ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΩΝ ΥΠΑΑΤ

Ηλεκτρονική διαδικτυακή Πλατφόρμα για τη διενέργεια ηλεκτρονικών διαβουλεύσεων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
  1. Διαχειριστής Ιστοτόπου
  2. Διαβουλευση προδημοσιευσης για την 3η Προσκληση για την υποβολη αιτησεων στηριξης προς ενταξη στο υπομετρο 6.1 «Εγκατασταση Νεων Γεωργων» του Προγραμματος Αγροτικης Αναπτυξης (ΠΑΑ) της Ελλαδας 2014-2020
  3. Δευτέρα, 01 Μαρτίου 2021
  4.  Εγγραφή μέσω email

4. Κριτήρια επιλεξιμότητας, επιχειρηματικό σχέδιο, οικονομική ενίσχυση

Δικαίωμα υποβολής αίτησης στήριξης έχουν α) φυσικά πρόσωπα και β) νομικά πρόσωπα στα οποία ο αρχηγός της γεωργικής εκμετάλλευσης είναι νέος γεωργός που, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης στήριξης, πληροί τις παρακάτω προϋποθέσεις: ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ....................

ΔΗΜΑΚΟΥ ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΠΟΝΟΣ ΜΕΛΕΤΗΤΡΙΑ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
4. Κριτήρια επιλεξιμότητας, επιχειρηματικό σχέδιο, οικονομική ενίσχυση
4.1.3. Εγκαθίσταται για πρώτη φορά στην εκμετάλλευση κατά το δεκαοκτάμηνο που προηγείται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης στήριξης. Θα πρέπει να προδιοριστεί ένα χρονικό όριο πχ έως 31/12/2018 καθώς αναμένουμε την προδημοσίευση μόνο και η Πρόσκληση αναμένεται το Σεπτέμβριο (Δελτίο Τύπου)
4.1.6. Δεν έχει ασκήσει γεωργική επαγγελματική δραστηριότητα τουλάχιστον κατά τα τελευταία 5 έτη πριν την ημερομηνία πρώτης εγκατάστασης. Να συμπληρωθεί «εξαιρουμένου του τελευταίου 18μηνου»
4.1.9. Προτείνω να αναδιαμορφωθεί: Δεν έχει σύζυγο που έχει υποβάλει δήλωση ΟΣΔΕ το έτος 2021 ή που τα έτη 2019 ή 2020 έχει υποβάλλει δήλωση ΟΣΔΕ με τυπική απόδοση άνω των 8.000 ευρώ ή και είναι επαγγελματίας αγρότης / αγρότισσα, βάσει βεβαίωσης του ΜΑΑΕ, ή έχει τις προϋποθέσεις για να οριστεί ως επαγγελματίας αγρότης / αγρότισσα από το ΜΑΑΕ. Είναι αναγκαίο καθώς ο επιπλέον όρος (ΤΑ>8000) δεν συνάδει με τα κριτήρια του Νομικού Πλαισίου και επιπλέον ποιος ο λόγος να εξαιρείται η/ο σύζυγος ενός/μιας πχ ελευθερου/ης επαγγελματία που επιπλέον έκανε και ΟΣΔΕ αλλά δεν είναι στον ΟΓΑ ούτε εγγεγραμμένος στο ΜΑΑΕ ως επαγγελματίας αγρότης / αγρότισσα
4.1.11.Προτείνω την διαγραφή της απαίτησης απόδειξης. Ποιος ο λόγος αυτής της απόδειξης αφού έχει καταργηθεί εδώ και χρόνια στα δύο τελευταία ΠΑΑ?
4.2.Τρείς άξονες
a) Θα πρέπει να καταγραφεί ότι ισχύουν τα όμοια με την προηγούμενη πρόσκληση αναφορικά με την έκφραση «ευρύτερη περιοχή του τόπου της μόνιμης κατοικίας του/της αρχηγού της εκμετάλλευσης» δηλ όμορες περιφερειακές ενότητες
b) Η άνοδος στο ελάχιστο μέγεθος παραγωγικής δυναμικότητας (εκφρασμένη ως τυπική απόδοση) 14.000 € είναι υπερβολική καθώς σημειώνει αύξηση 75%!!! Από το προηγούμενο κατώφλι.
c) Στην τυπική απόδοση της εκμετάλλευσης δεν προσμετράται η τυπική απόδοση επίσπορων καλλιεργειών να προστεθεί εκτός και εάν λαμβάνουν χώρα σε αρδευόμενα εδάφη η ακολουθούν καλλιέργεια χειμερινών κηπευτικών
Δεν ανακαλύπτουμε την Αμερική διαπιστώνοντας την πραγματικότητα των γεωργικών εκμεταλλεύσεων στην Ελλάδα και είναι περιττό να επιχειρηματολογήσω γι αυτό. Όμως με το να δίνετε οικονομική ενίσχυση και δυνατότητες ανάπτυξης μόνο τους πολύ μεγάλους καταλήγει ηθικά κολάσιμο.
ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΩΠΟΝΟΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Στο 419 αν μπορεί να γίνει μια αλλαγή.Η δήλωση οσδε του συζύγου τα έτη 2019-2020 να μην αποκλείει τη συμμετοχή στο πρόγραμμα.Αρκει να μην είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότης.
Φώτης Στυλίδης Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
1. Η τυπική απόδοση των 14.000€ αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για νέους που δεν έχουν ένα αγροτικό υπόβαθρο από την οικογένεια. Θα μπορούσε να είναι στα 10.000€ με αύξηση στα 12.000€. Αν αυτό δεν είναι δυνατόν, εναλλακτικά θα μπορούσε να υπάρχει μια κλιμακωτή αύξηση της απόδοσης στα 14.000€ στο 2ο ή στο 3ο έτος του επιχειρηματικού πλάνου. Για παράδειγμα, θα μπορούσε κάποιος να ξεκινήσει με 10.000€ στο 1ο έτος, 12.000€ στο 2ο έτος, 14.000€ στο 3ο έτος και να παραταθεί το επιχειρηματικό πλάνο στα 5 έτη ώστε να καταλήξει στα 18.000€.
2. Θα πρέπει οι ενταγμένοι στο πρόγραμμα νέων αγροτών, να έχουν δικαίωμα να ενταχθούν και στο πρόγραμμα των Σχεδίων Βελτίωσης διότι σε αυτή την περίπτωση αδικούνται αυτοί οι οποίοι έχουν αγροτικό υπόβαθρο από την οικογένεια και θέλουν να αναβαθμίσουν τα μηχανήματά τους. Επίσης δίνεται η δυνατότητα στους νέους αγρότες χωρίς αγροτικό υπόβαθρο να ενταχθούν πιο ουσιαστικά στο αγροτικό επάγγελμα, διαθέτοντας κεφάλαια για νέα μηχανήματα.
3. Η προϋπόθεση να μην είναι κάποιος σπουδαστής είναι σωστή αλλά θα μπορούσαν να εξαιρεθούν αυτοί οι οποίοι βρίσκονται στην διαδικασία απόκτησης δεύτερου πτυχίου. Για ένα επάγγελμα το οποίο απαιτεί συνεχόμενη εκπαίδευση και επαγγελματισμό, όπως απαιτεί η εποχή μας, η δια βίου μάθηση θα πρέπει να ενισχύεται. Για παράδειγμα, εάν κάποιος είναι κάτοχος πρώτου πτυχίου γεωπονικής σχολής και βρίσκεται στην διαδικασία απόκτησης ενός δεύτερου πτυχίου οικονομικών επιστημών, θα πρέπει να μην αποκλείεται από το πρόγραμμα, διότι θα ενισχύσει το αγροτικό επάγγελμα και ενδεχομένως να το αναβαθμίσει περαιτέρω. Γενικά οι συνδυασμένες επιστήμες θα μπορούσαν να εκτοξεύσουν τον αγροτικό τομέα και θα ήταν λάθος να αποκλειστούν ενδιαφερόμενοι οι οποίοι εξελίσσουν την επιστημονική τους κατάρτιση.
ΓΙΩΡΓΟΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
μπορουνε παρακαλω να μας δημοσιοποιηθουνε οι τυπικες αποδοσεις των καλλιεργειων? γιατι αν υπαρχει καποια αλλαγη αλλαζει ολη την συζητηση! πως γινεται να αναφερεσται σε τυπικες αποδοσεις 14.000 ενω δεν μας εχετε δωσει τις τυπικες αποδοσεις? επισης ψαχνω να βρω τυπικες αποδοσεις για τα superfoods και δεν βρισκω πουθενα κατι στανταρ...το 2014 φενοτανε οτι ειχανε 1500 το 2017 1000....που ειναι τελικα? υπαρχει μεγαλο ενδιαφερον για ιπποφαες μυρτιλλα κρανα κτλ και δεν υπαρχει αναλυτικος καταλαγος!! και ειναι σχεδον αδιανοητο να εχετε με σχεδον παρομοια τυπικη αποδοση πχ το σπανακι με το μυρτιλλο η το ιπποφαες, το σπανακι με το ζορι θα βγαλει πραγματικο τζιρο 1000 ευρω ανα στρεμμα την ωρα που το μυρτιλλο η το ιπποφαες ειναι στα 4000 με 5000 πραγματικο τζιρο σε ευρω ανα στρεμμα
Άγγελος Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Θα ήθελα να εκφράσω τις σκέψεις μου για το κριτήριο επιλεξιμότητας 4.1.3. (18μηνο)

Είμαι πτυχιούχος ΑΣΟΕΕ και το 2019 επέστρεψα στον τόπο καταγωγής μου, την Μάνη και εντάχθηκα στο αγροτικό επάγγελμα ως κατ' επάγγελμα αγρότης. Το 2019 είναι πολύ μακριά απο την τελευταία προκήρυξη Νέων Αγροτών του 2016 και επιπλέον τότε ήταν πασιφανές και το έγραφαν συνέχεια όλα τα έγκριτα μέσα ενημέρωσης ότι με την μη συμφωνία για την ΝΕΑ ΚΑΠ και την έλλειψη πόρων το επόμενο πρόγραμμα Νέων Αγροτών θα υλοποιούνταν στην καλύτερη περίπτωση τέλος 2021 ή μέσα στο 2022.(όπως και έγινε!)

Ήταν πολύ μεγάλο το χρονικό κενό απο το τέλος 2016 έως τέλος 2021/μέσα 2022 (>5 έτη!), για κάποιον που ήθελε πραγματικά να υλοποιήσει μια τέτοια απόφαση ζωής και να στραφεί επαγγελματικά στον αγροτικό τομέα.

Ταυτόχρονα και ενώ βρίσκομαι ουσιαστικά στην πρώτη καλλιεργητική χρονιά και στις πρώτες πολύ κοστοβόρες αγορές μηχανημάτων και εξοπλισμού (πάγια), ξεσπάει στις αρχές του 2020 η πανδημία οι οποία έφερε τα πάνω κάτω στον προγραμματισμό των εργασιών και των καλλιεργειών με πολύ αρνητικό αποτέλεσμα.

Μέσα απο το προσωπικό μου παράδειγμα θέλω να εκφράσω τις ανησυχίες ενός μεγάλου αριθμού νέων ανθρώπων, με πτυχία πανεπιστημίων, οι οποίοι πήραν μια γενναία απόφαση,γύρισαν στην ύπαιθρο και εντάχθηκαν στο αγροτικό δυναμικό της χώρας με δικές τους δυνάμεις. Αυτοί οι άνθρωποι όμως με τις σημερινές αντιξοότητες βρίσκονται ένα βήμα πριν την εγκατάληψει του πρωτογενή τομέα και την στροφή προς άλλα επαγγέλματα.

Πιστεύω οτι η πολιτεία έχει μια πρώτης τάξης ευκαιρία να δείξει την αλληλλεγγύη της και την στήριξή της σε νέους ανθρώπους που πραγματικά θέλουν να παραμείνουν στην πρωτογενή παραγωγή, με το να επεκτήνει το 18μηνο έτσι ώστε να έχουν την δυνατότητα να αιτηθούν ενίσχυση όλοι όσοι εντάχθηκαν στο αγροτικό επάγγελμα ως κατ΄επάγγελμα αγρότες απο την 1/1/2019 και μετά.

Πιστεύω οτι όπως τα έφερε η ζωή ήμαστε μια ειδική κατηγορία αγροτών, οι οποίοι πάνω στο ξεκίνημά μας πληγήκαμε βάναυσα απο τις επιπτώσεις της πανδημίας και ταυτόχρονα επειδή για λίγους μήνες ξεπερνάμε το 18 μηνο, μένουμε εκτός πιθανής ενίσχυσης του εν λόγω προγράμματος(*που για εμάς σημαίνει νέα μηχανήματα, εκσυγχρονισμός της παραγωγής, στροφή στην ποιότητα, ομαδικό πνεύμα και marketing σε συγκεκριμένες αγορές στόχους/target group)
Μια τέτοια ενίσχυση προς εμάς θα έπιανε 100% τόπο, διότι ήδη έχουμε συνειδητοποιημένα ενταχθεί στους κατ' επάγγελμα αγρότες και θα ήταν ζωτικής σημασίας πρώτον για την επιβίωσή μας στο αγροτικό επάγγελμα και δεύτερον για την ανάπτυξη και μεγένθυνση της δραστηριότητάς μας.

Ευχαριστώ.
Το όριο των 14.000 ευρώ σε τυπική απόδοση είναι απαγορευτικό για οποιοδήποτε νέο αγρότη θέλει να ασχοληθεί με την επένδυση λογω μικρου κληρου σε οτι αφορα τα εσπεριδοειδη.Πρεπει να κατεβει στα 8000 ευρω.
Θα ήθελα να εκφράσω μερικές θέσεις καθώς και ερωτήματα για το άρθρο 4 της προδημοσίευσης αυτής.

Στο άρθρο 4.1.6.
α) αναφέρεται ότι έχει δικαίωμα υποβολής αίτησης στήριξης όποιος ΔΕΝ έχει ασκήσει γεωργική επαγγελματική δραστηριότητα τουλάχιστον κατά τα τελευταία 5 χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι κάποιος που είχε κάνει δήλωση ΟΣΔΕ το 2015 - 2016 και ήταν επαγγελματίας αγρότης, αλλά σταμάτησε να δραστηριοποιείται στο τέλος του 2016 του παρέχεται η δυνατότητα να καταθέσει υποψηφιότητα.
β) Θα μπορούσαμε να εντάσσονται οι καλλιεργητές όπου έχουν ξεκινήσει να δραστηριοποιούνται τα προηγούμενα χρόνια της επίμαχης 5/ετίας 2016-2020 καθώς θεωρείται εν μέρη ΑΔΙΚΟ να μην λάβουν και αυτοί το πριμ πρώτης εγκατάστασης καθώς για τους δικούς τους λόγους δραστηριοποιήθηκαν πιο γρήγορα από κάποια δημοσίευση αντίστοιχου προγράμματος.

Στο άρθρο 4.1.9.
α) αναφέρεται ότι εάν η σύζυγος του ενδιαφερόμενου υποψηφίου είχε υποβάλλει δήλωση ΟΣΔΕ όπου η τυπική απόδοση των δηλωθέντων καλλιεργειών δεν υπερβαίνει τις 8.000,00€ και δεν είναι ασφαλισμένη στον ΕΦΚΑ στον τομέα ΑΓΡΟΤΩΝ (κατά συνέπεια δεν έχει τις προϋποθέσεις για την έκδοση ΜΑΑΕ).
Ουσιαστικά αυτός θα μπορεί να υποβάλλει αίτηση υποψηφιότητας.

Στο άρθρο 4.2.
α) Δεν διευκρινίζεται τι θεωρούμε σαν ευρύτερη περιοχή.
- Μιλάμε για την ίδια τοπική κοινότητα.
- Μιλάμε για την ίδια δημοτική ενότητα.
- Αναφερόμαστε για την ίδια περιφερειακή ενότητα
- Αναφερόμαστε και για τις παραπλήσιες περιφερειακές ενότητες, εντός της ίδιας Περιφέρειας ή και εκτός της Περιφέρειας (παράδειγμα ο Δημος Ζαχάρως Ηλείας συνορεύει με την περιφέρεια Πελοποννήσου και τον Δήμο Τριφυλίας, ένας παραγωγός μπορεί να έχει αγροτεμάχια και στις δύο περιφέρειες)
Θεωρούμε ότι πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στους παραγωγούς να καλλιεργούν και στις δύο περιοχές και ας υπάρχουν αυτές οι Διοικητικές διαφορές.
β) η Τυπική Απόδοση των 14.000,00€ χωρίς την προσμέτρηση των επίσπορων καλλιεργειών θεωρείτε καταστροφική. Το αναφέρουμε έτσι καθώς στα χωράφια της Ηλείας θεωρώ πως αυτό γίνεται και σε πολλές ακόμα περιοχές το ίδιο αγροτεμάχιο μπορεί να καλλιεργηθεί για ακόμα μία καλλιέργεια μπορεί και δύο ακόμα. Πως ένας εντατικός καλλιεργητής που δεν έχει πρόσβαση σε αγροτεμάχια, ο οποίος με τις συνεχόμενες καλλιέργειες ένα αγροτεμάχιο 5 - 6 στρεμμάτων του αρκούσε για τους στόχους καθώς λογιζόταν για 10-12. Σε ορεινές περιοχές με χαρακτηριστικό τους, τους μικρούς κλήρους πως θα καταστεί δυνατό να συγκεντρώσουν την διπλάσια έκταση για τους στόχους. Αυτά συμβαίνουν με δεδομένο την ενασχόληση του με την καλλιέργεια κηπευτικών.
Αν πάμε να υπολογίσουμε την έκταση που θα χρειαστεί ένας παραγωγός για να πιάσει την τυπική απόδοση για την υφιστάμενη με ελαιοκαλλιέργεια αυτή θα είναι τα 74,50 στρέμματα. (σύμφωνα με τις τυπικές αποδόσεις του 6.1.).
Και για να πιάσει τον στόχο της ολοκλήρωσης τα 18.000,00€ θα χρειαστούμε 96 στρέμματα.
Θεωρούμε ότι είναι υπερβολικό.
Στην πραγματικότητα στις ορεινές ελαιοκαλλιέργημενες περιοχές καλλιεργούνται και διάφορα άλλα προϊόντα, τα οποία δεν προσμετράτε λόγο το ότι είναι επίσπορη.
Ζητούμε την μείωση των ορίων αυτών στα 12.000,00€ την υφιστάμενη, και μια αύξηση του 20% για την εκπλήρωση των στόχων στα 14.400,00€ με απαραίτητη την προσμέτρηση των επίσπορων καλλιεργειών.

Στο άρθρο 4.3.
Αναφέρεται ότι η διάρκεια υλοποίησης του επιχειρηματικού σχεδίου δεν μπορεί να είναι μικρότερη από τρία και μεγαλύτερη από τέσσερα χρόνια. Φυσικά ζητάει να διατηρήσει την ιδιότητα του επαγγελματία γεωργού για τα επόμενα τρία χρόνια. Δεν αποσαφηνίζεται αν ο παραγωγός θα έχει την υποχρέωση για αυτά τα 3 χρόνια που θα ακολουθήσουν αν ο παραγωγός θα πρέπει να διατηρήσει την εκμετάλλευση του στο ύψος των επιτυχόντων στόχων του 3ου ή 4ου έτους του προγράμματος.
Καραγιάννης Γρηγόρης Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Ο ορισμός της ΤΑ σε 14000 ως κατώφλι για την ένταξη στο μέτρο 6,1 είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί από κάποιες κατηγορίες υποψήφιων. Ειδικότερα:
Α) Μελισσοκόμος για την επίτευξη του στόχου ΤΑ 14000 πρέπει να προχωρήσει στην αγορά 187μελισσοσμηνών. Με μια μέση τιμή τα 60ευρώ/κυψέλη ( χαμηλότερα δε πάει ) θα πρέπει να ξοδέψει πλέον των 11000ευρώ για την απόκτηση τους.
Β) Κτηνοτρόφος για την επίτευξη του στόχου ΤΑ 14000 πρέπει να πρέπει να προχωρήσει στην αγορά 169αιγών άνω του έτους. Με μια μέση τιμή τα 70ευρώ/αίγα θα πρέπει να ξοδέψει πλέον των 11000ευρώ για την απόκτηση τους.
Γ) Παραγωγός κηπευτικών καλλιεργειών σε ορεινές περιοχές πχ Στρόπωνες του Νομού Εύβοιας όπου η καλλιέργεια γίνεται σε αναβαθμίδες εξαιτίας της μορφολογίας του εδάφους είναι πρακτικά αδύνατο να επιτύχει το στόχο ΤΑ 14000 χωρίς την μέτρηση των επίσπορων καλλιεργειών.

Στις περιπτώσεις Α, Β παρατηρούμε ότι το ποσό που θα πρέπει να ξοδέψει ο υποψήφιος είναι υπερβολικά μεγάλο και έρχεται, επί της ουσίας, σε αντίθεση με τους στόχους του μέτρου που είναι η εγκατάσταση Νέων Ανθρώπων στο πρωτογενή τομέα και η χορήγηση βοηθήματος για την επέκταση της εκμετάλλευσης τους.
Στην Γ περίπτωση αποκλείονται υποψήφιοι ορεινών χωριών που επιθυμούν να ασχοληθούν με το πρωτογενή τομέα και να μείνουν στα χωριά τους.
Κατ΄ ακολουθία των ανωτέρω θα πρέπει να εξεταστεί εκ νέου από τις αρμόδιες αρχές η ελάχιστη ΤΑ για την ένταξη των υποψηφίων στη 3η πρόσκληση του μέτρου 6,1.

Ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να δοθεί στη μη καταμέτρηση των επίσπορων καλλιεργειών για την επίτευξη του στόχου της ΤΑ 14000 για τους εξής λόγους:
Α) Η επίσπορη καλλιέργεια αποτελεί συνήθη τακτική των παραγωγών με στόχο την αξιοποίηση των μικρών εκτάσεων στο έπακρο.
Β) Δηλώνονται κανονικά στην Αίτηση Ενιαίας Ενίσχυσης και λαμβάνεται υπόψη για την έκδοση της άδειας λαικής κλπ
Γ) Ο μικρός κλήρος που διαθέτουν οι έλληνες παραγωγοί τους αναγκάζει στην διπλή και τριπλή καλλιέργεια των αγροτεμαχίων τους προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες τους.
Δ) Τα ιστορικά δικαιώματα δεσμεύουν μεγάλες εκτάσεις και είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν τα στρέμματα για την επίτευξη του στόχου της ΤΑ 14000 κατά το έτος 2021.

Η παραμονή της ΤΑ στο ύψος των 14000 ως αναγκαία προϋπόθεση για την υποβολή της Αίτησης Στήριξης θα λειτουργήσει υπέρ των μεγάλων παραγωγών όπου μπορούν να μισθώσουν μέρος των εκμεταλλεύσεων τους στα παιδιά τους.
 Ο περιορισμός της ηλικίας αφήνει εκτός πολλούς οικογενειάρχες που αποφασίζουν να μετεγκατασταθούν στην επαρχία και να εργαστούν εκεί.
Επίσης σε περιπτώσεις δενδροκαλλιεργειών μπορεί κάποιος να κατοικεί αλλού και να έχει καλλιέργεια σε άλλο νομό αφού δε χρειάζεται καθημερινή ενασχόληση.
Παραπομπές
  1. http://pconsult.minagric.gr/index.php/el/103-diavouleysh_ypometro6-1
Μια αλλαγή στο 419.Να μην αποκλείει η δήλωση οσδε του συζύγου τα έτη 2020 και 2019 αν δεν είναι κατα κύριο επάγγελμα αγρότης τη συμμετοχή από το πρόγραμμα.
Δημήτρης Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
4.1.9. Δεν έχει σύζυγο που έχει υποβάλει δήλωση ΟΣΔΕ το έτος 2021 ή Δεν έχει σύζυγο που έχει υποβάλει δήλωση ΟΣΔΕ τα έτη 2019 ή 2020 με τυπική απόδοση άνω των 8.000 ευρώ……………………………………….
Να μην υποβάλλει το 2021…….. κατανοητό.
Να μην είναι επαγγελματίας αγρότης / αγρότισσα, βάσει βεβαίωσης του ΜΑΑΕ, ή έχει τις προϋποθέσεις για να οριστεί ως επαγγελματίας αγρότης / αγρότισσα από το ΜΑΑΕ…. κατανοητό.

Αλλά επειδή κάποιος έκανε ΟΣΔΕ το 2019 ή το 2020 και τυπική απόδοση 8.000€,δεν προκύπτει κατ’επάγγελμα αγρότης δεν δικαιούται;
Νομίζω ότι το κριτήριο πρέπει να είναι να μην είναι ο σύζυγος κατ’επάγγελμα αγρότης.
Η τυπική απόδοση θα πρέπει να παραμείνει ως βάση φορολόγησης αφενός λόγω καταπολέμησης της φοροδιαφυγής αφετέρου ως κινήτρου παραγωγικότητας. Έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο πολλοί να ψάχνουν να νοικιάσουν παρατημένα χωράφια με ελιές, τα οποία θα παραμείνουν παρατημένα, ώστε να πιάσουν την τυπική απόδοση με σκοπό τα χρήματα. Οι περισσότεροι που θα μπουν στο πρόγραμμα με ελαιοκαλλιέργεια θα έχουν ελάχιστο τζίρο και χαμηλά έξοδα. Θα πρέπει οι καλλιέργειες με αυξημένες εισροές( όπως τομάτες όπου 1 στρέμμα έχει έξοδα 1500 Ε) να έχουν περισσότερα μόρια από καλλιέργειες που μπορεί να έχουν έξοδα 0 Ε. Το προσχέδιο προς διαβούλευση (το οποίο περιέχει γενικά σημεία της πρόσκλησης και όχι εξειδικευμένα) είναι αντιγραφή παλαιότερων χωρίς όραμα , θα έπρεπε να συνδυαστεί με πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδότησης μεταβίβασης της αγροτικής επιχείρισης από παλαιότερους προς νεότερους και σχέδια βελτίωσης. Θα ήταν καλύτερα να βγάλετε για μία φορά ένα πρόγραμμα ολοκληρωμένο παρά ένα πρόγραμμα (αγγαρεία) όπως αυτό. Σε καλή μεριά τα χρήματα στους επιτήδειους.
4.1.1. Είναι ενήλικας και δεν έχει υπερβεί το 41ο έτος της ηλικίας του…….. Πρώτα από όλα είναι ΑΔΙΚΟ μέσα στην ίδια χρονιά γεννηθείς τον Ιανουάριο να μη μπορεί να μπει και γεννηθείς τον Οκτώβρη να μπορεί…… Πρέπει να είναι ξεκάθαρο και να ΜΗΝ υπάρχουν ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ. Δηλαδή ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ του προγράμματος είναι γεννημένοι το έτος 1979,1980 ξεκάθαρα.
Αυτός που είναι 43 ετών δεν θα φύγει στα 50 χρόνια του από το επάγγελμα, αντίθετα αυτός που είναι 23 ετών μπορεί να φύγει. Επιπλέον μοριοδότηση για ηλικία έως 40 έτη και όχι αποκλεισμός για τους 43 ετών.
4.1.9. Δεν έχει σύζυγο που έχει υποβάλει δήλωση ΟΣΔΕ το έτος 2021 ή Δεν έχει σύζυγο που έχει υποβάλει δήλωση ΟΣΔΕ τα έτη 2019 ή 2020 με τυπική απόδοση άνω των 8.000 ευρώ……………………………………….
Να μην υποβάλλει το 2021…….. κατανοητό.
Να μην είναι επαγγελματίας αγρότης / αγρότισσα, βάσει βεβαίωσης του ΜΑΑΕ, ή έχει τις προϋποθέσεις για να οριστεί ως επαγγελματίας αγρότης / αγρότισσα από το ΜΑΑΕ…. κατανοητό.

Αλλά επειδή κάποιος έκανε ΟΣΔΕ το 2019 ή το 2020 και τυπική απόδοση 8.000€,δεν προκύπτει κατ’επάγγελμα αγρότης δεν δικαιούται;
Δεν μπορούμε να βγάζουμε ένα πρόγραμμα και ΞΑΦΝΙΚΑ να εφευρίσκουμε καινούργια κριτήρια…

4.2.………………….…. Στην τυπική απόδοση της εκμετάλλευσης δεν προσμετράται η τυπική απόδοση των επίσπορων καλλιεργειών…….. ????????
Εφόσον κάποιος θέλει να είναι κατ’ επάγγελμα αγρότης, για να αυξήσει το εισόδημά του χρησιμοποιεί και επίσπορες. Και όταν κάποιος εγκαθίσταται για ΠΡΩΤΗ φορά δεν αγοράζει-διαθέτει πολλά στρέμματα. Να προσμετράτε κανονικά η επίσπορη αλλά με την ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ προσκόμισης δικαιολογητικών εσόδων-εξόδων για όλη τη διάρκεια των δεσμεύσεων π.χ. 7 χρόνια.

Όπως παρατηρείται κανείς νοήμων δεν αντιδρά στην 7ετία, διότι κάποιος όταν δεσμεύεται για 7 χρόνια θα ασχοληθεί με την επιχείρησή του και φυσικά είναι στην σωστή κατεύθυνση.
Γιαννης Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Το όριο των 14.000 ευρώ σε τυπική απόδοση είναι απαγορευτικό για οποιοδήποτε νέο αγρότη θέλει να ασχοληθεί με την επένδυση και αξιοποίηση του συγκριτικου πλεονεκτηματος που έχει η χώρα μας στο τομέα της ποιότητας, του εξτρα παρθενου ελαιολάδου μας...Αν θέλετε να αποφύγετε την είσοδο περιστασιακων αγροτών ορθά αυξήστε το υφιστάμενο όριο αναγκαστικής άσκησης του επαγγέλματος του αγρότη στα 7 χρόνια...αν απευθύνεστε στον νέο πολίτη που στα 25-30 χρόνια του αποφασίζει να ασχοληθεί μόνιμα με την γη,και όχι σε ημετέρους μεγαλογαιοκτημονες που θέλετε να επιδοτησετε, αυστηροποιηστε άλλες διατάξεις αλλά μην αυξήσετε το όριο τυπικης απόδοσης στα 14.000..
Αν το πρόγραμμα βγει έτσι, κανένας πραγματικά νέος αγρότης που επιθυμεί να μπει στον κλάδο και να ασχοληθεί με την αγροτική παραγωγή δεν θα μπορέσει να ενταχθεί.
Η τυπική απόδοση 14.000 είναι απαγορευτική για όλους τους νέους και θα πρέπει να ξεκινά από τις 8.000 με ολοκλήρωση στις 10.000-12.000.
Για να ενταχθεί ένας νέος μελισσοκόμος στο πρόγραμμα, με αρχική τυπική απόδοση 14.000, πρέπει να αγοράσει και να δηλώσει στη φετινή δήλωση ΟΣΔΕ (σε 2-3 μήνες δηλαδή) 190 μελισσοσμήνη και σε 4 χρόνια να φτάσει τα 244!! Με μέση τιμή αγοράς μιας νέας παραφυάδας τα 65 ευρώ, χρειάζεται να πληρώσει 12.350 μόνο για τις μέλισσες. Για την αγορά κυψελών, ενός μεταχειρισμένου για αρχή φορτηγού, εξοπλισμό, κεριά, ενοίκιο αποθήκης αν δεν διαθέτει κλπ χρειάζονται τουλάχιστον άλλα 25.000. Η αμοιβή του μελετητή και λοιπά απρόβλεπτα έξοδα γύρω στα 3.000. Σύνολο περίπου 40.000 ευρώ μόνο για να μπορέσει να κάνει αίτηση ένταξης στο νέο πρόγραμμα και ΑΝ ΘΑ ΜΠΕΙ!!! Σε περίπτωση δε που του τύχει μια ζημιά, πχ κλοπή, πλημμύρα, ψεκασμός είναι για φυλακή… Πως θα τα καταφέρει όλα αυτά ένας άνεργος που θα μπει στο επάγγελμα, χωρίς μάλιστα την ανάλογη εμπειρία τα πρώτα χρόνια που τα έξοδα θα τρέχουν και θα πρέπει να πάρει και παραγωγές?
Με λίγα λόγια χρειάζεται να διαθέσει μια περιουσία για να προσπαθήσει να ενταχθεί, κι όλα αυτά μέχρι το Μάιο… Φυσικά το ίδιο ισχύει και για τις λοιπές ζωικές εκμεταλλεύσεις.
Αν δεν πέσει η ελάχιστη τυπική απόδοση στις 8.000 όπως και στα προηγούμενα, δεν θα μπει κανείς νέος στο επάγγελμα, τα χωριά μας έχουν ήδη ερημώσει.
Επίσης θα πρέπει να υπάρξει αυξημένη επιδότηση σε όλα τα μικρά χωριά με κατοίκους κάτω των 1500 και να μην υπαχθούν στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ.
Καπετάνος βασιλης Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Στο 419 αν μπορεί να γίνει μια αλλαγή.Η δήλωση οσδε του συζύγου τα έτη 2019-2020 να μην αποκλείει τη συμμετοχή στο πρόγραμμα.Αρκει να μην είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότης.
Δεν ευνοούνται οι νέοι άνθρωποι που θέλουν να ασχοληθούν με τον αγροτικό τομέα, θα πρέπει να είμαι χρόνια αγρότης για να δύναμαι να συμπληρώσω τόσα στρέμματα.. Αλλά και αν είχα τόσα στρέμματα αυτό θα σήμαινε ότι θα έχω καταφέρει να μην χρειάζομαι οικονομική ενίσχυση εφόσον σε μια χρονιά θα μπορούσαν τα στρέμματα αυτά να μου αποφέρουν πολλά περισσότερα χρήματα..
ΓΙΩΡΓΟΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
1. η
τυπικη αποδοση πρεπει να μειωθει στησ 10.000 - 12.000 χιλιαδες...και να καταργηθει αυτο με την αποδοση εξοδου...δλδ αν καποιος βαλει δεντρα μεσα στα 3-4 χρονια δεν προκειται να παρει καν παραγωγη οποτε με τι εσοδα να αυξηση την καλλιεργεια? που αποσκοπει αυτο? μια ελαχιστη τυπικη αποδοση εξαρχης και τελειωσε!
2. τα επισπορα ισως θα επρεπε τεχνητα να μειωθει κατα πολυ η τυπικη τους αποδοση ωστε να μην χρησημοποιουνται απο πολλους ως εργαλειο για να παρουνε την επιδοτηση πχ απο 1000 τυπικη αποδοση που εχει το σπανακι να παει στα 200.
3. ολοι οι νεοι αγροτες επιτυχοντες του προγραμματος να εχουνε επιδοτηση 80-90% στα σχεδια βελτιωσης ανεξαρτητως περιοχης!
4. ενισχυση με αυξημενο πριμ ολων των μικρων χωριων κατω απο 1500 κατοικους παννελαδικως
5. η μεγιστη τυπικη αποδοση αποτις 100.000 να πεσει στις 30.000 ωστε να αποτραπει η ενισχυση ανθρωπων που στην ουσια δεν το εχουν αναγκη!
6. ΜΙΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΠΟ ΜΕΝΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΑ ΤΗΝ ΒΑΣΗ. ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΤΥΠΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ 15.000 ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΥΠΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΕΞΟΔΟΥ! ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟΣ ΜΕ ΣΧΕΔΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ΜΕ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΣΤΟ 95% ΜΕ ΕΓΓΥΗΣΗ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΜΕΣΑ ΣΕ 1 ΧΡΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ! Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΥΤΗ ΑΝΕΒΑΖΕΙ ΤΟ ΜΠΑΤΖΕΤ ΛΙΓΑΚΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΑΛΛΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ΕΝΑ ΠΙΟ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ. ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΑΝ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΩΝ 2 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΣΤΙΑΣΕΙ ΣΤΟΥΣ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΜΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝΕ ΝΑ ΜΠΟΥΝΕ ΣΤΟΝ ΓΕΩΡΓΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΙΣΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΘΕΙ ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ Ο ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟς ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ! ΕΙΝΑΙ ΛΥΠΗΡΟ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΤΩΝ 500.000 ΚΑΙ 1.000.000 ΙΣΩς ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΤΡΙΚ, ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕΡΙΔΙΟ ΠΕΡΝΟΥΝΕ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΚΟΒΟΥΝΕ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΑΡΧΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥς ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝΕ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝΕ ΝΑ ΠΑΡΑΓΟΥΝΕ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΟΥΝΕ!
πρεπει να καταλαβει η κυβερνηση οτι η νεα γενια ειναι μορφωμενη, εχει σπυδασει εχει παιδεια εχει δουλεψει και εξωτερικο και δεν μπορει να κοροιδευεται....δεν ειμαστε οι 50αρηδες 60αρηδες και 70αρηδες που κοροριδευεται με ψιχουλα!
Ζητάτε να παρουσιάσουμε μια ολοκληρη περιουσια.. Δυστυχώς δεν ευνοείται τους νέους αγρότες που ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με την γεωργια αλλά και όλους όσους δεν δύνανται να συμπληρώνουν αυτον τον μεγάλο αριθμό στρεμμάτων.. Αν είχα 75 στρέμματα σίγουρα θα είχα κατορθώσει να αποκτήσω ότι είναι χρήσιμο για να καλλιεργώ και να μαζεύω το λάδι μου και δεν θα χρειαζόμουν και ιδιαίτερη οικονομική βοηθεια .. Ελπίζω να αλλάξει ολο αυτό..
Αν διέθετα 75 στρέμματα ελαιοποιήσιμης ελιάς στην ορεινή περιοχή της Κρήτης στην οποία βρίσκομαι δεν θεωρώ ότι θα είχα ανάγκη να ενταχθώ στο μέτρο... Αντιθέτως θα βρισκόμουν εγκλωβισμένη για 7 χρόνια (με τις προβλεπόμενες δεσμεύσεις) για να πάρω 35.000 ευρώ, δηλαδή τα μισά σχεδόν χρήματα απ' όσα θα έβγαζα σε μία χρονιά... Έτσι δεν έχει νόημα... Οι ορεινές, μειονεκτικές περιοχές καθώς και οι περιοχές με λίγους κατοίκους θα πρέπει κατά τη γνώμη μου να μοριοδοτούνται διαφορετικά γιατί τα νούμερα αυτά είναι ουτοπικά και είναι αδύνατον για έναν νέο γεωργό να διαθέτει τόσα στρέμματα...


Δεν υπάρχουν ακόμα σχολιασμοί για αυτή τη ανάρτηση.
Γίνετε ένας από τους πρώτους που θα κάνετε σχολιασμό σε αυτήν τη ανάρτηση!
Λυπούμαστε, η συζήτηση αυτή την στιγμή είναι κλειδωμένη. Δεν θα είστε σε θέση να δημοσιεύσετε αυτή την στιγμή.

Στατιστικά

  1. Σύνολο Αναρτήσεων: 1011
  2. Σύνολο Ολοκληρωμένων Αναρτήσεων: 173
  3. Σύνολο Μη Ολοκληρωμένων Αναρτήσεων: 838
  4. Τελευταίο Μέλος: μαρια
Συνδεδεμένοι Χρήστες

Αναζήτηση Ανάρτησης

Επισκέπτες

Σήμερα21
Εχθές589
Αυτή την εβδομάδα610
Αυτόν το μήνα3525
Σύνολο1365503

Ποιος είναι Online

1
Online

07 Μαΐου 2024

Συνδεσεις

Πρόγραμμα Διάυγεια  |  Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων open gov gr data gov gr

Πληροφορίες


1540 Κέντρο Εξυπηρέτησης Αγροτών 


Ο τηλεφωνικός αριθμός "1540" αποτελεί σύστημα, αυτόματης τηλεφωνικής εξυπηρέτησης. Διασυνδέεται με τα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου και προσφέρει υπηρεσίες αυτοματοποιημένης απάντησης.

Επικοινωνία

 

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων |

Διεύθυνση: Αχαρνών 2, Αθήνα, 101 76, Ελλάδα |

Τηλεφωνικό Κέντρο: +30 (210) 212-4000 |  

Κέντρο εξυπηρέτησης Αγροτών: 1540 και το emailinfo@minagric.gr |

 

Η ταχυδρομική διεύθυνση της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης είναι: Αχαρνών 381 & Δεστούνη 2,

Τ.Κ.: 111 43, Αθήνα.

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: