ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΩΝ ΥΠΑΑΤ

Ηλεκτρονική διαδικτυακή Πλατφόρμα για τη διενέργεια ηλεκτρονικών διαβουλεύσεων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
  1. Διαχειριστής Ιστοτόπου
  2. Καθορισμος πλαισιου εφαρμογης της Δρασης 4.1.5 «Υλοποιηση επενδυσεων με στοχο την ανθεκτικοτητα, τη βιωσιμοτητα και την ψηφιακή οικονομικη ανακαμψη των γεωργικων εκμεταλλευσεων»
  3. Παρασκευή, 23 Δεκεμβρίου 2022
  4.  Εγγραφή μέσω email

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1

Σ.ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Παράγραφος 4.8.2. Δήλωση Συμμόρφωσης ΕΚ του κατασκευαστή (CE) για κάθε επενδυτικό αγαθό της κατηγορίας, να απαιτείται για αξίας άνω των 850 ευρώ. Θα μειώσει σημαντικά την γραφειοκρατία και την δυσκολία που αντιμετωπίσαμε να βρεθούν CE στην τρέχουσα πρόσκληση για δαπάνες μικροεξοπλισμού.
ΤΟΠΑΛΙΔΗΣ ΠΑΥΛΟΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Α.Π.Θ. Αποδεκτός Σχολιασμός Pending Moderation
Επισκέπτης
Το σχόλιο αφορά την παράγραφο 4.7. Ρυμουλκούμενα Μηχανήματα-Οχήματα του σχετικού Παραρτήματος Συγκεκριμένα:
Στα Δικαιολογητικά πιστοποίησης του φυσικού αντικειμένου για τα Ρυμουλκούμενα Μηχανήματα-Οχήματα η σχετική παράγραφος αναφέρει ως δικαιολογητικά πιστοποίησης τα εξής:
4.7.2 Δήλωση Συμμόρφωσης ΕΚ του κατασκευαστή (CE) σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο ΠΔ 57/2010
και 4.7.3. Βεβαίωση του κατασκευαστή ή του προμηθευτή του ρυμουλκούμενου, ή μηχανολόγου μηχανικού περί συμμόρφωσης αυτού με τις βασικές διατάξεις του Κ.Ο.Κ. που διέπουν όλα τα ρυμουλκούμενα που κυκλοφορούν στο οδικό δίκτυο (φωτισμός, ανακλαστήρες, πέδηση, διαστάσεις και βάρη ) και με το ΠΔ 238/94 (ΦΕΚ 135/Α) σχετικά με τον καθορισμό των μεγίστων ορίων διαστάσεων και βαρών των αγροτικών μηχανημάτων και των υπ’ αυτών ρυμουλκούμενων οχημάτων.

Η απόψή μου είναι ότι για τα ρυμουλκούμενα μηχανήματα - οχήματα τα δύο αυτά δικαιολογητικά δεν εξασφαλίζουν την κατά το άρθρο 8 του σχετικού νομοσχεδίου αναφορά στο σημείο 7 εναρμόνιση των επιλέξιμων δαπανών με την σχετική ενωσιακή αλλά και εθνική νομοθεσία.
http://pconsult.minagric.gr/index.php/el/120-drash4-1-5_221222/4211-drash4-1-5_08_221222
Η σχετική με τα ρυμουλκούμενα οχήματα -μηχανήματα νομοθεσία είναι ο κανονισμός 167/2013 ΕΚ η δε εθνική νομοθεσία σύμφωνα με την Υπουργική απόφαση που είναι αναρτημένη στην σχετική ιστοσελίδα του minagric αφορά και πάλι τον ίδιο κανονισμό. Σύμφωνα με τον εν λόγω κανονισμό όλα τα τα ρυμουλκούμενα οχήματα - μηχανήματα κατηγορίας R & S πρέπει να είναι εναρμονισμένα με τις σχετκές διατάξεις και να φέρουν έγκριση τύπου Ευρωπαική είτε εθνική.
http://www.minagric.gr/index.php/el/for-farmer-2/agrotikamixanimata/275-nomothesiaagrmixanimatwn
Απόφαση αρ. 11338/Γ4/2366 με θέμα: "Εγκρίσεις τύπου και κυκλοφορίας των αγροτικών μηχανημάτων". (ΦΕΚ Β' 1156/15.06.2009)
Κ.Υ.Α. 12521/A20/2014/4-8-05

ΦΕΚ 1198/Β/30-08-05Έγκριση τύπου γεωργικών ή δασικών ελκυστήρων, ρυμουλκουμένων και χωριστών τεχνικών ενοτήτων.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/el/TXT/?uri=CELEX%3A32013R0167
Ακόμη στο αιτιολογικό προοίμιο του σχετικού νομοσχεδίου προς διαβούλευση γίνεται αναφορά ότι έχει ληφθεί υπόψη και ο N. 4914/2022 Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027, ο οποίος στο άρθρο 40 αναφέρει
3. Οι πράξεις και οι δαπάνες που πραγματοποιούνται για την υλοποίησή τους και υποστηρίζονται από τα ταμεία συμμορφώνονται με το εφαρμοστέο δίκαιο.

Ως εκ τούτου θεωρόύμε ότι τα σχετικά με τα ρυμουλκούμενα δικαιολογητικά δεν εξασφαλίζουν την πλήρη εναρμόνιση των κατασκευών - επιλέξιμων δαπανών με την σχετική ενωσιακή και εθνική νομοθεσία γιατί:
1. Οι κατασκευές δεν αποδυκνείουν πως είναι εφοδιασμένες με την σχετική προβλεπόμενη έγκριση τύπου είτε εθνική είτε Ευρωπαική.
2.Μπορούν να συμετάχουν ως επιλέξιμες και κατασκευές οι οποίες δεν είναι καθόλου δοκιμασμένες ως προς την πέδησή τους σύμφωνα με όσα προβλέπονται από την τεχνική νομοθεσία που προαναφέρθηκε αλλά καθιστούν και την κυκλοφορία τέτοιου είδους κατασκευών επικύνδυνες. Θα μπορόυσαμε να αναφέρουμε εδώ το παράδειγμα των προηγούμενων σχεδίων βελτίωσης όπου όλα τα ρυμουλκούμενα οχήματα είχαν βεβαίωση από τον κατασκευαστή τους ότι πληρούν τις διατάξεις του Κ.Ο.Κ. όσον αφορά την πέδηση και κανένα από όσα πωλήθηκαν δεν είχε σχετικές δοκιμές και φυσικά δεν είχε το προβλεπόμενο εφεδρικό σύστημα πέδησης που προβλέπεται και στον Κ.Ο.Κ. δηλαδή το χειρόφρενο. Και φυσικά τα εν λόγω συστήματα πέδησς πρέπι να μπορούν να αποδείξουν ότι με τις σχετικές δηλωμένες ταχύηττες κίνησης τους μπορούν να παράγουν το αποτέλεσμα που προβλέπεται και από την τεχνική νομοθεσία.
3. Δημιουργείτε επίσης άνιση μεταχείρηση μεταξύ των κατασκευαστών εγχωρίων και του εξωτερικού που επενδύουν για να εναρμονίσουν τις κατασκευές τους με την σχετική νομοθεσία και φυσικά εξασφαλίζουν ότι παράγουν σύγχρονες κατασκευές που μπορούν να εκτελέσουν τις εργασίες για τις οποίες θα αγοραστούν σε σχέση με κατασκευαστές που δεν εναρμονίζουν τις κατασκευές τους υποβαθμίζοντας έτσι την ποιότητα και των κατασκευών αλλά και των εργασιών των δικαιούχων αλλά μερικές φορές θέτωντας σε κίνδυνο και την ζωή αυτώνμ που χρησιμοπουν αυτές τις κατασκευές.

Κατά την γνώμη μας θα ήταν σκόπιμο ως δικαιολογητικό να υπάρξει και η έγκριση τύπου εθνική είτε Ευρωπαική για όλα τα ρυμουλκούμενα μηχανήματα - οχήματα στην οποία γνωρίζουμε ότι ήδη έχουν προχωρήσει αρκετές επιχειρήσεις αλλά γνωρίζουμε ότι θα προχωρήσουν και αρκετές ακόμη.
  • Σελίδα :
  • 1


Δεν υπάρχουν ακόμα σχολιασμοί για αυτή τη ανάρτηση.
Γίνετε ένας από τους πρώτους που θα κάνετε σχολιασμό σε αυτήν τη ανάρτηση!
Λυπούμαστε, η συζήτηση αυτή την στιγμή είναι κλειδωμένη. Δεν θα είστε σε θέση να δημοσιεύσετε αυτή την στιγμή.