευρύνει την αγορά μέσω εξαγωγών, πράγμα το οποίο επέφερε τα τελευταία χρόνια σημαντική αύξηση των τιμών στον παραγωγό με αποτέλεσμα να θίγονται τα συμφέροντα των ντόπιων εμπόρων, οι οποίοι με αυτήν την υπουργική απόφαση που προωθούν επιθυμούν να συνεχίσουν να κρατούν συμπιεσμένες τις τμές αδιαφορώντας για τη μισή εθνική παραγωγή που θα πεταχτεί διότι ούτως ή άλλως δεν μπορούν να την διαχειριστούν οι ίδιοι με τις ανεπαρκείς εγκαταστάσεις που διατίθενται σήμερα στην Ελλάδα.

Παρακαλώ ως κυβέρνηση που θέλει να βρίσκεται στο πλευρών των πολλών και ανίσχυρων και όχι στο πλευρό των λίγων και ισχυρών σκεφτείτε ότι:

ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΣΥΝΕΠΙΠΤΑΝ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΣΥΜΠΙΠΤΟΥΝ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ

ΚΑΙ ΜΗΝ ΥΠΟΓΡΑΨΕΤΕ ΠΟΤΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ Ή ΑΛΛΗ ΠΟΥ ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΕΙΣ ΒΑΡΟΥΣ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ.

 

Με εκτίμηση

 

Πατσός Μάριος

Παραγωγός

Καραδήμας Κώστας Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης

Κύριε υπουργέ,

σήμερα πληροφορήθηκαμε το γεγονός ότι σας επισκέφτηκαν 3 έμποροι εξαγωγείς της περιοχής μας  του νομού Άρτας και σας κατέθεσαν ένα υπόμνημα διαμαρτυρίας κατά του νέου νόμου που προωθείτε, για τη διακίνηση των ακτινιδίων  συνοδευόμενο από 400 υπογραφές παραγωγών.  

Μέχρι τέλος του μήνα οι  υπογραφές θα είναι χιλιάδες και  συνάμα με την οικονομική καταστροφή που θα επιφέρει αυτή η Υπουργική Απόφαση στο προϊόν του ακτινιδίου,  είναι βέβαιο ότι εξίσου  μεγάλο θα είναι και το πολιτικό κόστος.

ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΠΥΡΓΕΤΟΥ - Ο.Π. ΑΚΤΙΝΙΔΙΟΥ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης

Η Ο.Π. ΑΚΤΙΝΙΔΙΟΥ ΠΥΡΓΕΤΟΥ ως μελος της υπο συστασης διεπαγγελματικης ακτινιδιου  ανακοινώνει ότι για την διακίνηση ακτινιδίων προς το εξωτερικό συντάσετε με την απόφαση της υπό σύστασης διεπαγγελματικής όπως η εξαγωγή ακτινιδίων πρέπει να γίνετε σε συσκευασία μικρότερη ή ίση των 20 κιλών

ΚΑΚΟΣΙΜΟΣ ΦΑΡΜ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης

Ως καθετοποιημένη παραγωγική τυποποιητική και εξαγωγική εταιρεία θέλουμε να καταστήσουμε σαφές πως  χρειάζεται ένα νομοσχέδιο που θα λύσει χρόνια προβλήματα του κλάδου, τόσο για το ακτινίδιο όσο και για τα υπόλοιπα νωπά φρούτα. 

• Το άρθρο 4 δεν μας βρίσκει σύμφωνους γιατί δεν δίνει λύση σε προβλήματα του κλάδου μας επιπλέον ίσως δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερα. Επιπλέον συμφωνούμε με όλες τις ενστάσεις των προηγούμενων στο συγκεκριμένο άρθρο.

• Η χρονική περίοδος που έρχεται το προσχέδιο είναι άκαιρη μιας και η σεζόν εμπορίας του ακτινιδίου έχει ήδη ξεκινήσει με πρώιμες ποικιλίες και εμπορικές συμφωνίες έχουν ήδη γίνει. 

• Σχετικά με το άρθρο 2 γιατί προτείνεται "αποκλειστικά και μόνο" ημερομηνία έναρξης συγκομιδής για την ποικιλία Hayward εφόσον γνωρίζουμε ότι το φαινόμενο της πρόωρης κοπής ακτινιδίων αφορά και άλλες ποικιλίες;

KAKOSIMOS FARM Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης

Ως καθετοποιημένη παραγωγική τυποποιητική και εξαγωγική εταιρεία θέλουμε να καταστήσουμε σαφές πως  χρειάζεται ένα νομοσχέδιο που θα λύσει χρόνια προβλήματα του κλάδου, τόσο για το ακτινίδιο όσο και για τα υπόλοιπα νωπά φρούτα. 

• Το άρθρο 4 δεν μας βρίσκει σύμφωνους γιατί δεν δίνει λύση σε καίρια προβλήματα του κλάδου, αντιθέτως μπορεί να δημιουργήσει ακόμη μεγαλύτερα. Οι προηγούμενες τοποθετήσεις και ενστάσεις μας βρίσκουν απόλυτα σύμφωνους.

• Η χρονική περίοδος που έρχεται το προσχέδιο είναι άκαιρη μιας και η σεζόν εμπορίας του ακτινιδίου έχει ήδη ξεκινήσει με πρώιμες ποικιλίες και εμπορικές συμφωνίες έχουν ήδη γίνει. 

• Σχετικά με το άρθρο 2 γιατί προτείνεται "αποκλειστικά και μόνο" ημερομηνία έναρξης συγκομιδής για την ποικιλία Hayward εφόσον γνωρίζουμε ότι το φαινόμενο της πρόωρης κοπής ακτινιδίων αφορά και άλλες ποικιλίες;

ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΑΚΤΙΝΙΔΩΝ «ΑΡΑΧΘΟΣ» Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης

       ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΑΚΤΙΝΙΔΩΝ    «ΑΡΑΧΘΟΣ»                         

Επιτρέψτε μας να εκφράσουμε και από πλευρά μας εκπροσωπώντας μεγάλη μερίδα παραγωγών στο Νομό της Άρτας την ένσταση μας στο άρθρο 4.

Η χρονική περίοδος που δίδετε για την διαβούλευση του, δεν είναι η κατάλληλη καθώς έχει ήδη ξεκινήσει η συγκομιδή ακτινιδίων, έχουν ήδη κλειστεί συμφωνίες και έχει γίνει ο σχετικός προγραμματισμός διακίνησης, βασιζόμενος  στη τρέχουσα νομοθεσία εξαγωγών.

Είμαστε απόλυτα σύμφωνοι ότι κανένα Ελληνικό προϊόν δε θα πρέπει να εξάγεται χωρίς τις απαιτούμενες προδιαγραφές εμπορίας. Διερευνώντας την  εφαρμογή του άρθρου 4, λίγες ημέρες πριν την συγκομιδή των ακτινιδίων HAYWARD και ενώ ήδη συγκομίζονται οι άλλες ποικιλίες, χωρίς να έχουν λυθεί τα βασικά θέματα υποδομών που θα διευκόλυναν τη διακίνηση προϊόντων σύμφωνα με το άρθρο 4, πιστεύουμε ότι θα αποβεί μη συμφέρουσα για τους παραγωγούς (θα μείνουν τα ακτινίδια στα δέντρα ή θα πουληθούν σε πολύ χαμηλές τιμές) διότι ο τρόπος διακίνησης του συγκεκριμένου προϊόντος, που πρέπει να γίνει σε 1 μήνα, θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα  σε όλη την αλυσίδα συγκομιδής -διακίνησης - αποθήκευσης.

 Στη περιοχή της Άρτας οι ποσότητες ακτινιδίου που παράγονται αυτή τη στιγμή είναι 50.000 τόνοι με αυξητική πορεία για τα επόμενα χρόνια ενώ οι αποθηκευτικοί χώροι (Ψυγεία- Διαλογητήρια) που είναι απαραίτητοι για το συγκεκριμένο προϊόν φτάνουν μόνο τις 10.000 τόνους, με έργα υποδομών για άλλους 5.000 τόνους. Αναρωτιόμαστε λοιπόν γιατί πρέπει να υπάρχουν αιφνιδιασμοί τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή όταν δεν είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε το προϊόν μας με τις κατάλληλες υποδομές.

Θα προτείναμε λοιπόν τη συζήτηση σε κατάλληλη χρονική στιγμή και με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, του άρθρου 4 και ίσως ένα μεταβατικό στάδιο που θα έχει σαν αποτέλεσμα την ορθή εξαγωγή του ελληνικού προϊόντος αλλά και το συμφέρον των παραγωγών.

 

                                                                                          ΤΟ    Δ.Σ.

 

                                            

 

                                                           

                                            

ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΕΡΑΤΕΙΝΟΥ "PARADISE" Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης

Η ψήφιση του άρθρου 4 θα είναι καταστροφική για τους Έλληνες παραγωγούς και κατά συνέπεια για το Ελληνικό ακτινίδιο.

 

Οι υποδομές για συντήρηση ακτινιδίων στην Καβάλα αρκούν για 18.000 τόνους ενώ η παραγωγή στον νομό Καβάλας ξεπερνάει τους 40.000 τόνους. Ακόμα χειρότερη είναι η κατάσταση στην Άρτα.

Συνολικά στην Ελλάδα οι υποδομές αρκούν για συντήρηση στην καλύτερη περίπτωση του 60% της παραγωγής, με το ποσοστό αυτό να μειώνεται δραματικά τα επόμενα έτη λόγω των πολλών νέων φυτεύσεων ακτινιδίων και των ελάχιστων νέων επενδύσεων σε υποδομές ψύξης.

Αν ψηφιστεί η συγκεκριμένη παράγραφος, τι θα απογίνει το υπόλοιπο 40% της παραγωγής (80.000 τόνοι) φέτος και τα επόμενα χρόνια;

Το ιδανικό θα ήταν να υπήρχαν οι υποδομές και να έμενε στο ελληνικό κράτος όλη η προστιθέμενη αξία από την τυποποίηση των ακτινίδιων, αλλά από την στιγμή που δεν υπάρχουν θα πρέπει προς όφελος των παραγωγών να μην ψηφιστεί η συγκεκριμένη παράγραφος.

Για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα, θα είναι πολύ ευχάριστο να αγοράσουν τα ακτινίδια πολύ φθηνά υπό τον φόβο τον παραγωγών ότι τα ακτινίδια θα μαλακώσουν στα δένδρα και να τα πουλήσουν από Ιανουάριο έως Απρίλιο όταν η αγορά θα έχει «καθαρίσει» από τα μαλακά ακτινίδια που θα προσφέρονται σε οποιαδήποτε τιμή στις αγορές. ΄

 

Άποψή μας είναι ότι η πολιτεία οφείλει να προστατέψει τους Έλληνες παραγωγούς.

 

Ελπίζοντας ότι στο μέλλον θα γίνουν οι κατάλληλες υποδομές, το διάστημα που μεσολαβεί θα πρέπει να βρεθούν λύσεις για την «τακτοποίηση» των ακτινιδίων και όχι να υψώνονται εμπόδια.

Δυστυχώς, η μόνη λύση που εμείς βλέπουμε για την αποσυμφόρηση της τεράστιας πλεονάζουσας ποσότητας, είναι η πώληση των ακτινιδίων την περίοδο της συγκομιδής. Η πώληση τόσο μεγάλης ποσότητας δεν μπορεί να γίνει σε χαρτοκιβώτια αφού έτσι θα πρέπει να καταναλωθούν άμεσα, πράγμα που είναι αδύνατο. 

Θα ήθελα να μου εξηγήσετε τους λόγους για τους οποίους θέλετε να εφαρμόσετε τη παράγραφο 1. του Άρθρου 4 και σε τι εξυπηρετεί τη χώρα και τους παραγωγούς.

1. Στα στάδια της εξαγωγής σε τρίτες χώρες και της αποστολής στην Ε.Ε. τα μέσα συσκευασίας ακτινιδίων των φορτίων απαγορεύεται να υπερβαίνουν τα 20 κιλά.

  • Σελίδα :
  • 1
  • 2


Δεν υπάρχουν ακόμα σχολιασμοί για αυτή την ανάρτηση.
Γίνετε ένας από τους πρώτους που θα κάνετε σχολιασμό σε αυτήν την ανάρτηση!
Λυπούμαστε, η συζήτηση αυτή την στιγμή είναι κλειδωμένη. Δεν θα είστε σε θέση να δημοσιεύσετε αυτή την στιγμή.

Στατιστικά

  1. Σύνολο Αναρτήσεων: 226
  2. Σύνολο Ολοκληρωμένων Αναρτήσεων: 167
  3. Σύνολο Μη Ολοκληρωμένων Αναρτήσεων: 59
  4. Τελευταίο Μέλος: Διαχειριστής
Συνδεδεμένοι Χρήστες

Αναζήτηση Ανάρτησης

Επισκέπτες

Σήμερα30
Εχθές0
Αυτή την εβδομάδα30
Αυτόν το μήνα1706
Σύνολο740125

Ποιος είναι Online

2
Online

24 Ιουνίου 2019

Συνδεσεις

Πρόγραμμα Διάυγεια  |  Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων open gov gr data gov gr

Πληροφορίες


1540 Κέντρο Εξυπηρέτησης Αγροτών 


Ο τηλεφωνικός αριθμός "1540" αποτελεί σύστημα, αυτόματης τηλεφωνικής εξυπηρέτησης. Διασυνδέεται με τα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου και προσφέρει υπηρεσίες αυτοματοποιημένης απάντησης.

Επικοινωνία

 

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων |

Διεύθυνση: Αχαρνών 2, Αθήνα, 101 76, Ελλάδα |

Τηλεφωνικό Κέντρο: +30 (210) 212-4000 |  

Κέντρο εξυπηρέτησης Αγροτών: 1540 και το emailinfo@minagric.gr |

 

Η ταχυδρομική διεύθυνση της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης είναι: Αχαρνών 381 & Δεστούνη 2,

Τ.Κ.: 111 43, Αθήνα.

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

:

Πολιτική Απορρήτου
Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στον ιστότοπο. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας