ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΩΝ ΥΠΑΑΤ

Ηλεκτρονική διαδικτυακή Πλατφόρμα για τη διενέργεια ηλεκτρονικών διαβουλεύσεων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
  1. Διαχειριστής Ιστοτόπου
  2. Διαβουλευση προδημοσιευσης για την 3η Προσκληση για την υποβολη αιτησεων στηριξης προς ενταξη στο υπομετρο 6.1 «Εγκατασταση Νεων Γεωργων» του Προγραμματος Αγροτικης Αναπτυξης (ΠΑΑ) της Ελλαδας 2014-2020
  3. Δευτέρα, 01 Μαρτίου 2021
  4.  Εγγραφή μέσω email

4. Κριτήρια επιλεξιμότητας, επιχειρηματικό σχέδιο, οικονομική ενίσχυση

Δικαίωμα υποβολής αίτησης στήριξης έχουν α) φυσικά πρόσωπα και β) νομικά πρόσωπα στα οποία ο αρχηγός της γεωργικής εκμετάλλευσης είναι νέος γεωργός που, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης στήριξης, πληροί τις παρακάτω προϋποθέσεις: ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ....................

GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ, συνεργαζόμενη με ένα δίκτυο άνω των 100 Αγροτικών Συνεταιρισμών οι οποίοι δραστηριοποιούνται στο ΠΑΑ 2014 -2020 και ως εκ τούτου εξυπηρετούν ένα πλήθος περισσότερων από 4000 παραγωγούς ανά την Ελλάδα, θα ήθελε να επισημάνει, κάποια στοιχεία τα οποία φαίνονται προβληματικά στην επιτυχή υλοποίηση της 3ης πρόσκλησης των Νέων Αγροτών.

Αναφορικά με τα κριτήρια επιλεξιμότητας έχουμε να σχολιάσουμε τα εξής:

1. 4.1.9 Δεν έχει σύζυγο που έχει υποβάλλει ΟΣΔΕ το έτος 2021 ή που τα έτη 2019 ή 2020 έχει υποβάλλει ΟΣΔΕ με τυπική απόδοση πάνω από 8.000 ευρώ
Το παραπάνω κριτήριο επιλεξιμότητας αν και κατά μία γενική ομολογία ακολουθεί την λογική εγκατάστασης υποψηφίων ως αρχηγοί γεωργικής εκμετάλλευσης , όπως ίσχυε και στις προηγούμενες προσκλήσεις των Νέων αγροτών, εξαντλεί την αυστηρότητα του με την προσθήκη του αποκλεισμού λόγω υποβολής ΕΑΕ για τα έτη 2019 & 2020.
Με αυτό τον τρόπο αποκλείονται χωρίς καμία λογική υποψήφιοι δικαιούχοι με συζύγους ετεροπεπαγγελματίες ή σύζυγοι που έτυχαν κληρονομιάς δικαιωμάτων από συγγενικά πρόσωπα και εν τέλει δεν έχουν καμία σχέση με την άσκηση γεωργικής δραστηριότητας ως επάγγελμα. Επίσης, με το παραπάνω κριτήριο δεν δύναται να προβλεφθούν περιπτώσεις κατά τις οποίες για τα συγκριμένα έτη αποκλεισμού, οι υποψήφιοι δεν είχαν ακόμα παντρευτεί.
Εν τέλει, αποκλείονται έτσι υποψήφιοι δικαιούχοι οι οποίοι δεν μπορούσαν να είχαν προβλέψει μία τέτοια απαίτηση, και δεν είναι σε θέση να κάνουν στην παρούσα φάση καμία διορθωτική ενέργεια.

2. 4.2 «Ελάχιστη Τυπική Απόδοση 14.000»
Το ελάχιστο μέγεθος παραγωγικής δυναμικότητας των 14.000 € αποτελεί μία ιδιαίτερα σημαντική αύξηση της τάξεως του 75% σε σχέση με την προηγούμενη πρόσκληση (ελάχιστη τυπική απόδοση εισόδου 8.000 €) και ενδέχεται να λειτουργήσει αποτρεπτικά για την υποβολή αίτησης στήριξης στο συγκεκριμένο Υπομέτρο.
• Οι ιδιαιτερότητες της ελληνικής γεωργίας, όπως έχουν αποτυπωθεί εδώ και καιρό, δηλαδή ο μικρός γεωργικός κλήρος, το ανάγλυφο εδάφους, το μη ολοκληρωμένο κτηματολόγιο, η έλλειψη διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης και η άτυπη κατανομή γεωργικών δραστηριοτήτων ανά γεωγραφική περιφέρεια, καθιστούν την επίτευξη του παραπάνω κριτηρίου δύσκολη έως ακατόρθωτη για έναν νεοεισερχόμενο στο γεωργικό τομέα. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι για την καλλιέργεια της ελιάς, η οποία και αποτελεί μία από τις πιο διαδεδομένες καλλιέργειες στον αγροτικό χώρο, αντιστοιχούν 75 στρέμματα στην κατοχή του νεοεισερχόμενου. Αντίστοιχα, στις κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις, ένα κοπάδι 150 αιγοπροβάτων (τυπικής απόδοσης 14.000 €) αφορά παραγωγούς μέτριας ή μεγάλης δυναμικότητας και σίγουρα όχι παραγωγούς που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην άσκηση της γεωργικής δραστηριότητας. Το πρόβλημα είναι ακόμη πιο έντονο για τους υποψήφιους που προέρχονται από τη Νησιωτική Χώρα, όπου όλα τα παραπάνω στοιχεία εμφανίζονται σε βαθμό πολλαπλάσιο.
• Οι νεοεισερχόμενοι στον αγροτικό τομέα, και δη όσοι δεν διαθέτουν οικογενειακή γη είναι σχεδόν ακατόρθωτο να βρουν και να μισθώσουν καλλιεργήσιμη γη, είτε λόγω λήψης άμεσων ενισχύσεων (ιστορικά δικαιώματα) από τους συνήθως, ετεροεπαγγελματίες και συνταξιούχους ιδιοκτήτες, είτε λόγω υψηλού κόστους απόκτησης γης ή/ και ζωικού κεφαλαίου.

3. Στρατιωτική Θητεία
Το κριτήριο δεν συνάδει με τον βασικό Στόχο 1 του Υπομέτρου. Η στρατιωτική θητεία δεν αποτελεί παράγοντα μείωσης της ανταγωνιστικότητας των γεωργικών εκμεταλλεύσεων, ούτε οδηγεί σε μη βιώσιμες εκμεταλλεύσεις. Οι ενέργειες για την υλοποίηση και την επίτευξη ενός επιχειρηματικού σχεδίου, συνολικής διάρκειας 6 -7 ετών τουλάχιστον, δεν παρεμποδίζονται από τους λίγους μήνες, μερικής φυσικής απουσίας του επιχειρηματία – παραγωγού. Η μη κατάταξη στις ένοπλες δυνάμεις μέχρι και την στιγμή έναρξης υποβολής αιτήσεων στήριξης στο Μέτρο, όπως ίσχυε και στις προηγούμενες προσκλήσεις των Νέων Αγροτών, δεν φάνηκε να επηρεάζει (σύμφωνα με τα δικά μας στοιχεία) ως προς την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου τους δικαιούχους που φαίνεται ότι ολοκληρώνουν σταδιακά τις υποχρεώσεις της 1ης και 2ης Πρόσκλησης.


4. Δέσμευση αύξησης τυπικής απόδοσης στις 18.000, στο έτος ολοκλήρωσης
Η δέσμευση της αύξησης της τυπικής απόδοσης κατά 25% στο έτος ολοκλήρωσης συνεπάγεται αύξηση έκτασης ή αύξηση ζωικού κεφαλαίου. Λαμβάνοντας υπόψιν την χρηματοοικονομική κρίση των τελευταίων ετών, σε συνδυασμό με το υψηλό κόστος αγοράς γης ή ζωικού κεφαλαίου καθώς και των ζωοτροφών, ο παραπάνω στόχος είναι αποτρεπτικός για την είσοδο στο υπομέτρο νέων αγροτών. Για την διατήρηση της βιωσιμότητας της γεωργικής εκμετάλλευσης και την επίτευξη του στόχου μέσα σε μία τριετία θα βλέπαμε πιο λογική και υλοποιήσιμη μία αύξηση της τάξης 10-15% στην τυπική απόδοση.

Εν κατακλείδι, δεν θεωρούμε συνεκτικό και δίκαιο, μία πρόσκληση ενός μέτρου που προκηρύσσεται για 3η φορά μέσα στην ίδια προγραμματική περίοδο, να εμφανίζει τόσο σημαντικές διαφορές σε βασικά στοιχεία επιλεξιμότητας και δεσμεύσεων, ενώ παράλληλα δεν φαίνεται να μπορεί να διασφαλίσει μία επιτυχή υλοποίηση του μέτρου.
Δημητρης Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Παρακολουθώ τις αναρτήσεις του προγράμματος νέων αγροτων εδώ και χρόνια, εάν πραγματικά το υπουργείο ήθελε να ανανεώσει τον αγροτικό πληθυσμο θα πρέπει να αφαιρέσει την προϋπόθεση της μόνιμης κατοικίας καθώς υπάρχουν πολλοί νέοι που κατοικούν και εργάζονται στην Αθήνα, αλλά θα ήθελαν να επιστρέψουν στον τόπο καταγωγής τους και να ασχοληθούν με τον αγροτικό τομέα, οι οποίοι έχουν παρακολουθήσει σεμινάρια στο ΙΓΕ και σε κάθε περίπτωση ενδιαφέρονται για τον κλαδο, επίσης μια άλλη αγκυλωση είναι αυτό που έχει να κάνει με το εισοδημα, αντί να εστιάζει το πρόγραμμα ξεκάθαρα στην αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, πάει και συσχετίζει το γενικό εισόδημα του αγρότη και με τα υπόλοιπα εισοδήματα που μπορεί να έχει, για παράδειγμα μπορεί κάποιος να μετακόμισει στην επαρχία και να ασχοληθεί μα καλλιέργειες που είναι εντάσεως εργασίας που επι της ουσίας δεν απαιτούν ενασχόληση εντατική 365 μερες και και να απασχολείται και σε άλλη εργασία χωρίς να εμποδίζει την ενασχόληση του με την αγροτική επένδυση καθώς μπορεί για τις απλές εργασίες να απασχολείται στην εκμετάλλευση ένα άλλο μέλος της οικογένειας όπως η σύζυγος, δεν καταλαβαίνω τι εμποδίζει και πρέπει το αγροτικό εισόδημα να είναι μεγαλύτερο από τα αλλα εισοδήματα, γιατί υπάρχει και η πιθανότητα μια χρονιά να μην παει καλά η παραγωγή και τότε δυσκολεύει πολύ η επιβίωση. Επαναλαμβάνω εάν πραγματικά ο στόχος είναι η ηλικιακή ανανέωση του αγροτικού πληθυσμού πρέπει το πρόγραμμα να στηρίξει με την ευελιξία του την μεταναστευση από τον αστικό ιστό καθώς οι νέοι που προέρχονται από αγροτικές οικογένειες και εν τέλει στηρίζονται ορθώς από τα προγράμματα αυτά δεν επαρκούν για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός.
ΚΑΡΥΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
4. Κριτήρια εκλεξιμότητας, επιχειρηματικό σχέδιο, οικονομική ενίσχυση

Νομίζω πως το ηλικιακό όριο για τους νεοεισερχόμενους θα πρέπει να αυξηθεί έως το 45ο έτος.

Λαμβάνοντας υπόψη και το όριο συνταξιοδότησης των Αγροτών που είναι το 67ο έτος.

Επιπρόσθετα θα πρέπει να δοθεί οι δυνατότητα σε ανέργους αγροτικών οικογενειών έως 45 ετών και εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις να μπορέσουν να συμπεριληφθούν στους νεοεισερχόμενους.

Επομένως προτείνω τροποποίηση του 4.1.1. ως εξής:

4.1.1.Είναι ενήλικας και δεν έχει υπερβεί το 45ο έτος της ηλικίας του


ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΥΔΗΣ
M.Sc. Γεωπόνος Τ.Ε.
Θάνος Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Το να μην έχει πάει κάποιος στρατό και να χάσει την προκυρηξη ενώ τηρεί όλα τα κριτήρια είναι πολυ κρίμα. Θεωρώ πως τουλάχιστον εφόσον κάποιος θα υπηρετεί την θητεία του κατα την διάρκεια των αιτήσεων να μπορει να γίνει αποδεκτός. Ελπίζω να μην αλλάξει αυτό διότι πολλοί νέοι από εμάς που θέλουμε να ασχοληθούμε δεβ θα έχουμε δικαίωμα ένταξης
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Είμαι αγρότης, 33 ετών που πληρώ, αυτή την στιγμή, όλα τα κριτήρια επιλεξιμότητας. Ωστόσο, με έναρξη δραστηριότητας τον Νοέμβριο του 2019, το κριτήριο του 18μήνου θα με αφήσει εκτός, εφόσον η πρόσκληση δεν δημοσιευτεί άμεσα. Ζητώ να αναθεωρηθεί το 18μηνο σε 24μηνο ή καλύτερα το 18μηνο να αφορά την προδημοσίευση και όχι την ημερομηνία των αιτήσεων (πιθανότατα το ερχόμενο φθινόπωρο).

Είμαι πραγματικός αγρότης που επενδύω στην γεωργία, για αυτό δεν περίμενα πότε θα βγει η πρόσκληση για να κάνω έναρξη, σε αντίθεση με όσους καιροσκόπους, που δεν έχουν καμία σχέση με την γεωργία, ανέμεναν την πρόσκληση πριν ενεργήσουν.

Χαίρομαι που στις δηλώσεις σας αναφέρατε ότι "το πρόγραμμα σκοπεύει να στηρίξει αυτούς που πραγματικά θέλουν να επενδύσουν στον αγροτικό χώρο και όχι ευκαιριακά να πάρουν ένα βοήθημα".

Είμαι βέβαιος η τελική πρόσκληση δεν θα πετάξει έξω τους πραγματικούς αγρότες προς όφελος των ευκαιριακών επιδοματούχων.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων,
GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ, συνεργαζόμενη με ένα δίκτυο άνω των 100 Αγροτικών Συνεταιρισμών οι οποίοι δραστηριοποιούνται στο ΠΑΑ 2014 -2020 και ως εκ τούτου εξυπηρετούν ένα πλήθος περισσότερων από 4000 παραγωγούς ανά την Ελλάδα, θα ήθελε να επισημάνει, κάποια στοιχεία τα οποία φαίνονται προβληματικά στην επιτυχή υλοποίηση της 3ης πρόσκλησης των Νέων Αγροτών.

Αναφορικά με τα κριτήρια επιλεξιμότητας έχουμε να σχολιάσουμε τα εξής:

1. 4.1.9 Δεν έχει σύζυγο που έχει υποβάλλει ΟΣΔΕ το έτος 2021 ή που τα έτη 2019 ή 2020 έχει υποβάλλει ΟΣΔΕ με τυπική απόδοση πάνω από 8.000 ευρώ
Το παραπάνω κριτήριο επιλεξιμότητας αν και κατά μία γενική ομολογία ακολουθεί την λογική εγκατάστασης υποψηφίων ως αρχηγοί γεωργικής εκμετάλλευσης, όπως ίσχυε και στις προηγούμενες προσκλήσεις των Νέων αγροτών, εξαντλεί την αυστηρότητα του με την προσθήκη του αποκλεισμού λόγω υποβολής ΕΑΕ για τα έτη 2019 & 2020.
Με αυτό τον τρόπο αποκλείονται χωρίς καμία λογική υποψήφιοι δικαιούχοι με συζύγους ετεροπεπαγγελματίες ή σύζυγοι που έτυχαν κληρονομιάς δικαιωμάτων από συγγενικά πρόσωπα και εν τέλει δεν έχουν καμία σχέση με την άσκηση γεωργικής δραστηριότητας ως επάγγελμα. Επίσης, με το παραπάνω κριτήριο δεν δύναται να προβλεφθούν περιπτώσεις κατά τις οποίες για τα συγκριμένα έτη αποκλεισμού, οι υποψήφιοι δεν είχαν ακόμα παντρευτεί.
Εν τέλει, αποκλείονται έτσι υποψήφιοι δικαιούχοι οι οποίοι δεν μπορούσαν να είχαν προβλέψει μία τέτοια απαίτηση, και δεν είναι σε θέση να κάνουν στην παρούσα φάση καμία διορθωτική ενέργεια.

2. 4.2 «Ελάχιστη Τυπική Απόδοση 14.000»

Το ελάχιστο μέγεθος παραγωγικής δυναμικότητας των 14.000 € αποτελεί μία ιδιαίτερα σημαντική αύξηση της τάξεως του 75% σε σχέση με την προηγούμενη πρόσκληση (ελάχιστη τυπική απόδοση εισόδου 8.000 €) και ενδέχεται να λειτουργήσει αποτρεπτικά για την υποβολή αίτησης στήριξης στο συγκεκριμένο Υπομέτρο.
• Οι ιδιαιτερότητες της ελληνικής γεωργίας, όπως έχουν αποτυπωθεί εδώ και καιρό, δηλαδή ο μικρός γεωργικός κλήρος, το ανάγλυφο εδάφους, το μη ολοκληρωμένο κτηματολόγιο, η έλλειψη διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης και η άτυπη κατανομή γεωργικών δραστηριοτήτων ανά γεωγραφική περιφέρεια, καθιστούν την επίτευξη του παραπάνω κριτηρίου δύσκολη έως ακατόρθωτη για έναν νεοεισερχόμενο στο γεωργικό τομέα. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι για την καλλιέργεια της ελιάς, η οποία και αποτελεί μία από τις πιο διαδεδομένες καλλιέργειες στον αγροτικό χώρο, αντιστοιχούν 75 στρέμματα στην κατοχή του νεοεισερχόμενου. Αντίστοιχα, στις κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις, ένα κοπάδι 150 αιγοπροβάτων (τυπικής απόδοσης 14.000 €) αφορά παραγωγούς μέτριας ή μεγάλης δυναμικότητας και σίγουρα όχι παραγωγούς που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην άσκηση της γεωργικής δραστηριότητας. Το πρόβλημα είναι ακόμη πιο έντονο για τους υποψήφιους που προέρχονται από τη Νησιωτική Χώρα, όπου όλα τα παραπάνω στοιχεία εμφανίζονται σε βαθμό πολλαπλάσιο.
• Οι νεοεισερχόμενοι στον αγροτικό τομέα, και δη όσοι δεν διαθέτουν οικογενειακή γη είναι σχεδόν ακατόρθωτο να βρουν και να μισθώσουν καλλιεργήσιμη γη, είτε λόγω λήψης άμεσων ενισχύσεων (ιστορικά δικαιώματα) από τους συνήθως, ετεροεπαγγελματίες και συνταξιούχους ιδιοκτήτες, είτε λόγω υψηλού κόστους απόκτησης γης ή/ και ζωικού κεφαλαίου.

3. Στρατιωτική Θητεία

Το κριτήριο δεν συνάδει με τον βασικό Στόχο 1 του Υπομέτρου. Η στρατιωτική θητεία δεν αποτελεί παράγοντα μείωσης της ανταγωνιστικότητας των γεωργικών εκμεταλλεύσεων, ούτε οδηγεί σε μη βιώσιμες εκμεταλλεύσεις. Οι ενέργειες για την υλοποίηση και την επίτευξη ενός επιχειρηματικού σχεδίου, συνολικής διάρκειας 6 -7 ετών τουλάχιστον, δεν παρεμποδίζονται από τους λίγους μήνες, μερικής φυσικής απουσίας του επιχειρηματία – παραγωγού. Η μη κατάταξη στις ένοπλες δυνάμεις μέχρι και την στιγμή έναρξης υποβολής αιτήσεων στήριξης στο Μέτρο, όπως ίσχυε και στις προηγούμενες προσκλήσεις των Νέων Αγροτών, δεν φάνηκε να επηρεάζει (σύμφωνα με τα δικά μας στοιχεία) ως προς την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου τους δικαιούχους που φαίνεται ότι ολοκληρώνουν σταδιακά τις υποχρεώσεις της 1ης και 2ης Πρόσκλησης.


4. Δέσμευση αύξησης τυπικής απόδοσης στις 18.000, στο έτος ολοκλήρωσης

Η δέσμευση της αύξησης της τυπικής απόδοσης κατά 25% στο έτος ολοκλήρωσης συνεπάγεται αύξηση έκτασης ή αύξηση ζωικού κεφαλαίου. Λαμβάνοντας υπόψιν την χρηματοοικονομική κρίση των τελευταίων ετών, σε συνδυασμό με το υψηλό κόστος αγοράς γης ή ζωικού κεφαλαίου καθώς και των ζωοτροφών, ο παραπάνω στόχος είναι αποτρεπτικός για την είσοδο στο υπομέτρο νέων αγροτών. Για την διατήρηση της βιωσιμότητας της γεωργικής εκμετάλλευσης και την επίτευξη του στόχου μέσα σε μία τριετία θα βλέπαμε πιο λογική και υλοποιήσιμη μία αύξηση της τάξης 10-15% στην τυπική απόδοση.


Εν κατακλείδι, δεν θεωρούμε συνεκτικό και δίκαιο, μία πρόσκληση ενός μέτρου που προκηρύσσεται για 3η φορά μέσα στην ίδια προγραμματική περίοδο, να εμφανίζει τόσο σημαντικές διαφορές σε βασικά στοιχεία επιλεξιμότητας και δεσμεύσεων, ενώ παράλληλα δεν φαίνεται να μπορεί να διασφαλίσει μία επιτυχή υλοποίηση του μέτρου.
ΓΙΩΡΓΟΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
θα ηθελα να προσθεσω οτι στα κριτηρια βαθμολογησης να σκεφτειται να βαλετε και εξτρα μοριοδοτηση για τους ανεργους... το προηγουμενο προγραμμα ειχε αλλα εδεινε γενικα και μονο 6 μορια σε οσους ειχανε καρτα ανεργιας πανω απο 12 μηνες..πιο δικαιο θα ητανε να μπει αναλογικη μοριοδοτηση απο 1 εως 48 μορια αναλογια με τους μηνες συνεχομενης ανεργιας που εχει καποιος! ετσι θα υποστηριχθουνε οι αρκετα νεοτεροι κυριως μεχρι 30-35 ετων που εχουνε χτυπηθει αισχρα τα τελευταια 11 χρονια, παραλληλα υποστηριζεται και με αυτον τον τροπο ο στοχος του προγραμματος για ηλικιακη ανανεωση και μαλιστα στην ομαδα 20-34 ετων που βρισκεται και το πιο εντονο προβλημα!
παρακαλω να ληφθει σοβαρα υποψιν το παραπανω!
1) Το ποσό των 14.000,00 ευρώ σαν μέγεθος της προς ένταξη εκμετάλλευσης είναι πολύ υψηλό, ιδιαίτερα σε Ορεινές Κοινότητες της Νότιας Ελλάδας, που κύρια ή/και αποκλειστική καλλιέργεια είναι η λαδολιά, ποσό το οποίο αντιστοιχεί σε περίπου 75 στρμ και είναι πολύ δύσκολο να βρει ένας νέος μέσα σε 2-3 μήνες για να νοικιάσει.
2) Επίσης το ποσό των 18.000,00 ευρώ (96 στρμ.) σαν μέγεθος της εκμετάλλευσης στην ολοκλήρωση του επιχειρηματικού σχεδίου είναι υπερβολικά υψηλό.
Προτείνω τη μείωση των παραπάνω ποσών, για τις εκμεταλλεύσεις που αξιοποιούν εκτάσεις σε Ορεινές Κοινότητες, σε 10.000,00 και 13.000,00 αντίστοιχα.
3) Δεν έχουν ανακοινωθεί τα βαθμολογικά κριτήρια προκειμένου οι υποψήφιοι να γνωρίζουν εκ των προτέρων τη βαθμολογία τους.
Προτείνω να προβλεφθεί η βαθμολόγηση (πέραν της μόνιμης κατοικίας σε Ορεινή Κοινότητα) και η αξιοποίηση εκτάσεων σε Ορεινές Κοινότητες ανεξάρτητα από τη μόνιμη κατοικία του υποψηφίου. Μη περιμένουμε οι νέοι να φύγουν από τις πόλεις και να επιστρέψουν στα χωριά, τουλάχιστον να μην εγκαταλειφθούν τα χωράφια.
Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΙΑ ΕΥΚΑΛΥΠΤΩΝ ΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΗ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΕΛΑΙΑ ,ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ, ΒΙΟΚΑΥΣΙΜΟ ΚΛΠ , ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΕΙ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΚΑΛΥΨΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΤΥΠΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΩΝ 14000.
ΝΑ ΤΟΝΙΣΟΥΜΕ ΕΔΩ ΟΤΙ Η ΤΥΠΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΩΝ 14000 ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΑΠΟΓΟΡΕΥΤΙΚΗ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΝΕΟ ΑΓΡΟΤΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ ΕΙΔΙΚΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ
υποψήφιος θα πάρει με γονική παροχή 12 στρ από τον πατέρα του, θα τα βάλει σπανάκια φέτος την άνοιξη και το 2022 την άνοιξη και εφόσον εγκριθεί θα βάλει στο ιδιόκτητο χωράφι του δέντρα. Κάποια ακριβή καλλιέργεια, κάποια παλμέτα ενδεχομένως. Τα νεαρά δέντρα έχουν ελάχιστη απόδοση, αλλά ο νεαρός θα κάνει την επένδυση του με το πριμ που θα πάρει, η οποία μετά από τρία χρόνια θα του αποφέρει ένα αξιόλογο εισόδημα. Για να καλύψει την Τ.Α. με την οποία μπήκε, εγώ ως μελετητής θα του προτείνω να συνεχίσει να βάζει σπανάκια σε ένα άσχετο χωράφι και να επικεντρωθεί στα δέντρα του. Το Υπουργείο έχει κάποια καλύτερη ιδέα για να αποφύγουμε τα σπανάκια;
Κριτηριο 4.1.9
Διαφωνουμε με τον αποκλεισμό των υποψηφίων των οποίων ο/η σύζυγος υπέβαλλε δήλωση ΟΣΔΕ το 2019 ή το 2020 με τυπική απόδοση ανω των 8000 ευρω.Να αλλάξει το κριτήριο
Στεφανος νικολαιδης Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
το 4.1.3. περι 18μηνου ειναι τουλαχιστον απαραδεκτο, αφου θελετε πραγματικους αγροτες τοτε στο προγραμμα πρεπει να μπουν μονο οσοι εχουν ξεκινησει ηδη κατι τα προηγουμενα 3 χρονια σαν κατοχοι αγροτικης εκμεταλευσης στο μααε οσδε κτλ,και οχι να κοβει κοσμο λογο 18μηνου... ετσι οπως το εχετε κανει ειναι ενα προγραμμα με ταξικο προσημο που απευθύνεται σε μη αγροτες που εχουν πολλα χρηματα για πρωτη εγκατασταση και οχι σε αυτους που πραγματικα εχουν ξεκινησει κατι και θελουν πραγματικα να γινουν αγροτες
agroparago Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ στα παρακάτω Κριτήρια επιλεξιμότητας

Προσαρμοσμένη στα Ελληνικά Δεδομένα με βάση τα στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ και το κατά κεφαλήν εισόδημα της Ελλάδας 2020

Το μέτρο χρειάζεται προσαρμογή κριτηρίων, με στόχο να αυξήσει τους δείκτες ανάπτυξης στην αγροτική παραγωγή, την αποκέντρωση και να μειώσει τους δείκτες ανεργίας.


4. Κριτήρια επιλεξιμότητας, επιχειρηματικό σχέδιο,

4.1.1.Είναι ενήλικας και δεν έχει υπερβεί 50ο έτος της ηλικίας του.

4.2.Η γεωργική εκμετάλλευση πρέπει να βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή του τόπου της μόνιμης κατοικίας του/της αρχηγού της εκμετάλλευσης, να έχει περιληφθεί στην ΕΑΕ 2021 και να έχει ελάχιστο μέγεθος παραγωγικής δυναμικότητας (εκφρασμένη ως τυπική απόδοση) 10.000 €. Στην τυπική απόδοση της εκμετάλλευσης δεν προσμετράται η τυπική απόδοση των επίσπορων καλλιεργειών.

4.1.7.Έχει υπό όρους εξωγεωργική απασχόληση, συγκεκριμένα η μόνη απασχόληση που επιτρέπεται είναι 125 ημέρες ασφάλισης το χρόνου ή η δυνατότητα το 49% εισοδήματος του να προέρχεται από άλλη πηγή πλην της αγροτικής-γεωργικής.
Πάρης Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
4.1.10 Κατά την γνώμη μου δεν πρέπει να επηρεάζει το αν είναι σπουδαστής καθόσον υπάρχουν ιδιωτικά εκπαιδεύτρια με τμήματα επάνω στις αγροτικές καλλιέργειες. Γνώσεις που καθιστούν έναν νέο αγρότη επαγγελματία, το οποίο είναι και το ζητούμενο.
4.1.11. Επίσης η στρατιωτική θητεία είναι γεγονός που δεν επηρεάζει τις εργασίες του νέου αγρότη καθώς δίνονται και οι σχετικές άδειες από τον Στρατό.
ΕΙΡΗΝΗ ΣΕΡΕΤΗ ΓΕΩΠΟΝΟΣ ΜΕΛΕΤΗΤΡΙΑ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
4.1.1Πρέπει να διευκρινιστεί το ηλικιακό όριο των 41ετών . Να είναι δικαιούχοι όσοι είναι ενήλικες και γεννημένοι το 1980 και άνω.
Όσον αναφορά το 4.1.9: Για τον αποκλεισμό των υποψηφίων των οποίων ο/η σύζυγος υπέβαλε δήλωση ΟΣΔΕ το 2019 ή το 2020 με τυπική απόδοση άνω των 8.000€.Το πρόγραμμα δεν πρέπει να αποκλείει αγρότες που έχουν δυνατές εκμεταλλεύσεις και έχουν σαν στόχο να γίνουν επαγγελματίες αγρότες.
Παράγραφος 4.2
Η άποψη μου είναι να προσμετράται η επίσπορη καλλιέργεια στην τυπική απόδοση ή τουλάχιστον να κατεβεί το ελάχιστο της τυπικής απόδοσης στα 10000€ και να αυξηθεί για το έτος ολοκλήρωσης κατά 30% ήτοι 13000€ έναντι αύξησης της τάξης του 28,5% που αναφέρεται στην παράγραφο 5.iii
Ειδάλλως θα χρειαστούν πολλά στρέμματα καλλιεργήσιμης γης που δεν μπορεί να εξασφαλίσει ο νέος αγρότης διότι δεν είναι διαθέσιμα ούτε για ενοικίαση ή αγορά λόγω των ιστορικών δικαιωμάτων

Παράγραφος 4.1.10
Κατά την άποψη μου το σκεπτικό αυτό είναι λάθος .Δεν συνεπάγετε ότι η δυνατότητα περαιτέρω σπουδών θα έχει ως αποτέλεσμα την έξοδο τους από το επάγγελμα του αγρότη. Σας παρακαλούμε να δώσετε την δυνατότητα στους νέους αγρότες να επιμορφωθούν όπως και σε άλλους τομείς βλέπε δημόσιο ,στρατός κ.τ.λ.
Παράγραφος 4.1.10
Κατά την άποψη μου το σκεπτικό αυτό είναι λάθος .Δεν συνεπάγετε ότι η δυνατότητα περαιτέρω σπουδών θα έχει ως αποτέλεσμα την έξοδο τους από το επάγγελμα του αγρότη. Σας παρακαλούμε να δώσετε την δυνατότητα στους νέους αγρότες να επιμορφωθούν όπως και σε άλλους τομείς βλέπε δημόσιο ,στρατός κ.τ.λ.
Παράγραφος 4.2
Η άποψη μου είναι στην παράγραφο 4.2 να προσμετράται η επίσπορη καλλιέργεια στην τυπική απόδοση ή τουλάχιστον να κατεβεί το ελάχιστο της τυπικής απόδοσης στα 10000€ και να αυξηθεί για το έτος ολοκλήρωσης κατά 30% ήτοι 13000€ έναντι αύξησης της τάξης του 28,5% που αναφέρεται στην παράγραφο 5.iii
Ειδάλλως θα χρειαστούν πολλά στρέμματα καλλιεργήσιμης γης που δεν μπορεί να εξασφαλίσει ο νέος αγρότης διότι δεν είναι διαθέσιμα ούτε για ενοικίαση ή αγορά λόγω των ιστορικών δικαιωμάτων
Ευάγγελος Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Το κριτήριο 4.1.3. πρέπει να επαναξιολογηθεί ως προς το χρονικό όριο που καθορίζει. Το δεκαοκτάµηνο
που προηγείται της ηµεροµηνίας υποβολής της αίτησης στήριξης πρέπει να προσδοριστεί εκ νέου με αρκετά μεγαλύτερο χρονικό περιθώριο.
Το νέο χρονικό περιθώριο πρέπει να προσδιοριστεί τουλάχιστον στο 30μηνο απο την ημ/νία υποβολής αίτησης.
Είναι λάθος και αναποτελεσματικό να χρησιμοποιείτε απο τους ιθίνοντες του υπουργείου η ίδια λογική,πράξη και ουσιαστικά ο ίδιος μπούσουλας με τα προηγούμενα προγράμματα στο συγκεκριμένο κριτήριο.
Οι αλλαγές στην πραγματική ζωή που έχουν μεσολαβήσει απο το τελευταίο πρόγραμμα έιναι πάρα πολλές και για να μπορέσει το συγκεκριμένο προγραμμα να είναι αποτελεσματικό στην σημερινή πραγματικότητα,πρέπει να τις αφουγκραστεί,να τις ενστερνιστεί και να τις αφομειώσει στην προκήρυξη.
Συνέχεια διαβάζουμε στον αγροτικό τύπο οτι πολύ μεγάλο ποσοστό νέων αγροτών προηγούμενων προγραμμάτων αποχωρούν απο τον αγροτικό τομέα.
Πρέπει να αλλάξει ο τρόπος σκέψεις στο υπουργείο, να απαγκιστρωθεί απο πεπατημένες λογικές και υλοποιήσεις και να ενσωματώσει στην νέα προκήρυξη προτάσεις απο την δημόσια διαβόυλευση, όπως αυτή για την διεύρυνση του χρονικού περιθωρίου, έτσι ώστε να μην αποκλειστούν νέοι άνθρωποι που έχουν ενταχθεί στον αγροτικό τομέα το τελευταίο διάστημα με ίδιες δυνάμεις, αγαπούν το επάγγελμα του γεωργού και έχουν υποστεί τις συνέπειες τις πανδημίας.
Για να έχουμε διαφορετικό αποτέλεσμα πρέπει να δοκιμάζουμε και διαφορετικά πράγματα, φυσικά με τεκμηρίωση και σκέψη.
Έγινα κατ επάγγελμα αγρότης το καλοκαίρι του 2020 αλλά κάνω οσδε από το 2018

Όλοι εμείς που ξεκινήσαμε δειλά δειλά μη έχοντας κάποιο διαθέσιμο πρόγραμμα από το 2017 και μετά δεν θα ήταν σωστό να αποκλειστούμε μόνο και μόνο από το οσδε!

Αντιθέτως ρισκάραμε γίναμε κατά κύριο επάγγελμα αγρότες ασφαλιστήκαμε στον ΟΓΑ και νομίζω ότι όχι μόνο δεν πρέπει να αποκλειστούμε αλλά να πριμοδοτηθούμε και παραπάνω
Κριτήριο 4.19

Το κριτήριο αυτό είναι άδικο. Είναι κρίμα, επειδή ο σύζυγος μου έκανε τα δύο προηγούμενα χρόνια αίτηση με τυπική απόδοση 8.400 χωρίς να είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότης, εγώ τώρα να χάνω το δικαίωμα αίτησης στο πρόγραμμα για μόλις 400 ευρώ.


Δεν υπάρχουν ακόμα σχολιασμοί για αυτή τη ανάρτηση.
Γίνετε ένας από τους πρώτους που θα κάνετε σχολιασμό σε αυτήν τη ανάρτηση!
Λυπούμαστε, η συζήτηση αυτή την στιγμή είναι κλειδωμένη. Δεν θα είστε σε θέση να δημοσιεύσετε αυτή την στιγμή.

Στατιστικά

  1. Σύνολο Αναρτήσεων: 1011
  2. Σύνολο Ολοκληρωμένων Αναρτήσεων: 173
  3. Σύνολο Μη Ολοκληρωμένων Αναρτήσεων: 838
  4. Τελευταίο Μέλος: μαρια
Συνδεδεμένοι Χρήστες

Αναζήτηση Ανάρτησης

Επισκέπτες

Σήμερα486
Εχθές576
Αυτή την εβδομάδα486
Αυτόν το μήνα3401
Σύνολο1365379

Ποιος είναι Online

1
Online

06 Μαΐου 2024

Συνδεσεις

Πρόγραμμα Διάυγεια  |  Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων open gov gr data gov gr

Πληροφορίες


1540 Κέντρο Εξυπηρέτησης Αγροτών 


Ο τηλεφωνικός αριθμός "1540" αποτελεί σύστημα, αυτόματης τηλεφωνικής εξυπηρέτησης. Διασυνδέεται με τα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου και προσφέρει υπηρεσίες αυτοματοποιημένης απάντησης.

Επικοινωνία

 

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων |

Διεύθυνση: Αχαρνών 2, Αθήνα, 101 76, Ελλάδα |

Τηλεφωνικό Κέντρο: +30 (210) 212-4000 |  

Κέντρο εξυπηρέτησης Αγροτών: 1540 και το emailinfo@minagric.gr |

 

Η ταχυδρομική διεύθυνση της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης είναι: Αχαρνών 381 & Δεστούνη 2,

Τ.Κ.: 111 43, Αθήνα.

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: