ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΩΝ ΥΠΑΑΤ

Ηλεκτρονική διαδικτυακή Πλατφόρμα για τη διενέργεια ηλεκτρονικών διαβουλεύσεων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
  1. Διαχειριστής Ιστοτόπου
  2. ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ
  3. Δευτέρα, 24 Μαΐου 2021
  4.  Εγγραφή μέσω email

Α. Γενικές Διατάξεις

 

Άρθρο 1 : Σκοπός -Πεδίο εφαρμογής

1. Σκοπός του παρόντος είναι ο καθορισμός των όρων και προϋποθέσεων άσκησης της ερασιτεχνικής και της αθλητικής αλιείας.

2. Το παρόν εφαρμόζεται σε ερασιτέχνες αλιείς ανεξαρτήτως υπηκοότητας, είτε  αλιεύουν από την ξηρά είτε επιβαίνουν σε σκάφη ελληνικής σημαίας ή ασκούν υποβρύχια αλιεία, εντός των θαλασσίων και εσωτερικών υδάτων της ελληνικής επικράτειας.

3. Οι διατάξεις του παρόντος δεν θίγουν την ισχύ των αποφάσεων του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 5 του άρθρου 10 ν.δ. 420/1970 «Αλιευτικός Κώδιξ» (Α΄27), όπως αυτή αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 12 ν. 4691/2020 (Α’ 108).

 

Τα σχόλια υποβάλλονται από κοινού από τους:
Βαγγέλη Παράβα, Υπ. Δρ. Βιολογίας, Τμήμα Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής ΔΠΘ
Δρ. Συλβαίν Γιακουμή, Honorary Senior Fellow in the School of Biological Sciences, University of Queensland, Australia
Δρ. Μαρία Σαλωμίδη, Ερευνήτρια ΕΛΚΕΘΕ

1. Δεν είναι σαφές τι ισχύει για ερασιτέχνες αλιείς που επιβαίνουν σε σκάφη με ξένη σημαία. Τα μέτρα οφείλουν να ισχύουν ισότιμα για όλους σε όλη την επικράτεια.
  1. πριν από περισσότερο από ένα μήνα
  2. ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ
  3. # 21
Τα σχόλια υποβάλλονται από κοινού από τους:
Βαγγέλη Παράβα, Υπ. Δρ. Βιολογίας, Τμήμα Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής ΔΠΘ
Δρ. Συλβαίν Γιακουμή, Honorary Senior Fellow in the School of Biological Sciences, University of Queensland, Australia
Δρ. Μαρία Σαλωμίδη, Ερευνήτρια ΕΛΚΕΘΕ

Γενικά Σχόλια
• Ένα τεράστιο κενό το οποίο δεν αντιμετωπίζεται με το παρόν σχέδιο ΠΔ είναι η προβληματική κατάσταση που θεσμοθετήθηκε από το 2014 με την κατάργηση των ερασιτεχνικών αδειών αλιείας. Παρόλο που αυτό έχει αναδειχθεί και αναγνωριστεί επανειλημμένα έκτοτε, το ΥΠΑΑΤ δεν έχει λάβει κάποια πρωτοβουλία να το αντιμετωπίσει. Η κατάργηση της ερασιτεχνικής άδειας αλιείας δυσχεραίνει την οποιαδήποτε καταγραφή και αξιολόγηση των επιπτώσεων της ερασιτεχνικής αλιείας στο θαλάσσιο περιβάλλον, καθώς στοιχεία και μετρήσιμα δεδομένα για το πόσοι αλιείς, πού ψαρεύουν, με ποια εργαλεία και με τι ψαριές παραμένουν εντελώς άγνωστα. Αποτέλεσμα είναι η αδυναμία τεκμηρίωσης οποιωνδήποτε μέτρων και ρυθμίσεων, αδυναμία εφαρμογής ενός αποτελεσματικού προγράμματος παρακολούθησης της ερασιτεχνικής αλιείας (σύμφωνα και με τις απαιτήσεις της ΚΑλΠ) και η πραγματική επίπτωση της δραστηριότητας αυτής που πιθανώς να ασκείται συστηματικά και μη βιώσιμα από πάνω από 1.000.000 ερασιτέχνες αλιείς που έχουν στη διάθεσή τους άγνωστο αριθμό εργαλείων, σκάφη τα οποία μπορούν να ταξιδεύουν σε μεγάλες αποστάσεις (εκάστοτε εξοπλισμένα με σύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα εντοπισμού αλιευμάτων), εντός περιοχών οι οποίες μπορεί να βρίσκονται σε αυστηρό καθεστώς προστασίας κλπ.
• Το Σχέδιο ΠΔ δεν προβλέπει καμία εκπαίδευση για ερασιτέχνες αλιείς, προκειμένου να πραγματοποιούν τη δραστηριότητα αυτή με βιώσιμους τρόπους, εφαρμόζοντας μέσα για την αποφυγή αλιείας και κατανάλωσης ειδών που βρίσκονται σε κίνδυνο και απειλή, ή την αποφυγή κατανάλωσης τοξικών ειδών.
• Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για ρύθμιση της ερασιτεχνικής αλιείας εντός Θαλάσσιων Προστατευόμενων Περιοχών, είτε στα πλαίσια της εφαρμογής των οδηγιών για τους Οικοτόπους και τα Πτηνά (Δίκτυο Natura 2000), είτε για προστατευόμενες περιοχές αλιείας στα πλαίσια της εφαρμογής του Μεσογειακού Κανονισμού. Ειδικά επί του θέματος των αγώνων ερασιτεχνικής αλιεία, αυτοί οφείλουν να αποκλείονται πλήρως από τις περιοχές του Δικτύου Natura 2000.
• Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τη διαχείριση και ρύθμιση της ερασιτεχνικής αλιείας βασισμένη σε επιστημονική γνώση και συμβουλή με σκοπό τη βιώσιμη διαχείριση και περεταίρω αποφυγή της υπεραλίευσης εμπορικών αποθεμάτων και της υποβάθμισης θαλάσσιων τύπων οικοτόπων. Εθνικά Ερευνητικά Ιδρύματα (ΕΛΚΕΘΕ και το ΙΝΑΛΕ), Πανεπιστήμια (Πανεπιστήμιο Πατρών Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης), όπως και περιβαλλοντικές οργανώσεις (iSea) υλοποιούν πλήθος ερευνητικών έργων για την παρακολούθηση και καταγραφή των επιπτώσεων της αλιείας (επαγγελματικής και ερασιτεχνικής) στο θαλάσσιο περιβάλλον και θα έπρεπε να συμβάλλουν ενεργά και καθοριστικά στη διαμόρφωση μέτρων προστασίας και ρυθμίσεων.
• Το Σχέδιο ΠΔ δεν έχει βασιστεί ούτε έχει χρησιμοποιήσει κοινή γνώση και εμπειρία με μακροχρόνια εφαρμογή σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τη διαχείριση της ερασιτεχνικής αλιείας. Η εμπειρία αυτή στη διαχείριση και τη ρύθμιση της ερασιτεχνικής αλιείας δεν έχει αξιοποιηθεί καθόλου (σύστημα αδειών σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο) με συγκεκριμένα quotas και Total Allowable Catch (TAC) ανά περιοχή/είδος και περίπτωση (Προστατευόμενες Περιοχές κ.α.), τα οποία θα ήταν εύκολο και απλό να θεσμοθετηθούν.
  1. πριν από περισσότερο από ένα μήνα
  2. ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ
  3. # 22
To άτοπο, άστοχο και ατεκμηρίωτο επιχείρημα της αρνητικής επίδρασης της αλιείας αναψυχής στην εμπορική αλιευτική δραστηριότητα, αυτοαναιρείται με μαθηματικό τρόπο αν ψάξει και αναλύσει κανείς τα στατιστικά στοιχεία που συλλέγονται ή υπολογίζονται για τις συλλήψεις υδρόβιων οργανισμών ανά κλάδο στη χώρα μας. Ανατρέχω ενδεικτικά στα στοιχεία που παρέχει on-line, συνεχώς και δωρεάν το Πανεπιστήμιο της British Columbia μέσω της δράσης «The Sea Around Us» και βασίζονται στις μελέτες της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Πάτρας.

Βάση των στοιχείων αυτών:
- H συμμετοχή της αλιείας αναψυχής στο σύνολο των συλλήψεων από το 2000 μέχρι το 2016 κυμαίνεται κατά μέσο όρο στο 12,3%, με σχετικά σταθερό ετήσιο ποσοστό. Σημειώνουμε πως παρά την ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και των μεθόδων αλιείας αναψυχής τα τελευταία 15 χρόνια, η ποσόστωση του κλάδου αυτού δεν αυξήθηκε αλλά παρέμεινε στα ίδια επίπεδα.

- Η μείωσης της παραγωγής της εμπορικής αλιείας σε απόλυτους αριθμούς τα τελευταία χρόνια, δεν προκύπτει από τη συμβολή της αλιείας αναψυχής, αλλά από την συνολική μείωση του όγκου των συλλήψεων όλων των κλάδων από περίπου 265.000t το 1994 σε περίπου 100.000t το 2016, ήτοι μείωση κατά 62,2%. Γεγονός που προφανώς οφείλεται στην κακοδιαχείριση του ενάλιου πλούτου και την συνεχή και χωρίς όρια πίεση που ασκείται στους οργανισμούς των υδάτων, ιδιαίτερα από τους κλάδους που χρησιμοποιούν επεμβατικές μεθόδους και δρουν μη-στοχευμένα.

Παραθέτω τον σύνδεσμο για τον ιστότοπο “Sea Around Us” που αφορά την Ελλάδα.
Παραπομπές
  1. http://www.seaaroundus.org/data/#/eez/300?chart=catch-chart&dimension=sector&measure=tonnage&limit=10
  1. πριν από περισσότερο από ένα μήνα
  2. ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ
  3. # 23
Νομοθεσία υπάρχει και μάλιστα αυστηρή. Εφαρμόζεται ? ΟΧΙ. Τι επιδιώκεται με το νέο ΠΔ ? την πάταξη της λαθροαλιείας ? Ξεκινήστε από τους επαγγελματίες που λειτουργούν πλέον σε μόνιμη βάση παραβατικά ( ένας έλεγχος σε στατιστικά στοιχεία των Λιμενικών αρχών σχετικά με παραβάσεις και πρόστιμα) θα διαπιστώσετε την πραγματικότητα ( θα εκπλαγείτε με την αναλογία επαγγελματιών - ερασιτεχνών ) και όχι αυτήν που προσπαθούν να σας περάσουν. Βέβαια και στις τάξεις των ερασιτεχνών υπάρχουν παραβατικές συμπεριφορές ( ελάχιστο ποσοστό ) βρέστε τους και η τιμωρία τους να είναι παραδειγματική. Μην προσπαθείτε λόγω ανικανότητας (σικ) ή οτιδήποτε άλλου να τιμωρήσετε και τους νόμιμους μην στρέφετε την κοινωνία των νομίμων εναντίον σας.
  1. πριν από περισσότερο από ένα μήνα
  2. ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ
  3. # 24
Σύλλογος Ερασιτεχνών Αλιέων Καμένων Βούρλων Ο ΦΑΡΟΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Σύλλογος Ερασιτεχνών Αλιέων ΠΡΟΣ: Υπουργείο Αγροτικής
Καμένων Βούρλων “Ο Φάρος” Ανάπτυξης και Τροφίμων
Καμένα Βούρλα, 02-06-2021


ΘΕΜΑ: Κατάθεση απόψεων στην διαβούλευση για το νέο Προεδρικό
Διάταγμα σχετικά με την αθλητική και ερασιτεχνική αλιεία.


Κύριοι, σαν Σύλλογος είμαστε κάθετα αντίθετοι στο υπό διαβούλευση Προεδρικό Διάταγμα σχετικά με την αθλητική και ερασιτεχνική αλιεία, γιατί φαίνεται ξεκάθαρα ότι στόχος σας είναι να περιορίσετε την δραστηριότητα των ερασιτεχνών και παράκτιων επαγγελματιών αλιέων, επ’ ωφελεία των μεγάλων εταιριών και των πολυεθνικών.

Με τις νέες ρυθμίσεις που προωθείτε, εκτός των άλλων καταδικάζετε σε αφανισμό πλήθος επαγγελματιών που προμηθεύουν με είδη αλιείας τους ερασιτέχνες αλιείς και τους εργαζόμενους που απασχολούν.

Εν τέλει, αν ενδιαφέρεστε πραγματικά για την προστασία των αλιευτικών αποθεμάτων όπως ισχυρίζεστε, θα πρέπει να φροντίσετε να γίνονται συστηματικότεροι και αυστηρότεροι έλεγχοι στους επαγγελματίες αλιείς.


Με εκτίμηση

Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας
Γεώργιος Σβολάκης Ιωάννης Μουλιανάκης
  1. πριν από περισσότερο από ένα μήνα
  2. ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ
  3. # 25
Σύνδεσμος ερασιτεχνών αλιέων Α.Μ.Ε.Α. Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ (αποστολή σε όλα τα Μ.Μ.Ε.)
Καλημέρα σε όλη την ομάδα της εκπομπής. 
Λέγομαι Πετρόπουλος Αθανάσιος και εκπροσωπώ το νέο σύνδεσμο ερασιτεχνών αλιέων Α.Μ.Ε.Α. και θελω να καταγγείλω ότι όσο και αν φαίνεται απίστευτο στο νέο νομοσχέδιο του ΥΠΑΑΤ περί "ερασιτεχνικής και αθλητικής αλιείας " το οποίο βρίσκεται σε διαβούλευση άρθρο 5 παράγραφος γ. αναφέρει ρητά ότι δεν μπορεί να ψαρέψει κανείς με χρήση βοηθητικού ηλεκτρικού μηχανισμού(παγκόσμια πρωτοτυπία ως απαγόρευση) παρά μόνο με χρήση καθαρής μυϊκής δύναμης ΔΗΛΑΔΗ ΕΙΣΑΓΕΙ ΚΑΘΑΡΑ ΦΑΣΙΣΤΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΕΥΓΟΝΙΚΗ που σίγουρα είναι και αντισυνταγματική - τα ΑΜΕΑ και οι ηλικιωμένοι πώς θα σηκώνουν τις πετονιές από τα βαθύτερα σημεία ή πώς θα φέρουν επάνω ένα λίγο μεγαλύτερο ψαρι, αποκλείονται δηλαδή επιλεκτικά λόγω σωματικής αδυναμίας ΝΑ ΔΩΣΕΤΕ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΑ "ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ" ΣΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ ο οποίος βέβαια συνεχίζει το έκτρωμα αυτό και στην παράγραφο στ. όπου απαγορεύει την χρήση όλων των ζωντανών δολωμάτων δηλαδή πρέπει να σκοτώνεις το δόλωμα σκουλήκι , καβιδακι, καλαμάρι ή σαυριδι που έχεις ψαρέψει νόμιμα πριν το δολώσεις για να πιάσεις άλλο ψάρι ΤΡΕΛΑ... παρακαλώ πείτε τους κάτι στην εκπομπή σας γιατί ενδιαφέρει πολύ κόσμο.
Μόνο θετικό ότι παρ'όλο που πρόκειται για Π.Δ. το έθεσαν σε διαβούλευση και ελπίζουμε και με την βοήθειά σας να αντιληφθούν την παράνοια και να ανακρούσουν πρύμναν.
Στα σχόλια του νομοσχεδίου Φυσικά γίνεται χαμός.
Εγώ Φυσικά είμαι στη διάθεσή σας.
Πετρόπουλος Αθανάσιος 
τηλέφωνο 6977.391910
fishing.A.M.E.A.gr@gmail.com
ath.petropoulos@gmail.com
  1. πριν από περισσότερο από ένα μήνα
  2. ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ
  3. # 26
Για την αξία, το ειδικό βάρος και τις επιπτώσεις της Αλιείας Αναψυχής στην Ευρώπη, έχει συνταχθεί το 2017 μια μελέτη από τη Διεύθυνση Εσωτερικών Κανονισμών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου: «Research for PECH Committee - Marine recreational and semi-subsistence fishing - its value and its impact on fish stocks». Παραθέτω το σχετικό σύνδεσμο και σταχυολογώ μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία:

- Η συνολική οικονομική συνεισφορά της Αλιείας Αναψυχής στην Ευρώπη εκτιμάται ότι ανέρχεται σε 10.5 ΔΙΣ ευρώ και στηρίζει 100.000 θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης, δηλαδή 4 φορές το συνολικό προσωπικό της Κομισιόν. Η οικονομική συνεισφορά αντιστοιχεί στο 7% του ετήσιου Ευρωπαϊκού προϋπολογισμού των 145 ΔΙΣ ή αλλιώς το 0,07% της Ευρωπαϊκής Οικονομίας. Πέρα από το οικονομικό αποτύπωμα, υπάρχουν σημαντικά κοινωνικά οφέλη στην ευημερία των Ευρωπαίων πολιτών. (Σελ. 41, 4.1 Summary «The total production contribution of MRF – Marine Recreational Fishing was estimated to be 10.5 billion euro and supporting 100,000 jobs (FTEs – Full Time Equivalents)» / Σελ. 51, 4.5 Discussion «The total economic impact of MRF was estimated to be 10.5 billion euro creating almost 100,000 jobs and is significant at a European scale. To put this figure into context, it is equivalent to 7% of the annual EU budget of 145 billion euro or 0.07% of the EU economy. The 100,000 FTEs supported is almost four times the staff of the EU Commission. If this was a single company», «However, this is not the only benefit that may arise from recreational fisheries, with significant social benefits in terms of human welfare».)

Οι Ευρωπαίοι συνάδελφοί σας αναγνωρίζουν στην Αλιεία Αναψυχής έναν σημαντικό προς ανάπτυξη τομέα μαζί/δίπλα στην επαγγελματική Αλιεία και τις υδατοκαλλιέργειες (Σελ. 41, 4.1 Summary «MRF in Europe should be considered a discrete sector for development alongside commercial fisheries and aquaculture under the CFP (Common Fisheries Policy)».
Παραπομπές
  1. https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2017/601996/IPOL_STU(2017)601996_EN.pdf
  1. πριν από περισσότερο από ένα μήνα
  2. ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ
  3. # 27
Φιλιππίδης Αντώνης Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Συμφωνώ με την θέση της Ομοσπονδίας Π.Ο.Σ.Ε.Α. για άμεση απόσυρση του π/δ και έναρξη Επίσημης Διαβούλευσης με όλους τους εμπλεκομένους φορείς για την από κοινού διασφάλιση του ενάλιου πλούτου της χώρας μας, συμμετέχοντας οι αξιόλογοι κρατικοί επιστημονικοί φορείς
  1. πριν από περισσότερο από ένα μήνα
  2. ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ
  3. # 28
"Το παρόν εφαρμόζεται σε ερασιτέχνες αλιείς ανεξαρτήτως υπηκοότητας, είτε αλιεύουν από την ξηρά είτε επιβαίνουν σε σκάφη ελληνικής σημαίας ή ασκούν υποβρύχια αλιεία, εντός των θαλασσίων και εσωτερικών υδάτων της ελληνικής επικράτειας."

Εξηγήστε παρακαλω το παραπάνω.
Αυτά που θέλετε να παράσετε (τα εντελώς αβάσιμα, άσκοπα, και συνεπώς απαράδεκτα) δεν εφαρμόζονται σε όσους επιβαίνουν σε σκάφη ΜΗ Ελληνικής σημαίας?!?!?
  1. πριν από περισσότερο από ένα μήνα
  2. ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ
  3. # 29
Αν το ο σκοπός σας ήταν η προστασία των αλιευτικών αποθεμάτων, θα φροντίζατε να γίνονται έλεγχοι σε κάθε παράνομο ψαρά (ερασιτέχνη - επαγγελματία δεν έχει διάφορα ως προς την τυχόν παρανομία)

Θα φροντίζατε να σταματήσει ο καρκίνος της θάλασσας που λέγονται τράτες, θα φροντίζατε για την μόλυνση &
την διαταραχή του οικοσυστήματος από τα ιχθυοτροφεία, δραστηριότητες που αποδεδειγμένα προκαλούν
τεράστια & ανεπανόρθωτη ζημιά.

Προφανώς ο σκοπός δεν είναι να προστατεύσετε την θάλασσα & όπου λέω θάλασσα δεν εννοώ αυτό που κάνετε μπάνιο 15 μέρες τον Αύγουστο.

Κάποιοι που απορώ αν ξέρουν & μπάνιο, σας συμβούλευσαν για τους περιορισμούς στον ερασιτέχνη ψαρά ως δήθεν σωτήρια μέτρα για την προστασία της θάλασσας. Ή είναι άσχετοι ή είναι πολύ σχετικοί & αποσκοπούν σε άλλα συμφέροντα. Το μόνο σίγουρο είναι όχι στην προστασία αυτού του γαλανού νερού που βρεχει την πατρίδα μας.

Για αυτό λοιπόν να στραφείτε προς αυτούς που κάνουν την ζημιά (στοιχεία έχετε προφανώς) εκτός & αν είναι οι ίδιοι που σας έστειλαν με mail αυτό το νομοσχέδιο προς εφαρμογή. Αυτές είναι οι 2 κατευθύνσεις, πρέπει να επιλέξετε ανοιχτά στρατόπεδο, όλα τα άλλα είναι κοροϊδία & ντροπή (αν σας λένε κάτι αυτές οι λέξεις)
  1. πριν από περισσότερο από ένα μήνα
  2. ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ
  3. # 30
Διαβάστε μερικά χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με την διαχείριση και την προστασία των θαλασσών και τις πηγές των προβλημάτων στον ιστότοπο της γνωστής ΜΚΟ Ινστιτούτο "Αρχιπέλαγος". Τα παραθέτω όπως αναφέρονται.

Κύρια προβλήματα με τη διαχείριση της αλιείας στην Ελλάδα:

1.Ελάχιστος αριθμός των διαχειριζόμενων περιοχών αλιείας.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ (Κανονισμός 1967/2006 σχετικά με μέτρα διαχείρισης για τη βιώσιμη εκμετάλλευση των αλιευτικών πόρων στη Μεσόγειο Θάλασσα), μέχρι το 2008 η Ελλάδα θα έπρεπε να είχε δημιουργήσει ένα δίκτυο των «προστατευόμενων περιοχών αλιείας». Δυστυχώς, αυτό δεν εφαρμόστηκε ποτέ και είναι πιθανό η ίδια έλλειψη πολιτικής βούλησης να αναστείλει την ουσιαστική εφαρμογή της νέας Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής της ΕΕ (Κανονισμός 2015/812).
Υπάρχουν ελάχιστες θαλάσσιες περιοχές όπου εφαρμόζονται μέτρα αλιευτικής διαχείρισης, ενώ η θεσμοθέτησή τους έγινε πριν από δεκαετίες. Οι περιοχές αυτές είναι ανεπαρκείς τόσο σε μέγεθος, όσο και σε αριθμό, για την καταπολέμηση της μείωσης της αλιευτικής παραγωγής και των ιχθυαποθεμάτων.

2.Ανεπαρκής προστασία των προστατευόμενων, παραγωγικών θαλάσσιων οικοτόπων.
Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και με την εθνική νομοθεσία, απαγορεύεται η αλιεία με συρόμενα αλιευτικά εργαλεία (μηχανότρατες), στις περιοχές που στηρίζουν προστατευόμενους οικοτόπους, όπως τα θαλάσσια λιβάδια Ποσειδωνίας και κοραλλιογενείς υφάλοι ροδοφυκών (οι λεγόμενες τραγάνες). Με βάση τον κανονισμό της ΕΕ 1967/2006, η Ελλάδα είναι υποχρεωμένη να συλλέγει επιστημονικά δεδομένα σχετικά με τη θέση αυτών των προστατευόμενων οικοτόπων και να χαρτογραφήσει την κατανομή τους. Ωστόσο, η επίσημη χαρτογράφηση των θαλάσσιων λιβαδιών Ποσειδωνίας που με πολυετή καθυστέρηση ολοκληρώθηκε το 2015, είναι άκρως ανεπαρκή, ενώ δεν έχει υπάρξει καμία επίσημη χαρτογράφηση των κοραλλιογενών υφάλων. Ως αποτέλεσμα, η εφαρμογή όλων των μέτρων διαχείρισης που απαιτούνται για την προστασία αυτών των ζωτικής σημασίας βιοτόπων, όπως ορίζονται από την εθνική και κοινοτική νομοθεσία είναι σχεδόν αδύνατη.

Παράνομες αλιευτικές πρακτικές με μηχανότρατα προκαλούν στην καταστροφή των θαλάσσιων λιβαδιών Ποσειδωνίας σε πολλές περιοχές της Ελλάδας. Αντιθέτως όμως, η αλιεία με μηχανότρατα πάνω από τα εύθραυστα οικοσυστήματα των κοραλλιγενών υφάλων κρίνεται ως νόμιμη αν και προκαλεί μη-αναστρέψιμη καταστροφή αφού οι κοραλλιογενείς ύφαλοι δεν έχουν χαρτογραφηθεί, είναι αδύνατο να οριστούν οι περιοχές αυτές ως ζώνες όπου απαγορεύεται η αλιεία με μηχανότρατες!

Αυτό αποτελεί μια απροκάλυπτη παραβίαση της εθνικής και κοινοτικής περιβαλλοντικής νομοθεσίας, καθώς και των διεθνών συμβάσεων με βάση τις οποίες η Ελλάδα δεσμεύεται για την προστασία αυτών των σημαντικών παραγωγικών οικοτόπων προτεραιότητας. Για να ανακάμψουν τα λιβάδια Ποσειδωνίας απαιτούνται αιώνες, ενώ η ζημιά που προκαλείται τις νόμιμες αλιευτικές πρακτικές κρίνεται μη-αναστρέψιμη καθώς χρειάστηκαν χιλιάδες χρόνια για να σχηματιστούν αυτά τα οικοσυστήματα.

3.Ανεπαρκής προστασία των προστατευόμενων ειδών.
Οι ελληνικές θάλασσες στηρίζουν ένα μεγάλο αριθμό από σπάνια, προστατευόμενα και απειλούμενα είδη, συμπεριλαμβανομένων των θαλάσσιων θηλαστικών και χελωνών, διάφορα είδη καρχαριών, ψαριών και ασπόνδυλων οργανισμών. Πολλά από τα είδη αυτά έχουν οριστεί ως προστατευόμενα ή/και απειλούμενα σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία της ΕΕ και μια σειρά από διεθνείς συμβάσεις. Κατά συνέπεια, η Ελλάδα είναι υποχρεωμένη να εφαρμόζει και να επιβάλει την προστασία τους.

Όμως πολλά από αυτά τα είδη εξακολουθούν να αλιεύονται (σκόπιμα ή ως παρεμπίπτον αλίευμα), εκφορτώνονται και πωλούνται, συχνά εν αγνοία των αρμόδιων αρχών. Αρκετά παράνομα είδη, όπως τα Pinna nobilis, Charonia tritonis και Lithophaga lithophaga, πωλούνται σε εστιατόρια και ιχθυαγορές σε πολλές περιοχές της Ελλάδας. Είναι άμεση προτεραιότητα οι αρμόδιες αρχές να παραδεχθούν την ύπαρξη αυτού του προβλήματος, που σε πολλές περιπτώσεις προτιμούν να αγνοούν, και να λάβουν επιτέλους δραστικά μέτρα έτσι ώστε να δοθεί ένα τέλος σε αυτή την παράνομη αλιεία και το παράνομο εμπόριο.

4.Αλίευση και πώληση υπομεγεθών αλιευμάτων.
Παρόλο που τόσο η ελληνική όσο και η κοινοτική νομοθεσία καθορίζει το ελάχιστο επιτρεπόμενο αλιεύσιμο μέγεθος για τα κοινά εμπορικά είδη, αυτό συχνά δεν εφαρμόζεται. Ως αποτέλεσμα δεδομένης της έλλειψης αποτελεσματικού ελεγκτικού μηχανισμού, μεγάλες ποσότητες υπομεγεθών αλιευμάτων, αλλά και προστατευόμενων ειδών αλιεύονται και διοχετεύονται στην ελληνική αγορά.

Πρέπει όμως να σημειωθεί ότι για πολλά είδη αλιευμάτων, ακόμα και το νόμιμο ελάχιστο επιτρεπόμενο αλιεύσιμο μέγεθος είναι πολύ μικρότερο από το μέγεθος πρώτης αναπαραγωγής. Για παράδειγμα για το Μαγιάτικο (Seriola dumerili) το νόμιμο ελάχιστο επιτρεπόμενο αλιεύσιμο μέγεθος είναι τα 8cm και το μέγεθος πρώτης αναπαραγωγής είναι τα 109cm, ενώ για την Τσιπούρα (Sparus aurata) το νόμιμο ελάχιστο επιτρεπόμενο αλιεύσιμο μέγεθος είναι τα 20cm και το μέγεθος πρώτης αναπαραγωγής είναι τα 30cm. Συνεπώς είτε παράνομα είτε νόμιμα, είναι μεγάλος ο αριθμός των αλιευμάτων που ψαρεύονται πολύ πριν έχουν την ευκαιρία να αναπαραχθούν και να εμπλουτίσουν το απόθεμά τους.

5.Η ανεπαρκής λειτουργία του Δορυφορικού Συστήματος Παρακολούθησης Σκαφών (VMS).
Το Εθνικό Κέντρο Παρακολούθησης Αλιείας λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τη θέση των μεγάλων αλιευτικών μέσω του Δορυφορικού Συστήματος Παρακολούθησης Σκαφών (VMS), με στόχο τον έλεγχο της παράνομης αλιείας. Δυστυχώς, αυτό το πολύ ακριβό σύστημα που έχει θεσπίσει η Ε.Ε. συχνά παραβιάζεται με αποτέλεσμα οι παράνομες αλιευτικές δραστηριότητες πολλές φορές να μην εντοπίζονται και να μην διώκονται.
Παραπομπές
  1. https://archipelago.gr/ti-kanoume/thalassia-prostasia/aliia/
  1. πριν από περισσότερο από ένα μήνα
  2. ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ
  3. # 31
Κύριε υπουργέ, αναφέρετε στην εισαγωγή σας πως «Βούληση του Υπουργού … είναι μέσα από τις παρατηρήσεις και τα σχόλια των πολιτών να εξασφαλισθεί η αντικειμενικότερη και δικαιότερη αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ερασιτεχνική και αθλητική αλιεία.”

Στο κείμενό σας δεν είδα πουθενά προτάσεις για την επίλυση προβλημάτων και δικαιότερης αντιμετώπισης, παρά μόνο νέες απαγορεύσεις για τον περιορισμό της αλιείας αναψυχής. Δεν είδα π.χ. πως θα βοηθηθούν/υποστηριχθούν οι τοπικοί σύλλογοι στην εκπαίδευση των μελών τους σε βέλτιστες πρακτικές περιβαλλοντολογικής συμπεριφοράς, πως θα συμμετέχουν αποτελεσματικότερα τα συλλογικά όργανα των συλλόγων και των αθλητικών ομίλων στην λήψη μικρών ή μεγάλων αποφάσεων στον τομέα τους, πως θα ενισχυθεί το νομικό πλαίσιο και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί για την (εξαιρετικά αυστηρή) επιβολή των κανόνων του σε όλους τους εμπλεκόμενους (αναψυχής & επαγγελματίες) επί ίσοις όροις, πως θα εκπαιδευτεί η νέα αλλά και η «παλιά» γενιά επαγγελματιών σε μη-επεμβατικές / ήπιες μεθόδους εκμετάλλευσης και πολλά άλλα, κοινώς δεν είδα τίποτα που να δείχνει προς την κατεύθυνση που στοχεύετε.
  1. πριν από περισσότερο από ένα μήνα
  2. ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ
  3. # 32
Αυτό θα πρέπει να μετονομασθεί σε ερασιτεχνικό νομοσχέδιο μη αλιείας.
Ντροπή στους συντάκτες.
Να αποσυρθεί πάραυτα
  1. πριν από περισσότερο από ένα μήνα
  2. ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ
  3. # 33
Δημήτρης Στάντζος Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
""1. Σκοπός του παρόντος είναι ο καθορισμός των όρων και προϋποθέσεων άσκησης της ερασιτεχνικής και της αθλητικής αλιείας.""

Για να φτάσουμε στον σκοπό αυτόν ποια μέσα χρησιμοποιήθηκαν? Ποιοι συμμετείχαν στην διατύπωση των όρων?
Ποιοι επιστήμονες τεκμηρίωσαν μελέτες για τις όποιες επιπτώσεις της ερασιτεχνικής αλιείας στον θαλάσσιο πλούτο και ποιοι αντιπρόσωποι των ερασιτεχνών ερωτηθήκαν για να συνταχθεί το παρόν ΠΔ?
Με βάση τις διατυπώσεις των άρθρων και των απαγορεύσεων πιθανολογώ ότι ούτε ένας φορέας ερασιτεχνών η αθλητών έχει ερωτηθεί να καταθέσει άποψη.
Μιας και τα περισσότερα άρθρα είναι εξωφρενικά παράλογα και δεν συνάδουν με καμιά ευρωπαϊκή η παγκόσμια οδηγία για την διαχείριση της ερασιτεχνικής αλιείας, το πρέπον αυτή τη στιγμή είναι να αποσυρθεί εντελώς αυτό το κείμενο και να συνταχθεί νέο με την συμμετοχή όλων των νομίμων εκπρόσωπων του ερασιτέχνη ψαρά και αθλητή.

Η παρούσα διαβούλευση δεν δεσμεύει με κανένα τρόπο ότι θα εισακουστούν οι φωνές των ερασιτεχνών που τους αφορά άμεσα. Και είναι τουλάχιστον αστείο να εκφέρουν (και να εισακούγεται κατά προτεραιότητα) άποψη συλλόγων επαγγελματιών αλιέων σε διαβούλευση για το ερασιτεχνικό ψάρεμα.
  1. πριν από περισσότερο από ένα μήνα
  2. ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ
  3. # 34
Σήφης Βαλυράκης Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
ΟΧΙ

Κάτι τέτοιοι που πάτε να προστατέψετε με έφαγαν.

Επαγγελματίες που νομίζουν οτι η θάλασσα τους ανήκει.
Επαγγελματίες που θεωρουν οτι υπάρχει χώρος μόνο γι'αυτους.

Επαγγελματίες που υποστηρίζουν οτι βιοπορίζονται απο τη θάλασσα.
ΟΧΙ. ΔΕ βιοπορίζονται απο τη θάλασσα. Έχουν κατά βάση άλλες εργασίες ΚΑΙ αυτη του επαγγελματία ψαρά συμπληρωματικά.

ΟΧΙ δεν αγαπούν τη θάλασσα. Αν την αγαπούσαν θα τη προστάτευαν.

Την εκμεταλλεύονται σα να μην υπάρχει αύριο.

κ. Υπουργέ πάρτε το πίσω αυτο το σχέδιο π/δ είναι ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΟ, ειναι ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΟ για τους πολίτες αυτής της χώρας

Θα σας βλέπω απο εδώ που είμαι
  1. πριν από περισσότερο από ένα μήνα
  2. ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ
  3. # 35
Σιδερατος Νίκος Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Η καταπολέμηση της παράνομης αλιείας (αν αυτή είναι η αιτία για το νέο νομοσχέδιο...) μπορεί να καταπολεμηθεί μόνο με καθημερινούς εντατικούς ελέγχους σε όποιον ψαρεύει, ερασιτέχνη ή επαγγελματία ψαρά και απομάκρυνσης του παράνομου από την θάλασσα, με κλιμακωτες ποινές, και ΟΧΙ με οριζόντια, χωρίς λογική, χωρίς μελέτες, προαποφασισμένα ρατσιστικά μέτρα κατά του ερασιτέχνη ψαρά που ψαρεύει για να φάει η οικογένεια του Φρέσκο ψάρι!!!
  1. πριν από περισσότερο από ένα μήνα
  2. ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ
  3. # 36
Θανάσης Αναγνώστου Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
"...Ο όρος αλιευτική κακοδιαχείριση (fisheries mismanagement) άρχισε να χρησιμοποιείται μετά το 1980 και αναφέρεται στη λειτουργία της αλιείας εκτός νόμων και κανονισμών και στην επιβολή πολιτικών αντί επιστημονικών πρακτικών (Longhurst 2010)."

Ας μην κοροϊδευόμαστε, εδώ έχουμε ξεκάθαρη περίπτωση "Αλιευτικής κακοδιαχείρησης" από την κυβέρνηση, μιας και γράφει στα παλιά της παπούτσια τους επιστημονικούς φορείς και μελέτες
και νομοθετεί καθαρά συντεχνιακά, αγνοώντας κάθε επιστημονική μελέτη και επιχειρηματολογία, ενάντια στην Ερασιτεχνική Aλιεία που είναι η απόλυτα επιλεκτική μορφή ψαρέματος (Καλάμι - Ψαροντούφεκο - Παραγάδι ξέρεις τί πας να πιάσεις)

"...Η μεσογειακή αλιεία είναι πολύ-ειδική και περιλαμβάνει πληθώρα εργαλείων. Από τα 300 περίπου είδη που αλιεύονται στη Μεσόγειο μόνον το 10% αποτελεί τον κύριο αλιευτικό στόχο, το 30% εμφανίζει κυμαινόμενη αξία κι αντιστοιχεί στα λεγόμενα συνοδά ή παρεμπίπτοντα αλιεύματα, και το 60% δεν έχει καμιά εμπορική αξία κι απορρίπτεται σε κάθε περίπτωση (Bellido et al., 2014)."

"..Η αλιεία με τράτα, το αλίευμα της οποίας περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό ειδών, παρουσιάζει τα υψηλότερα ποσοστά απόρριψης, και τα ποσοστά της συνολικής βιομάζας που απορρίπτεται από στόλους τρατών σε διάφορες περιοχές της Μεσογείου κυμαίνονται μεταξύ 15% και 90% (Tsagarakis et al., 2014)."

"...Στις ελληνικές θάλασσες, σύμφωνα με δεδομένα που έχουν συλλεχθεί μέχρι το 2008, οι απορρίψεις από
τράτες αποτελούν κατά μέσο όρο το 40% του συνολικού αλιεύματος (Vassilopoulou, 2012)."


"...Στη διαχείριση των αλιευτικών αποθεμάτων εμπλέκονται οι ψαράδες, οι επιστήμονες, οι υπηρεσιακοί παράγοντες και οι ελεγκτές αλιείας. Από αυτούς, άμεσο όφελος από την εκμετάλλευση των θαλάσσιων αλιευτικών πόρων έχουν μόνο οι ψαράδες, οι οποίοι όμως συχνά χαρακτηρίζονται από απληστία και καιροσκοπισμό, κυρίως οι επιχειρηματίες ψαράδες, όχι οι παραδοσιακοί. Έτσι πιέζουν, συνήθως παρασκηνιακά, τους πολιτικούς και κατά συνέπεια τους υπηρεσιακούς παράγοντες για ευνοϊκή μεταχείριση, σε αντίθεση με διεθνείς επιστημονικές πρακτικές. Εκτός από κάποιες μεμονωμένες περιπτώσεις διαφθοράς και ανήθικων χειρισμών με μέτρα που δεν αποσκοπούν στο δημόσιο καλό, αλλά στην εξυπηρέτηση συμφερόντων, θεωρώ ότι η κακοδιαχείριση οφείλεται στη συγκαταβατική ή εξυπηρετική υπεραλίευση (convenience overfishing: Froese 2004), δηλαδή στην προτίμηση της δημόσιας διοίκησης και των ελεγκτικών μηχανισμών να ρισκάρουν την κατάρρευση των αποθεμάτων, παρά να ρισκάρουν κοινωνικές και πολιτικές αντιδικίες. (Associate Professor, School of Biology, Aristotle University of Thessaloniki)"

Υποτίθεται ότι γίνεται για τον έλεγχο της παραβατικότητας, ενώ αποδεικνύεται ότι εξαρχής είναι ανεπαρκή τα Ελεγκτικά Μέσα (Λιμενικό), επομένως οποιαδήποτε επιπλέον απαγόρευση είναι άχρηστη αν δεν μπορείς να επιτηρήσεις τους παρανομούντες και απλά είναι καταπίεση των συνειδησιακά νομοταγών:

"...Σχετικά με τις παραβάσεις της επαγγελματικής αλιείας η ανάλυση του αριθμού των καταγεγραμμένων αλιευτικών παραβάσεων ανά λιμενική αρχή, όπως καταγράφηκαν από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, έδειξε ότι η διακύμανση του αριθμού των παραβάσεων ήταν σχετικά σταθερή την περίοδο 1999-2012 (μέση τιμή 1730 παραβάσεις ανά έτος), γεγονός που πιθανά να δηλώνει ότι το σύστημα ελέγχου προσέγγισε τη φέρουσα ικανότητά του όσον αφορά στην ένταση των ελέγχων (Moutopoulos & Koutsikopoulos submitted)"

1. Αυτός που έπιανε 20kg και απαγορευμένα μεγέθη, γιατί δεν πιανόταν μέχρι τωρα που το όριο είναι στα 5kg?? Τώρα με όριο 4kg, θα πιαστεί??
2. Αυτός που ψάρευε υποβρυχίως νύχτα? ή με μπουκάλες?? ή με δίχτυα ενώ δεν είναι επαγγελματίας?? ή με δυναμίτη?? Μέχρι τώρα τί σας εμπόδιζε να τον τιμωρήσετε? Δεν υπήρχαν αρκετά ξεκάθαροι περιορισμοί στο νόμο?
3. Αυτός που πουλάει ψάρια σε ταβέρνα, είναι παράνομος πρωτίστως επειδή δεν έχει εκδώσει τα αντίστοιχα παραστατικά είτε είναι εξ αρχής επαγγελματίας, ερασιτέχνης ή απλός μεσάζοντας (ούτε καν ψαρας). Αν υπήρχε, όπως θα έπρεπε και για λόγους δημοσίου οικονομικού συμφέροντος , συστηματικός έλεγχος στα μαγαζιά εστίασης και στα τιμολόγια προμήθειας των υλικών τους, δεν θα υπήρχε παράνομη διακίνηση αλιευμάτων (απ' όποιον κι αν προέρχεται)
4. Αν απαγορευτεί και ο Απρίλης για τον ψαροντουφεκά (που πιάνει το πολύ 5 kg), για λόγους αναπαραγωγής δήθεν... για την τράτα του μεγαλοεπαγγελματία (που πιάνει τόνους ψαριών) δεν αναπαράγονται τα ψάρια??
Και ποιος είπε ότι όλα τα ψάρια αναπαράγονται Απρίλιο και Μάιο??

Η φύση (θάλασσα, δάση, ζώα, αέρας) δεν αποτελεί ιδιοκτησία καμιάς κυβέρνησης για να μπορεί να την μεταβιβάσει για εκμετάλλευση σε όποιον αυτή θέλει και να την στερήσει από όποιον αυτή θέλει. Μπορεί και οφείλει μόνο να θέτει κανόνες, για την ισότιμη και αναλογική χρήση της, από όλους.
Δηλαδή επειδή κάποιος αποφάσισε και πήρε άδεια να εμφιαλώνει νερό από μια πηγή και να λέγεται επαγγελματίας (όπως γίνεται με όλα τα εμφιαλωμένα νερά), εμείς απαγορεύεται να πιούμε νερό απ' τη φύση???

Κανόνες προστασίας της θαλασσας:
1) Κοινούς χώρο-χρονικά, για όλους όσους εκμεταλλεύονται τη θάλασσα (όπως κι αν λέγονται στην Οικονομική ορολογία. Επαγγελματίες ή Μη επαγγελματίες)
2) Βάση των αναγκών της θάλασσας (και όχι αυτών που την χρησιμοποιούν). Ελέγχους για επιτρεπτά μεγέθη και πεταμένες ψαριές σε όλους (Επαγγελματίες ή Μη επαγγελματίες)
Συστηματικούς οικονομικούς ελέγχους στα καταστήματα εστίασης για την προέλευση των αλιευμάτων. Αν υπήρχε έλεγχος κανένας μαγαζάτορας δεν θα μπορούσε να έχει ψάρι χωρίς τα αντίστοιχα τιμολόγια, επομένως κανένας Μη επαγγελματίας δεν θα μπορούσε να πουλήσει την ψαριά του και δεν θα ενδιαφερόταν να πιάσει παραπάνω κιλά απ' όσο χρειάζεται ο ίδιος και η οικογένειά του


Οι επισκέπτες στην δήθεν διαβούλευση φτάνουν το 1 εκατομμύριο σχεδόν!! Σοβαρευτείτε!! Οχι τόσο ξεδιάντροπο ρουσφέτι. Ο πρώτος λόγος στους επιστημονικούς φορείς και έπειτα ισότιμη συνομιλία με όλους τους εμπλεκόμενους (Επαγγελματίες - Ερασιτέχνες)
Παραπομπές
  1. http://imbriw.hcmr.gr/wp-content/uploads/2015/05/PRAKTIKA-HMERIDAS_ITHAVIPEY.pdf
  2. https://www.researchgate.net/publication/326738764_Fisheries_Mismanagement_in_the_Mediterranean_A_Greek_Tragedy
  1. πριν από περισσότερο από ένα μήνα
  2. ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ
  3. # 37
Όσα βγάζει ο ερασιτέχνης σε ένα χρόνο ο επαγγελματίας τα βγάζει σε μια μέρα ποιος κάνει περισσότερο κακό άραγε! Που βγάζει μη επιτρεπόμενα μεγέθη Όταν σέρνει τυχαία στον βυθό και τα διοχετεύει στην αγορά άραγε? Ποιος δεν κόβει αποδείξεις και τιμολόγια?
  1. πριν από περισσότερο από ένα μήνα
  2. ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ
  3. # 38
taghg Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Από όσο γνωρίζουμε υπάρχει μια πιλοτική μελέτη που τελειώνει στο τέλος του 2021. Χωρίς στοιχεία πως παίρνει αποφάσεις το υπουργείο? Γιατί δεν περιμένετε να δούμε τα αποτελέσματα της έρευνας που δεν έχει τελειώσει ακόμη? Κανείς επιστημονικός φορέας δεν θα έκανε προτάσεις πριν το τέλος της ερευνάς του. Γιαυτο το λόγο θεωρώ ότι χωρίς να ερωτηθούν οι επιστημονικοί φορείς, ανατέθηκε από το Υπουργείο σε κάποιο σαΐνι στέλεχός του να συντάξει το εκτρωμα που βλέπουμε. ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΟ ΕΚΤΡΩΜΑ ΓΕΜΑΤΟ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΕΣ.
Παραπομπές
  1. https://inale.gr/recreational-fishing/
  1. πριν από περισσότερο από ένα μήνα
  2. ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ
  3. # 39
Γίαννης Κ. Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Προτείνεται όπως αποσυρθεί το παρόν Προεδρικό Διάταγμα διότι:
1. Στερείται Επιστημονικής Τεκμηρίωσης
2. Δεν ζητήθηκε η άποψη των ερασιτεχνών αλιέων και των επαγκελματιών του κλάδου ειδών αλιείας.
3. Δεν εισάγει κανένα εκσυγχρονισμό στο υφιστάμενο κανονιστικό πλαισίο.
4. Να κληθούν να καταθέσουν τις προτάσεις τους όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, να εκπονηθούν επιστημονικές μελέτες, ούτως ώστε να συνταχθεί ένα σύγχρονο Προεδρικό Διάταγμα.
  1. πριν από περισσότερο από ένα μήνα
  2. ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ
  3. # 40
  • Σελίδα :
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4


Δεν υπάρχουν ακόμα σχολιασμοί για αυτή τη ανάρτηση.
Γίνετε ένας από τους πρώτους που θα κάνετε σχολιασμό σε αυτήν τη ανάρτηση!
Λυπούμαστε, η συζήτηση αυτή την στιγμή είναι κλειδωμένη. Δεν θα είστε σε θέση να δημοσιεύσετε αυτή την στιγμή.

Στατιστικά

  1. Σύνολο Αναρτήσεων: 1009
  2. Σύνολο Ολοκληρωμένων Αναρτήσεων: 173
  3. Σύνολο Μη Ολοκληρωμένων Αναρτήσεων: 836
  4. Τελευταίο Μέλος: μαρια
Συνδεδεμένοι Χρήστες

Αναζήτηση Ανάρτησης

Επισκέπτες

Σήμερα143
Εχθές681
Αυτή την εβδομάδα2635
Αυτόν το μήνα7630
Σύνολο1355969

Ποιος είναι Online

1
Online

20 Απριλίου 2024

Συνδεσεις

Πρόγραμμα Διάυγεια  |  Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων open gov gr data gov gr

Πληροφορίες


1540 Κέντρο Εξυπηρέτησης Αγροτών 


Ο τηλεφωνικός αριθμός "1540" αποτελεί σύστημα, αυτόματης τηλεφωνικής εξυπηρέτησης. Διασυνδέεται με τα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου και προσφέρει υπηρεσίες αυτοματοποιημένης απάντησης.

Επικοινωνία

 

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων |

Διεύθυνση: Αχαρνών 2, Αθήνα, 101 76, Ελλάδα |

Τηλεφωνικό Κέντρο: +30 (210) 212-4000 |  

Κέντρο εξυπηρέτησης Αγροτών: 1540 και το emailinfo@minagric.gr |

 

Η ταχυδρομική διεύθυνση της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης είναι: Αχαρνών 381 & Δεστούνη 2,

Τ.Κ.: 111 43, Αθήνα.

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: