ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΩΝ ΥΠΑΑΤ

Ηλεκτρονική διαδικτυακή Πλατφόρμα για τη διενέργεια ηλεκτρονικών διαβουλεύσεων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
  1. Διαχειριστής Ιστοσελίδας
  2. Προϋποθέσεις και διαδικασία αναγνώρισης, λειτουργίας και εποπτείας των Γεωργικών Διεπαγγελματικών Οργανώσεων
  3. Δευτέρα, 30 Οκτωβρίου 2017
  4.  Εγγραφή μέσω email
1. Σκοπός της απόφασης αυτής είναι ο καθορισμός των αναγκαίων συμπληρωματικών μέτρων για την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 157, 158, 159, 162, 163, 164, 165 και 210 του καν (ΕΕ) 1308/2013, σχετικά με τη διαδικασία αναγνώρισης Γεωργικών Διεπαγγελματικών Οργανώσεων (Γ.Δ.Ο.), τα κριτήρια, τις αρμόδιες αρχές και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την αναγνώρισή τους καθώς και τη λειτουργία τους και την άσκηση εποπτείας σε αυτές, σύμφωνα και με το άρθρο 34 του νόμου 4384/2016.
2. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται με την επιφύλαξη των διατάξεων του ενωσιακού δικαίου που αφορούν την αναγνώριση των Γ.Δ.Ο. κατά τομέα παραγωγής.
Ως φορέας εκπροσώπησης των Ελλήνων Μελισσοκόμων διαφωνούμε με το πνεύμα και τις κατευθύνσεις της υπό διαβούλευση Υπουργικής Απόφασης.

Η λογική της λειτουργίας των Γ.Δ.Ο. ως επιχειρήσεις θα φέρει τεράστιες αντιθέσεις στον κλάδο και με δεδομένα τα αντικρουόμενα συμφέροντα, ουσιαστικά καταργεί το θεσμό των Διεπαγγελματικών που ήδη υπάρχει. Είναι μια αντίληψη ξένη στην ελληνική πραγματικότητα.

Η προσπάθεια για τον καθορισμό ποσοστώσεων εκπροσώπησης σε συνδυασμό με το ποσοστό των παραγόμενων προϊόντων κλπ δείχνουν ξεκάθαρα μια αγωνία για τον έλεγχο των οργανώσεων και μας βρίσκει αντίθετους. Άποψή μας είναι πέρα των άλλων ότι είναι σκέψεις μη υλοποιήσιμες.

Η Υπουργική Απόφαση που προτείνεται υπερβαίνει και αλλάζει σε μέγιστο βαθμό την κοινοτική εξουσιοδότηση και το πνεύμα του Κανονισμού 1308/13.

Οι παραγωγικοί τομείς της χώρας έχουμε την ανάγκη από Γ.Δ.Ο. , οι οποίες θα πρέπει να είναι φορείς συνύπαρξης. Με δεδομένα τις αντιθέσεις και τα διαφορετικά συμφέροντα έχει μεγάλη σημασία να μάθουμε να συζητάμε, να κατανοούμε ο ένας τον άλλο, να σχεδιάζουμε, να απαιτούμε. Είναι πολύ σημαντικό να καθόμαστε στο ίδιο τραπέζι όλοι μαζί και να κινούμαστε στην ίδια κατεύθυνση. Οι στόχοι και οι κατευθύνσεις των Γ.Δ.Ο. περιγράφονται άψογα στον Κανονισμό 1308/13 και δε χρειάζονται επεξεργασία. Θα πρέπει να είναι επιλογή μας η σύσταση των Γ.Δ.Ο.

Η εκπροσώπηση θα πρέπει να είναι μοιρασμένη μεταξύ των παραγωγών (συνδικαλιστική εκπροσώπηση αυτών) και όλων των άλλων (συνεταιριστών, μεταποιητών, συσκευαστών, εμπόρων και διανομέων όταν όλοι αυτοί ασχολούνται κατά βάση με τα προϊόντα του κλάδου).

Θα ήταν καλό η πολιτεία να δει τις Γ.Δ.Ο. ως ενός είδους επιμελητήριο και μέσω αυτών να δώσουμε ώθηση ανάπτυξης και ελπίδας.

Με τιμή,
Βασίλης Ντούρας
Πρόεδρος ΟΜΣΕ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Αποφευγοντας τον σχολιασμο του σκοπου και της προθεσης της συγκεκριμενης ΥΑ (γιατι θα πρεπει χρησιμοποιησει κανεις χαρακτηρισμους που δεν αρμοζουν σε δημοσιο διαλογο), θα ηθελα να επισημανω τα εξης γενικα:
1. Ολες οι προτεινομενες αλλαγες ειναι καθ υπερβαση των κοινοτικων εξουσιοδοτησεων που παρεχει ο Κανονισμος 1308/2013 προς τις αρχες των Κρατων Μελων.
2. Το περιεχομενο τους ειναι ωμη παρεμβαση στην ελευθερια συνθεσης και λειτουργιας των Διεπαγγελματικων Οργανωσεων που ειναι και οφειλει να ειναι δεδομενη.
3. Οι αυθαιρετοι περεμβατικοι περιορισμοι που τιθενται στο κειμενο της ΥΑ δημιουργουν ενα καθεστως αντιφατικο και πληρους διακρισης μεταξυ των Διεπαγγελματικων Οργανωσεων της Ευρωπης γεγονος που οχι μονο θεμιτο δεν ειναι αλλα δημιουργει διακρισεις που παραβαινουν βασικες αρχες του κοινοτικου δικαιου.

Πιο συγκεκριμενα:
1. Η ωμη παρεμβαση και ο καθορισμος της συνθεσης των Διεπαγγελματικων επ ουδενι δεν εξουσιοδοτειται προς το Κρατος Μελος απο τον Κανονισμο 1308/2013 ο οποιος σαφως στο αρθρο 158 ζητα απο τα ΚΜ τον ελεγχο της δραστηριοτητας των μελων και του βαθμου της αντιπροσωπευτικοτητας ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ! Δεν δινεται επομενως καμια απολυτως λοιπον εξουσιοδοτηση για παρεμβαση των κρατικων αρχων στην συνθεση τους και μαλιστα με τον πιο απροκαλυπτο τροπο (δηλαδη ποσοτικα) που γινεται στο κειμενο της ΚΥΑ.
2. Η ανηκουστη παρεμβαση στην λειτουργια αυτη καθ εαυτη των Διεπαγγελματικων Οργανωσεων με την θεσπιση ποσοστωσης στον τροπο που θα λαμβανονται οι αποφασεις (δηλαδη >70%) καθιστα την λειτουργια της ακρως προβληματικη και ουσιαστικα ένα υποχειριο των μειονοτητων της. Βεβαια η θεσπιση υποχρεωτικης ομοφωνιας στις αποφασεις της Διεπαγγελματικης που εχει επιπτωσεις και στα μη μελη ειναι οχι μονο ανεδαφικο και ανεφαρμοστο, αλλα μετατρεπει την Διεπαγγελματικη σε σενα πεδιο εκβιασμου της συντριπτικης πλειοψηφειας όχι μονο από την μειοψηφια αλλα και απο τις μοναδες. Το θεμα αυτο το εχει ηδη λυσει ο κανονισμος στο αρθρο 164 οπου θεσπισε τον ορο της αντιπροσωπευτικοτητας της Διεπαγγελματικης (με το οριο του του 50% για τους παραγωγους και το 60% για ολους τους αλλους κλαδους) οπου οι αποφασεις της σε αυτή την περιπτωση ειναι δεσμευτικες και για τα μη μελη. Δεν υπεισερχεται καθολου στο ποσοστο ψηφων στην ληψη αποφασεων! Επομενως η εισαγωγη αυτη στηριζεται με μια καθαρα εωλη προφαση, ειναι αυθαιρετη, καταχρηστικη και μη-λειτουργικη (αν οχι καταστροφικη) για την Διεπαγγελματικη.
3. Ακομη και στα αυθαιρετα και καταχρηστικα ποσοστα που εισηγείται το κειμενο της ΥΑ οτι πρεπει να εχουν τα μελη της Διεπαγγελματικης, ενω επικαλειται για λογους εντυπωσεων "την ισορροπη συμμετοχη των οικονομικων δραστηριοτητων", δεν προτεινει στην περιπτωση περαν των δυο εκπροσωπων το αυτονοητο ποσοστο του 33% (για 3), του 25% (για 4) κ.οκ. αλλα σκανδαλωδως το 40%, 30% και 30%!! Εν ολιγοις το κειμενο δεν εχει ουτε αρχες, ουτε ιερο, ουτε οσιο, ακομη και στα χωραφια της νομοθεσιας που αυθαίρετα εχει υπεισελθει.
4. Ενω το κειμενο του κανονισμου στο αρθρο 157 παρ.3.α. αναγνωριζει ως δυνητικους εκπροσωπους των οικονομικων δραστηριοτητων ΜΟΝΟΝ τους παραγωγους, τους μεταποιητες, τους εμπορους και τους διακινητες, παλι εντελως αυθαιρετα το κειμενο της ΥΑ εισαγει στο αρθρο 2 παρ. ε. γγ. και τους λιανοπωλητες!!! (".... και της διαθεσης στην αμεση καταναλωση";). Η απολυτη αυθαιρεσία σε ολο της το μεγαλειο!


Συμπερασματικα επειδη η εν λογω ΥΑ ειναι:
Α) Αυθαιρετη σε σχεση με το κοινοτικο δικαιο,
Β) Παρεμβατικη στην ελευθερη λειτουργια των Διεπαγγελματικων.
Γ) Ανεδαφικη και κραυγαλεα αδικη σε προτεινομενα ποσοστοστα
Δ) Λανθασμενη ως προς την εισαγωγη ανυπαρκτων κατηγοριων και συντελεστων στην Διεπαγγελαμτικη

Επομενως το ελαχιστο που πρεπει να γινει ειναι να αποσυρθει αμεσα το σχεδιο της ΥΑ και να ελεγχθουν οι εμπνευστες του κειμενου της ως προς την επαρκεια τους να επιτελουν το εργο στο οποιο εχουν ταχθει!

Χρηστος Αποστολοπουλος
Προεδρος

ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΓΑΛ/ΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Νικος Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Συγνώμη, αλλά δεν είναι κατανοητό του σχόλιο του Αντιπροέδρου. Μία οργάνωση της οποίας έχουν αποχωρήσει τα μέλη, ποιους θα εκπροσωπεί μέσα στην Διεπαγγελματική, τον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρό της; !! Σαφέστατα, χρειάζονται επικαιροποιημένα και ταυτόχρονα με την δημιουργία της Διεπαγγελματικής στοιχεία που να είναι σε ισχύ. Και  επιπλέον, εξουσιοδότηση των μελών για εκπροσώπησή τους, να είναι ξεκάθαρο ποιους και πόσους εκπροσωπεί ο κάθε φορέας μέλος.
Επιτέλους κάποια στιγμή, αυτοί που "εκπροσωπούν", θα πρέπει να σέβονται τον κόσμο που εκπροσωπούν και να μην λειτουργούν για ίδιον όφελος!

Αλήθεια, αντιπρόεδρος τίνος φορέα είσαστε κ. Σατολιά;
Συγνώμη, αλλά δεν είναι κατανοητό του σχόλιο του Αντιπροέδρου. Μία οργάνωση της οποίας έχουν αποχωρήσει τα μέλη, ποιους θα εκπροσωπεί μέσα στην Διεπαγγελματική, τον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρό της; !! Σαφέστατα, χρειάζονται επικαιροποιημένα και ταυτόχρονα με την δημιουργία της Διεπαγγελματικής στοιχεία που να είναι σε ισχύ. Και επιπλέον, εξουσιοδότηση των μελών για εκπροσώπησή τους, να είναι ξεκάθαρο ποιους και πόσους εκπροσωπεί ο κάθε φορέας μέλος.
Επιτέλους κάποια στιγμή, αυτοί που "εκπροσωπούν", θα πρέπει να σέβονται τον κόσμο που εκπροσωπούν και να μην λειτουργούν για ίδιον όφελος!
Αλήθεια, αντιπρόεδρος τίνος φορέα είσαστε κ. Σατολιά;
Πρέπει να ακολουθήσουμε ένα συγκροτημένο διάλογο έτσι ώστε η απόφαση να προσαρμοσθεί με τα δεδομένα του φακέλου που σας υποβάλαμε για έγκριση, προκειμένου να υπάρξει σταθερή αντιπροσώπευση και να διαφυλαχτεί ο χαρακτήρας της νόμιμης αναγνώρισης. Οι διεπαγγελματικές προϊόντων γάλακτος να συγκροτούνται και να επικυρώνονται σύμφωνα με τα στοιχεία του Μητρώου Μελών (ποσοτικά και ποιοτικά) της τελευταίας τριετίας, των οργανώσεων-μελών που συγκροτούν τις Δ.Ο. επικυρωμένα από τον ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ
Επίσης τα μέλη των οργανώσεων-μελών που για οποιοδήποτε λόγο αποχωρήσουν από την οργάνωσή τους, διαγράφονται από τα Μητρώα Μελών, τα στοιχεία τους όμως λαμβάνονται υπόψη κατά την τελευταία τριετία και όχι το έτος της αποχώρησης τους και για όσο διάστημα δεν είναι εγγεγραμμένοι στην οργάνωση-μέλος της διεπαγγελματικής.

Ο ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ

Π.ΣΑΤΟΛΙΑΣ
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑΣ (ΣΕΚ)
ΑΠΟΦΑΣΗ -ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ με θέμα: «Προϋποθέσεις και διαδικασία αναγνώρισης, λειτουργίας και εποπτείας των Γεωργικών Διεπαγγελματικών Οργανώσεων ».
Θέση του ΣΕΚ είναι να αποσυρθεί άμεσα το κείμενο από την πλατφόρμα άτυπης διαβούλευσης και να ακολουθήσει εκτενής διάλογος με τις διοικήσεις των ήδη αναγνωρισμένων Εθνικών Διεπαγγελματικών Οργανώσεων καθώς και των Εθνικών Διεπαγγελματικών Οργανώσεων που έχουν καταθέσει φάκελο προς αναγνώριση, με σκοπό τη διαμόρφωση της απόφασης προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης του θεσμού των Διεπαγγελματικων Οργανώσεων.
  • Σελίδα :
  • 1


Δεν υπάρχουν ακόμα σχολιασμοί για αυτή τη ανάρτηση.
Γίνετε ένας από τους πρώτους που θα κάνετε σχολιασμό σε αυτήν τη ανάρτηση!
Υποβολή του Σχολιασμού σας
Μοιραστείτε Τοποθεσία

Η κοινοποίηση της τρέχουσας τοποθεσίας σας, ενώ δημοσιεύετε μια νέα ανάρτησης συζήτησης, επιτρέπουν στους θεατές να προσδιορίσουν τη θέση που βρίσκεστε.

Γεωγραφικό πλάτος:
Γεωγραφικό μήκος:
Captcha
Για να προστατεύσουμε τον ιστότοπό μας από τα bots και τα μη εξουσιοδοτημένα σενάρια, θα πρέπει να εισαγάγετε τους παρακάτω κωδικούς captcha πριν δημοσιεύσετε την ανάρτησης συζήτησης σας.

Στατιστικά

  1. Σύνολο Αναρτήσεων: 1123
  2. Σύνολο Ολοκληρωμένων Αναρτήσεων: 173
  3. Σύνολο Μη Ολοκληρωμένων Αναρτήσεων: 950
  4. Τελευταίο Μέλος: Διαχειριστής Ιστοτόπου
Συνδεδεμένοι Χρήστες

Αναζήτηση Ανάρτησης

Επισκέπτες

Σήμερα1470
Εχθές1127
Αυτή την εβδομάδα5749
Αυτόν το μήνα14236
Σύνολο1577034

Ποιος είναι Online

2
Online

22 Δεκεμβρίου 2024

Συνδεσεις

Πρόγραμμα Διάυγεια  |  Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων open gov gr data gov gr

Πληροφορίες


1540 Κέντρο Εξυπηρέτησης Αγροτών 


Ο τηλεφωνικός αριθμός "1540" αποτελεί σύστημα, αυτόματης τηλεφωνικής εξυπηρέτησης. Διασυνδέεται με τα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου και προσφέρει υπηρεσίες αυτοματοποιημένης απάντησης.

Επικοινωνία

 

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων |

Διεύθυνση: Αχαρνών 2, Αθήνα, 101 76, Ελλάδα |

Τηλεφωνικό Κέντρο: +30 (210) 212-4000 |  

Κέντρο εξυπηρέτησης Αγροτών: 1540 και το emailinfo@minagric.gr |

 

Η ταχυδρομική διεύθυνση της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης είναι: Αχαρνών 381 & Δεστούνη 2,

Τ.Κ.: 111 43, Αθήνα.

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: