ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΩΝ ΥΠΑΑΤ

Ηλεκτρονική διαδικτυακή Πλατφόρμα για τη διενέργεια ηλεκτρονικών διαβουλεύσεων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
  1. Διαχειριστής Ιστοτόπου
  2. Βαθμολογια Παρεμβασης Π3-75.1 - Εγκατασταση Γεωργων Νεαρης Ηλικιας
  3. Τρίτη, 14 Μαΐου 2024
  4.  Εγγραφή μέσω email

Βαθμολογική βάση:

55 βαθμοί για την Ηπειρωτική Χώρα και την Κρήτη, 50 βαθμοί για τις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου και Ιονίων Νήσων. Ακρίβεια δύο δεκαδικών ψηφίων. Σε περίπτωση ισοβαθμίας προτάσσονται όσοι συγκεντρώνουν υψηλότερη βαθμολογία στο κριτήριο 4.3, στη συνέχεια στο κριτήριο 4.4 και τέλος στο κριτήριο 6

 

 

ΠΟΣΕΓ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ
Ακαδημίας 81, ΑΘΗΝΑ, ΤΚ 10678, e-mail: info.poseg@gmail.com

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ
Ακαδημίας 81, ΑΘΗΝΑ, ΤΚ 10678, e-mail: info.poseg@gmail.com


Ημ/νία: 21/05/2024


Θέμα: «Διαβούλευση βαθμολογίας για την ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Π3-75.1 «ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΓΕΩΡΓΩΝ ΝΕΑΡΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»..»

Μετά από την συνεδρίαση του ΔΣ της ομοσπονδίας μας στις 20-5-2024 σας αποστέλλουμε τις παρατηρήσεις μας για την άτυπη διαβούλευση για την παρέμβαση.
Ως πρώτη πρόταση η βάση της βαθμολογίας πρέπει να κατέβει από τα 55 μόρια. Οι περισσότεροι υποψήφιοι της φυτικής παραγωγής δεν μπορούν να φτάσουν την βάση. Για να μπορέσουν να φτάσουν την βάση πρέπει να δηλώσουν την ένταξη στο κριτήριο 5. «Παραγωγή ποιοτικών προϊόντων» ή και στο κριτήριο 6. «Υλοποίηση επενδύσεων». Η ένταξη στα δύο αυτά κριτήρια προϋποθέτει μεγάλες δαπάνες χωρίς να υπάρχει το αντίστοιχο όφελος στους υποψηφίους στην μελλοντική τους σταδιοδρομία.
Η θεώρηση ότι με αυτό τον τρόπο θα έχουμε λιγότερους επιλαχόντες (μικρότερο πολιτικό κόστος) και πιο σοβαρές προτάσεις δεν ισχύει γιατί οι υποψήφιοι θα κάνουν ότι μπορούν για να φτάσουν την βάση. Στην συνέχεια όταν θα πρέπει να απενταχθούν γιατί δεν θα είναι βιώσιμοι το πολιτικό κόστος θα είναι μαγαλύτερο
Ιδιαιτέρα με τα σημερινά δεδομένα έχοντας υπόψη ότι για τα επόμενα 8 έτη μόνο οι ασφαλιστικές εισφορές των υποψηφίων είναι πάνω από 15.000,00€ το να επιβάλεις στους υποψηφίους να επενδύσουν σε σύνολο πάνω από 35.000,00€ (15.000 ασφάλιστρα, 17.000 επενδύσεις 3000€-5000€ πιστοποιήσεις) για να πάρουν 30.000,0€ θα τους οδηγήσει τελικά σε οικονομικό μαρασμό και απεντάξεις. Η ύπαρξη αυτών των κριτηρίων και η μεγάλη βάση βαθμολογίας βοηθάει αποκλειστικά τις εταιρείες πώλησης μηχανημάτων και τους πιστοποιητικούς οργανισμούς.
Η βάση πρέπει να μειωθεί στα 40 μόρια

Κριτήριο 1 «Εκπαιδευτικό επίπεδο υποψηφίου»
Δεν υπάρχει καμία παρατήρηση στην μοριοδότηση

Κριτήριο 2 «Συμμετοχή και παραμονή σε Ομάδες και Οργανώσεις Παραγωγών»
Η ύπαρξη του συγκριμένου κριτηρίου σε συνεχόμενες προκηρύξεις διάφορων μέτρων έχει οδηγήσει σε ομάδες και οργανώσεις σφραγίδες για την μοριοδότηση των υποψηφίων. Για να είναι ουσιαστική η ένταξη των υποψηφίων σε ομάδες ή οργανώσεις θα πρέπει να είναι ο παραγωγός-μέλος ενεργός. Θα πρέπει να συμμετέχει με το σύνολο των καλλιεργειών-προϊόντων του και να γίνει έλεγχος αν τηρεί τις υποχρεώσεις του ως μέλος τόσο στην υφιστάμενη κατάσταση (έτος ένταξης) όσο και στην τριετία – τετραετία (να γίνεται έλεγχος αν αγοράζονται τα εφόδια και αν γίνονται οι πωλήσεις μέσω των φορέων για όλα τα προϊόντα των παραγωγών με βάση το Ε3 ). Έτσι θα σταματήσει η παραγωγή βεβαιώσεων και θα είναι ουσιαστική η πρόβλεψη του μέτρου.
Κριτήριο 3.3 «Μόνιμη κατοικία σε περιοχές που έχουν πληγεί από τις επιπτώσεις των φαινομένων που οφείλονται στην κλιματική αλλαγή.»
Πρέπει να οριστούν επακριβώς σε επίπεδο τοπικού διαμερίσματος οι περιοχές που εντάσσονται στο κριτήριο
Κριτήριο 4.1.β «ιδιόκτητη γεωργική γη»
Επειδή α) δεν είναι δυνατή η απόκτηση της γεωργικής γης πριν τις 31-5 για να δηλωθεί στις δηλώσεις ΟΣΔΕ β) έχει μεγάλο κόστος η απόκτηση των εκτάσεων με συμβόλαιο χωρίς να είναι σίγουρη ένταξη των υποψηφίων στην παρέμβαση, θα πρέπει να είναι δυνατή η προσκόμιση των συμβολαίων μέχρι την περίοδο των ενστάσεων. Επιπλέον θα πρέπει να γίνεται αποδεκτή η ύπαρξη της ιδιοκτησίας σε επίπεδο οικογένειας (σύζυγοι, παιδιά).
Κριτήριο 4.1.γ «μισθωμένη γεωργική γη με συμβολαιακή μίσθωση διάρκειας τουλάχιστον 10 ετών»
Η περίοδος των συνολικών δεσμεύσεων για την παρέμβαση είναι στα 9 έτη το μέγιστο (έτος ένταξης, 3-4 έτη υλοποίηση δεσμεύσεων μετά την έγκριση, 4 έτη μακροχρόνιες υποχρεώσεις). Για ποιο λόγο πρέπει οι υποψήφιοι να συνάψουν μισθωτήρια για χρόνο μετά των υποχρεώσεων τους. Τα μισθωτήρια μπορούν να είναι δεσμευτικά για το σύνολο των ετών ή σε περίπτωση που επιβάλλεται αλλαγή τους για λόγους πέραν της βούλησης των υποψηφίων να είναι υποχρεωμένος ο υποψήφιος να φέρει ίση έκταση σε αντικατάστασης τους.
Εάν παραμείνει η διάρκεια των μισθωτηρίων στα 10 έτη τότε επειδή α) δεν είναι δυνατή η μίσθωση της γεωργικής γης πριν τις 31-5 για να δηλωθεί στις δηλώσεις ΟΣΔΕ β) έχει μεγάλο κόστος η μίσθωση των εκτάσεων με συμβόλαιο χωρίς να είναι σίγουρη ένταξη των υποψηφίων στην παρέμβαση, θα πρέπει να είναι δυνατή η προσκόμιση των συμβολαίων μέχρι την περίοδο των ενστάσεων.
Κριτήριο 4.2. «παραγωγική δυναμικότητα της εκμετάλλευσης»
Η κατηγοριοποίηση ως α) κάτω των 15.000 β) μεταξύ 15.000 και 22.000 γ) άνω των 22.000 εμφανίζει το πρόβλημα ότι Όλοι οι υποψήφιοι λαμβάνουν τα 5 μόρια γιατί όλοι είναι σε αυτή την κατηγορία. Δεν είναι ένα κριτήριο που δεν μπορεί να το λάβει κάποιος υποψήφιος. Η διαφοροποίηση μεταξύ των 12000 τυπική απόδοση και των πάνω από 22000 είναι μόνο 5 μόρια σε ένα κριτήριο που θεωρητικά δίνει 10 μόρια και ουσιαστικά είναι η δυναμική της εκμετάλλευσης του υποψηφίου.
Το συγκεκριμένο κριτήριο θα έπρεπε να λαμβάνει μεγαλύτερη στήριξη από τα 10 μόρια γιατί αφορά το μέγεθος της γεωργικής εκμετάλλευσης των υποψηφίων δηλαδή την δυναμικότητα και την δέσμευση των υποψηφίων στην παρέμβαση. Θα πρέπει να αυξηθεί το μέγεθος του κριτηρίου από τα 10 στα 20 μόρια με μείωση του κριτηρίου 5 και 6
Ανεξάρτητα από την αύξηση των μορίων του κριτηρίου, θα πρέπει να μειωθεί η βάση κατά 5 μόρια και να αλλάξουν την κατηγοριοποίηση εντός του κριτηρίου 4.2. Οι κατηγορίες θα πρέπει να τεθούν α) κάτω των 13.000 λαμβάνει 0 μόρια β) 13.000 έως 15.999 λαμβάνει 4 μόρια γ) 16.000 έως 19.000 λαμβάνει 8 μόρια δ) πάνω από 22.000 λαμβάνει 10 μόρια ή με μία παρόμοια προσέγγιση. Σε περίπτωση που γίνει αύξηση των μορίων θα πρέπει να γίνει αναλογική αύξηση των μορίων σε κάθε κατηγορία ή και να προστεθούν κατηγορίες χωρίς όμως να ανεβεί η μοριοδοτούμενη τυπική απόδοση πάνω από 22.000
Κριτήριο 5. «Παραγωγή ποιοτικών προϊόντων»
Η ύπαρξη του συγκεκριμένου κριτηρίου, εκτός αν είναι υποχρέωση της παρέμβασης το μέγεθος της μοριοδότησης, ουσιαστικά λαμβάνει μεγάλη σημασία χωρίς να οδηγεί σε βιώσιμους νέους γεωργούς. Τα ποιοτικά προϊόντα αν και είναι σημαντικά για την ελληνική παραγωγή δεν πρέπει να γίνουν αυτοσκοπός μοριοδότησης για 20.000 νέους γεωργούς. Όπως γνωρίζεται από τις προηγούμενες προσκλήσεις οι υποψήφιοι δηλώνουν στο μεγαλύτερο ποσοστό την παραγωγή ποιοτικών προϊόντων και στην διάρκεια υλοποίησης είτε σταματούν την δέσμευση αν έχουν την δυνατότητα είτε την διατηρούν για την περίοδο δεσμεύσεων και μετά την διακόπτουν. Δεν είναι φρόνιμο να γίνεται κριτήριο που μοναδικό όφελος έχουν οι εταιρείες πιστοποίησης.
Θα ήταν καλύτερο να μεταφερθεί τμήμα της μοριοδότησης σε άλλο κριτήριο για αν μην έχει τόσο μεγάλη σημασία αυτό το κριτήριο
Κριτήριο 6. «Υλοποίηση επενδύσεων»
Η επένδυση σε πάγια των εκμεταλλεύσεων πρέπει να είναι βασική κατεύθυνση της επιδότησης που θα λάβουν οι υποψήφιοι και το συγκεκριμένο κριτήριο είναι βασικό για την επένδυση των χρημάτων σε πάγια της εκμετάλλευσης.
Οι νέοι όμως χρειάζονται πολλά πάγια για να αποκτήσουν μία βιώσιμη εκμετάλλευση. Όμως στην προηγούμενη προκήρυξη είχαν τεθεί περιορισμοί στις επενδύσεις που δεν συνάδουν με την ορθή λογική του κριτηρίου. Επειδή όλοι οι νέοι γεωργοί δεν έχουν την δυνατότητα να ενταχθούν στα σχέδια βελτίωσης, λόγο της ελάχιστης πριμοδότησης που λαμβάνουν, στις επενδύσεις πρέπει να είναι δυνατή η αγορά μεταχειρισμένων μηχανημάτων, η αγορά γης, η αγορά δικαιωμάτων επιδοτήσεων, η κατασκευή πρόχειρων καταλυμάτων για τα ζώα και η αγορά παγίων εγκαταστάσεων. Για να μην είναι δυνατή η κατάχρηση του μέτρου από κάποιους για την αγορά μεταχειρισμένων μηχανημάτων μπορεί να υπάρχει όρος ότι δεν θα γίνεται μοριοδότηση με αγοραπωλησία μεταξύ συγγενών κάποιου βαθμού ή με εταιρείες που έχουν μετόχους συγγενείς
Με την προτεινόμενη ρύθμιση οι επενδύσεις θα είναι προς το όφελος των εκμεταλλεύσεων και όχι προς το όφελος των εταιρειών καινούργιων γεωργικών μηχανημάτων

Γενικά θα πρέπει να αλλάξει η φιλοσοφία της παρέμβασης για να οδηγεί σε βιώσιμες εκμεταλλεύσεις και όχι η διανομή χρημάτων σε νέους που δεν έχουν τι να κάνουν για 7 έτη. Όμως για αυτό θα σας στείλουμε προτάσεις αφού τελειώσουμε με την υλοποίηση της παρέμβασης την προδημοσίευση της οποίας υλοποιούμε σήμερα.




Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας



Μπινιάρης Αναστάσιος Νίκας Φίλιππος
Θοδωρής Κορωναίος Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
1. Η βαρύτητα του κριτηρίου "Εκπαιδευτικό επίπεδο υποψηφίου" πρέπει να μειωθεί από 9% σε 5%. Είναι θεμιτό να υπάρχει υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης στους δικαιούχους. Όμως αφενός αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να υλοποιηθεί τώρα (δεν γίνεται να πάει κάποιος στο Πανεπιστήμιο τώρα), αφετέρου ο αριθμός των πτυχιούχων υποψηφίων είναι χαμηλός ποσοστιαία.
Η αύξηση των ωρών της κατάρτισης κατά την υλοποίηση του προγράμματος (από 150 σε 250 ώρες) είναι ένα καλό μέτρο στα πλαίσια της εκπαίδευσης των δικαιούχων.
Θα μπορούσε επίσης να μοριοδοτηθεί και το πτυχίο των ΕΠΑΛ, εφ΄ όσον το γνωστικό αντικείμενο και η ειδικότητα είναι ίδιο με την κατεύθυνση της γεωργικής εκμετάλλευσης στη μελλοντική κατάσταση. Είναι απολύτως στρεβλό να μοριοδοτούνται απολύτως άσχετες ειδικότητες επιπέδου 5 και να μη λαμβάνεται υπ΄όψιν η γεωτεχνική ειδίκευση που έχει αποκτήσει κάποιος επι διετία, επιπέδου 4.
2. Στα κριτήρια 4.1 απουσιάζει οποιαδήποτε βαθμολογική ενίσχυση της φυτικής παραγωγής. Πρέπει να εξισωθεί με τη ζωική παραγωγή ή να υπολείπεται λίγο. Ήδη με τη μεγάλη διαφορά στο πριμ δημιουργείται αντικίνητρο για τη φυτική παραγωγή.
3. Το κριτήριο 4.1.γ θεωρούμε ότι δεν είναι ρεαλιστικό και δεν έχει οικονομοτεχνική και γεωπονική λογική παρά μόνο σε δενδρώδεις καλλιέργειες. Σε όλες τις υπόλοιπες καλλιέργειες δεν είναι λογικό να δεσμεύεται ο δικαιούχος για τόσα πολλά χρόνια ότι θα καλλιεργεί αποκλειστικά αυτά τα αγροτεμάχια. Εξάλλου και από το Σ.Σ της νέας ΚΑΠ απαιτείται η εναλλαγή των καλλιεργειών σε αρόσιμες καλλιέργειες και εκμεταλλεύσεις μεγαλύτερες των 10 HA. Οι δεσμεύσεις της παρέμβασης είναι 7 έτη. Για ποιο λόγο να δεσμευθεί ο δικαιούχος για 10 έτη;
Οι συμβολαιογραφικές μισθώσεις απαιτούν χρόνο από τους συμβολαιογράφους που δεν υπάρχει διότι οι μισθώσεις θα πρέπει να γίνουν έως 31/5. Επίσης απαιτούν χρήματα από τους υποψηφίους που θα δώσουν χωρίς να ξέρουν αν θα ενταχθούν στην παρέμβαση (κι άλλο αντικίνητρο στη φυτική παραγωγή).
Η βαθμολογία να λαμβάνεται στα 7 έως 8 έτη με απλά ηλεκτρονικά μισθωτήρια συμβόλαια, όπως εξάλλου αρχικά είχε ειπωθεί.
4. Στο κριτήριο 4.2.γ να μείνει η ΤΑ στις 20.000. Μεγαλύτερη ΤΑ δημιουργεί επιπλέον υποχρεώσεις σε τζίρο, η οποία είναι μια υποχρέωση ήδη προβληματική δύσκολη, και δεν ξέρουμε πως θα λειτουργήσει στους Νέους Αγρότες του 2022 που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά, ειδικά σε καλλιέργειες που δεν αποδίδουν συστηματικά και ανά έτος εισόδημα.
5. Να επανέλθουν:
- Το κριτήριο προτεραιοτήτων του ΠΑΑ. Η απουσία του είναι άλλο ένα βαθμολογικό αντικίνητρο έναντι της φυτικής παραγωγής.
- Το κριτήριο του εισοδήματος όπου πριμοδοτούσε υποψηφίους με μικρότερα εισοδήματα.
- Το κριτήριο της ανεργίας με μικρότερο χρόνο ανεργίας (π.χ 6 ή 8 μήνες) και βαθμολογούμενο από τον 2ο μήνα, δεδομένου ότι οι δείκτες ανεργίας είναι σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα προηγούμενα.
6. Να σχεδιαστεί ορθά μέγιστη βαθμολογία για την επικράτεια στα 100 μόρια. Επιπλέον μόρια για τις περιοχές απολιγνιτοποίησης να μπορούν να αποδοθούν πάνω από τα 100.
7. Να πέσει η βαθμολογική βάση στα επίπεδα του 40-45 ή επίπεδα τέτοια έτσι ώστε: αφενός να εξασφαλίζει ο δικαιούχος την ένταξή του με βάση τα ελάχιστα κριτήρια επιλεξιμότητας, αφετέρου να δεσμεύεται με τα βαθμολογικά κριτήρια της μελλοντικής κατάστασης (βιολογική, επενδύσεις κλπ) ότι θα υλοποιήσει ένα σύγχρονο και βιώσιμο επιχειρηματικό σχέδιο.
Με την αρχική αυτή βαθμολογία αυτή ενδεικτικά αναφέρουμε ότι για παράδειγμα στην Περιφέρεια Ηπείρου: Υποψήφιος χωρίς πτυχίο Ανώτατης Σχολής, σε Δημοτική Ενότητα με πάνω από 5.000 κατοίκους, με απλά μισθωμένα αγροτεμάχια κηπευτικών 4,2 στρ. ή σανός μηδικής 160 στρ., με δέσμευση στο μέγιστο των επενδύσεων (17.500€) και την παραγωγή ποιοτικών προϊόντων (βιολογικά κλπ), δεν εντάσσεται, αφού συγκεντρώνει 52,6 μόρια.
Με βάση ενδεικτικά τις παραπάνω περιπτώσεις, τα ελάχιστα μεγέθη επιλεξιμότητας των εκμεταλλεύσεων (Τ.Α τουλάχιστον 12.000€) κ αν δεν αλλάξουν τα κριτήρια μοριοδότησης, οποιαδήποτε βάση πάνω από το 30,6 (ή όπου αλλού αυτή διαμορφώνεται αναφορικά με τις προτεραιότητες των Περιφερειών) συνιστά μη ανταγωνιστική αντιμετώπιση των κλάδων παραγωγής και αποκλεισμό συγκεκριμένων ομάδων καλλιεργειών. Εξάλλου δεν νοείται, επιστημονικά και πρακτικά κυρίως, ζωική παραγωγή και κατεύθυνση, χωρίς την αντίστοιχη φυτική παραγωγή.
Για την Ήπειρο(δεν υπήρχαν επιλαχόντες, κ δεν απορροφήθηκε ο προϋπολογισμός το 2022), και αν δεν αλλάξουν τα κριτήρια μοριοδότησης, προτείνονται ως ελάχιστη βάση τα 30 μόρια.

Γενικές παρατηρήσεις:
 Τα βαθμολογικά κριτήρια πρέπει να επανασχεδιαστούν ώστε να εξασφαλίσουν την ένταξη δικαιούχων από όλο το φάσμα των κατευθύνσεων χωρίς έμμεσους αποκλεισμούς. Η ένταξη να γίνει με βαθμολογική ασφάλεια για τα ελάχιστα επίπεδα επιλεξιμότητας, και να έχουν οι δικαιούχοι την υποχρέωση να μην τη μειώσουν πολύ.
 Η παρέμβαση διαθέτει επαρκή προϋπολογισμό και πρέπει να τον εκμεταλλευτούμε ώστε να γίνει ένα σημαντικό βήμα στην ηλικιακή ανανέωση του γεωργικού δυναμικού που όπως γνωρίζουμε είναι κρισιμότατο πρόβλημα στον αγροτικό χώρο στην Επικράτεια και από τα μεγαλύτερα διαρθρωτικά προβλήματα σε επίπεδο Ε.Ε.
 Οφείλουμε να φροντίσουμε ώστε να ενταχθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι Νέοι Γεωργοί, χωρίς αποκλεισμούς, και ταυτόχρονα να τους δώσουμε κίνητρα, συμβουλευτική και καθοδήγηση να υλοποιήσουν σύγχρονα, ρεαλιστικά και βιώσιμα επιχειρηματικά, και επιχειρησιακά στο μέλλον, σχέδια ώστε να ισχυροποιηθούν οι γεωργικές εκμεταλλεύσεις που θα δημιουργηθούν και να γίνουν βιώσιμες και ανταγωνιστικές με σκοπό να παραμείνουν οι κάτοχοί τους, Νέοι Γεωργοί, στο γεωργικό επάγγελμα και μετά τη λήξη των δεσμεύσεων. Σε διαφορετική περίπτωση η παρέμβαση Π3-75.1 για την εγκατάσταση των Νέων Γεωργών, θα είναι απολύτως άστοχη και ουσιαστικά θα έχει αποτύχει.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΧΡΥΣΑΔΑΚΟΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Η διάρθρωση των βαθμολογικών κριτηρίων είναι αποκαλυπτική της λογικής των συντακτών, οι οποίοι θεωρούμε ότι δεν γνωρίζουν τι ακριβώς συμβαίνει στην ελληνική επαρχία και στην ελληνική γεωργία.

Επιχειρείται μέσα από το Πρόγραμμα των Νέων Γεωργών μια βίαιη παρέμβαση αποκλεισμού των μικρομεσαίων αγροτών.
Συγκεκριμένα :
- η αύξηση της βαθμολογικής βάσης από τα 45 στα 55 μόρια
- ο αποκλεισμός των αποφοίτων του Γυμνασίου, δηλαδή των αποφοίτων της εννιάχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης στη χώρα
- η απαίτηση για την προΰπαρξη εκμεταλλεύσεων μεγάλου μεγέθους, πχ στην ελαιοκομία απαιτούνται τουλάχιστον 80 στρ
- η απαλοιφή των κοινωνικών κριτηρίων, όπως οικονομική θέση, ανεργία, κ.λπ
- η απαλοιφή της συμμετοχής στις ΑΣΟ και
- η υπέρμετρη βαρύτητα στην ιδιοκτησία και συμβολαιογραφικά ενοικιαστήρια
είναι αποκαλυπτικά των ιδεολογικών και πολιτικών επιλογών των συντακτών.
Οι συντάκτες των κριτηρίων λανθασμένα πιστεύουν ότι μέσα από τέτοιες διαδικασίες θα "τελειώσουν" με την οικογενειακή γεωργική εκμετάλλευση , με τους μικρομεσαίους αγρότες και θα "δημιουργήσουν" αγρότες - επιχειρηματίες.
ΓΙΑΚΟΥΜΑΚΗ ΛΙΝΑ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
1. Η βάση των 55 στην ηπειρωτική χώρα και 50 στα υπόλοιπες περιοχές είναι πολύ υψηλή.Σε πολλές περιπτώσεις δεν συμπληρώνονται
2. Βρισκόμαστε στον Μάιο και ενώ έχουμε εδώ και καιρό την προδημοσίευση, ακόμη αναμένουμε τα κριτήρια στα οποία υπάρχουν σημαντικές αλλαγές, και τα οποία θα έπρεπε να τα ξέρουμε από πολύ νωρίτερα για την προετοιμασία των δηλώσεων ΟΣΔΕ.
3. Η τυπική απόδοση των 22.000€ στο κριτήριο 4.2 είναι εξαιρετικά υψηλή ενώ στην προηγούμενη προκύρηξη ήταν 20.000€
Εφόσον υπάρχει αυτή η μεγάλη καθυστέρηση της ανακοίνωσης των κριτηρίων ( που ακόμη δεν είναι οριστικά) πολλοί μελετητές έχουμε ήδη οργανώσει την αρχική εκμετάλλευση (με ενοικιαστήρια ηλεκτρονικά, κλπ) και τώρα έχουν ανατραπεί όλα. Επιπλέον ανεβάζουμε πολύ τις υποχρεώσεις των παραγωγών π.χ. με την αύξηση του 20% στην μελλοντική κατάσταση. Η τυπική απόδοση των 22.000€ πρέπει οπωσδήποτε να επανέλθει στις 20.000€.
Με τις αλλαγές στις τυπικές αποδόσεις σε κάποιες πολύ σημαντικές καλλιέργειες (π.χ. ελιά) η τυπική απόδοση έχει μειωθεί και θέλουμε ακόμη περισσότερα στρέμματα.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
προτείνεται αν υπάρχει δυνατότητα μείωσης της βάσης στο 45 για την Ηπειρωτική Χώρα και Κρήτη και 40 για τις Νησιωτικές Περιφέρειες
Γιάννης Βαΐδης - ΑΓΡΟΛΥΣΙΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Με βάση τα κριτήρια, την βαρύτητα και την μοριοδότησή τους, η επίτευξη των 55 βαθμών κρίνεται αρκετά δύσκολη. Για την αποφυγή μη απορρόφησης του προϋπολογισμού λόγω μειωμένων αιτήσεων στήριξης ή επιστροφής αχρεωστήτων λόγω πτώσης βαθμολογίας (πχ απώλεια ενός κριτηρίου), προτείνουμε την πτώση της βάσης στους 40 βαθμούς. Καλύτερα να υπάρχουν επιλαχόντες παρά μη απορροφημένος προϋπολογισμός ή/και την δύσκολη και επίπονη διαδικασία της επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθέντων.
Gaia Επιχειρειν Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Παρατηρώντας τα βαθμολογικά κριτήρια βλέπουμε μία έντονη διαφοροποίηση σε σχέση με παλαιότερες προσκλήσεις, που σε αρκετές περιπτώσεις δυσκολεύει τους υποψηφίους να διεκδικήσουν βαθμολογία ικανή προκειμένου να εγκριθούν στην νέα παρέμβαση. Τα νέα κριτήρια μοριοδότησης απαιτούν περισσότερη προσπάθεια από τους παραγωγούς για να αποκτηθούν (ομάδες παραγωγών, συμβολαιακή μίσθωση αγροτεμαχίων, υψηλή τυπική απόδοση, επαγγελματική κατάρτιση από τους απόφοιτους γυμνασίου) και αρκετές φορές βάζοντάς τους σε επιπλέον έξοδα, χωρίς αυτά να σημαίνουν ότι αποτελούν ικανές συνθήκες για την διατήρηση του γεωργικού επαγγέλματος και μετά την λήξη του επιχειρηματικού σχεδίου.
Επιπλέον, η αύξηση της βαθμολογικής βάσης θεωρούμε ότι πιθανά θα μειώσει τους τελικά δικαιούχους της παρέμβασης, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με την ανάγκη της χώρας για ανανέωση του γεωργικού πληθυσμού, ενώ δεν αποτελεί κα παράλληλα έναν δείκτη στο να δημιουργηθούν πραγματικοί επαγγελματίες αγρότες που θα παραμείνουν στο επάγγελμα.
Με τα κριτήρια που επιλέχθηκαν η βάση πρέπει να κατέβει στο 40 ή να αλλάξουν τα κριτήρια ,διαφορετικά δεν θα υπάρξουν αιτήσεις .Ενδεικτικά Υποψήφιος απόφοιτος γενικού Λυκείου Φυτικής παραγωγής με κατοικία σε Διαμέρισμα με 1.288 κατοίκους , με 80 στρέμματα καλλιέργειας τυπικής απόδοσης 12.300 € που βαθμολογούνται στο 95% του κριτηρίου της περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας ( αρόσιμες ) με βιολογική στην μελλοντική κατάσταση , χωρίς επενδύσεις , έχει 45 ,40 Βαθμούς . Οι υποψήφιοι στην πλειονότητα τους είναι απόφοιτοι Λυκείου, πολύ μικρό ποσοστό περίπου στο 3% των υποψηφίων έχει πτυχίο ή ΕΠΑΛ γεωτεχνικής κατεύθυνσης .Τα περισσότερα Χωριά ( κυρίως τα πεδινά ) έχουν πληθυσμό πάνω από 500 κατοίκους και έχουν αρόσιμες καλλιέργειες και όχι δενδρώδεις .Επομένως αποκλείονται οι Νέοι της πεδινής περιοχής με αρόσιμες καλλιέργειες εάν δεν υποχρεωθούν σε επενδύσεις .

Αναγκαιότητα λοιπόν η μείωση της βαθμολογικής βάσης .
ΔΗΜΑΚΟΥ ΜΑΡΙΑ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Η βάση είναι εξαιρετικά υψηλή και θα πρέπει να επανέλθει στα προηγούμενα επίπεδα.
Η αύξηση της βάσης μου δεν δικαιολογείται παραμόνο εάν η πρόθεση του ΥπΑΑΤ είναι να βάλει ΚΟΦΤΗ!!!!
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΩΡΑΙΤΗΣ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
1. Να μπουν εισοδηματικά κριτήρια ή και ανεργία όπως στην προηγούμενη πρόσκληση
2. Το κριτήριο 3.3 (μόνιμη κατοικία σε περιοχές που έχουν πληγεί από τις επιπτώσεις των φαινομένων που οφείλονται στην κλιματική αλλαγή.) , να αφορά περιφέρειες που έχουν πληγεί , ανεξαρτήτως εάν το αίτιο της καταστροφής έχει αποδοθεί στην κλιματική αλλαγή.
3. Τέλος , Η ελάχιστη βαθμολογία σε Νησιά Πληθυσμού > 3.100 Κατοίκους Πλην Κρήτης και Εύβοιας , να κυμανθεί από 40- 45 βαθμούς
Πέκος Ιωάννης Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
To κριτήριο 4.1.γ Αναφέρει "Ποσοστό της παραγωγικής δυναμικότητας της εκμετάλλευσης (εκφρασμένη ως αρχική τυπική απόδοση) που προέρχεται από μισθωμένη γεωργική γη με συμβολαιακή μίσθωση διάρκειας τουλάχιστον 10 ετών, όταν είναι τουλάχιστον ίσο ή υπερβαίνει το 20% στο σύνολο της εκμετάλλευσης (20%=30, 100%=100)

Παρατήρηση Α: Με δεδομένο ότι στον ΟΠΕΚΕΠΕ κάνουν δεκτά μισθωτήρια οποιουδήποτε είδους μέχρι 31/5, μετά την λήξη της διαβούλευσης θα μείνουν εξαιρετικά λίγες μέρες για την σύνταξη συμβολαιακών μισθωτηρίων.

Παρατήρηση Β: Γιατί μόνο συμβολαιακή μίσθωση? Γιατί όχι ηλεκτρονικό μισθωτήριο μέσω ΑΑΔΕ. Αρχικά η συμβολαιακή μίσθωση απαιτεί κόστο και χρόνο ο οποίος δεν υπάρχει. Για πιο λόγο να υπάρχει αυτή η επιβάρυνση? Τελικά το ηλεκτρονικό μισθωτήριο έχει την ίδια αξία ισχύς με το χειρόγραφο? αν όχι γιατί δεν υπάρχει σαν επιλογή?

Παρατήρηση Γ: Γιατί 10 χρόνια διάρκειας και όχι 8 που είναι και τα χρόνια δέσμευσης? Σημειώνω ότι πολλές περιπτώσεις υποψήφιων έχουν προχωρήσει, αναμένοντας και αναμένοντας και αναμένοντας τα κριτήρια, σε συμβόλαια μίσθωσης ή ηλεκτρονικά μισθωτήρια 8 ετών, γνωρίζοντας τον μέγιστο χρόνο δέσμευσης του προγράμματος. Οι περιπτώσεις αυτές, θα πρέπει να αναιρέσουν όλοι την προεργασία που έχουν κάνει.
Ο λόγος που θέτονται σαν κριτήριο τα 10 χρόνια για να υπερκαλύψουν τις δεσμεύσεις θεωρώ ότι είναι υπερβολικό.
Σ.Παπασωτηρίου Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Θεωρούμε πολύ υψηλή την βάση που σε συνδυασμό με κάποια απαιτητικά κριτήρια θα δυσκολέψει τις εγκρίσεις και την τήρηση των υποχρεώσεων. Να μειωθεί η βάση στο 40-45.
Εφόσον το Υπουργείο επέλεξε τα κριτήρια βαθμολογίας να είναι αρκέτα πιο δύσκολα από οποιαδήποτε άλλη φορά, καθώς και η βαθμολογική βάση να είναι υψηλότερη από οποιαδήποτε άλλη φορά, το λιγότερο που θα έπρεπε να κάνουν είναι να αυξήσουν το πρίμ πρώτης εγκατάστασης. Αν δεν το κάνουν, τότε καλό θα ήταν έστω η βαθμολογική βάση να διαμορφωθεί στους 40 βαθμούς.
Δημήτρης Σγούρος Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Θα πρέπει ή να αλλάξουν άρδην τα κριτήρια, ή να πέσει η βάση στα επίπεδα του 40-45. Έτσι όπως είναι δεν πιάνονται 55 μόρια από την πλειοψηφία των υποψηφίων με φυτική παραγωγή.
  • Σελίδα :
  • 1


Δεν υπάρχουν ακόμα σχολιασμοί για αυτή τη ανάρτηση.
Γίνετε ένας από τους πρώτους που θα κάνετε σχολιασμό σε αυτήν τη ανάρτηση!
Λυπούμαστε, η συζήτηση αυτή την στιγμή είναι κλειδωμένη. Δεν θα είστε σε θέση να δημοσιεύσετε αυτή την στιγμή.

Στατιστικά

  1. Σύνολο Αναρτήσεων: 1051
  2. Σύνολο Ολοκληρωμένων Αναρτήσεων: 173
  3. Σύνολο Μη Ολοκληρωμένων Αναρτήσεων: 878
  4. Τελευταίο Μέλος: Διαχειριστής Ιστοτόπου
Συνδεδεμένοι Χρήστες

Αναζήτηση Ανάρτησης

Επισκέπτες

Σήμερα68
Εχθές551
Αυτή την εβδομάδα2399
Αυτόν το μήνα2399
Σύνολο1473883

Ποιος είναι Online

2
Online

06 Ιουλιου 2024

Συνδεσεις

Πρόγραμμα Διάυγεια  |  Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων open gov gr data gov gr

Πληροφορίες


1540 Κέντρο Εξυπηρέτησης Αγροτών 


Ο τηλεφωνικός αριθμός "1540" αποτελεί σύστημα, αυτόματης τηλεφωνικής εξυπηρέτησης. Διασυνδέεται με τα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου και προσφέρει υπηρεσίες αυτοματοποιημένης απάντησης.

Επικοινωνία

 

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων |

Διεύθυνση: Αχαρνών 2, Αθήνα, 101 76, Ελλάδα |

Τηλεφωνικό Κέντρο: +30 (210) 212-4000 |  

Κέντρο εξυπηρέτησης Αγροτών: 1540 και το emailinfo@minagric.gr |

 

Η ταχυδρομική διεύθυνση της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης είναι: Αχαρνών 381 & Δεστούνη 2,

Τ.Κ.: 111 43, Αθήνα.

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: