Αποφευγοντας τον σχολιασμο του σκοπου και της προθεσης της συγκεκριμενης ΥΑ (γιατι θα πρεπει χρησιμοποιησει κανεις χαρακτηρισμους που δεν αρμοζουν σε δημοσιο διαλογο), θα ηθελα να επισημανω τα εξης γενικα:
1. Ολες οι προτεινομενες αλλαγες ειναι καθ υπερβαση των κοινοτικων εξουσιοδοτησεων που παρεχει ο Κανονισμος 1308/2013 προς τις αρχες των Κρατων Μελων.
2. Το περιεχομενο τους ειναι ωμη παρεμβαση στην ελευθερια συνθεσης και λειτουργιας των Διεπαγγελματικων Οργανωσεων που ειναι και οφειλει να ειναι δεδομενη.
3. Οι αυθαιρετοι περεμβατικοι περιορισμοι που τιθενται στο κειμενο της ΥΑ δημιουργουν ενα καθεστως αντιφατικο και πληρους διακρισης μεταξυ των Διεπαγγελματικων Οργανωσεων της Ευρωπης γεγονος που οχι μονο θεμιτο δεν ειναι αλλα δημιουργει διακρισεις που παραβαινουν βασικες αρχες του κοινοτικου δικαιου.
Πιο συγκεκριμενα:
1. Η ωμη παρεμβαση και ο καθορισμος της συνθεσης των Διεπαγγελματικων επ ουδενι δεν εξουσιοδοτειται προς το Κρατος Μελος απο τον Κανονισμο 1308/2013 ο οποιος σαφως στο αρθρο 158 ζητα απο τα ΚΜ τον ελεγχο της δραστηριοτητας των μελων και του βαθμου της αντιπροσωπευτικοτητας ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ! Δεν δινεται επομενως καμια απολυτως λοιπον εξουσιοδοτηση για παρεμβαση των κρατικων αρχων στην συνθεση τους και μαλιστα με τον πιο απροκαλυπτο τροπο (δηλαδη ποσοτικα) που γινεται στο κειμενο της ΚΥΑ.
2. Η ανηκουστη παρεμβαση στην λειτουργια αυτη καθ εαυτη των Διεπαγγελματικων Οργανωσεων με την θεσπιση ποσοστωσης στον τροπο που θα λαμβανονται οι αποφασεις (δηλαδη >70%) καθιστα την λειτουργια της ακρως προβληματικη και ουσιαστικα ένα υποχειριο των μειονοτητων της. Βεβαια η θεσπιση υποχρεωτικης ομοφωνιας στις αποφασεις της Διεπαγγελματικης που εχει επιπτωσεις και στα μη μελη ειναι οχι μονο ανεδαφικο και ανεφαρμοστο, αλλα μετατρεπει την Διεπαγγελματικη σε σενα πεδιο εκβιασμου της συντριπτικης πλειοψηφειας όχι μονο από την μειοψηφια αλλα και απο τις μοναδες. Το θεμα αυτο το εχει ηδη λυσει ο κανονισμος στο αρθρο 164 οπου θεσπισε τον ορο της αντιπροσωπευτικοτητας της Διεπαγγελματικης (με το οριο του του 50% για τους παραγωγους και το 60% για ολους τους αλλους κλαδους) οπου οι αποφασεις της σε αυτή την περιπτωση ειναι δεσμευτικες και για τα μη μελη. Δεν υπεισερχεται καθολου στο ποσοστο ψηφων στην ληψη αποφασεων! Επομενως η εισαγωγη αυτη στηριζεται με μια καθαρα εωλη προφαση, ειναι αυθαιρετη, καταχρηστικη και μη-λειτουργικη (αν οχι καταστροφικη) για την Διεπαγγελματικη.
3. Ακομη και στα αυθαιρετα και καταχρηστικα ποσοστα που εισηγείται το κειμενο της ΥΑ οτι πρεπει να εχουν τα μελη της Διεπαγγελματικης, ενω επικαλειται για λογους εντυπωσεων "την ισορροπη συμμετοχη των οικονομικων δραστηριοτητων", δεν προτεινει στην περιπτωση περαν των δυο εκπροσωπων το αυτονοητο ποσοστο του 33% (για 3), του 25% (για 4) κ.οκ. αλλα σκανδαλωδως το 40%, 30% και 30%!! Εν ολιγοις το κειμενο δεν εχει ουτε αρχες, ουτε ιερο, ουτε οσιο, ακομη και στα χωραφια της νομοθεσιας που αυθαίρετα εχει υπεισελθει.
4. Ενω το κειμενο του κανονισμου στο αρθρο 157 παρ.3.α. αναγνωριζει ως δυνητικους εκπροσωπους των οικονομικων δραστηριοτητων ΜΟΝΟΝ τους παραγωγους, τους μεταποιητες, τους εμπορους και τους διακινητες, παλι εντελως αυθαιρετα το κειμενο της ΥΑ εισαγει στο αρθρο 2 παρ. ε. γγ. και τους λιανοπωλητες!!! (".... και της διαθεσης στην αμεση καταναλωση"
. Η απολυτη αυθαιρεσία σε ολο της το μεγαλειο!
Συμπερασματικα επειδη η εν λογω ΥΑ ειναι:
Α) Αυθαιρετη σε σχεση με το κοινοτικο δικαιο,
Β) Παρεμβατικη στην ελευθερη λειτουργια των Διεπαγγελματικων.
Γ) Ανεδαφικη και κραυγαλεα αδικη σε προτεινομενα ποσοστοστα
Δ) Λανθασμενη ως προς την εισαγωγη ανυπαρκτων κατηγοριων και συντελεστων στην Διεπαγγελαμτικη
Επομενως το ελαχιστο που πρεπει να γινει ειναι
να αποσυρθει αμεσα το σχεδιο της ΥΑ και να ελεγχθουν οι εμπνευστες του κειμενου της ως προς την επαρκεια τους να επιτελουν το εργο στο οποιο εχουν ταχθει!
Χρηστος Αποστολοπουλος
Προεδρος
ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΓΑΛ/ΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ