ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΩΝ ΥΠΑΑΤ

Ηλεκτρονική διαδικτυακή Πλατφόρμα για τη διενέργεια ηλεκτρονικών διαβουλεύσεων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
  1. Διαχειριστής Ιστοσελίδας
  2. Όροι και προϋποθέσεις άσκησης αλιείας των άκρως μεταναστευτικών ειδών τόνου, μακρύπτερου τόνου και ξιφία
  3. Τετάρτη, 05 Ιουλιου 2017
  4.  Εγγραφή μέσω email
1. Οι άδειες αλίευσης χορηγούνται σε αλιευτικά σκάφη που έχουν την ικανότητα να ασκήσουν τη στοχευόμενη αλιεία τόνου και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις άσκησης της αλιείας και στις διαδικασίες χειρισμού του αλιεύματος.

2. Για το σκοπό της αξιολόγησης, της εφαρμογής κριτηρίων και της βαθμολόγησης, οι αιτήσεις κατατάσσονται στις ακόλουθες κατηγορίες:

Α. Σκάφη των οποίων οι πλοιοκτήτες έχουν ηλικία μικρότερη των 40 ετών και αιτούνται να τους χορηγηθεί για πρώτη φορά άδεια αλίευσης.

Β. Σκάφη τα οποία διέθεταν άδεια αλίευσης τόνου το προηγούμενο της αίτησης έτος.

Γ. Σκάφη με βάση το ολικό τους μήκος:

Γ1: 9,00-11,99μ.

Γ2:. 12,00-14,99μ.

Γ3: 15 -17,99μ.

Γ4: Μήκος ίσο ή μεγαλύτερο των 18 μ.

"«3. Η κατανομή των αδειών στις κατηγορίες των σκαφών, γίνεται ως εξής:

Για την κατηγορία Α, δύο (2) άδειες από το σύνολο των χορηγούμενων αδειών, κάθε έτος.

Το υπόλοιπο των χορηγούμενων αδειών κατανέμεται ως εξής:

Για την κατηγορία Β, χορήγηση άδειας αλίευσης σε ποσοστό 20%. Το κριτήριο επιλογής είναι σκάφη τα οποία αλίευσαν τη μεγαλύτερη ποσότητα τόνου εφόσον πραγματοποίησαν αριθμό εκφορτώσεων μεγαλύτερο του 60% του μέγιστου αριθμού των εκφορτώσεων αλιευτικού σκάφους που διέθετε άδεια τόνου το ίδιο έτος.

Για την κατηγορία Γ1 ποσοστό 10% κατά ακέραιο αριθμό.

Για την κατηγορία Γ2 ποσοστό 20% κατά ακέραιο αριθμό.

Για την κατηγορία Γ3 ποσοστό 30% κατά ακέραιο αριθμό.

Για την κατηγορία Γ4 ποσοστό 20% κατά ακέραιο αριθμό.

Στην κατηγορία Γ κατανέμεται τουλάχιστον 1 (μία) άδεια αλίευσης ανά Περιφέρεια, εφόσον υπάρχει ανάλογος αριθμός αιτήσεων, με την προϋπόθεση οι πλοιοκτήτες να είναι μόνιμοι κάτοικοι της συγκεκριμένης Περιφέρειας.

Η διαδικασία κατανομής στην κατηγορία Γ είναι η εξής:

- Επιλογή ενός (1) σκάφους ανά Περιφέρεια, ασχέτως κατηγορίας μήκους, που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο αριθμό μορίων.

- Η Περιφέρεια που δεν εξασφαλίζει μία (1) άδεια αλίευσης λαμβάνει την απαιτούμενη άδεια από Περιφέρειες που εξασφαλίζουν περισσότερες από μία (1) άδεια αλίευσης, αποκλείοντας αιτούντες με το μικρότερο αριθμό μορίων στην κατηγορία Γ, από οποιαδήποτε Περιφέρεια προκύψει.

4. Για την αξιολόγηση των αιτήσεων όλων των κατηγοριών εφαρμόζονται τα γενικά και τα ειδικά κριτήρια αξιολόγησης του παρόντος Άρθρου, καθώς και το σύστημα βαθμολογίας των αιτήσεων, του Παραρτήματος.

5. Σε περίπτωση ισοβαθμίας η άδεια αλίευσης θα χορηγείται στο σκάφος με τη μεγαλύτερη συνολική παραγωγή στα είδη τόνος, ξιφίας και μακρύπτερος τόνος, σύμφωνα με το Παράρτημα.

6. Οι άδειες αλίευσης που πιθανόν παραμένουν αδιάθετες από την κατηγορία Α, καθώς και από τα υπόλοιπα του ποσοστού ανά κατηγορία, δίνονται στην κατηγορία Β`.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΑΛΙΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Ως Πανελλήνιο Συντονιστικό Αλιευτικών Συλλόγων διαμαρτυρόμαστε για την έκδοση των ειδικών αδειών αλιείας ερυθρού τόνου Thunnus thynnus BFT με κριτήρια ενισχύοντας τα μεγάλα σκάφη και συγκεκριμένη περιοχή, απαξιώνοντας πλήρως οικονομικά και κοινωνικά ασθενέστερες ομάδες αλιέων.
Συγκεκριμένα βάσει της υπ΄ αριθμόν 5088/78186 Υπουργικής Απόφασης ΦΕΚ Β 1680/9-07-2013 οι όροι και οι προϋποθέσεις μοριοδότησης και αξιολόγησης των αιτήσεων επικεντρώνονταν στα εισοδηματικά κριτήρια των πλοιοκτητών , την οικογενειακή τους κατάσταση καθώς και τον τόπο κατοικίας , ενισχύοντας με τον τρόπο αυτό τις ασθενείς οικονομικά ομάδες αλιέων , τους οικογενειάρχες πλοιοκτήτες αλλά και τις παραμεθόριες περιοχές ..
Με την αντικατάσταση της με την έκδοση και την εφαρμογή της νέας Υπουργικής απόφασης με αριθμ.5632/104626/29-06-2015 ΦΕΚ Β 2151/7-10-2015 ορίστηκαν νέα κριτήρια που ευνοούσαν τα μεγάλα σκάφη , (πλοία εργοστάσια, πλοία ψυγεία, διπλά ψυγεία) και κληθήκαμε να προβούμε σε επιπλέον έξοδα κατασκευάζοντας διπλά ψυγεία αιφνίδια σε μικρό χρονικό διάστημα για να αυξήσουμε την μοριοδότηση και να έχουμε κάποια πιθανότητα λήψης της ειδικής άδειας .
Επιπρόσθετα ελαττώθηκαν τα μόρια τα για τα ανήλικα τέκνα και εξαιρέθηκαν παντελώς τα εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια καθώς εκλείπει παντελώς η μοριοδότηση των παραμεθόριων νησιωτικών περιοχών.
Αντίθετα μοριοδοτούνται οι παραγωγές ξιφία με υψηλό συντελεστή εφάμιλλο του ερυθρού τόνου . Πρόταση μας είναι να μειωθεί ο συντελεστής αλιείας του ξιφία από 1 σε 0,2.
Είναι απόλυτα κατανοητό ότι με τους νέους όρους ευνοούνται σχεδόν φωτογραφίζονται, αλιείς μεγάλων σκαφών και συγκεκριμένη περιοχή! Το τελικό αποτέλεσμα είναι ότι οι άδειες που επί χρόνια δίνονταν σε αλιείς, οι οποίοι κατά παράδοση ασκούσαν την αλιεία ερυθρού τόνου και εξαιτίας της δικής τους δηλωθείσας ποσότητας αλιεύματος ερυθρού τόνου εγκρίθηκε η ελληνική ποσόστωση, να μην συμπεριλαμβάνονται στις χορηγούμενες ειδικές άδειες αλιείας τούνας!
Επίσης λόγο τις μεγάλης οικονομικής κρίσης που βιώνει η χώρα μας,όσο ποιο πολλά αλιευτικά πάρουν άδειες BFT θα μπορέσουν να συμπληρώσουν το εισόδημα τους και ταυτόχρονα να προστατευθούν αλλα ιχθυαποθεματα εφόσον δεν θα ασκείτε πίεση προς αυτά!
ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΩ ΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΜΟΥ ΔΙΝΕΤΑΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΩ ΤΗΝ ΤΑΠΙΝΗ ΜΟΥ ΓΝΩΜΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΡΥΘΡΟΥ ΤΟΝΟΥ (BFT). ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΚΑΤΑΝΕΜΕΤΑΙ Η ΔΙΚΑΙΟΥΜΕΝΗ ΠΟΣΟΣΤΟΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΚΑΦΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΛΑΒΕΙ ΑΔΕΙΑ ΑΛΙΕΙΑΣ ΜΕΓΑΛΩΝ ΠΕΛΑΓΙΚΩΝ ΨΑΡΙΩΝ (ΜΠΨ).
ΕΤΣΙ ΠΑΡΕΧΟΥΜΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΣΤΟΝ BFT ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΨΑΡΑ. ΔΙΟΤΙ ΣΤΑ ΕΡΓΑΛΙΑ LLD ΜΕ ΚΥΡΙΟ ΣΤΟΧΟ ΑΛΙΕΥΣΗΣ ΤΟΝ ΞΙΦΙΑ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΥΠΑΙΤΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΨΑΡΑ ΠΙΑΝΟΝΤΑΙ BFT KAI TO 70% ME 80% EINAI NEΚΡΑ.
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ
  Karterádos 847 00, Greece
Επίσκεψη 
ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΓΑΛΩΝ ΠΕΛΑΓΙΚΩΝ ΨΑΡΙΩΝ ΚΑΛΥΜΝΟΥ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Καλωσορίζουμε την πλατφόρμα διαβούλευσης του υπουργείου και έχουμε να παραθέσουμε τα εξής :
Η παραγωγικότητα, η επιλεκτικότητα, η αποδοτικότητα και η κινητικότητα του στόλου των αλιευτικών σκαφών τόνου, ξιφία και μακρύπτερου ( για λόγους συντομίας θα ονομάζεται στόλος Μεγάλων Πελαγικών Ψαριών Μ.Π.Ψ.) , είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες που θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για την κατανομή εθνικών ποσοστώσεων, αφενός μεν διότι εκπληρώνονται προτροπές διεθνών οργανισμών (Ευρωπαϊκή επιτροπή αλιείας, ICCAT, GFCM ) στους οποίους η χώρα μας είναι μέλος, αφετέρου δε οι παράγοντες αυτοί είναι πυλώνες ενός μακροχρόνιου και βιώσιμου προσανατολισμού των εν λόγω σκαφών.

Η σωστή διαχείριση των εθνικών ποσοστώσεων, με την μέγιστη βιώσιμη απόδοση, το ελάχιστο ενεργειακό κόστος και τις ελάχιστες επιπτώσεις προς το περιβάλλον είναι ευρωπαϊκό κεκτημένο με τις ανάλογες προτροπές που θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για τις σχεδιαζόμενες εθνικές πολιτικές για τα θέματα αλιείας των Μ.Π.Ψ. .

Τα σκάφη που μεγιστοποιούν την απόδοσή τους και παρουσιάζουν υψηλή παραγωγή σε σύντομο χρονικό διάστημα, χρησιμοποιώντας επιλεκτικούς τρόπους αλιείας, είναι τα σκάφη Μ.Π.Ψ. που θα πρέπει να ενθαρρυνθούν και να στηριχθούν στα πλαίσια μιας μακροχρόνιας πολιτικής διαχείρισης εθνικών ποσοστώσεων .

Το ιστορικό παραγωγής που δημιουργούν αυτά τα σκάφη είναι συνυφασμένο με την εμπειρία και την τεχνογνωσία που απαιτείται για την μέγιστη βιώσιμη απόδοση (MBA) αλλά και με την λιγότερη πίεση στο απόθεμα.

Η κινητικότητα του στόλου Μ.Π.Ψ. θα πρέπει να ληφθεί υπόψη. Κατά πόσο δηλαδή κινήθηκε ένα σκάφος για να βρει το κατάλληλο κοπάδι, ώστε να έχει την μέγιστη δυνατή απόδοση σε ποσότητα και σε ποιότητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ψάρεμα άκρως μεταναστευτικών ειδών σε μια μόνο περιοχή δημιουργεί παθογόνες καταστάσεις για το απόθεμα αλλά και για τα ίδια τα σκάφη Μ.Π.Ψ. .

Τα μεγάλα πελαγικά ψάρια ξιφίας (SWO), τόνος (BFT), τόνος μακρύπτερος (ALB) , συνήθως βρίσκονται στα ίδια αλιευτικά πεδία και απαιτείται υψηλή τεχνογνωσία για να πετύχει κανείς την μέγιστη δυνατή επιλεκτικότητα.

Τα σκάφη Μ.Π.Ψ. που ανήκουν στην νόμιμη καταγεγραμμένη αλιεία και έχουν υψηλό ιστορικό συμμόρφωσης στην κοινή ευρωπαϊκή πολιτική για την αποκατάσταση του τόνου (BFT), της οποίας έχουν υποστεί το βάρος και την πίεση για πολλά χρόνια). Δικαιούνται ανταποδοτικά λοιπόν την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση στην κατανομή των εθνικών ποσοστώσεων.

Βασιζόμενοι λοιπόν στη Νέα Κοινή Αλιευτική Πολιτική (κανονισμός Ε.Ε. αριθ. 1380/13 κυρίως άρθρο 17), έχουμε να προτείνουμε τα εξής :

Α ) Στο άρθρο 10 :

1) Για τους κατά κύριο επάγγελμα (100% ψαράδες) 10 μόρια να προστίθενται από το Παράρτημα
2)Η μία άδεια που θα δοθεί στην περιφέρεια να ορίζεται από το περιφερειακό συμβούλιο κάθε περιφέρειας με απόλυτη πλειοψηφία

Β) Στο άρθρο 4 :
Στο ζήτημα αδειοδότησης Γριγρί για την αλιεία μακρύπτερου και κόκκινου τόνου με σκοπό την πάχυνση, εμείς θα εφιστούσαμε την περισσότερη προσοχή του υπουργείου διότι η εθνική ποσόστωση κόκκινου τόνου έχει προέλθει από αγγιστρωτά εργαλεία , ωστόσο οι άδειες αυτές να δίνονται σε ψαράδες οι οποίοι έχουν δημιουργήσει μονάδες πάχυνσης και όχι σε γριγρί που ανήκουν σε εταιρίες Α.Ε.

Κατά τα υπόλοιπα συμφωνούμε με το σχέδιο νόμου που έχει κατατεθεί από το υπουργείο.
ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΓΑΛΩΝ ΠΕΛΑΓΙΚΩΝ ΨΑΡΙΩΝ ΚΑΛΥΜΝΟΥ
Γραμματέας του Συλλόγου : Πιζάνιας Ε. Σκεύος
Χριστόπουλος παναγιώτης Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Να μην λαμβάνεται ως κριτήριο αξιολόγησης η ποσότητα των ψαριών που έχει αλιευθεί τον προηγούμενο χρόνο (από μαρτυρίες αλιέων, τα σκάφη που έχουν άδεια για τόνο εκφορτώνουν και τους τόνους που έχουν αλιεύσει σκάφη που δεν έχουν άδεια). Οι άδειες θα πρέπει να μοιραστούν σε όλες τις Περιφέρειες. Οι άλλοι όροι της Υ.Α να είναι σε ισχύ, ώστε να δοθεί η δυνατότητα και σε νέα σκάφη ανά Περιφέρεια να αλιεύσουν ερυθρό τόνο.
Λ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Όλο το σύστημα μοριοδότησης θα πρέπει να εξετασθεί ξανά και να λάβετε υπόψη σας, τις ανά την Ελλάδα διαμαρτυρίες .
«Για την κατηγορία Β, χορήγηση άδειας αλίευσης σε ποσοστό 20%». Παραμύθι!! Αν κοιτάξει κάποιος τις αναρτημένες αποφάσεις για τις άδειες ΜΠ θα δει τα ίδια σκάφη κατά ποσοστό τουλάχιστον 60% κάθε χρόνο. Οι άδειες λοιπόν ανακυκλώνονται στα ίδια και στα ίδια αλιευτικά σκάφη μη δίνοντας τη δυνατότητα σε άλλα σκάφη να αλιεύσουν ερυθρό τόνο. Ξεκαθαρίστε αυτό το 20%. Άλλο γράφετε στην ΥΑ και άλλο εφαρμόζετε στη μοριοδότηση. Ή τουλάχιστον διορθώστε την διατύπωση!
Με την τροποποίηση της ΥΑ, το 2016 δόθηκαν τουλάχιστον δύο άδειες ανά Περιφέρεια. Θα πρέπει να παραμείνει η διάταξη και να χορηγούνται τουλάχιστον 2 άδειες ανά Περιφέρεια, δίνοντας δικαίωμα σε όλες τις Περιφέρειες εκμετάλλευσης αλιευτικών αποθεμάτων στην Περιοχή τους.
  • Σελίδα :
  • 1


Δεν υπάρχουν ακόμα σχολιασμοί για αυτή τη ανάρτηση.
Γίνετε ένας από τους πρώτους που θα κάνετε σχολιασμό σε αυτήν τη ανάρτηση!
Λυπούμαστε, η συζήτηση αυτή την στιγμή είναι κλειδωμένη. Δεν θα είστε σε θέση να δημοσιεύσετε αυτή την στιγμή.

Στατιστικά

  1. Σύνολο Αναρτήσεων: 1001
  2. Σύνολο Ολοκληρωμένων Αναρτήσεων: 173
  3. Σύνολο Μη Ολοκληρωμένων Αναρτήσεων: 828
  4. Τελευταίο Μέλος: μαρια
Συνδεδεμένοι Χρήστες

Αναζήτηση Ανάρτησης

Επισκέπτες

Σήμερα155
Εχθές444
Αυτή την εβδομάδα1387
Αυτόν το μήνα6382
Σύνολο1354721

Ποιος είναι Online

2
Online

18 Απριλίου 2024

Συνδεσεις

Πρόγραμμα Διάυγεια  |  Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων open gov gr data gov gr

Πληροφορίες


1540 Κέντρο Εξυπηρέτησης Αγροτών 


Ο τηλεφωνικός αριθμός "1540" αποτελεί σύστημα, αυτόματης τηλεφωνικής εξυπηρέτησης. Διασυνδέεται με τα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου και προσφέρει υπηρεσίες αυτοματοποιημένης απάντησης.

Επικοινωνία

 

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων |

Διεύθυνση: Αχαρνών 2, Αθήνα, 101 76, Ελλάδα |

Τηλεφωνικό Κέντρο: +30 (210) 212-4000 |  

Κέντρο εξυπηρέτησης Αγροτών: 1540 και το emailinfo@minagric.gr |

 

Η ταχυδρομική διεύθυνση της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης είναι: Αχαρνών 381 & Δεστούνη 2,

Τ.Κ.: 111 43, Αθήνα.

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: