ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΩΝ ΥΠΑΑΤ

Ηλεκτρονική διαδικτυακή Πλατφόρμα για τη διενέργεια ηλεκτρονικών διαβουλεύσεων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
  1. Διαχειριστής Ιστοτόπου
  2. Διαβουλευση προδημοσιευσης για την 3η Προσκληση για την υποβολη αιτησεων στηριξης προς ενταξη στο υπομετρο 6.1 «Εγκατασταση Νεων Γεωργων» του Προγραμματος Αγροτικης Αναπτυξης (ΠΑΑ) της Ελλαδας 2014-2020
  3. Δευτέρα, 01 Μαρτίου 2021
  4.  Εγγραφή μέσω email

4. Κριτήρια επιλεξιμότητας, επιχειρηματικό σχέδιο, οικονομική ενίσχυση

Δικαίωμα υποβολής αίτησης στήριξης έχουν α) φυσικά πρόσωπα και β) νομικά πρόσωπα στα οποία ο αρχηγός της γεωργικής εκμετάλλευσης είναι νέος γεωργός που, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης στήριξης, πληροί τις παρακάτω προϋποθέσεις: ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ....................

Θα μπορούσε να έχει δεκτά όλα τα οσδε από το 2017 και μετά γιατί από τότε έχει να βγει πρόγραμμα. Με το 18μηνο που υπάρχει σαν κριτήριο πολύ νέοι μένουν εκτός και ας πιάνουν 14000 τυπική απόδοση. Όπως επίσης σαν κριτήριο είναι σωστό τα 14000 για κάποιον που θέλει πραγματικά να ασχοληθεί με την γεωργία. Η ηλικία αντί για 40 ή 45 ίσως θα έπρεπε να πάει και πιο κάτω. Τα υπόλοιπα κριτήρια είναι σε καλό δρόμο αν όπως λέει το υπουργείο θέλει να κάνει πιο ανταγωνιστικους τους αγρότες.
ΓΙΩΡΓΟΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
μου αρεσει πολυ παντως που καποιοι μιλατε για ξεχωριστα κριτηρια μεσα στο ιδιο προγραμμα πχ αλλη τυπικη αποδοση σε νησια αλλη στην ηπειρωτικη χωρα...οτι του κατεβει του καθενος καθεται και λεει!
να σας διαβεβαιωσω οτι ουτε στους μεγαλυτερους καμπους μπορεις να βρεις ευκολα στρεμματα να νοικιασεις πλεον γιατι ολοι εχουνε απο καμια 30αρια στρεμματα με δικαιωματα ειναι συνταξιουχοι η εχουνε δουλειες και βολευονται ετσι σαν συπμληρωματικο εισοδημα!
η τυπικη αποδοση πρεπει να πεσει ετσι και αλλιως ωστε το επιπεδο της εξοδου να ειναι το μαξιμουμ 14000!! σε διαφορετικη περιπτβση θα μπουνε καλλιεργειες που μεσα σε 1-2 χρονια ουτε τα εξοδα τους θα μπορουνε να πληρωσουνε οι νεοι αγροτες με αποτελεσμα να τα παρατηση!!
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΤΩΝ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΑ ΝΕΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΠΡΠΕΙ ΝΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΟΙ ΝΕΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΠΟΥΔΑΣΕΙ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ( ΦΥΤΙΚΗΣ Η ΖΩΙΚΗΣ ) ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΕΠΑΛ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΑΕΙ ΑΤΕΙ . ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΝΕΟΙ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΔΡΟΥΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΣΑΝ ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ΜΕΛΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΜΕΣΑ ΠΟΥ ΗΔΗ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ( ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΚΤΗΜΑΤΑ ).
Γιάννης Χοτζακιάνης, Γεωπόνος - Μελετητής Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Τρία είναι τα ζητήματα που θα ήθελα να θίξω:
α) Η υπηρέτηση της στρατιωτικής θητείας. Πώς είναι δυνατό να αποτελεί εμπόδιο, όταν στον στρατευμένο μπορεί να παρέχεται η δυνατότητα ακόμη και να διακόψει τη θητεία του και να επανέλθει σ΄ αυτή μετά το πέρας της περιόδου αιχμής στην αγροτική εκμετάλλευση για τη συμπλήρωση του χρόνου υπηρέτησής της;
β) Οι φοιτητές. Όπως πολύ καλά γνωρίζουμε όλοι, υπάρχουν φοιτητές σε πανεπιστήμια άλλων χωρών που δεν αποδεικνύεται ότι σπουδάζουν. Με το να ζητείται απλώς μια υπεύθυνη δήλωση με το συγκεκριμένο εδάφιο, δεν ξέρω πόσο αποτρεπτικό είναι για κάποιον. Αν στη θέση της φροντίσετε να υπάρχει διασταύρωση με το Υπουργείο Παιδείας, τότε σίγουρα θα πετύχετε τη μείωση σχετικού αριθμού υποψηφίων αυτής της ομάδας, και την αντικατάστασή της από νέους που προτίθενται πράγματι να ασχοληθούν με τη γη και απλώς δεν πρόλαβαν να υπηρετήσουν στον στρατό.
γ) Οι επίσπορες καλλιέργειες. Η ενοχοποίησή τους δεν νομίζω ότι είναι η λύση. Άλλωστε, ως γνωστόν, τα περισσότερα κηπευτικά καλλιεργούνται λόγω του βιολογικού τους κύκλου σε εναλλαγή εντός της ίδιας καλλιεργητικής περιόδου. Δεν συζητάω για το ότι οι επίσπορες γίνονται δεκτές από το ΟΣΔΕ και τον ΕΛΓΑ. Αν θέλετε, καλώς, να περιορίσετε τα κακώς κείμενα, φροντίστε να το κάνετε μέσω του ελέγχου της απόδοσης και της παραγωγής, βάσει τιμολογίων. Στο κάτω κάτω, με την παράλειψη των επίσπορων, δεν αποκλείετε την εικονική καλλιέργεια κηπευτικών (που αυτή είναι η πέτρα του σκανδάλου) ως κύρια καλλιέργεια!


Τέλος, κάτι πιο γενικό.
Στο πλαίσιο της προδημοσίευσης, θα ήταν αναγκαία η πλήρης αποτύπωση των βαθμολογικών κριτηρίων καθώς και των πινάκων τυπικής απόδοσης, στη βάση όμως του ότι αυτά δεν θα τροποποιηθούν στη συνέχεια, μετά το κλείσιμο των αιτήσεων του ΟΣΔΕ, όπως έγινε στην πρόσκληση του 2016 στο πλαίσιο μιας επιτροπής παρακολούθησης του ΠΑΑ. Θα μπορούσα, σε αυτή τη βάση, να προσθέσω και την τροποποίηση εκ των υστέρων των πεδίων των φορολογικών εντύπων που λαμβάνονταν υπόψη στο πλαίσιο της πρόσκλησης του 6.3.

Θερμή παράκληση, λοιπόν, ας είναι όλα έτοιμα πριν δημοσιεύσετε οτιδήποτε οριστικό!
KPITHPIO 4.1.9
ΔIAΦΩNOYME ME TON AΠOKΛEIΣMO TΩN YΠOΨHΦIΩN TΩN OΠOIΩN O/H ΣYZYΓOΣ YΠEBAΛE ΔHΛΩΣH OΣΔE TO 2019 H TO 2020 ME TYΠIKH AΠOΔOΣH ANΩ TΩN 8.000€.
Να αλλάξει το κριτήριο.
ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΑΙΤΕΡΙΣΜΟΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Σχετικά με κριτήρια εκλεξιμότητας σας παραθέτουμε τους παρακάτω προβληματισμούς:

1) Θα πρέπει να επανεξετάσετε το κριτήριο 4.1.9 σύμφωνα με το οποίο αποκλείονται οι υποψήφιοι όπου ο/η σύζυγος υπέβαλε δήλωση ΟΣΔΕ το 2019 ή το 2020 με τυπική απόδοση άνω των 8.000€, και το οποίο ουσιαστικά θα έχει ως αποτέλεσμα σε αρκετούς δικαιούχους να μην μπορεί να συμμετέχει κάποιος από τους 2, αφού δεν θα είναι αρκετοί, αναλογικά, αυτοί που θα έχουν κάνει εγκατάσταση για πρώτη φορά στην εκμετάλλευση κατά το δεκαοκτάμηνο που προηγείται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης στήριξης.

2) Σε ότι αφορά τους κτηνοτρόφους που θα θελήσουν να κάνουν ΟΣΔΕ το 2021 ώστε να συμμετέχουν προκύπτει το εξής πρόβλημα, με το ισχύον καθεστώς (το οποίο τέθηκε σε ισχύ προ λίγων μηνών) για να μπορούν να κάνουν αίτηση για έκδοση μητρώου αιγοπροβάτων θα πρέπει να έχουν και την άδεια εγκατάστασης κτηνοτροφικής μονάδας, πράγμα αρκετά δύσκολο αφού όπως είναι γνωστό για την έκδοση της απαιτείται μεγάλο χρονικό διάστημα.


3) Στο νησί μας αρκετοί δυνητικά δικαιούχοι, βάσει κειμένου διαβούλευσης, θα υποβάλλουν ΟΣΔΕ το οποίο θα βασίζεται στην κυρίαρχη καλλιέργεια η που δεν είναι άλλη από την ελιά. Ο μέσος όρος στρεμμάτων που αναλογούν ανά παραγωγό στο νησί μας είναι αρκετά μικρότερος σε σχέση με τις απαιτήσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα, με την λογική αυτή πολλοί θα είναι εκείνοι που θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα στην συμμέτοχη τους. Παρακαλούμε όπως επανεξετάσετε το θέμα της τυπική απόδοσης.

4) Σχετικά με το σημείο 4.1.3. (εγκατάσταση εντός του δεκαοκτάμηνου που προηγείται της αίτησης στήριξης) έχουμε να σας τονίσουμε ότι δεν ήταν λίγοι οι παραγωγοί τα χρόνια που μεσολάβησαν από την προηγούμενη προκήρυξη έως την τωρινή, οι οποίοι ενδιαφέρθηκαν για την πρόσκληση της εγκατάστασης νέων γεωργών αλλά εν τέλει για προφανείς λόγους έκαναν υποβολή ΟΣΔΕ σε έτη πριν το 2020 με αποτέλεσμα τώρα να μην μπορούν να πάρουν μέρος παρόλο που το κύριο επάγγελμα τους είναι αγρότης ή κτηνοτρόφος, για τον ίδιο λόγο θα πρέπει να επανεξετάσετε και το κριτήριο 4.1.1 δηλαδή την αύξηση του ορίου ηλικίας.
Μάρκος Μπογιατζής Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
1. Υπάρχουν νέοι που έχουν επιστρέψει από το 2020 ή επιστρέφουν φέτος στο χωριό με σκοπό να ασχοληθούν με το αγροτικό επάγγελμα. Αυτοί θα μπούνε στη διαδικασία μισθωτηρίων μεγάλων εκτάσεων και δήλωσης ΟΣΔΕ χωρίς να γνωρίζουν ότι δεν θα μπορέσουν να πάρουν βεβαίωση μόνιμης κατοικίας. Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι οι Δήμοι δεν δίνουν βεβαιώσεις μόνιμης κατοικίας αν δεν έχει κλείσει κάποιος 2 έτη κατοικίας σε μια περιοχή. Τα στοιχεία που ζητούν για να αποδειχτεί αυτό είναι το Ε1 της φορολογικής δήλωσης. Για να έχει κάποιος 2 συνεχόμενα Ε1 με δηλωμένη κατοικία στην αντίστοιχη περιοχή θα έπρεπε να έχει μετοικίσει πριν από το 2019 έτσι ώστε η δήλωση του 2020 για τα εισοδήματα του 2019 και η φετινή δήλωση του 2021 για τα εισοδήματα του 2020 να τον αναφέρουν ως μόνιμο κάτοικο. Δηλαδή να μετοικίσει κάποιος από την Αθήνα σε αγροτική περιοχή το 2018, να μην κάνει έναρξη ως αγρότης λόγω του 18μηνου και να περιμένει μήπως καταφέρει να μπει σε πρόγραμμα νέων γεωργών στα τέλη του 2021. Πιστεύω ότι γίνεται αντιληπτό πως πρέπει να διευκρινιστεί ξεκάθαρα πως πέρα από τις βεβαιώσεις των Δήμων θα πρέπει να υπάρχουν και άλλοι τρόποι απόδειξης της μόνιμης κατοικίας όπως σε παλαιότερες προκηρύξεις με μισθωτήρια και λογαριασμούς κοινής ωφέλειας και να δοθούν στις ΔΑΟΚ οι ευθύνες για τον έλεγχο της μόνιμης κατοικίας ή να δοθεί η δυνατότητα να προσκομισθεί αργότερα ωτο δικαιολογητικό ειδικά στη συγκεκριμένη κατηγορία υποψηφίων.
2. Είναι απαραίτητο να αποσαφηνιστεί πλήρως και να είναι ξεκάθαρο τι εννοείτε με τον όρο 1η εγκατάσταση ώστε οι υποψήφιοι που δεν πληρούν το κριτήριο να μην μπουν στη διαδικασία ενοικιαστηρίων – ΟΣΔΕ κλπ.
3. Τα κριτήρια βαθμολογίας θα έπρεπε να γίνουν γνωστά ώστε να μπορούμε να εκφέρουμε τη γνώμη μας αλλά και για να μπορεί κάποιος να κρίνει αν αξίζει τον κόπο να μπει στη διαδικασία. Το ίδιο ισχύει και για τις τυπικές αποδόσεις εάν έχουν αλλάξει από τις προηγούμενες προκηρύξεις.
Ως προς το κριτήριο επιλεξιμότητας 4.1.11και την προϋπόθεση υπηρέτησης της στρατιωτικής θητείας πριν ή /και κατά την υποβολή της αίτησης: α) αντίκειται σε διατάξεις της Ε.Ε σχετικές με την ισοτιμία των όρων ανταγωνισμού των εργαζομένων εντός αυτής και β) η μικρή χρονική διάρκεια της στρατιωτικής θητείας δεν αποτελεί εμπόδιο στην υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου και στην συνέχιση της γεωργικής εκμετάλλευσης, λαμβάνοντας υπόψη ότι υπάρχουν καλλιέργειες που δεν χρειάζονται την καθημερινή ενασχόληση ή και καλλιέργειες που δεν χρειάζεται η φυσική παρουσία του καλλιεργητή για ένα μικρό διάστημα, παρά μόνο ίσως η καθοδήγησή του.
Ως προς το κριτήριο επιλεξιμότητας 4.2 και ειδικότερα ως προς το μέγεθος παραγωγικής δυναμικότητας 14000€ : είναι υψηλό και αποκλείει νέους αγρότες σε ορεινές και νησιωτικές περιοχές που ο κλήρος είναι πολυκερματισμένος, αν κινηθεί στο ύψος των 10000€ είναι δικαιότερο.
ena Σύμβουλοι Ανάπτυξης Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
1. Δεν είναι δυνατόν να βγαίνει σε διαβούλευση η Προδημοσίευση και να απουσιάζουν τα Βαθμολογικά Κριτήρια Ένταξης τα οποία αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για την ορθή προετοιμασία των υποψηφίων ενόψει των δηλώσεων ΟΣΔΕ.
Σχετικά με τα αναμενόμενα κριτήρια θέτουμε υπόψη σας τα ακόλουθα:
- Δεν είναι δυνατόν να μην λαμβάνουν βαθμολογία οι αγελαδοτρόφοι γαλακτοπαραγωγής, οι εκτροφείς αγελάδων ελευθέρας βοσκής και μόσχων πάχυνσης, οι χοιροτρόφοι, οι πτηνοτρόφοι και οι μελισσοκόμοι. Ως γνωστόν η Ελλάδα είναι ελλειμματική σε όλα τα παραπάνω προϊόντα.
- Τα κριτήρια του Υπουργείου που αφορούν στην παραγωγική κατεύθυνση της εκμετάλλευσης (τόσο στην υφιστάμενη όσο και στη μελλοντική κατάσταση) θα πρέπει να αθροίζουν την επιμέρους βαθμολογία κάθε υποκριτηρίου (παραγωγικής κατεύθυνσης) και όχι να υπολογίζεται ποσοστιαία μόνο η παραγωγική κατεύθυνση που υπερβαίνει το 50%. Με τον τρόπο που ίσχυε, το εν λόγω κριτήριο επιβράβευε τις μονοκαλλιέργειες καθώς π.χ. κάποιος με 100% Ηλίανθο έπαιρνε 6,4 βαθμούς ενώ κάποιος που συνδύαζε κλάδους π.χ. οπωροκηπευτικά με μεγάλες καλλιέργειες αν το 70% της τυπικής απόδοσης ήταν από τα οπωροκηπευτικά θα έπαιρνε 4,48 βαθμού. Αντί λοιπόν να επιβραβεύεται η διασπορά κινδύνου που επιτυγχάνει μια εκμετάλλευση μέσω καλλιέργειας ταυτόχρονα τόσο φυτών μεγάλης καλλιέργειας όσο και οπωροκηπευτικών, είδαμε ακριβώς το αντίθετο, κάτι που αντίκειται στις επιταγές της νέας ΚΑΠ.

2. Σημείο 4.1.1: Δεν έχει κανένα νόημα να η προϋπόθεση να έχει ξεκινήσει ο υποψήφιος κατά την υποβολή την στρατιωτική του θητεία. Πρέπει ή να έχει ολοκληρωθεί η θητεία ή να εξαλειφθεί εντελώς.

3. Συμφωνούμε με την προϋπόθεση των 14.000€ στην ηπειρωτική χώρα. Για τα νησιά πρέπει να διαφοροποιηθεί στο 70%.
Η τυπικη αποδοση ειναι υπερβολικη . Αν ηταν γυρω στις 10.000 και μετα πηγαινε στις 14.000 θα ηταν πιο προσητο στους νεους που δημιουργουν για πρωτη φορα εκμεταλλευση.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΚΟΥΡΗΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Θα ήθελα να εκφράσουμε μερικές θέσεις και επισημάνσεις για την υπό Διαβούλευση του υπομέτρο 6.1. «ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΝΕΩΝ ΓΕΩΡΓΩΝ» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) της Ελλάδας 2014-2020 »
Παράγραφος 4.1.1
Α)Να εξεταστεί το ενδεχόμενο αύξησης του ορίου ηλικίας λόγω της τρέχουσας οικονομικής συγκυρίας και ανεργίας .
Β) Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατόν να αυξηθεί το όριο ηλικίας να προβλεφθεί ότι ως σημείο αναφοράς θα είναι το έτος γέννησης και όχι η ειδικότερη ημερομηνία γέννησης (ημέρα και μήνας) του υποψήφιου δικαιούχου.
Παράγραφος 4.1.6.
Α) Κρίνουμε απαραίτητο να αποσαφηνιστεί τι εννοούμε με το όρο πρώτη εγκατάσταση. Ειδικότερα αν φορά στην ημερομηνία πρώτης δήλωσης ΟΣΔΕ ή στη ημερομηνία εγγραφής του δικαιούχου στο μητρώο αγροτών και αγροτικών εκμεταλλεύσεων ως κατά κύριο επάγγελμα αγρότης.
Β) αναφέρεται ότι έχει δικαίωμα υποβολής αίτησης στήριξης όποιος ΔΕΝ έχει ασκήσει γεωργική επαγγελματική δραστηριότητα τουλάχιστον κατά τα τελευταία 5 χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι κάποιος που είχε κάνει δήλωση ΟΣΔΕ το 2015 - 2016 και ήταν επαγγελματίας αγρότης, αλλά σταμάτησε να δραστηριοποιείται στο τέλος του 2016 του παρέχεται η δυνατότητα να καταθέσει εκ νέου υποψηφιότητα. Ωστόσο αγρότες που έχουν ξεκινήσει να δραστηριοποιούνται την 5/ετίας 2016-2020 δεν δύνανται να καταθέσουν αίτηση στήριξης και να λάβουν και αυτοί το πριμ πρώτης εγκατάστασης καθώς για τους δικούς τους λόγους δραστηριοποιήθηκαν πιο γρήγορα από κάποια δημοσίευση αντίστοιχου προγράμματος και έχουν υπερβεί το 18μηνο που αναφέρεται στην παράγραφο 4.1.3.
Γ) Τα αναφερόμενα στην εν λόγω παράγραφο έρχονται σε σύγκρουση με τα αναφερόμενα στις παραγράφους 4.1.3 και 4.1.5. σε σχέση με το 18μηνο και την εγγραφή του δικαιούχου στο ΜΑΑΕ ως νεοεισερχόμενος στον αγροτικό τομέα για τα φυσικά πρόσωπα ή ως κάτοχος αγροτικής εκμετάλλευσης για τα νομικά πρόσωπα.
Παράγραφος 4.1.9.
Προτείνεται να ισχύσει ο οριζόντιος αποκλεισμός των υποψηφίων εφόσον ο/η σύζυγος ήταν δικαιούχος μέτρων Νέων Αγροτών του ΠΑΑ 2014-2020 και ΠΑΑ 2007-2013 και του ΕΠΑΑ-ΑΥ 2000-2006 και όπως αναφέρεται ο αποκλεισμός στο κριτήριο 4.1.9.
Παράγραφος 4.1.10.
Προτείνεται να μην υπάρχει αποκλεισμός και των ανδρών που δεν έχουν ολοκληρώσει την στρατιωτική τους θητεία.
Κριτήριο 4.2.
α) Δεν διευκρινίζεται τι θεωρούμε σαν ευρύτερη περιοχή.
- Μιλάμε για την ίδια τοπική κοινότητα.
- Μιλάμε για την ίδια δημοτική ενότητα.
- ή Αναφερόμαστε για την ίδια περιφερειακή ενότητα
Θεωρούμε ότι πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στους παραγωγούς να καλλιεργούν σε όλη την Περιφερειακή Ενότητα και ας υπάρχουν οι Διοικητικές διαφορές.
β) Οι προϋποθέσεις του ελάχιστου μεγέθους παραγωγικής δυναμικότητας (εκφρασμένη ως τυπική απόδοση) των 14.000€ και η μη προσμέτρηση σε αυτήν των επίσπορων καλλιεργειών είναι δύσκολο να ικανοποιηθεί από τους περισσότερους των ενδιαφερόμενων (φυτικής κατεύθυνσης) της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, λόγω της μη ύπαρξης καλλιεργούμενων εκτάσεων των περιοχών μας λόγω του ορεινού νησιωτικού χαρακτήρα τους. Επίσης και για τη ζωική κατεύθυνση η τιμή της τυπικής απόδοσης είναι υψηλή και θα απαιτηθεί μεγάλο ποσό (ως αρχικό κεφάλαιο) για την απόκτηση ζωικού κεφαλαίου το οποίο είναι δύσκολο αυτή την εποχή.
Προτείνουμε η τιμή της τυπικής απόδοσης να ανταποκρίνεται στα δεδομένα κάθε περιοχής λαμβάνοντας βέβαια υπόψη και τη δυνατότητα δημιουργίας πραγματικών επαγγελματιών αγροτών. Για την ΠΙΝ θεωρούμε ότι θα πρέπει η αρχική τυπική απόδοση να παραμείνει στις 8.000€ και να προσμετρώνται οι επίσπορες καλλιέργειες και να ζητείται μια αύξηση στα πλαίσια του 15% για την εκπλήρωση των στόχων.

Σωτήρης Κουρής
Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας
& Ανάπτυξης Υπαίθρου
Περιφέρειας Ιονίων Νήσων
Παράγραφος 4.1.Μείωση της τυπικής απόδοσης ένταξης στις 10.000€.Οι 14.000€ είναι εξαιρετικά μεγάλο ποσό για τις ελληνικές εκμεταλλεύσεις όταν θέλουμε να δώσουμε την ευκαιρία σε νέους να ασχοληθούν με το αγροτικό επάγγελμα.
Δικαίωμα ένταξης και σε αυτούς που από το 2017 και μετά έχουν υποβαλλει δήλωση ΟΣΔΕ με τυπική απόδοση κάτω από 8000€.
Στην τυπική απόδη πρέπει να προσμετράται και αυτή των επίσπορων καλλιέργειών. Είναι πάρα πολύ συχνή η σπορά ή φύτευση δύο καλλιεργειών κατά την διάρκεια ενός έτους , ειδικά σε τεμάχια που μπορούν να αρδευτούν αυτό γίνεται πάντα. Είναι λάθος να μην λαμβάνεται τυπική απόδοση των επίσπορων καλλιεργειών
Ως προς το κριτήριο επιλεξιμότητας 4.1.11και την προϋπόθεση υπηρέτησης της στρατιωτικής θητείας πριν ή /και κατά την υποβολή της αίτησης: α) αντίκειται σε διατάξεις της Ε.Ε σχετικές με την ισοτιμία των όρων ανταγωνισμού των εργαζομένων εντός αυτής και β) η μικρή χρονική διάρκεια της στρατιωτικής θητείας δεν αποτελεί εμπόδιο στην υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου και στην συνέχιση της γεωργικής εκμετάλλευσης, λαμβάνοντας υπόψη ότι υπάρχουν καλλιέργειες που δεν χρειάζονται την καθημερινή ενασχόληση ή και καλλιέργειες που δεν χρειάζεται η φυσική παρουσία του καλλιεργητή για ένα μικρό διάστημα, παρά μόνο ίσως η καθοδήγησή του.
Ως προς το κριτήριο επιλεξιμότητας 4.2 και ειδικότερα ως προς το μέγεθος παραγωγικής δυναμικότητας 14000€ : είναι υψηλό και αποκλείει νέους αγρότες σε ορεινές και νησιωτικές περιοχές που ο κλήρος είναι πολυκερματισμένος, αν κινηθεί στο ύψος των 10000€ είναι δικαιότερο.
ΚΩΣΤΑΣ ΠΛΑΤΣΙΟΥΡΗΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Το πρόγραμμα για νέους αγρότες είναι δύσκολο έως ακατόρθωτο στη σύσταση κάποιου νεοεισαχθέντα στον χώρο της κτηνοτροφίας. Αφού για να γίνει αυτό οφείλει να αγοράσει τα ζώα του. Ένας άνεργος αδυνατεί, φαντάζομαι, να προβεί σε εφάπαξ αγορά εκατόν πενήντα ένα προβάτων ή εκατόν εβδομήντα ένα εριφίων. Σαφώς χρειάζεται ένα σημαντικό κεφάλαιο. Και τα ζώα δε νοικιάζονται όπως τα χωράφια! Αλλάξτε άμεσα το σχέδιο νόμου τουλάχιστον όσον αφορά τη ζωική επιχορήγηση συνισταμένης της συνθήκης ότι απαιτείται και εγκατάσταση (στάβλος).
Πρόταση : το πρόγραμμα να αποπληρώσει το κατατεθέν τιμολόγιο για την απόκτηση των ζώων, ενώ για την άδεια του οικήματος να κατατεθεί σε δεύτερο και εύλογο χρόνο, μιας και οι υπηρεσίες χρειάζονται το ανάλογο χρονικό διάστημα να ανταπεξέλθουν. Άρα, δεν μπορεί να λειτουργήσει για όλους από κοινού, αλλά έστω επιμεριστικά. Ο στόχος είναι ένας άνεργος να αποκατασταθεί να του δοθεί πραγματικά η ευκαιρία να μπει στην πρώτη γραμμή της παραγωγής και εν τέλει της σημαντικής οικονομίας του κράτους.
Ευχαριστώ για το βήμα και πάντα με διάθεση συνεργασίας.
Γιώργος Γεραπετρίτης - Γεωπόνος Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Ως γεωπόνος από τη Σάμο έχω να παρατηρήσω τους ακόλουθους προβληματισμούς:
1.Η ελάχιστη Τ.Α. των 14.000 ευρώ είναι υπερβολικά μεγάλη και δημιουργεί σοβαρά προβλήματα επιλεξιμότητας αποκλείοντας από το Μέτρο τις περισσότερες ορεινές και νησιωτικές περιοχές της επικράτειας.
Στη Σάμο τα περισσότερα ιστορικά δικαιώματα είναι εξαιρετικά χαμηλά και δε συνιστούν ιδιαίτερο λόγο δέσμευσης αγροτικής γης. Όμως σημαντικό τμήμα δεσμεύεται από τους δικαιούχους των προκηρύξεων 2014 και 2016, οι οποίοι οφείλουν να υποβάλλουν ΕΑΕ με αυξημένη εκμετάλλευση το 2021. Επίσης μεγάλο πρόβλημα έχει δημιουργηθεί από την άνευ λογικής πρόσφατη ανάρτηση των δασικών χαρτών και οι οποίοι παρουσιάζουν ως δασικές πολλές καλλιεργήσιμες εκτάσεις δημιουργώντας στο εγγύς μέλλον σοβαρά προβλήματα στους ενεργούς γεωργούς και κυρίως σε όσους είναι ήδη ενταγμένοι σε προγράμματα. Υποψήφιοι νέοι γεωργοί οι οποίοι θα δηλώνανε τέτοιες εκτάσεις προβληματίζονται μήπως ξαφνικά αυτές δεν μετράνε για την Τ.Α. της εκμετάλλευσης τους αφού θα έχουν ενταχθεί όταν κυρωθούν οι δασικοί χάρτες. Το σημαντικότερο πρόβλημα όμως οφείλεται στη γεωμορφολογική ιδιαιτερότητα των νησιών και των ορεινών περιοχών της χώρας. Η συνολική διαθέσιμη γεωργική έκταση είναι σαφώς μικρότερη και δεν υπάρχουν όμορες περιφερειακές ενότητες λόγω του περιορισμού της θάλασσας. Η Τ.Α. των 14.000 ευρώ είναι αδύνατον να βρεθεί στα περισσότερα μικρά νησιά. Ο προϋπολογισμός θα πάει στη Λέσβο και τη Ρόδο και ίσως και κάποιοι ελάχιστοι δικαιούχοι σε Θάσο, Λήμνο, Σάμο, Νάξο και Κω. Τα υπόλοιπα νησιά απλά δε θα έχουν επιτυχόντες (έχω μιλήσει λ.χ. με ενδιαφερόμενους από Ικαρία και Φούρνους δεν μπορούν να βρουν τόσο μεγάλη εκμετάλλευση).
Αυτό αποτελεί κανόνα αποκλεισμού των περισσότερων νησιών από το Μέτρο γεγονός, το οποίο είναι απαράδεκτο από όλες τις απόψεις.
Ακόμα όμως και αν βρεθεί η απαιτούμενη έκταση, τα ζώα ή τα μελίσσια προκύπτουν πολλά διαχειριστικά προβλήματα. Εκτός από τα τέκνα των αγροτών τα οποία ενδέχεται να διαδεχτούν τους γονείς τους ως νέοι αγρότες και διαθέτουν κάποια εμπειρία, η πλειοψηφία των ενδιαφερομένων αποτελείται από νέους ανθρώπους οι οποίοι δεν προέρχονται απαραίτητα από αγροτικές οικογένειες, μέρος των οποίων έχει έρθει στα νησιά από την Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη για να κάνουν μια νέα αρχή στη ζωή τους. Είναι εξαιρετικά δύσκολο κάποιος με ελάχιστη εμπειρία να αναλάβει ξαφνικά 190 μελίσσια ή 170 αίγες ή 75 στρ. ελαιώνων. Είναι μη διαχειρίσιμο επαγγελματικά για έναν πρωτάρη. Μάλιστα επειδή το μεγαλύτερο μέρος της καλλιεργήσιμης γης στα νησιά είναι πολυτεμαχισμένο και σε κεκλιμένο με αναβαθμίδες επίπεδο, οπότε η διαχείριση του γίνεται χειρωνακτικά στο μεγαλύτερο βαθμό και μάλιστα με προσωπική εργασία καθώς στα νησιά δεν υπάρχει φθηνό εργατικό δυναμικό αγροτικών εργασιών όπως στην ηπειρωτική χώρα. Επίσης ο μη υπολογισμός των επίσπορων καλλιεργειών στις ετήσιες καλλιέργειες δημιουργεί έναν ακόμα περιορισμό. Η καλλιέργεια κηπευτικών (υπαίθριων και θερμοκηπιακών), πατάτας και κάποιων οσπρίων έχει 2 περιόδους μέσα στο έτος, αν είναι αρδεύσιμο, και αντικειμενικά και οι δύο σοδειές συμμετέχουν στο πραγματικό εισόδημα του γεωργού. Αυτό έχει αυξημένη σημασία ιδίως στις περιορισμένες κατάλληλες για αυτό το σκοπό εκτάσεις των νησιών. Οι επίσπορες θα πρέπει να συνυπολογιστούν κανονικά στις Τ.Α. ένταξης η οποία θα πρέπει οπωσδήποτε να μειωθεί και να υπάρχει αύξηση (έως τα 15000 ευρώ ενδεχομένως) στη μελλοντική και όχι 18.000 ευρώ, τουλάχιστον στις νησιωτικές περιοχές.
2. Η υποχρέωση εκπλήρωσης της στρατιωτικής θητείας συνιστά παράγοντα φυλετικού αποκλεισμού ανδρών έναντι συνομήλικων τους γυναικών. Θα σας δώσω 2 απτά παραδείγματα τα οποία μου προέκυψαν. Δύο μαθητές της Γ΄ΕΠΑΛ τομέα Γεωπονίας ένα αγόρι και ένα κορίτσι μου ανακοίνωσαν την πρόθεση τους να υποβάλλουν αίτηση για το μέτρο. Το αγόρι αποκλείεται προφανώς από την κούρσα. Αντίστοιχα 2 φοιτητές (άνδρας και γυναίκα) που αποφοιτούν φέτος επιθυμούν να συμμετάσχουν αλλά προφανώς ο άνδρας αποκλείεται από τη διαδικασία. Το συγκεκριμένο κριτήριο είναι αναχρονιστικό και ανεπίκαιρο. Εδώ στη Σάμο λόγω παραμεθορίου οι κληρωτοί υπηρετούν 9 μήνες, δικαιούνται ειδικές αγροτικές άδειες και προφανώς η θητεία δεν αποτελεί περιοριστικό παράγοντα για την εκπλήρωση του επιχειρηματικού σχεδίου με 7ετή δέσμευση.
3. Σε σχέση με τη μόνιμη κατοικία θα πρέπει να δοθούν ουσιαστικά κίνητρα νέων ανθρώπων από τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας να μετεγκατασταθούν στην ύπαιθρο. Σε τέτοιες περιπτώσεις θα πρέπει να δοθεί μία παράταση ως προς το χρόνο προσκόμισης του δικαιολογητικού καθώς ακόμα κι αν έχει εγκατασταθεί τώρα ο Αθηναίος στη Σάμο, οι δήμοι δεν τον αναγνωρίζουν ως μόνιμο κάτοικο αν δεν παρέλθει εύλογος χρόνος από τη μετοίκηση.
4. Στην περιοχή μου καλλιεργείται μία ιδιαίτερη τοπική ποικιλία κρεμμυδιού με αυξημένη χειρωνακτική ένταση εργασίας αλλά με εξαιρετική τιμή παραγωγού που συχνά κινείται γύρω στο 1 ευρώ/kg. Παρ όλα αυτά το ξερό κρεμμύδι αντί να κατατάσσεται στα κηπευτικά (λόγω της οικονομικής απολαβής που έχει η καλλιέργεια) κατατάσσεται στις ειδικές καλλιέργειες με πολύ μικρότερη Τ.Α. Το ίδιο συμβαίνει και με τη γλυκοπατάτα. Η αδικία αυτή θα πρέπει να αποκατασταθεί.
5. Στην προηγούμενη πρόσκληση λόγω των ευφάνταστων κριτηρίων του ΥΑΑΤ και των περιφερειών οι μελισσοκόμοι βρέθηκαν στο βαθμολογικό πάτο τόσο στους Ν.Γ. όσο και στα Σχέδια Βελτίωσης όπου οι περισσότεροι έμειναν επιλαχόντες. Το ίδιο ισχύει και για όσους επιχειρήσουν μία καινοτόμα εκτροφή ή καλλιέργεια. Θα πρέπει τα κριτήρια αυτά να επικεντρωθούν σε καθαρά ποιοτικούς στόχους και να μην επηρεάζονται από την επιλογή καλλιέργειας ή εκτροφής.

Γενικά το μέτρο των νέων αγροτών θα έπρεπε να ανοίγει αν όχι κάθε χρόνο, έστω κάθε 2 χρόνια, ώστε να μη συσσωρεύονται πλήθος υποψηφίων σε κάποιες περιοχές με ότι αυτό συνεπάγεται για τον όγκο εργασίας που θα απαιτηθεί από τις υποστελεχωμένες ΔΑΟΚ για τον έλεγχο και την αξιολόγηση.

Η κατάρτιση θα πρέπει να γίνει μέσα στο 1ο έτος για να έχει νόημα και να βοηθήσει ουσιαστικά τους δικαιούχους, και όχι με τη ψυχή στο στόμα λίγο πριν τελειώσει το πρόγραμμα όπως συνέβη στους Ν.Γ του 2010, του 2014 και του 2017 (έτη ένταξης).

Συμφωνώ με την 7ετή δέσμευση, την αύξηση του πριμ πρώτης εγκατάστασης και τη δυνατότητα άμεσης συμμετοχής στα σχέδια βελτίωσης και τη βιολογική γεωργία και κτηνοτροφία, εφόσον και τα 2 μέτρα προκηρυχθούν έως το 2022.

Γιώργος Γεραπετρίτης
Γεωπόνος ΓΠΑ
Καρλόβασι Σάμου
Θέλω να ενταχτώ στο πρόγραμμα νέων αγροτών με μελίσσια. Χρειάζονται 190 μελίσσια στον αριθμό. Τόσα μελίσσια δεν έχουν ούτε οι περισσότεροι από τους επαγγελματίες που γνωρίζω. Πως θα μπορούσε ένας νεοεισερχόμενος αγρότης να έχει ήδη τόσα πολλά? Χρειάζεται η τυπική απόδοση να είναι χαμηλότερη από αυτή που έχει τεθεί σαν προϋπόθεση.
βλεποντας τα σχολια παρατηρω οτι μερικοι μπερδευεται το προγραμμα των νεων αγροτων με τα σχεδια βελτιωσεις!
εγω κυριοι λογο στρατου εχασα το προηγουμενο προγραμμα και λογο οικονομικης αδυναμιας να ξεκινησω κατι απο μονος μου περιμενα αναγκαστικα αυτο το προγραμμα! για ποιο λογο δηλαδη να ερθει καποιος και να διεκδικησει τα χρηματα αυτα απο εμενα απο την στιγμη που μπορεσε και εκανε πρωτη εγκατασταση με δικο του κεφαλαιο? θα βγουνε τα σχεδια βελτιωσεις και αμα θελει να ανανεωση τον εξοπλισμο του η να κανει νεες επενδυσεις θα τα κανει απο εκει 50-70% επιδοτηση θα εχουνε....
αυτοι που εινα στο στρατο θα περιμενουνε δυστηχως καποιο επομενο προγραμμα, οπως περιμενανε και πολλοι αλλοι στα προηγουμενα προγραμματα!
ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΛΕΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΤΥΠΙΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ 10.000 ΚΑΙ ΕΞΟΔΟΥ 12000! ΜΕ 70% ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥς ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΥΝΕ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ
Ή
12000 ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΕΞΟΔΟΥ 14000 ΜΕ 80% ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΥΝΕ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ!
ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ ΕΞΤΡΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 48 ΜΟΡΙΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΤΡΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΜΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΧΑΜΗΛΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ
οτιδηποτε αλλο θα οδηγησει σε εγκαταλειψει της προσπαθειας μεσα στα 3-4 χρονια και θα παρεκλινει πολυ απο τους στοχους του προγραμματος!
Το τελευταίο διάστημα πολλά έχουμε διαβάσει για το Μέτρο 6.1 Νέων Αγροτών μεταξύ αυτών από τη μία να χρειάζεται ΟΣΔΕ 2021 προκειμένου να εγκριθεί κάποιος και από την άλλη σύμφωνα με το άρθρο 4.3 "Οι υποψήφιοι υποβάλλουν τυποποιηµένο επιχειρηµατικό σχέδιο ανάπτυξης της γεωργικής τους εκµετάλλευσης. Η διάρκεια υλοποίησης του επιχειρηµατικού σχεδίου δεν µπορεί να είναι µικρότερη από τρία έτη και µεγαλύτερη από τέσσερα. Η έναρξη της υλοποίησης του επιχειρηµατικού σχεδίου πρέπει να αρχίσει το αργότερο εντός εννέα µηνών από την απόφαση ένταξης. Μετά την ολοκλήρωση του επιχειρηµατικού σχεδίου ο δικαιούχος υποχρεούται να διατηρήσει την ιδιότητα του επαγγελµατία γεωργού για τρία έτη."

Ερώτηση: 1. Για ποιο λόγο να γίνει το επιχειρηματικό πλάνο; 2. Η υλοποίηση του επιχειρηματικού πλάνου μπορεί να γίνει μέσα σε 9 μήνες μετά την ένταξη γιατί θα πρέπει να έχει ήδη δηλωθεί ΟΣΔΕ; 3. Δεδομένων των οικονομικών συνθηκών, ποιος έχει το κεφάλαιο για να κάνει την οποιαδήποτε καλλιέργεια και τι κάνει σε περίπτωση απόρριψης; 4. Αν υπάρχει ο οποιοσδήποτε λόγος αμφιβολίας ως προς την υλοποίηση, ας δώσουν την επιδότηση και μετά από λογικό χρονικό διάστημα γιατί δεν ελέγχουν;
Χάρης_Κ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
4.1.3. Εγκαθίσταται για πρώτη φορά στην εκµετάλλευση κατά το δεκαοκτάµηνο που
προηγείται της ηµεροµηνίας υποβολής της αίτησης στήριξης.


κύριοι νομοθετούντες,

Πιστεύω ότι για κάποιον που ενεγράφει στο μητρώο αγροτών, προ του δεκαοκταμήνου και μετά από το χρονικό όριο, που του εδίδετο η δυνατότητα συμμετοχής στο προηγούμενο ανάλογο πρόγραμμα ενίσχυσης, αποτελεί κατάφωρη αδικία ο αποκλεισμός του από το παρόν πρόγραμμα. Δηλαδή η αφαίρεση-απώλεια της δυνατότητάς του για εκσυγ-χρονισμό της ήδη λειτουργούσας αγροτικής του δραστηριότητας, να τον αφήσουμε δηλαδή να φυτοζωεί (αν τα κατα-φέρει και σ' αυτό) χρησιμοποιώντας παραδοσιακές και αναχρονιστικές μεθόδους παραγωγής, μέσα σ' ένα ταχέως διαμορφούμενο σύγχρονο ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον.

Ελπίζω ότι θα επαναξιολογήσετε ορθολογικά την παραπάνω παράγραφο και θα την αναπροσαρμόσετε χρονικά με δίκαιο τρόπο.


Δεν υπάρχουν ακόμα σχολιασμοί για αυτή τη ανάρτηση.
Γίνετε ένας από τους πρώτους που θα κάνετε σχολιασμό σε αυτήν τη ανάρτηση!
Λυπούμαστε, η συζήτηση αυτή την στιγμή είναι κλειδωμένη. Δεν θα είστε σε θέση να δημοσιεύσετε αυτή την στιγμή.

Στατιστικά

  1. Σύνολο Αναρτήσεων: 1123
  2. Σύνολο Ολοκληρωμένων Αναρτήσεων: 173
  3. Σύνολο Μη Ολοκληρωμένων Αναρτήσεων: 950
  4. Τελευταίο Μέλος: Διαχειριστής Ιστοτόπου
Συνδεδεμένοι Χρήστες

Αναζήτηση Ανάρτησης

Επισκέπτες

Σήμερα1223
Εχθές1127
Αυτή την εβδομάδα5502
Αυτόν το μήνα13989
Σύνολο1576787

Ποιος είναι Online

3
Online

22 Δεκεμβρίου 2024

Συνδεσεις

Πρόγραμμα Διάυγεια  |  Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων open gov gr data gov gr

Πληροφορίες


1540 Κέντρο Εξυπηρέτησης Αγροτών 


Ο τηλεφωνικός αριθμός "1540" αποτελεί σύστημα, αυτόματης τηλεφωνικής εξυπηρέτησης. Διασυνδέεται με τα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου και προσφέρει υπηρεσίες αυτοματοποιημένης απάντησης.

Επικοινωνία

 

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων |

Διεύθυνση: Αχαρνών 2, Αθήνα, 101 76, Ελλάδα |

Τηλεφωνικό Κέντρο: +30 (210) 212-4000 |  

Κέντρο εξυπηρέτησης Αγροτών: 1540 και το emailinfo@minagric.gr |

 

Η ταχυδρομική διεύθυνση της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης είναι: Αχαρνών 381 & Δεστούνη 2,

Τ.Κ.: 111 43, Αθήνα.

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: