ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΩΝ ΥΠΑΑΤ

Ηλεκτρονική διαδικτυακή Πλατφόρμα για τη διενέργεια ηλεκτρονικών διαβουλεύσεων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
  1. Διαχειριστής Ιστοσελίδας
  2. Όροι και προϋποθέσεις άσκησης αλιείας των άκρως μεταναστευτικών ειδών τόνου, μακρύπτερου τόνου και ξιφία
  3. Τετάρτη, 05 Ιουλιου 2017
  4.  Εγγραφή μέσω email
Α. Η αλιεία των άκρως μεταναστευτικών ειδών, τόνου (Thunnus thynnus BFT), μακρύπτερου τόνου (Thunnus alalunga ALB) και ξιφία (Xiphias gladius SWO) ασκείται:

1. Στην αιγιαλίτιδα ζώνη και στα διεθνή ύδατα, μόνο από επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη ελληνικής σημαίας.

2. Σύμφωνα με την ενωσιακή και την εθνική νομοθεσία καθώς και με τα διεθνή μέτρα διατήρησης, τα οποία υιοθετούνται από τη Διεθνή Επιτροπή Διαχείρισης Τόνου του Ατλαντικού (ICCAT) και στοχεύουν στη διατήρηση και βιώσιμη εκμετάλλευση των συγκεκριμένων ειδών.

Β. Τα αλιευτικά σκάφη οφείλουν να συμμορφώνονται με το κοινοτικό σύστημα ελέγχου της τήρησης των κανόνων της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής και με τα εθνικά μέτρα ελέγχου της αλιευτικής δραστηριότητας.
ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2016/1627 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΫ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΊΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΊΟΥ
της 14ης Σεπτεμβρίου 2016
για τη θέσπιση πολυετούς σχεδίου αποκατάστασης του τόνου στον Ανατολικό Ατλαντικό και στη Μεσόγειο και για την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 302/2009 του ΣυμβουλίουΚΕΦΑΛΑΙΟ IV
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΛΙΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Άρθρο 8
Κατανομή των αλιευτικών δυνατοτήτων


Σύμφωνα με το άρθρο 17 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1380/2013, κατά την κατανομή των αλιευτικών τους δυνατοτήτων, τα κράτη μέλη χρησιμοποιούν διαφανή και αντικειμενικά κριτήρια, μεταξύ άλλων περιβαλλοντικού, κοινωνικού και οικονομικού χαρακτήρα, και, επιπλέον, επιδιώκουν δίκαιη κατανομή των εθνικών ποσοστώσεων μεταξύ των διαφόρων τμημάτων του στόλου, λαμβάνοντας υπόψη την παραδοσιακή και μικρής κλίμακας αλιεία, καθώς και την παροχή κινήτρων σε ενωσιακά αλιευτικά σκάφη που χρησιμοποιούν επιλεκτικά αλιευτικά εργαλεία ή αλιευτικές τεχνικές με μειωμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Άρθρο 18
Ειδική ποσόστωση για την αγωνιστική και ερασιτεχνική αλιεία

Κάθε κράτος μέλος που διαθέτει ποσόστωση τόνου ρυθμίζει την αγωνιστική και ερασιτεχνική αλιεία με τον καθορισμό ειδικής ποσόστωσης για την εν λόγω αλιεία και ενημερώνει σχετικά την Επιτροπή όταν διαβιβάζει το εθνικό του σχέδιο αλιείας.
Παραπομπές
  1. http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/?qid=1501157356062&uri=CELEX:32016R1627
ΠΕΕΑ (Πανελλήνια Ένωση Ερασιτεχνών Αλιέων) Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Σε παλαιότερη ερώτηση μας , συγκεκριμένα στο από 12/01/17 e-mail μας, σας ερωτούμε για το μερίδιο Εθνικής ποσόστωσης, που αναλογεί στην ερασιτεχνική αλιεία, όσον αφορά τα είδη ξιφία, τόνου και μακρύπτερου τόνου, την οποία ουδέποτε και κακώς, δεν εξαγγείλατε.

Μας είχατε απαντήσει με την επιστολή της 31-03-17 με αρ. πρωτ. 169/3294, η οποία ουδεμία σχέση έχει με την ερώτηση που σας απευθύναμε και σε τίποτα δεν αφορά την ερασιτεχνική αλιεία.

Σύμφωνα με τον Ε.Κ. 1380/2013 (παρ.18 & 33) των γεν. διατάξεων, καθώς επίσης και του ορισμού (22) του Ε.Κ. 1224/2009, είσαστε υποχρεωμένοι να κατανείμετε ισότιμα και με διαφάνεια τις Εθνικές ποσοστώσεις .

Η οποιαδήποτε τυχόν απαγόρευση προς οποιονδήποτε, επιτρέπεται εφόσον εξαντλείται η ποσόστωση ή κατανομή αλιευτικής προσπάθειας, πράγμα το οποίο ουδέποτε πράξατε ή έστω ανακοινώσατε.

Αναγκαζόμαστε ακόμα να σας υπενθυμίσουμε τον :

"ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2016/1627 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΫ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΊΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΊΟΥ
της 14ης Σεπτεμβρίου 2016
για τη θέσπιση πολυετούς σχεδίου αποκατάστασης του τόνου στον Ανατολικό Ατλαντικό και στη Μεσόγειο και για την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 302/2009 του Συμβουλίου"


που μεταξύ άλλων αναφέρει σαφώς την αναγνώριση καθώς και την ύπαρξη ποσόστωσης στην ερασιτεχνική αλιεία :

ΚΕΦΑΛΑΙΟ IV
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΛΙΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Άρθρο 18
Ειδική ποσόστωση για την αγωνιστική και ερασιτεχνική αλιεία
"Κάθε κράτος μέλος που διαθέτει ποσόστωση τόνου ρυθμίζει την αγωνιστική και ερασιτεχνική αλιεία με τον καθορισμό ειδικής ποσόστωσης για την εν λόγω αλιεία και ενημερώνει σχετικά την Επιτροπή όταν διαβιβάζει το εθνικό του σχέδιο αλιείας."


Δίδονται ακόμα οδηγίες στο άρθρο 19 για αγωνιστική ερασιτεχνική αλιεία (!), στις οποίες προτείνουμε ανεπιφύλακτα να ενταχθεί και η τουριστική αλιεία, με ξεχωριστή ποσόστωση, προσφέροντας εκατομμύρια έσοδα στο κράτος και χιλιάδες θέσεις εργασίας, όπως αυτά προβλέπονται σαφέστατα και ξεκάθαρα στην πρόταση σχεδίου νόμου που σας έχουμε καταθέσει -όπως και σε όλα τα συναρμόδια υπουργεία- για την τουριστική αλιεία ( από τις 5-8-16 ,με αριθμ. πρωτ. 4324/90025) Μέσα σε αυτές τις προτάσεις μας συμπεριλαμβάνονται , καταγραφές, ημερήσιες τουριστικές άδειες αλιείας και φυσικά η υποχρέωση του cach&release των θηραμάτων , όπως ακριβώς προβλέπεται και στους ΕΚ.(!)

Παρακαλούμε να συνυπολογίσετε και τις προτάσεις μας για Ιχνηλασιμότητα/καταγραφή ερασιτεχνών και επαγγελματιών της 5-1-17 με αρ. Πρωτ.106/1612 & 107/5717 ,που σας έχουμε καταθέσει και αφορούν όλες τις μορφές αλιείας.

Επιπροσθέτως, συνεχίζετε προκλητικά να αγνοείτε τις σαφέστατες οδηγίες και κανονισμούς της Ε.Ε. όπως αυτές ορίζονται :
στις Γ.Δ. του ΕΚ.1380/2013 παρ. (18),(32),(33),(46), στο άρθρο 2 § (η), το άρθρο 4 § (4) , το άρθρο 19 § (6) και το άρθρο 20 του ίδιου κανονισμού τον ορισμό 22 του 1224/2009 και το άρθρο 14 του διευκρινιστικού Ε.Κ.404/2011.

Η απόφαση 5632/104626/29-09-15 (Φ.Ε.Κ. Β΄ 2151) του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης &Τροφίμων, ορίζει τις προϋποθέσεις για έκδοση αδειών αλιείας μεταναστευτικών ειδών σε αλιευτικά σκάφη Ελληνικής σημαίας, όπως ορίζεται στο άρθρο 4 § (9) του Ε.Κ. 1224/2009, πράγμα και το οποίο, ουδόλως αφορά την ερασιτεχνική αλιεία.

Πιστεύουμε όμως ότι δημιουργεί ανισότητες στην επαγγελματική αλιεία ,με αποκλεισμούς άδικους των ασθενέστερων οικονομικά από αυτούς .Εδώ θα σας υπενθυμίσουμε το άρθρο 24 του ΕΚ 2016/1627 που μιλάει για "ατομικές ποσοστώσεις σκαφών και κλείδα κατανομής των αλιευμάτων μεταξύ των αλιευτικών σκαφών" στις παραγράφους (γ&δ)"
Προτείνουμε επίσης να λάβετε σοβαρά υπ'όψιν και την παράγραφο (Ε) του ιδίου νόμου και άρθρου , διότι δεν πιστεύουμε στην πραγματοποίηση της υποτιθέμενης "πάχυνσης" στις αλιευτικές δραστηριότητες από γρι-γρι (!!) Πληθώρα δημοσιευμάτων συνηγορεί στα γραφόμενα μας και μάλιστα σε ιδιαίτερα ευαίσθητες περιοχές ,όπως ο Κορινθιακός κόλπος.

Αναφέρεται ακόμα σε διατάξεις, βασιλικά διατάγματα (!) και ΠΔ. αποκλειστικά για την επαγγελματική αλιεία, με την οποία φυσικά και καμία σχέση δεν έχουμε.

Ελπίζουμε δε, λόγω της αναφοράς σας σε διεθνή ύδατα, να έχετε ενημερώσει και τις γειτονικές χώρες, είτε στα ανατολικά, είτε στα δυτικά σύνορά μας, οι οποίες σύμφωνα με καταγγελίες του κλάδου της επαγγελματικής αλιείας μας, καμία συμμόρφωση δεν πραγματοποιούν, για λόγους που θα έπρεπε να έχετε συνυπολογίσει, προστατεύοντας και την επαγγελματική αλιεία και τα αποθέματα, όπως προάγετε και οφείλετε.

Η ερασιτεχνική αλιεία δεν έχει και δεν χρησιμοποιεί αλιευτικά σκάφη, όπως αυτά σαφώς ορίζονται στο άρθρο 4 § (31) του Ε.Κ.1224/2009 καθώς επίσης και του ορισμού (4) του ΕΚ. 1380/2013, όπου και επακριβώς αναγράφεται, ο ορισμός του αλιευτικού σκάφους (ως “αλιευτικό σκάφος” νοείται σκάφος εξοπλισμένο για εμπορική εκμετάλλευση έμβιων υδρόβιων πόρων), πράγμα το οποίο συνεχώς αγνοείται και παρερμηνεύεται πάντοτε, συγχέοντας την ερασιτεχνική με την επαγγελματική αλιεία !!

Η ερασιτεχνική και η τουριστική αλιεία έχουν ουσιαστικά σχεδόν μηδενική συμμετοχή, στην αλίευση και στην πίεση αποθεμάτων, των αναφερομένων μεταναστευτικών ειδών .
Ουδεμία συλλογή αλιευτικών δεδομένων υπάρχει περί αυτού και συνεπώς ουδεμία επιστημονική μελέτη, που να συνηγορεί ακόμα και σε σκέψη για οποιαδήποτε άλλη ενέργεια, όπως ορίζεται και στην § (6) του άρθρου 19 του 1380/2013.

Οι ερασιτέχνες αλιείς, αναλογιζόμενοι το χρέος τους και την όποια ευθύνη τους, απέναντι στην ανάκαμψη των ιχθυοαποθεμάτων, όλων των ειδών (μεταναστευτικών και μη), την οποία με ειλικρίνεια επιθυμούν, προτίθενται να σεβαστούν και να υπερασπίσουν την τήρηση της ποσόστωσης που θα τους αναγνωριστεί και η οποία θα στηρίζεται σε καταγραφές και έγκυρες επιστημονικές μελέτες.

Οποιαδήποτε άλλη αυθαίρετη ενέργεια, θα συναντήσει την συσπείρωση μας εναντίον της και δηλώνουμε ότι: επιφυλασσόμαστε παντός νομίμου δικαιώματός μας, για προσφυγή μας , απέναντι σε Εθνικούς και Ευρωπαϊκούς θεσμούς .

Με γνώμονα τα παραπάνω, αναμένουμε άμεσα τις θετικές ενέργειες σας στην αναθεωρημένη Υπουργική Απόφαση, όπως ισομερή και χωρίς διακρίσεις καταμερισμό εθνικής ποσόστωσης στην αλιεία πελαγικών, που να περιλαμβάνει σαφέστατα την ερασιτεχνική αλιεία, δηλώνοντας συμμόρφωση με τους επιβαλλόμενους στα κράτη μέλη, Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς και Διατάξεις .

Το Δ.Σ. της ΠΕΕΑ
Π Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Γράφετε 2. Σύμφωνα με την ενωσιακή και την εθνική νομοθεσία καθώς και με τα διεθνή μέτρα διατήρησης και Β. Τα αλιευτικά σκάφη οφείλουν να συμμορφώνονται με το κοινοτικό σύστημα ελέγχου.
Ποιοι είναι οι Κοινοτικοί νόμοι και τι λένε;
ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ "Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ" Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ ΕΚΦΟΡΤΩΣΗΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΑΛΙΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΩΝ.
Διαχειριστής Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Η διαβούλευση γίνεται με στόχο την αλλαγή της υπάρχουσας ΥΑ. Στόχος είναι η συγκέντρωση των απόψεων όλων των εμπλεκόμενων φορέων, για τη δημιουργία ενός νέου θεσμικού πλαισίου που θα διέπει την αδειοδότηση της αλιείας των άκρως μεταναστευτικών ειδών.
Λ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Η προς διαβούλευση ΥΑ είναι αντιγραφή της προηγούμενης του 2015 5632/104626/29-9-2015 με μικρές αλλαγές ως προς τη μοριοδότηση. Για ποιο λόγο βγαίνει προς διαβούλευση μια ΥΑ χωρίς καμιά επεξεργασία και λίγους μήνες πριν βγει η νέα σύσταση του ICCAT για τη διαχείριση του τόνου τα επόμενα χρόνια? Γιατί τόση προχειρότητα? Πότε θα ασχοληθείτε πια σε αυτό το υπουργείο σοβαρά με την αλιεία?
  • Σελίδα :
  • 1


Δεν υπάρχουν ακόμα σχολιασμοί για αυτή τη ανάρτηση.
Γίνετε ένας από τους πρώτους που θα κάνετε σχολιασμό σε αυτήν τη ανάρτηση!
Λυπούμαστε, η συζήτηση αυτή την στιγμή είναι κλειδωμένη. Δεν θα είστε σε θέση να δημοσιεύσετε αυτή την στιγμή.

Στατιστικά

  1. Σύνολο Αναρτήσεων: 1001
  2. Σύνολο Ολοκληρωμένων Αναρτήσεων: 173
  3. Σύνολο Μη Ολοκληρωμένων Αναρτήσεων: 828
  4. Τελευταίο Μέλος: μαρια
Συνδεδεμένοι Χρήστες

Αναζήτηση Ανάρτησης

Επισκέπτες

Σήμερα520
Εχθές447
Αυτή την εβδομάδα1661
Αυτόν το μήνα10052
Σύνολο1346893

Ποιος είναι Online

2
Online

28 Μαρτίου 2024

Συνδεσεις

Πρόγραμμα Διάυγεια  |  Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων open gov gr data gov gr

Πληροφορίες


1540 Κέντρο Εξυπηρέτησης Αγροτών 


Ο τηλεφωνικός αριθμός "1540" αποτελεί σύστημα, αυτόματης τηλεφωνικής εξυπηρέτησης. Διασυνδέεται με τα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου και προσφέρει υπηρεσίες αυτοματοποιημένης απάντησης.

Επικοινωνία

 

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων |

Διεύθυνση: Αχαρνών 2, Αθήνα, 101 76, Ελλάδα |

Τηλεφωνικό Κέντρο: +30 (210) 212-4000 |  

Κέντρο εξυπηρέτησης Αγροτών: 1540 και το emailinfo@minagric.gr |

 

Η ταχυδρομική διεύθυνση της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης είναι: Αχαρνών 381 & Δεστούνη 2,

Τ.Κ.: 111 43, Αθήνα.

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: