Πιστεύω πως θα έπρεπε να δίνεται ένα επιπλέον ποσοστό (10%) στην χρηματοδότηση , σε άτομα ηλικίας άνω των 41 ετών που είναι νεοεισερχόμενοι στον χώρο της γεωργίας (έναρξη 2017) για να βοηθηθούν στο νέο ξεκίνημα που κάνουν στην επαγγελματική τους δρατηριότητα.
Στο άρθρο 16 και στο πίνακα όπου αναφέρονται τα ποσοστά των επιδοτήσεων (ένταση παρεχόμενης στήριξης) για τις περιοχές ΘΕΣΣΑΛΙΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ, ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ, ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ, ΚΡΗΤΗ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ & ΑΤΤΙΚΗ ένας νέος αγρότης και ένας αγρότης πάνω από 41 έτη έχουν το ίδιο ποσοστό σε ορεινές περιοχές.
Θα έπρεπε να υπάρχει η διαφοροποίηση στις ορεινές περιοχές του +10% για τους νέους αγρότες.
Στο άρθρο 16 και στο πίνακα όπου αναφέρονται τα ποσοστά των επιδοτήσεων (ένταση παρεχόμενης στήριξης) για τις περιοχές ΘΕΣΣΑΛΙΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ, ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ, ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ, ΚΡΗΤΗ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ & ΑΤΤΙΚΗ ένας νέος αγρότης και ένας αγρότης πάνω από 41 έτη έχουν το ίδιο ποσοστό σε ορεινές περιοχές.
Θα έπρεπε να υπάρχει η διαφοροποίηση στις ορεινές περιοχές του +10% για τους νέους αγρότες.
Να επεξηγηθεί ο όρος “επαρκή επαγγελματικά προσόντα” διότι δημιουργείται σύγχυση, π.χ. ανήκουν σε αυτή την κατηγορία υποψήφιοι που εντάχθηκαν στα Μέτρα Νέων Γεωργών προ του 2010 και οι οποίοι έχουν παρακολουθήσει εκπαιδευτικά σεμινάρια διάρκειας 150 ωρών, διαθέτουν πολύχρονη εμπειρία και δεν έχουν υπερβεί το 41ο έτος της ηλικίας τους;
Στις διατάξεις του παρόντος άρθρου να γίνει προσθήκη για εκχώρηση της δημόσιας οικονομικής στήριξης από τον δικαιούχο αυτής σε κατασκευαστές ή / και προμηθευτές για αποπληρωμή μέρους του επενδυτικού αγαθού που χρησιμοποιήθηκε αποκλειστικά για την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου του δικαιούχου στήριξης, κατά συναφή διαδικασία προς αυτή των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.
Αυτό συντελεί αφενός στην εξασφάλιση των κατασκευαστικών ή/και των προμηθευτικών σχημάτων για τα επενδυτικά αγαθά τους με τα οποία έχουν προμηθεύσει τον δικαιούχο στήριξης του επενδυτικού σχεδίου και αφετέρου στην εύρυθμη λειτουργία τους σε μια περίοδο, μάλιστα, που η οικονομική δύσκολη συγκυρία έχει πλήξει σε πολύ μεγάλο βαθμό την βιωσιμότητά τους.
1. Ένταση στήριξης
Στο σχετικό πίνακα αναφέρονται τα Μικρά Νησιά Αιγαίου Πελάγους. Για να μην δημιουργηθούν συγχύσεις, καλό θα είναι να αναφέρεται σαφώς με κάποιο τρόπο (πχ. παράρτημα, παραπομπή σε νομοθεσία κλπ), ποια νησιά αφορά αυτή η κατηγορία. Για παράδειγμα στην Αττική τίθεται το ερώτημα αν η Αίγινα ή ακόμα και η Σαλαμίνα θεωρούνται Μικρά Νησιά Αιγαίου Πελάγους.
3.1.1. Μετά την έκδοση της ατομικής απόφασης ένταξης πράξης είναι δυνατή η χορήγηση προκαταβολής η οποία δεν υπερβαίνει το 50% της υπολειπόμενης δημόσιας δαπάνης του επενδυτικού σχεδίου.
Αν καταλαβαίνω καλά, ο επενδυτής μπορεί να πάρει προκαταβολή, αφού έχει υλοποιήσει μέρος των επενδύσεων και αφού έχει υποβάλλει ένα αίτημα πληρωμής.
Αν όχι, τότε το "...50% της υπολειπόμενης δημόσιας δαπάνης" πρέπει να γίνει το "...50% της αναλογούσας δημόσιας δαπάνης".
Γεωργοί οι οποίοι δεν έχουν υπερβεί το 41ο έτος της ηλικίας και διαθέτουν επαρκή επαγγελματικά προσόντα ....
Θα ήταν καλό να υπάρχει μια παραπομπή στο πεδίο 3.2 του παραρτήματος 1, για να διευκρινίζεται καλύτερα, πως στοιχειοθετούνται τα επαρκή επαγγελματικά προσόντα.
Λόγω της οικονομικής συγκερειας υπάρχουν Ν αγρότες του 2006(έτος ένταξης)που δεν έχουν υποβάλει σχέδιο βελτιώσεις επίσης δεν γίνεται σαφές από την παράγραφο β ( β) είναι
δικαιούχοι μέτρων
Νέων Γεωργών την
τελευταία 5ετία. Αν δικαιούνται την στήριξη με επιπλέον ποσοστό και αυτοί του 2006 Ν αγρότες οι οποίοι μέχρι και το 2016 ήταν ουσιαστικά ακόμα στο πρόγραμμα. Προτείνεται τροποποίηση ως ακολούθως γ )η είναι
δικαιούχοι μέτρων
Νέων Γεωργών την
τελευταία 10ετία.